۴ داستان عجیب در دنیای بازی و گیمرها

در این مقاله به ۴ داستان عجیب و متفاوت که بازی‌ و دنیای گیم در آن‌ها نقش داشته است، می‌پردازیم. داستان‌هایی که شاید باعث تعجب یا تمسخر شما شوند! با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

دختری که پس از ده سال پیدا شد

در سال ۲۰۰۵، شیائو یون ۱۴ساله با والدین خود مشاجره شدیدی داشت که باعث خروج ناگهانی او از خانه شد. خانواده او دیگر خبری از او نشنیدند و او را پیدا نکردند. تصور می‌شد که شیائو یون مرده است و دیگر پیدا نخواهد شد، تا اینکه پلیس در سال ۲۰۱۵ در جریان یک بررسی معمول یون را در یک کافی‌نت (cyber cafe) پیدا کرد.

یون در دهه گذشته در حال کار در کافی‌نت‌ها بوده است. او بیشتر روزهای خود را در این ۱۰ سال وقف بازی CrossFire کرده است و هزینه‌های زندگی خود را با پول کار در کافی‌نت‌های مختلف و کمک‌های دیگر مشتریان به دست آورده است.

missing-girl-found-living-in-cyber-cafe-a-decade-later

یون، که پلیس با استفاده از کارت شناسایی جعلی او را پیداکرده بود، باید بیش از ۱۰۰ پوند (حدود ۱۳۱ دلار) جریمه بپردازد. در دوران گم‌شدن او، مادرش هرگز او را فراموش نکرد و همان شماره تلفنی که آن زمان داشتند را نگه داشت؛ به این امید که شیائو یون با آن‌ها تماس بگیرد. اینکه پلیس یون را جریمه کرد کمی عجیب است زیرا یون دیگر سن قانونی داشته و می‌توانسته برای زندگی‌ خودش تصمیم بگیرد و هنوز مشخص نیست که یون هنوز هم CrossFire بازی می‌کند یا خیر.

توهینی که باعث ناراحتی گیمرهای چینی شد

Devotion، یک عنوان ترسناک اول‌شخص از استودیو Red Candle Games است که در فوریه ۲۰۱۹ برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. علی‌رغم استقبال مثبت از این عنوان، بازی توسط بسیاری از بازیکنان مورد حمله قرار گرفت و سرانجام از پلتفرم steam حذف شد.

Devotion یک بازی تایوانی است که در تایوان نیز اتفاق می‌افتد. همان‌طور که ممکن است مطلع باشید، تایوان و چین در این روزها رابطه مطلوبی با یکدیگر ندارند. شاید به خاطر همین موضوع باشد که صحنه‌هایی نامناسب در این بازی وجود دارد. توسعه‌دهندگان Devotion ادعا می‌کنند که آن‌ها ناخواسته تصویری را در بازی قرار داده‌اند که ظاهر شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین را با وینی پیف یک شخصیت کارتونی، مقایسه کرده است. آیا واقعاً می‌شود این‌طور چیزی را در یک بازی اتفاقی قرارداد؟

devotion-falls-victim-to-chinese-censorship

در ۲۴ ساعت پس از انتشار Devotion، بیش از ۲۰۰۰ بازیکن چینی عصبانی نظرات منفی خود را در صفحه Steam بازی گذاشتند. نظرات از اکثراً مثبت به عمدتاً منفی تبدیل شد. بعدها، بازیکنان با عناصر جدیدتری در بازی روبرو شدند که ادعا می‌کردند اشاره‌های منفی بیشتری به چین ‌دارند. هنوز مشخص نیست که آیا بازی به Steam بازمی‌گردد یا خیر.

تبانی بازیکنان FIFA 20

در ژوئن ۲۰۱۹، استریمر Twitch، نیک بارتلز یک توطئه بین بازیکنان برتر رده‌بندی بازی FIFA ۲۰۲۰ را افشا کرد. نردبان رقابتی FIFA ۲۰۲۰ به بازیکنان این امکان را می‌دهد که هر هفته مسابقاتی را برای کسب امتیاز انجام دهند و رتبه خود را بالاتر ببرند. طبیعتاً بهترین بازیکنان جهان شانس زیادی برای خرد کردن بیشتر بازیکنان دارند، اما زمانی که رتبه‌های برتر دنیا با یکدیگر روبرو شوند، قطعاً بازی بسیار سخت خواهد شد.

the-great-fifa-conspiracy

به خاطر این موضوع که مسابقه رتبه‌های برتر و نوابغ این بازی با یکدیگر بسیار سخت است، چندین بازیکن برتر این بازی برای به حداکثر رساندن پیروزی خود و سهولت مسابقات خود، یک شبکه مخفی ایجاد کردند که در آن مسابقات را به‌گونه‌ای ترتیب می‌دادند که هرگز مجبور نبودند با دیگر اعضای برتر این بازی روبرو شوند.

پس از افشای کانال بارتلز، EA تنها یکی از مجرمان، NYC_CHris را مجازات و از دو مسابقه مقدماتی محروم کرد. درحالی‌که دیدن مجازات یک بازیکن حرفه‌ای لذت‌بخش است، به نظر می‌رسد عواقب کار او با جرمش مطابقت ندارد. این داستان یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌های چند سال اخیر است که هم عجیب است و هم خنده‌دار، فکر کنید بازیکنان برتر دنیا تبانی کرده‌اند تا با یکدیگر مسابقه ندهند!

تقلبی که باعث تمسخر شد

در سال ۲۰۱۹ بازی Sekiro: Shadow’s Die Twice منتشر شد. این بازی یک حالت آسان‌تر برای آن دسته از افراد داشت که می‌خواستند فقط داستان بازی را تمام کند. در این میان گیمری به نام جیمز داونپورت که یک گیمر pc بود در توییتر اعلام کرد که توانسته با تقلب در این بازی رئیس نهایی بازی را به‌راحتی شکست بدهد. او مودی را در بازی ریخت که باعث افزایش توانایی‌های قهرمان و Spirit بی‌نهایت می‌شد.

you-cheated-not-only-the-game-but-yourself

اینجا بود که این خبر در توییتر چرخید تا به دست یک کاربر توییتری رسید که در حساب خود از افتخار بازی‌های سخت حمایت می‌کرد!

او در توییتی خطاب به داونپورت نوشت: «شما نه‌تنها بازی، بلکه خودتان را هم فریب دادید.» این پیام به‌سرعت در توییتر پخش شد و در میان گیمرها داغ شد. تا جایی که میم‌های زیادی برای آن ساخت شد. این بحث در میان در هردو طرف دعوا داغ بود و گاهی موردتمجید و گاهی مورد تمسخر قرار می‌گرفت. داونپورت در مواجه با هجوم بی‌وقفه و آزار و اذیت گیمرهای حرفه‌ای، توییتر را ترک کرد. یک توییت کوتاه از یک تقلب در بازی کار داونپورت را به اینجا کشید!

 

4 در مورد “۴ داستان عجیب در دنیای بازی و گیمرها”

  1. یک مقام مطلع که نخواست نامش فاش شود

    به Devotion علاقمند شدم! باید عکس اون مردک استعمارگر کثیف رو رو بدن خوک میذاشتن حیف وینی پیف! البته عرازشه کمونیست دوست عاشقشن :))

    1
    5
    1. یک مقام مطلع که نخواست نامش فاش شود

      من روانشناسی خوندم و بدون چند ساعت مشاوره و تست های تخصصی اینجوری نظر کشکی نمیدم! ولی میتونم با اطمینان بگم کسی که به این راحتی تشخیص صادر میکنه حداقلش مشکل سواد داره و حتی نمیدونه اختلال شخصیت چی هست! شوخی: البته به اسمت میاد :))

      3
      9
  2. خودم فیفا باز هستم اما باید اعتراف کنم کلی باگ داره، کسی هم اگه خوب بازیش میکنه از باگاش استفاده میکنه!

    1
    10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH