اسمارت‌فون موتو G60s با تراشه هلیو G95 و نمایشگر 120 هرتزی رسما معرفی شد

موتورولا اخیرا از یک اسمارت‌فون جدید موسوم به موتو G60s در کشور برزیل رونمایی کرد. این دستگاه با مدل پیش‌تر عرضه شده در کشور هندوستان طی ماه آوریل کاملا متفاوت است؛ اما از طراحی مشابه با آن بهره می‌گیرد. موتو G60s مجهز به یک نمایشگر بزرگتر 6.8 اینچی بوده و توان پردازشی آن توسط تراشه هلیو G95 تامین می‌شود. این هندست از فناوری شارژ با سرعت بالاتر پشتیبانی نموده و مجهز به یک باتری بزرگ است. اکنون بدون هرگونه حاشیه‌پردازی مستقیما به بررسی مشخصات دقیق اسمارت‌فون میان‌رده جدید موتورولا می‌پردازیم.

مشخصات موتو G60s

موتو G60s مجهز به یک نمایشگر غول‌پیکر 6.8 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. همچنین نمایشگر گوشی دارای یک حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی است که از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. حواشی اطراف صفحه‌نمایش چندان باریک نبوده و با اکثر اسمارت‌فون‌های میان‌رده موجود در بازار همتراز هستند. به هرحال از یک پنل LCD نمی‌توان انتظارات زیادی داشت.

تراشه هلیو G95 ساخت شرکت مدیاتک، قلب تپنده این اسمارت‌فون محسوب می‌شود. در حال حاضر این نیمه‌هادی یکی از بهترین تولیدات در سبد تراشه‌های 4G مدیاتک به‌شمار می‌رود. این نیمه‌هادی به اندازه یک تراشه سری Dimensity جذاب نیست؛ اما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

این تراشه مجهز به 2 هسته ARM Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته کم‌مصرف ARM Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. GPU از نوع Mali-G76 MC4 مسئولیت پردازش امور گرافیکی را بر عهده دارد. پردازنده گوشی در کنار 6 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت حافظه‌داخلی فعالیت می‌کند. کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیش‌تر می‌توانند از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کرده و ظرفیت حافظه دستگاه را تا حداکثر 1 ترابایت ارتقاء دهند.

از جنبه قابلیت‌های اپتیکی نیز بایستی خاطرنشان کرد که این هندست از پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه بهره خواهد برد. دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است. لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، حسگر ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 نیز برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جنبه امکانات ارتباطی نیز موتو G60s با قابلیت پشتیبانی از 2 سیم‌کارت، وای‌فای 802.11b/g/n/ac، بلوتوث 5.0، GPS با GLONASS و BEIDOU، اتصال به شبکه 4G، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و NFC روانه بازار می‌شود. بعلاوه این هندست مجهز به پورت USB Type-C بوده و از شارژ سریع 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

نهایتا موتورولا از نوعی فناوری شارژ سریع رونمایی کرده که با نمونه‌ ارائه شده در هندست رقیب قابل رقابت است. برای مقایسه جالب است بدانید که سری موتورولا Edge 20 صرفا از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند.

این اسمارت‌فون مجهز به اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه بوده و این حسگر با دکمه پاور ادغام شده است. نکته جالب‌توجه اینکه موتو G60s مجهز به دکمه اختصاصی برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل اسیستنت است. انرژی موردنیاز دستگاه توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و سیستم‌عامل اندروید 11 به‌صورت پیش‌فرض روی آن اجرا می‌شود.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

موتورولا G60s در مدل‌های رنگی سبز و آبی عرضه شده و در حال حاضر صرفا در کشور برزیل قابل دسترس است. این هندست با قیمت‌گذاری پایه 2499 رئال برزیل (تقریبا 479 دلار) عرضه شده است. با این‌حال قیمت‌گذاری هندست در برزیل به‌تنهایی نمی‌تواند مدنظر قرار گیرد؛ زیرا سطح مالیات در بازار این کشور بالا است. به‌نظر می‌رسد که قیمت‌گذاری این اسمارت‌فون در بازار جهانی به‌مراتب ارزان‌تر خواهد بود؛ زیرا برچسب قیمتی 479 دلاری برای یک اسمارت‌فون 4G بسیار گران است.

3 در مورد “اسمارت‌فون موتو G60s با تراشه هلیو G95 و نمایشگر 120 هرتزی رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH