سامسونگ گلکسی واید 5 با تراشه Dimensity 700 رسما معرفی شد

اخیرا کمپانی سامسونگ از اسمارت‌فون گلکسی واید 5 برای شرکت مخابراتی SK Telecom در کشوره کره‌جنوبی رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات پیش‌تر رویت شده در تائیدیه‌های بلوتوث، این هندست در کشورهای مختلف با اسامی گلکسی F42 5G، گلکسی بادی یا گلکسی واید 5 شناخته می‌شود. بنابراین گجت مورد اشاره صرفا در اختیار مشتریان اپراتور SK Telecom قرار نخواهد گرفت (اگرچه سایر مدل‌ها هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده‌اند).

همان‌طور که پیش‌تر انتظار می‌رفت؛ این هندست با گلکسی A22 5G مرتبط است؛ اما یک نسخه عینا کپی‌برداری شده از آن به‌شمار نمی‌رود. اسمارت‌فون جدید کماکان از تراشه Dimensity 700 شرکت مدیاتک بهره می‌گیرد. سامسونگ پیش‌تر از این تراشه 7 نانومتری صرفا برای اسمارت‌فون گلکسی A22 5G خود استفاده کرده است.

این نیمه‌هادی مجهز به 2 هسته کورتکس A76، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 و مودم 5G با قابلیت پشتیبانی از فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز و پهنای باند 2.77 گیگابیت برثانیه‌ای است. بعلاوه از اتصال وا‌ی‌فای 5 و بلوتوث 5.1 نیز پشتیبانی می‌شود.

سامسونگ گلکسی واید 5 با تراشه Dimensity 700 و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار می‌شود

اگرچه تراشه Dimensity 700 از نمایشگرهایی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی حداکثر 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند؛ اما ویژگی‌های پیشرفته نمایشگر گلکسی A22 5G در هندست جدید به چشم نمی‌خورند. نمایشگر LCD کماکان از اندازه قطری 6.6 اینچ، رزولوشن +1080p و ناچ V شکل برخوردار است؛ اما به قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی بالا هیچ اشاره‌ای نشده است.

ارتقاء ماژول دوربین یکی از مشخصه‌های مثبت گلکسی واید 5 به‌شمار می‌رود. اکنون رزولوشن سنسور اصلی ارتقاء یافته و از 48 به 64 مگاپیکسل رسیده است. دوربین فوق‌عریض با میدان دید 115 درجه‌ای کماکان از یک سنسور با رزولوشن پایین 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز مولفه دیگر ماژول دوربین پشتی قلمداد می‌شود. رزولوشن دوربین سلفی منفرد نیز نسبت به گذشته تغییر نکرده و همچنان معادل با 8 مگاپیکسل است.

گلکسی واید 5 مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. بعلاوه درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی تا سقف 1 ترابایت را فراهم می‌کند. وبسایت شرکت مخابراتی SK Telecom خاطرنشان می‌کند که ظرفیت رم گوشی احتمالا در کشورهای مختلف متغیر خواهد بود.

سامسونگ گلکسی واید 5

انرژی موردنیاز هندست توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی تامین می‌شود. این هندست در مدل‌های رنگی مشکی، سفید و آبی روانه بازار می‌شود. سامسونگ گلکسی واید 5 با شماره مدل SM-E426S و برچسب قیمتی 450 هزار وون کره (معادل 385 دلار/ 325 یورو) از طریق اپراتور SK قابل خریداری خواهد بود. البته مشترکین این اپراتور احتمالا می‌توانند هندست فوق را در قالب یک طرح قراردادی دریافت نمایند. بعلاوه این قیمت‌گذاری بسیار گران به‌نظر می‌رسد؛ چرا که گلکسی A22 5G با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی در زمان عرضه 230 یورو قیمت‌گذاری شد و این مدل اکنون با قیمت ارزان‌تری نیز قابل دسترس است.

3 در مورد “سامسونگ گلکسی واید 5 با تراشه Dimensity 700 رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH