ال‌جی به‌ پیشرفت جدیدی در زمینه توسعه فناوری 6G دست یافته است

امروزه اسمارت‌فون‌های 5G از مقبولیت بیش‌تری نسبت به گذشته برخوردار هستند و عدم پشتیبانی یک هندست از اتصال 5G تا حدودی تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد. اما اتصال 5G هنوز به یک استاندارد تبدیل نشده است. اگرچه اکنون شاهد راه‌اندازی شبکه‌های 5G در نقاط مختلف جهان هستیم؛ اما برخلاف تمایل ما اتصال به شبکه 5G در تمامی مناطق امکان‌پذیر نیست. بنابراین تبدیل شدن فناوری 5G به یک استاندارد جدید احتمالا چند سال دیگر زمان خواهد برد.

در عین‌حال فعالیت در زمینه توسعه فناوری 6G از مدت‌ها قبل آغاز شده است و پیشرفت‌های به‌دست آمده در این حوزه نیز نسبتا چشمگیر به‌نظر می‌رسند؛ چرا که شرکت ال‌جی اخیرا از یک نقطه عطف جدید در زمینه توسعه فناوری 6G رونمایی کرده است. این برند کره‌ای با انتشار امواج 6G در فاصله 100 متری موفق به ثبت رکوردی جدید شده است.

چنین فاصله‌ای ظاهرا ناچیز به‌نظر می‌رسد؛ اما به بیان صادقانه دستیابی به چنین بردی در این مرحله از توسعه فناوری فراتر از حد انتظار بوده است. دلیل چنین مشکلی این است که شبکه 6G از امواجی با فرکانس تراهرتزی استفاده می‌کند. برد این امواج بسیار محدود بوده و هنگام عبور از آنتن‌ها بخش بسیار زیادی از توان خود را از دست خواهند داد.

احداث برج‌های مخابراتی بیش‌تر یکی از راهکارهای بدیهی برای حل این مشکل به‌شمار می‌رود؛ اما این اقدام هزینه‌های سنگینی را در پی داشته و لزوما امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین ال‌جی به منظور ساخت یک آمپلی‌فایر توان جهت هدف‌گیری و هدایت هرچه بهتر سیگنال‌های بی‌سیم از این‌دست با موسسات Fraunhofer Heinrich Hertz و Fraunhofer Institute for Applied Solid State Physics همکاری نموده است.

بایستی به‌خاطر داشت که شبکه 6G در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی نخواهد شد و کارشناسان حداقل امیدوارند که تا آن موقع از دستاوردهای چشمگیر بسیار بیش‌تری رونمایی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH