معرفی ارزهای دیجیتال جا مانده از بازار

در این مطلب نگاهی تحلیلی به ارز های دیجیتال که تاکنون طبق پیش بینی ها قیمت آن‌ها رشد نداشته و آینده‌ای که در انتظار آنان است پرداخته‌ایم.

تجربه حضور در بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان به یک ترن هوایی تشبیه کرد، زمانی که شما سوار ترن هوایی می‌شوید، ابتدا باید مدتی را صبر کنید تا ترن به نقطه اوج برسد، حال بازی شروع می‌شود و شما در فراز و فرودهای این ترن هوایی، لذت وصف‌ناشدنی را خواهید برد. البته باید بدانید که در زمان اوج ترن لذت می‌برید و در زمانی که ترن پایین می‌آید باید صبر کنید تا دوباره به اوج برسید.

همه متخصصان بازار ارزهای دیجیتال به کاربرانی که سعی دارند به این بازار وارد شوند توصیه می‌کنند که صبر، یکی از مهم‌ترین عوامل برای رسیدن به نقطه اوج است. اگر صبر داشته باشید و هوشمندانه عمل کنید، می‌توانید سود بزرگی از این بازار به دست بیاورید، اما اگر صبر نداشته باشید و بخواهید یک شبه ره صد ساله را طی کنید، این بازار به بدترین شکل ممکن شما را زمین خواهد زد. البته گاهی هم در کوتاه مدت سودهای خوبی از بازار ارزهای دیجیتال به دست خواهید آورد اما برای صید سودهای بزرگ، باید همچون یک صیاد صبور باشید.

اما یکی دیگر از رمزهای موفقیت در دنیای کریپتو، انتخاب عاقلانه است. شما باید بر روی ارزهای دیجیتال دارای پتانسیل و با پشتوانه قوی سرمایه‌گذاری کنید و صبر خود را برای این ارزها خرج کنید. اگر بدون مشورت و علم در این دنیای پرفراز و نشیب پول خود را بر روی ارزهای دیجیتال کم پتانسیل و بدون پشتوانه سرمایه‌گذاری کنید، حتی با صبر هم چیزی نصیبتان نخواهد شد.

در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال در دنیا عرضه شده که هر کدام اسم و رسمی دارند و تعدادی از علاقمندان به این بازار بر روی این ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. برخی از این ارزهای دیجیتال توسط افراد مشهور، با یک تیم قدرتمند و با پشتوانه قابل اطمینان ایجاد شده‌اند، به طور معمول این ارزها در مدت کوتاهی به رشد مناسبی می‌رسند و روند اصولی خودشان را برای رسیدن به یک رمزارز با اعتبار طی می‌کنند.

اما در نقطه مقابل برخی از این ارزهای دیجیتال به وجود تیم قدرتمتد و پشتوانه قوی، طی مدت طولانی به آن رشد و سود مورد انتظار نرسیده‌اند، این رمزارزها همان‌هایی هستند که ما آن‌ها را ارزهای جامانده از بازار می‌نامیم. این دسته از ارزهای دیجیتال با وجود پشتوانه قوی و پیش‌بینی‌هایی که از رشد و صعود آن‌ها می‌شد تاکنون آن‌چنان که باید و شاید رشد نداشتند. البته این ارزها قابل اعتماد هستند و در پیش‌‌بینی‌های کارشناسان، امید بسیاری به رشد و صعود آن‌ها وجود دارد اما به هر شکل تا کنون از این رشد بی‌نصیب بوده‌اند و به قولی ارزهای جامانده از بازار شناخته می‌شوند.

در ادامه به مهم‌ترین ارز های دیجیتال که با وجود پتانسل بالا تاکنون به مقدار قیمت قابل پیش بینی نرسیده‌اند و احتمالا در آینده رشد و صعود خوبی خواهند داشت، می‌پردازیم:

ترون

قیمت فعلی 0.08534 دلار

سال عرضه: 2017

بنیان‌گذار: جاستین سان

پایین‌ترین قیمت: 0.001 دلار

بالاترین قیمت: 0.22 دلار

پیش بینی قیمت: 40 دلار در سال 2030

ترون ارزی است که از مرز 50 میلیون اکانت عبور کرده و در سه مقطع سود خوبی داشت. این رمزارز سه سال پیش حتی به قیمت نزدیک 0.22 دلار هم رسیده بود اما فعلا در دوره نزول است و قیمت فعلی آن با توجه به تیم قدرتمندی که ترون را حمایت می‌کنند، غیر منطقی به نظر می‌رسد. ترون در سال 2017 توسط کارآفرین و یکی از مدیران ارشد رمزارز ریپل تاسیس شد. این پلتفرم بر روی اشتراک داده و محتوای سرگرم‌کننده تمرکز دارد. این رمزارز در سال 2018 توانست شبکه اشتراک‌گذاری بیت تورنت را به دست بیاورد و همچنین در سال 2019 بلاکچین ترون با استاندارد TRC-10 راه‌اندازی شد.

ترون در ابتدا بر روی شبکه اتریوم عرضه شد، اما تعدادی از کارشناسان اعتقاد دارند که ترون روزی از اتریوم پیشی ‌خواهد گرفت. کارشناسان قیمت 2 دلار را برای ترون در پایان سال 2021 پیش‌بینی کرده بودند، قیمتی که رسیدن به آن طی چند ماه آینده دشوار خواهد بود. اما کارشناسان هنوز به این رمزارز امید دارند و قیمت‌های 6 و 7 دلار را برای سال‌های 2023 و 2025 و قیمت نهایی 40 دلار را برای سال 2030 این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند.

ریپل

قیمت فعلی 0.9301 دلار

سال عرضه: 2013

بنیان‌گذار: شرکت مالی ریپل‌پی

پایین‌ترین قیمت: 0.005 دلار

بالاترین قیمت: 3.38 دلار

پیش بینی قیمت: 11.3 دلار در سال 2028

ریپل از دیگر رمزارزهای با پتانسیلی است که تاکنون پتانسیل‌های آن در دنیای ارزهای دیجیتال خود نمایی نکرده است. ریپل توسط شرکت مالی ریپل‌پی در آمریکا عرضه شده، در شرکت ریپل افرادی همچون جد مک کالب، یکی از حامیان و تاثیرگذاران رشد بیت کوین حضور دارند. شرکت ریپل در زمینه تولید محصولات مالی برای نهاد‌ها و بانک‌های بین‌المللی فعالیت دارد، رمزارز ریپل نیز یکی از محصولات این شرکت در جهت ارزان‌تر و سریع‌تر کردن نقل و انتقال پول بین‌المللی است.

ریپل استخراج شدنی نیست، تمام واحد‌های ریپل توسط شرکت آن به طور خرد وارد بازار می‌شوند، این ارز در سال 2014 تا 2018 رشد چند صد برابری داشت اما از سال 2019 رشد آن با ثبات بیشتری رخ می‌دهد، البته طی چند ماه گذشته قیمت ریپل به 1.32 دلار هم رسید و سپس دچار سقوط شد. نکته دیگر در مورد ریپل آن است که جد مک کالبی که در مورد آن صحبت کردیم، در سال 2014 از این شرکت جدا شد و به پروژه رمزارز استلار پیوست. در حال حاضر پیش بینی شده که قیمت ارز دیجیتال ریپل در سال 2022 به 2.2 دلار برسد، سپس به ترتیب سقف 6.1 و 8.9 دلار را در سال‌های 2025 و 2026 بشکند و تا پایان 2028 به قیمت 11.3 دلار برسد.

استلار

قیمت فعلی 0.264644 دلار

سال عرضه: 2014

بنیان‌گذار: جد مک کالب

پایین‌ترین قیمت: 0.001 دلار

بالاترین قیمت: 0.896 دلار

پیش بینی قیمت: 10 دلار در سال 2025

استلار و ریپل شباهت‌های ساختاری فراوانی به هم دارند، آن هم به این خاطر که جد مک کالب استلار را شبیه به ریپل تاسیس کرد. در حالی که ریپل برای خدمت‌رسانی به نهاد‌های مالی و بانکی ساخته شده، استلار می‌خواهد به کاربران خدمات دهد و فضایی امن، سریع و با کارمزد پایین را برای انتقال وجه بین کاربران ایجاد کند.

استلار بر خلاف ریپل از پایگاه داده غیرمتمرکز و متن باز بهره می‌برد به همین دلیل به بیت کوین و دیگر رمزارزهای مشهور بازار نیز شباهت دارد و رقیبی جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود. استلار در هر ثانیه میزبان 2 هزار تراکنش است و هر تراکنش ظرف مدت 5 ثانیه تایید می‌شود. منابع متعدد آینده خوبی را برای استلار پیش‌‌بینی کرده‌اند، بر این اساس انتظار می‌رود استلار در سال 2022 به بیش از یک دلار برسد، سپس در سال 2023 قیمت 4.40 دلار برای ارز دیجیتال استلار پیش بینی شده است، همچنین یکی از منابع تحلیلی رمزارزها در یک تحلیل خوشبینانه گفته که استلار در سال 2025 به 10 دلار می‌رسد.

کاردانو

قیمت فعلی 2.12 دلار

سال عرضه: 2017

بنیان‌گذار: چارلز هاسکینسون

پایین‌ترین قیمت: 0.017 دلار

بالاترین قیمت: 3.08 دلار

پیش‌ بینی قیمت: 12 دلار در سال 2026

کاردانو توسط چارلز هاسکینسون، یکی از اعضای قدیمی تیم اتریوم تاسیس شد. هاسکینسون و تیمش نزدیک به 2 سال پیش از عرضه کاردانو بر روی راه‌کارهای رفع مشکلات اتریوم و بیت کوین مطالعه کردند و می‌توان گفت کاردانو پس از دو سال تحقیق و مطالعه عرضه شد. کاردانو تعداد محدودی دارد و تنها 45 میلیارد واحد از آن ساخته خواهد شد. کاردانو در اکتبر 2017 عرضه شد اما تنها پس از 3 ماه با رشدی چشمگیر به ارزش 1.19 دلار رسید و همین موضوع باعث شد تا کاردانو از همان ابتدا بر سر زبان‌ها بیفتد.

البته قیمت کاردانو خیلی سریع افت کرد و تا سال 2020 نیز قیمت آن تقریبا ثابت ماند اما از سال 2020 افزایش قیمت کاردانو آغاز شده و این رمزارز به قله 3 دلار هم رسید. نکته جالب آن است که 95 درصد از کاردانوهای جهان دست مردم ژاپن است و این ارز دیجیتال لقب “اتریوم ژاپن” را دارد. با این وجود چندی پیش کارشناسان پیش بینی کردند که پایان سال 2021 برای ارز دیجیتال کاردانو درخشان خواهد بود و این ارز شاید به قیمت 3 دلار هم برسد. همچنین انتظار قیمت 5.17 دلار برای پایان سال 2022 وجود دارد. کاردانو یک ارز دیجیتال موافق با محیط زیست است، به همین جهت اگر قراردادی میان کاردانو یا تسلا بسته شود یا آنکه در فضای حمایت از محیط زیست، این ارز هم حمایت شود، کاردانو می‌تواند سقف 12 دلار را در سال 2026 بشکند.

دیجی‌بایت 

قیمت فعلی 0.04355 دلار

سال عرضه: 2014

بنیان‌گذار: جرد تیت

پایین‌ترین قیمت: 0.0003 دلار

بالاترین قیمت: 0.29 دلار

پیش‌ بینی قیمت: 0.5 دلار در سال 2025

دیجی‌بایت در سال 2013 متولد شد اما عرضه آن از سال 2014 آغاز شد و طبیعتا باید شروع به کار دیجی‌بایت را از سال 2014 بدانیم. این ارز دیجیتال، توسط جرد تیت کارآفرین راه‌اندازی شد. زیر ساخت این ارز دیجیتال به طور 100 درصد غیرمتمرکز است و با 5 الگوریتم رمزنگاری شده منحصر به فرد امنیت آن تامین می‌شود. این ارز سرعت بسیار بالایی دارد و سرعت پردازش بلوک آن به ترتیب 10 و 40 برابر لایت کوین و بیت کوین است.

به علت شکل ساختار صحیح و تفکری که تیم تولید کننده دیجی‌بایت دارند، امید به این رمزارز بسیار است حتی یکی از کارشناسان مطرح عنوان کرده بود که دیجی‌بایت باید یک هزارم بیت کوین باشد، یعنی زمانی که بیت کوین 42 هزار دلار قیمت دارد، دیجی‌بایت باید قیمتی معادل 42 دلار داشته باشد. اما در حال حاضر قیمت آن بسیار با قیمت مطرح شده متفاوت است.

طبق پیش‌‌بینی‌ها ارز دیجیتال دیجی‌بایت در اوایل سال 2022 قیمت 0.08 را خواهد داشت، همچنین قیمت 0.21 و 0.5 برای سال‌های 2023 و 2025 پیش‌بینی ‌می‌شود.

پولکادات

قیمت فعلی 27.88 دلار

سال عرضه: 2020

بنیان‌گذار: شرکت پاریتی تکنولوژی

پایین‌ترین قیمت: 2.0 دلار

بالاترین قیمت: 49.44 دلار

پیش‌ بینی قیمت: 180 دلار در سال 2025

پولکادات داستانی متفاوت دارد، این ارز دیجیتال ساخته شه تا پل ارتباطی میان انواع بلاکچین باشد و شبکه‌های بلوک زنجیر را به یکدیگر متصل کند. از پولکادات به عنوان تسهیل کننده نسل بعدی وب یعنی web3 یاد می‌شود که انحصار اینترنت را می‌شکند. پولکادات در سال 2017 توسط شرکت پاریتی تکنولوژی ایجاد شد، سپس در سال 2018 دکتر گوین وود و جوتا استینر که هر دو از مدیران سابق اتریوم هستند، عرضه شد.

بسیاری پولکادات را یک پروژه جاه‌طلبانه می‌شناسند، کارشناسان پیش‌‌بینی کرده‌اند که پولکادات در پایان سال میلادی جاری به قیمت 40 دلار برسد، همچنین در پایان سال 2022 قیمت 90 دلار و در پایان سال 2025 قیمت 180 دلار برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی شده‌ است. پولکادات تاکنون طبق پیش‌بینی‌ها رشد نداشته و از بازار جامانده حال باید دید در آینده طبق پیش‌بینی‌ها صعود خواهد کرد یا باز هم جا می‌ماند!

4 در مورد “معرفی ارزهای دیجیتال جا مانده از بازار”

  1. فقط سولانا تو این ۱سالی فقط رشد داشته بلند مدت خیلی خوبه
    یه چیز دیگه یادتون باشه IT رو به پیشرفته و یه روزی همه چی نه فقط پول تبدیل به یه تکنولوژی فوق پیشرفته میشه ۲۰سال گذشته رو ببینید متوجه میشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH