افزایش سرعت آی‌فون‌های قدیمی اپل با تغییر منطقه جغرافیایی آن‌ها به فرانسه!

اکنون مدت‌هاست که شرکت اپل عملکرد خروجی گوشی‌های آی‌فون قدیمی خود را به‌صورت عامدانه کاهش می‌دهد. این اقدام با هدف جلوگیری از تاثیرگذاری شارژدهی باتری بر عملکرد دستگاه در اثر کهنگی سلول‌های باتری اجرا می‌شود. این کاهش عملکرد به‌معنای کاهش سرعت گوشی‌های آی‌فون خواهد بود. در واقع سابقه انجام چنین اقدامی توسط اپل به چند سال قبل بازمی‌گردد. در ادامه غول کوپرتینویی اگرچه به پرداخت جریمه در فرانسه محکوم شد؛ اما در بسیاری از مناطق دیگر از حربه مجازات فرار کرد.

شرکت اپل بابت کاهش سرعت آی‌فون‌های قدیمی در کشور چین هیچ غرامتی پرداخت نکرد؛ با این‌حال ناچار به تغییر سیاست و کاهش هزینه تعویض باتری هندست‌های خود شد. بعلاوه قابلیت‌های نمایش وضعیت سلامت باتری نیز به سیستم‌عامل اپل اضافه شد. بنابراین کاربران به آسانی می‌توانند از وضعیت سلامت باتری هندست خود مطلع شوند. با این اوصاف کاربران تصور می‌کردند که اپل عملکرد آی‌فون‌های قدیمی خود را بار دیگر کاهش نخواهد داد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که چنین فرضیه‌ای نادرست بوده است.

برخی گزارشات نشان می‌دهند که با تغییر منطقه جغرافیایی در گوشی آی‌فون (خصوصا مدل‌های قدیمی) عملکرد آن‌ها سریع‌تر و روان‌تر خواهد شد. همچنین یک گزارش جدید ادعا می‌کند که تغییر منطقه جغرافیایی حتی در تبلت‌های آی‌پد نیز موجب عملکرد سریع‌تر و روان‌تر آن‌ها می‌شود.

بعلاوه مقایسه امتیازات بنچمارک آنتوتو قبل و بعد از تغییر منطقه نشان می‌دهد که امتیازات کسب شده توسط گوشی مسقیما 5 درصد تغییر کرده است. چنین افزایش چشمگیری در کارآیی پس از تغییر منطقه به کشور فرانسه قابل رویت است. امتیازات آی‌فون 12 پرو در تست بنچمارک گیک‌بنچ 5 نشان می‌دهد که امتیاز گوشی قبل و بعد از تغییر منطقه جغرافیایی به فرانسه اساسا یکسان است. این موضوع نشان می‌دهد که رویکرد کاهش عملکرد آی‌فون بر مدل‌های جدید تاثیرگذار نبوده است. با این‌حال برای مدل‌های قدیمی آی‌فون، وضعیت متفاوت خواهد بود.

گزارش فوق امتیازات تست بنچمارک آی‌فون 7 قبل و بعد از تغییر منطقه جغرافیایی به فرانسه را مورد بررسی قرار داده است. امتیاز کسب شده توسط این اسمارت‌فون پیش از تغییر لوکیشن به فرانسه برابر با 286632 بوده است. با این‌حال پس از تغییر لوکیشن، امتیاز دستگاه به 298321 افزایش یافته است. بنابراین تغییر امتیاز بنچمارک در اثر تعویض لوکیشن کاملا مشهود است. امتیازات گیک‌بنچ 5 در زمینه تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای CPU با امتیازات بنچمارک آنتوتو مطابقت دارند؛ اگرچه امتیازات قبل و بعد از تغییر لوکیشن تنها چند دهم با یکدیگر اختلاف دارند.

2 در مورد “افزایش سرعت آی‌فون‌های قدیمی اپل با تغییر منطقه جغرافیایی آن‌ها به فرانسه!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH