درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟ مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی!

درآمد اسنپ در تهران چقدر است؟ آیا می‌توان کار در اسنپ را به عنوان یک شغل ثابت در نظر گرفت؟ کار کارمندی بهتر است یا کار در اسنپ و تپ‌سی؟ تفاوت‌های این‌ها در چیست؟ ما در این مطلب جامع و کامل به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

سرویس‌های تاکسی اینترنتی بومی با الگوبرداری از اپلیکیشن بین‌المللی اوبر و سرویس‌های مشابه آن و البته حمایت سرمایه‌گذاران به نام داخلی و خارجی، توانستند ظرف مدت چند سال سیستم حمل و نقل و تاکسی‌رانی را در کشورمان متحول کنند.

سرویس‌هایی مانند اسنپ و تپسی با ارایه یک راهکار ساده و البته کاربردی، هزاران مسافر در سطح کلان‌شهر‌ها و حتی شهرهای کوچک را به رانندگان متصل می‌کنند و درصد خود را از سفرها برمی‌دارند. از طرفی مسافرین مجبور نیستند تا برای گرفتن تاکسی به سر خیابان یا یک محل پر عبور و مرور بروند و در آفتاب یا باران به امید عبور تاکسی بایستند و یا سر قیمت با آن‌ها چانه بزنند.

در سمت دیگر این ماجرا رانندگان تاکسی یا خودروهای شخصی هستند که آن‌ها نیز دیگر لازم نیست سر چهار راه بایستند و برای پیدا کردن مسافر فریاد بکشند، رانندگان حالا حق انتخاب دارند و می‌توانند از بین سفرهای درون شهری مختلف با مقاصد و قیمت‌های متفاوت، گزینه مورد نظر را انتخاب کنند، همچنین حالا با فراگیر شدن تاکسی‌های اینترنتی، وجود مسافر برای رانندگان در مقصد سفرها تقریبا قطعی است و هیچ خودرویی هنگام بازگشت به مبدا، خالی برنمی‌گردد و حداقل در شهرهای بزرگ، به صورت شبانه‌روزی مسافر هست.

شرایط خوب و سرویس‌دهی مناسب سرویس‌های تاکسی اینترنتی باعث شده تا همه تا حدودی راضی باشند، البته مسافران نسبت به قیمت بالای سفر و گاها شرایط نامناسب خودرو شکایت دارند، رانندگان نیز از پایین بودن قیمت سفر و خدمات سرویس‌ها و کمیسیون اسنپ و تپسی از هر سفر نیز شکایت می‌کنند.

اما در مجموع همه از این شرایط رضایت نسبی دارند و از این خدمات استفاده می‌کنند. به همین دلیل کار در تاکسی‌های اینترنتی رونق گرفته و با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید که با وجود هزینه‌های بالا اما درآمد کار در اسنپ و تپسی هم بسیار بالاست و این سوال برای بسیاری از کارمندان یا افراد حاضر در مشاغل دیگر به وجود آمده که آیا کار کردن در اسنپ و تپسی به صرفه نیست؟

این مطلب را نیز بخوانید: چرا تپسی یک تاکسی اینترنتی کامل نیست؟

در نگاه اول، کار در تاکسی های اینترنتی مزایای خاص خود را دارد. اول این که شما رئیس خودتان هستید. دوم اینکه زمان کاری منعطف دارید. همچنین کارتان نیاز به مدرک و درس خواندن ندارد و بدون سابقه کار می‌توانید از همین امروز مشغول به کار شوید! در واقع تنها کافی‌ست که یک گواهینامه و ماشین داشته باشید، ضمن اینکه درآمد این کار نیز بالاست و درآمد شما از میانگین حقوق کارمندی در کشور بیشتر است.

همه ما برای شروع به یک کار چند شاخصه مهم را در نظر می‌گیریم، اولین مورد درآمد آن است، در این اوضاع اقتصادی نا به سامان همه به دنبال درآمد بالا هستند زیرا برای گذران زندگی در یک سطح معمولی نیاز به درآمد بالایی دارید. مورد دوم شرایط و مزایای کار است، به طور طبیعی شرایط کاری مانند ساعت کار، داشتن مهارت، توانایی شخصی، داشتن بیمه و مزایای مختلف تاثیر بسزایی در انتخاب یک شغل دارد.

به جز این موارد، همه ما به آینده شغلی و ارتقاء موقعیت فعلی نیز فکر می‌کنیم، برای همین به دنبال مشاغلی می‌گردیم که جای پیشرفت داشته باشد و مهارت‌های ما را افزایش دهند. اسم و رسم شغل نیز در انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد، هر چند از قدیم گفته‌اند “کار که عار نیست” ولی همه ما به دنبال شغلی هستیم که جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

با در نظر گرفتن این موارد، می‌خواهیم کمی در شغل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دقیق شویم و نگاهی موشکافانه به این کار نسبتا جدید و وابسته به دنیای فناوری داشته باشیم. در نهایت بدمان نمی‌آید کار در اسنپ و تپسی را با کار کارمندی مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است و آیا کار در تاکسی های اینترنتی ارزش و صرفه دارد یا خیر؟ با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

مقایسه درآمد و هزینه اسنپ و کار کارمندی

درآمد کار: تاکسی اینترنتی بسیار بیشتر است

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین مساله درآمد است. شما برای ورود به هر کاری ابتدا باید درآمد آن را بسنجید. درآمد کار در اسنپ و تپسی نیز برای تهران و کلان‌شهر‌ها نسبت به کار در شهرهای کوچک کمی تفاوت دارد. ما برای این‌کار در سفرهای خود با رانندگان اسنپ و تپسی صحبت کردیم و میزان درآمد حدودی‌شان را جویا شدیم.

بر این اساس اگر بخواهیم به صورت ساعتی به کار در تاکسی‌های اینترنت نگاه کنیم، در تهران و شهر‌های بزرگ، فردی که بخواهد به طور متمرکز و جدی در تاکسی های اینترنتی کار کند، می‌تواند به طور میانگین در ساعت حدود 80 تا 150 هزار تومان درآمد داشته باشد. این موضوع را در نظر بگیرید که ما در رابطه با درآمد اسنپ و تپسی سخن می‌گوییم و این مورد با سود شما از کار متفاوت است. چرا که میزان سود به صورت کامل به نحوه کار کردن شما و هزینه‌های خودروی‌تان بستگی دارد که برای هر شخصی متفاوت است.

در حال حاضر و در تهران سفرهای معمولی و کوتاه با مسافت چند کیلومتری که شاید 10-15 دقیقه زمان ببرد، حدود 30 تا 70 هزار تومان قیمت دارد. اما میانگین سفر در تهران برای یک مسیر معمولی (نه نزدیک و نه خیلی دور) حدود 60 تا 100 هزار تومان است. این قیمت‌ها در ساعت‌های پیک با افزایش بسیار چشم‌گیری مواجه خواهد شد و این موضوع به اطلاع کاربر می‌رسد که قیمت‌ها بیشتر از تعرفه تاکسی است.

راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز در شرایط عادی، می‌توانند طی یک ساعت 2 تا 3 سفر 40 تا 80 هزار تومانی انجام دهند. البته همه این موارد به طور میانگین محاسبه شده، می‌دانیم که در ساعاتی از روز خیابان‌ها خلوت‌تر و در ساعاتی شلوغ‌تر و پرترافیک‌تر هستند. در روزهای بارانی و یا برفی ترافیک سنگینی در معابر تهران و کلان‌شهرها به وجود می‌آید، همچنین موضوعات مختلف به تفاوت قیمت در مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک هم وجود دارد اما ما در این مقاله راه میانه را پیش گرفته‌ایم و میانگین درآمد را بر اساس گفته‌های رانندگان اسنپ و تپسی و تجربه شخصی در تهران بیان می‌کنیم.

با همین فرمول سفرهای طولانی‌تر در تهران حدود 90 تا بیش از 200 هزار تومان قیمت دارد که حدود 50 تا 80 دقیقه زمان می‌برند و با این وجود به همان میانگین ساعتی 80 تا 150 هزار تومان می‌رسیم.

از طرفی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، تبریز، شیراز و… شاید شاهد کرایه‌های 90 یا 100 هزار تومانی نباشیم ولی به دلیل ترافیک کمتر و مسیرهای کوتاه‌تر، راننده می‌تواند در یک ساعت چند سفر با قیمت 30 تا 50 هزار تومان را انجام دهد و به حدود میانگین ساعتی 90 تا 150 هزار تومان برسد.

اما در شهر‌های کوچک‌تر هم مسافر کمتری وجود دارد و هم قیمت‌ها کمی کاهش پیدا می‌کنند، به عنوان مثال یک سفر 40 هزار تومانی در یک شهر بزرگ شاید در یک شهر کوچک 20 هزار تومان باشد، به این ترتیب میانگین درآمد اسنپ و تپسی در شهر‌های کوچک را حدود ساعتی 100 هزار تومان در نظر می‌گیریم.

طبق اعلام اسنپ، میانگین درآمد ماهانه رانندگان این شرکت در سال 1400، حدود 10 میلیون تومان بود. البته این میانگین شامل افرادی می‌شود که از چند ساعت تا یک روز کامل در اسنپ کار می‌کنند. به همین دلیل افرادی که قصد دارند به صورت کامل و حداقل 8 تا 9 ساعت در اسنپ فعالیت داشته باشند، حقوق ماهانه آن‌ها بیش از 10 میلیون تومان خواهد بود. همین میانگین درآمد در سال 1401 به 16 میلیون تومان برای افرادی که به صورت ثابت کار می‌کنند رسیده است.

البته اسنپ از ابتدای امسال دو سری کرایه‌های خود را افزایش داده و طبیعتا این میانگین باید به نزدیک 20 میلیون تومان رسیده باشد.

این موضوع با افزایش نرخ کرایه‌ها در سال‌های جدید بسیار بیشتر هم شده است. این موضوع به وضوح توسط مسافران قابل مشاهده بوده در حالی‌که اکثر افراد ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و به سراغ اسنپ و تپسی نروند!

 

طبق این موارد وضعیت درآمد رانندگان تاکسی اینترنتی در تهران و کلان‌شهرها بر اساس ساعت، روز و ماه به شکل زیر است:

درآمد ساعتی

درامد روزانه

درآمد ماهیانه

درامد سالانه

راننده تاکسی اینترنتی

80 تا 150 هزار تومان 640 هزار تا 1 میلیون و 200 هزار تومان 19 تا 36 میلیون تومان 228 تا 432 میلیون تومان

کارمند

20 تا 70 هزار تومان 160 تا 560 هزار تومان 5 تا 16 میلیون تومان 60 تا 192 میلیون تومان

به این ترتیب متوجه خواهید شد که کار در تاکسی های اینترنتی درآمد بسیار بیشتری از متوسط حقوق کارمندی دارد، بنابراین ما یک امتیاز مثبت برای کار در تاکسی های اینترنتی در نظر می‌گیریم. البته یادتان باشد که سود شما با درآمد کار در اسنپ و تپسی متفاوت است و قابل محاسبه به صورت عمومی نیست چرا که هزینه‌های هر شخص و خودرو متفاوت است.

هزینه‌های کار: کار کارمندی هزینه کمتری دارد

بر خلاف کار کارمندی که شاید تنها هزینه رفت و آمد را در بر داشته باشد، کار در تاکسی‌های اینترنتی هزینه‌های بسیار دارد. در ابتدا باید در نظر بگیرید که برای کار در اسنپ و تپسی باید یک خودرو مناسب داشته باشید، یعنی حداقل 150 میلیون تومان برای تهیه خودرو دست دو و در حالت عادی بیش از 300 میلیون تومان سرمایه اولیه برای تهیه خودرو نو لازم باشد.

مورد دوم به هزینه‌های خودرو باز می‌گردد، البته در این زمینه نمی‌توان یک قیمت را مشخص کرد زیرا هزینه مربوط به خودرو به عوامل بسیار متعددی همانند مدل، سال تولید، میزان ساعات کار به عنوان تاکسی اینترنتی، مصرف سوخت خودرو و حتی محلی که خودرو را برای تعمیر و سرویس می‌برید، وابسته است.

اما اگر باز هم بخواهیم به طور میانگین یک رقم حدودی بیان کنیم، برای یک راننده با خودرو نو و سرحال، حدود یک چهارم درآمد، خرج خودرو (سوخت، تعویض روغن، لنت و…) خواهد شد، همچنین یک خودرو با وضعیت مطلوب و کمی قدیمی، به علاوه هزینه‌های جانبی، ماهیانه حدود یک سوم درآمد کار در اسنپ و تپسی هزینه دارد.

البته برای کار در تاکسی اینترنتی هزینه رفت و آمد ندارید و مستقیم از دم خانه می‌توانید کار کنید ولی یک کارمند برای رفت و آمد به محل کار باید هزینه پرداخت کند، که البته ما از این هزینه صرف نظر خواهیم کرد.

به طور قطع هزینه‌های کار در تاکسی‌های اینترنتی از هزینه کار به صورت کارمندی بیشتر بوده و از این نظر کار کارمندی ارجحیت دارد.

درآمد پایدار: تقریبا شرایط برای هر دو برابر است

کار کردن در تاکسی های اینترنتی یا هر نوع شغل آزاد دیگر، درآمد ثابت و پایدار ندارد. یعنی درآمد شما یک روز خوب است و یک روز معمولی، البته تعداد مسافران تاکسی های اینترنتی در حال حاضر به مقداری هستند که شما بدون مسافر باقی نمانید و به حداقل درامد روزانه 600 هزار تا یک میلیون تومان برسید ولی به هر شکل اگر یک روز به هر دلیل سرکار نروید، درآمدی نخواهید داشت.

ضمن اینکه کار در تاکسی های اینترنتی وابسته به خودرو است و اگر خودرو خراب شود، تا زمان تعمیر آن خبری از درآمد نیست. البته باز هم تاکید می‌کنم بخش زیادی از میزان درآمد کار در تپسی و اسنپ ثابت است، زیرا شما مانند مغازه‌دارها یا بنگاه‌ها نیستید که یک یا چند روز به طور کامل مشتری نداشته باشید یا معامله‌ای نکنید، بلکه مسافر برای تاکسی های اینترنتی همیشه وجود دارد اما شاید در تعطیلات کمتر و در روزهای کاری بیشتر باشد.

در نقطه مقابل، کارمندان حقوق ثابت دارند و اگر یک یا چند روز سر کار نروند، حقوقشان را دریافت می‌کنند. البته کارمندان می‌توانند بر روی حقوقشان نیز حساب باز کنند و دستشان برای خرید کالا به صورت قسطی بیشتر باز است. اما درآمد کارمندی محدود است، همچنین شما باید نیازهای شرکت‌تان را برآورده کنید وگرنه جریمه خواهید شد اما در کار با تاکسی های اینترنتی اینگونه نیست، به طور کلی می‌توان گفت کار کارمندی محدودیت‌های بیشتری دارد.

شما ترجیح می‌دهید حقوق بیشتر اما نا پایدار داشته باشید یا حقوق کمتر اما پایدار؟ در این بخش هر دو شغل کارمندی و کار در تاکسی‌های اینترنتی ویژگی‌های مثبت و منفی تقریبا یکسانی دارند، به همین دلیل شرایط کار از منظر حقوق ثابت را برابر اعلام می‌کنیم.

شرایط و مزایای کاری

ساعت کاری: در تاکسی اینترنتی رئیس خودتان هستید

شرایط کاری در تاکسی‌های اینترنتی ساده است. اول این که شما ساعت کار منعطف دارید، می‌توانید در روز یا شب کار کنید، حتی می‌توانید این‌کار را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید، هر زمان که خواستید می‌توانید از کار دست بردارید و هر زمان که خواستید به کار بازگردید.

ساعت کاری منعطف یک ویژگی بسیار مهم محسوب می‌شود، زیرا دست شما را برای کار کردن باز می‌گذارد. زمانی که تاکسی اینترنتی هستید اگر به مشکلی برخوردید یا نیاز بود تا یه یک کار خانوادگی برسید، می‌توانید بدون دغدغه از کار دست بکشید. همچنین رفتن به تعطیلات و مسافرت نیز تماما در اختیار خودتان است، لازم نیست حتما آخر هفته‌ها یا در تعطیلات که جاده‌ها شلوغ است به مسافرت بروید. البته که زمان کار کردن شما مستقیم با درآمدتان در ارتباط است اما ساعت کاری منعطف در مواقع بسیاری به کمک شما می‌آید. موردی که برای کارمندان یک آرزوست!

درآمد تپسی اسنپ

در نقطه مقابل و کار کارمندی شما باید هر روز سر ساعت معین سر کار خود حاضر شوید، کار شما هیچ موقع ترک نمی‌شود، تفاوتی ندارد وضعیت هوا چگونه است یا اینکه حالتان خوب است یا خیر، در هر صورت باید سر کار حاضر شوید، البته می‌توانید برای کارهای اورژانسی مرخصی بگیرید اما مرخصی‌های شما نیز محدود است. به همین دلیل از این نظر کار در تاکسی‌های اینترنتی جذاب‌تر است چرا که رئیس خودتان هستید و به معنای واقعی کلمه، آقا بالاسر ندارید!

بیمه و مستمری: کار کارمندی وضعیت بهتری دارد

کار در تاکسی‌های اینترنتی فعلا شامل بیمه نمی‌شود. با توجه به این که در خصوص ساعت و روزهای کاری، هیچ تعهدی از راننده گرفته نمی‌شود، تعجبی هم ندارد که شامل بیمه نشود. اما اسنپ و تپسی می‌توانند بخشی از رانندگان ثابت خود را در صورت گرفتن تعهداتی بیمه کنند. حتی درآمد ثابت برای نیروهای خود در نظر بگیرند، اما به هر شکل این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

با این حال شما می‌توانید خودتان را بیمه کنید، که هزینه آن از بیمه کارمندی بیشتر است و نسبت به بیمه برخی ادارات دولتی هم خدمات کمتری دریافت می‌کنید. اما می‌‎توانید خود را بیمه کنید و مستمری بگیرید.

از طرفی اکثر کارمندان بیمه می‌شوند و 70 درصد مبلغ بیمه آن‌ها را کارفرما پرداخت می‌کند، به این ترتیب هزینه بیمه برای کارمندان بسیار کمتر است، ضمن این که رانندگان باید حتما خودرو خود را نیز بیمه کنند و هزینه آن را بپردازند. به این ترتیب در این بخش به کار کارمندی امتیاز مثبت می‌دهیم.

مزایا: کار کارمندی مزایای بیشتری دارد

در خصوص مزایا نمی‌توان به طور دقیق نظر داد. مزایای کار در تاکسی اینترنتی مشخص است، هر کدام از شرکت‌های اسنپ و تپسی در باشگاه رانندگان خود خدمات خوبی را می‌دهند. البته این شرایط و تخفیف‌ها به صورت رندوم ارائه می‌شود و نمی‌توان بر روی آن خیلی حساب باز کرد. به هر شکل این خدمات توسط بسیاری از رانندگان استفاده می‌شود. در ادامه برخی از این خدمات را می‌بینید:

  • تخفیف سرویس خودرو
  • تخفیف کارواش
  • تخفیف استفاده از خدمات درمانی و پزشکی
  • تخفیف استفاده از اماکن ورزشی
  • و…

همچنین اسنپ و تپسی و دیگر شرکت‌ها طرح‌های تشویقی دارند که رانندگان با رسیدن به اهداف این طرح‌ها، جوایز مالی متنوعی دریافت می‌کنند که به افزایش درآمد آن‌ها کمک خیلی زیادی می‌کند. برخی مواقع نیز متناسب با نحوه فعالیت افراد، پول بنزین پرداخت می‌شود.

درآمد تپسی اسنپ

اما مزایای کار کارمندی به شرکتی که در آن کار می‌کنید بستگی دارد، اگر یک کارمند در شرکتی بزرگ مشغول به کار باشد، می‌تواند از خدمات درمانی، ورزشی، تفریحی و غیره به صورت رایگان یا تخفیف‌دار استفاده کند. همچنین ارگان‌های دولتی خدمات خوبی به کارمندان خود می‌دهند، مثلا دریافت خانه سازمانی یا خرید اجناس به صورت قسطی بخشی از این مزایا هستند.

اما همانطور که گفتم مزایای کار کارمندی به شدت به شرکتی که در آن مشغول به کار هستید وابسته است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها هیچ مزایایی برای کارمندان خود در نظر نمی‌گیرند.

در این بخش هم می‌توان به نوعی نتیجه را مساوی اعلام کرد اما ما کفی مزایای کارمندی را سنگین‌تر می‌دانیم به همین دلیل امتیاز این بخش برای کارمندان است.

اعتبار شغل و رشد شخصی

وجهه شغل: کار کارمندی وجهه بسیار بهتری دارد

از این نظر باید گفت که کار کارمندی هر چقدر هم که سبک و ساده باشد، وجهه بهتری نسبت به کار در تاکسی‌های اینترنتی دارد. در نگاه مردم کار کارمندی اعتبار بیشتری دارد و حتی اگر کارمند دولت باشید، می‌توانید ضامن دیگران در امر وام گرفتن و تسهیلات بانکی شوید.

کار در اسنپ و تپسی به عنوان یک شغل آزاد و دم دستی به حساب می‌آید که به اعتبار شما اضافه نمی‌کند. به زبان ساده اگر راننده اسنپ باشید به راحتی به شما زن نمی‌دهند!! همچنین خود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز کار خود را به عنوان یک شغل اصلی حساب نمی‌کنند؛ اکثر آن‌ها معتقدند که اسنپ و تپسی کار نیست و اکثرا دنبال کار بهتری هستند. نمی‌دانم این تفکر درست است یا غلط اما وجه کار کارمندی بسیار بیشتر است.

ورود به شغل: تاکسی اینترنتی مثل آب خوردن است

برای کار کارمندی باید مدرک و مهارت و در اکثر مواقع سابقه کار داشته باشید. در واقع حداقل چندسالی را باید به مهارت آموزی و تحصیلات بپردازید. همچنین کار کردن در شرکت‌های بزرگ نیاز به سابقه کار یا حتی پارتی‌بازی دارد. بنابراین برای کار کارمندی هرچند نیاز نیست سرمایه اولیه داشته باشید اما ورود به آن بسیار دشوار است.

درآمد تپسی اسنپ

از طرفی شما ظرف چند دقیقه و حتی به صورت کاملا غیرحضوری می‌توانید در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی ثبت نام کرده و کار خود را آغاز کنید. این یک مزیت بسیار بزرگ است زیرا اگر خودرو داشته باشید، تنها چند دقیقه با کسب درآمد فاصله خواهید داشت. به همین دلیل است که کار در تاکسی‌های اینترنتی مزایای کمتری دارد و شامل بیمه نمی‌شود. در واقع راننده بدون دادن تعهد و حتی دیدار حضوری با مسئولین اسنپ و تپسی، می‌تواند کار خود را آغاز کند. از این نظر کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی تقریبا برای همه آزاد و بسیار آسان است.

پیشرفت و آینده شغلی: کار کارمندی آینده‌دار است

همانطور که گفتیم، ورود به کار کارمندی نیاز به دانش، مهارت و تحصیلات دارد. به همین دلیل است که طبیعتا آینده بهتری در کار کارمندی وجود دارد. فرد مهارت لازم برای کار را به دست می‌آورد و در حین کار نیز پیشرفت می‌کند و می‌تواند آینده بهتری برای خود رقم بزند. ضمن اینکه سابقه کار برای کارمندان به معنای حقوق بیشتر، منصب بالاتر و حضور در شرکت‌های بزرگ‌تر است.

درآمد تپسی اسنپ

کار در تاکسی‌های اینترنتی هیچ پیشرفت به خصوصی ندارد. نهایتا دست فرمان شما بهتر می‌شود و مسیرها را نیز بهتر یاد می‌گیرید! اول و آخر کار در تاکسی‌های اینترنتی، فقط رساندن افراد به مقصدشان است! به این ترتیب نمی‌توان پیشرفت یا آینده شغلی خاصی را برای رانندگان تاکسی اینترنتی تصور کرد. حتی اگر 10 سال هم راننده تاکسی اینترنتی باشید باز هم حقوق شما افزایش پیدا نمی‌کند و همچنان روزمزد خواهید بود. از این نظر کار کارمندی امتیاز برتری خواهد گرفت.

نتیجه گیری

کار کارمندی ویژگی‌های مثبتی نسبت به کار در تاکسی های اینترنتی دارد و از آن طرف درآمد تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی بسیار بیشتر است! با تمام این‌ها نتیجه گیری کلی با شماست. البته کلا کار در اسنپ و تپسی به عنوان شغل دوم و افرادی که به دنبال کار می‌گردند، توصیه می‌شود اما شاید درآمد بیشتر این کار نسبت به آینده آن قابل توجیه نباشد. به صورت کلی در جدول زیر نگاهی به هر دو می‌اندازیم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم:

کار کارمندی

راننده تاکسی‌های اینترنتی

درامد ماهیانه

5 تا 16 میلیون تومان 19 تا 36 میلیون تومان (30 روز کار)

هزینه‌های جانبی ماهیانه

هزینه رفت‌ و آمد و ناهار (حدود 10 درصد درآمد) هزینه خودرو و خوراک (حدود یک سوم درآمد)

میزان سود شما

درآمد – هزینه‌های شخصی درآمد – هزینه‌های خودرو و راننده

درآمد پایدار

دارد ندارد

ساعت کاری

ثابت کاملا منعطف

بیمه و مستمری

دارد ندارد (خویش فرما)

مزایا

متناسب با اداره باشگاه رانندگان

وجهه شغل

مناسب وجهه ندارد

نحوه ورود به شغل

سخت و طاقت‌فرسا بسیار ساده و آسان

پیشرفت و آینده شغلی

آینده‌دار امکان پیشرفت وجود ندارد

 

نظر شما چیست؟ شما کار کارمندی را ترجیح می‌دهید یا کار در تاکسی‌های اینترنتی؟ به نظر شما درآمد بالای اسنپ و تپسی ارزش کار در این دو سرویس را افزایش می‌دهد؟ به نظر شما مزایای کار در کدام شغل بیشتر است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

636 در مورد “درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟ مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی!”

  1. فراموش نکنیم :

    در کار کارمندی (مخصوصا دولتی) منافع مدیران و تصمیم گیران موازی منافع شماست ، اما در تاکسی اینترنتی منافع آنها متضاد منافع شماست .

    9
    32
  2. بنده 15 سال کارمندی و 2 سال اسنپ کار کرده ام (ناچاری)

    محاسن تاکسی اینترنتی :
    1- اقا بالاسر ندارید 2- زمان کاری منعطف

    معایب :
    1- وجهه اجتماعی ندارید
    2- درآمد قطعی ندارید (کافیست ماشین خراب شود یا بیمار شوید)
    3-درآمد یک یا چند ماه را به راحتی از دست میدهید (تصادف)
    4- ماشین شما روز به روز فرسوده تر و بی ارزش تر میشود
    5- با روزی 8 ساعت رانندگی قطعا سلامتی خود را ازدست خواهید داد ( کمر ، زانو و …)
    6- با افرادی سر و کار دارید که در بین آنها دزد، معتاد، فاحشه و غیره هم هستند
    7- بیمه و بیمه تکمیلی ندارید
    8- ارتقاع شغلی ندارید (تا ابد راننده اید)
    9- امنیت ندارید (خفتگیرها)
    10-قیمت لوازم مصرفی خودرو هر روز گرانتر میشود در حالی که افزایش قیمت سفر به نفع شرکت اسنپ و دولت نیست ( اسنپ تعداد سفرهایش کاهش میابد و دولت هم در جایی که خود ذینفع نباشد قیمتها را شدیدا کنترل میکند تا نارضایتی عمومی را کاهش دهد)
    11- …

    *** همه معایب تاکسی اینترنتی را میتوان به جان خرید به جز قیمتها …
    سال 1398 تا 1401 قیمت ماشین 10 برابر شده است ولی کرایه های اسنپ حداکثر 4 برابر شده .
    قیمت کرایه های اسنپ به گرد تورم موجود در جامعه نمیرسد .

    مثال : در همین تابستان 1401 اسنپ کرایه های 10 هزار تومانی به شما میدهد ، شما حداقل 5 دقیقه طول میکشد به مبدا
    برسید و 5 دقیقه هم تا مسافر سوار شود و زمان رسیدن به مقصد .
    مسافر هم میگوید کولر را روشن کنید .. ( با 10 هزار تومان کرایه )
    حدود 100 الی 200 میلیون تومان هم پول ماشی شماست.
    (همه اینها در حالیست که قیمت یک پیتزا 100هزار تومان است)

    به نظر شما آیا توجیهی برای این سفر 10 هزار تومانی وجود دارد ؟!!!

    10
    117
  3. سلام من راننده تپسی هستم از وقتی شروع کردم کار کردن و خیلی امیدوار بودم اما باید بهتون بگم که مسافرا به غایت بی فرهنگ هستند و خیلی تعداد افرادی که فرهنگ خوبی دارن از تاکسی استفاده بکنند کمه چند تا نمونه براتون میگم سفر داشتم به فرودگاه امام معتاد بود التماس میکرد بزارم تو ماشین مواد بکشه که با ترس از گزارش به پلیس بیخیال شد وضعیت مسافر ها ساقی هستند و مشروب یا مواد از طریق شما جابجا می کنند بدون اینکه بفهمید، یک سفر اومد من یک ربع توی راه بودم وقتی که رسیدم به مسافر تماس گرفتم گفتش که اسنپ هم سفارش داده بوده زودتر اومده با اون رفته معمولاً بین هر سفر ۵ دقیقه شاید بیشتر تو مسیر رسیدن به مسافر بعدی هستی حال اگر مسافر بیاد بشینه و به موقع برید که اینطور نیست خیلی اوقات مسافر چند دقیقه طول میده بشینه تو ماشین اگر هم نیاد بعد چند بار باید جریمه بدی یک سفر دیگر داشتم مسافر من رو فرستاده بود توی کوچه داخل لاین اتوبوس واحد بعد از معطلی متوجه شدم میخواست براش فرش ببرم که من قبول نکردم اما یک ربع از وقتم رفت خیلی اوقات لوکیشن غلط ثبت میکنن و انتظار دارند آدرس درست میدن تو خودت متوجه شی یک بار یک خانمی داخل پارکینگ باشگاه بدنسازی داخل خیابان یک طرفه باریک بود من را مجبور کرد حتماً به داخل پارکینگ برم تا سوار شه در حالیکه فقط ۲۰ متر باید پیاده میومد آخر با هم دعوامون شد خودش هم شروع کرد تا نشست داخل ماشین شروع کرد به من بی احترامی کردن انگار من راننده شخصی شم پیاده شد در ماشین منو محکم کوبید درم دیگه درست بسته نمیشه و نمره پایین هم بهم داد و به تپسی ازم شکایت کرد اگر واقعاً پشت سر هم بدون لغوی، آدمهای با فرهنگ مسافر داشته باشید درآمد نسبتاً ثابت ساعتی خواهید داشت که بسیار بعیده خیلی مسائل دیگه هم دارید ماشین هایی مثل ساینا پراید بعد از ۲۰۰ هزار تا فقط تو خرج هستند و اصلاً با درآمد اسنپ بعد از فرسوده شدن ماشینتون نمیتونید ماشین جدید بخرید اگر به دنبال شغل رانندگی هستید و ماشین دارید اون رو بفروشید یک تاکسی زرد بخرید دست کم مزایای تاکسی بودن رو دارید و اگر هم هم نخواهی تو تپسی کار کنید دست کم همیشه برای شما یه کاری هست به عنوان یک راننده تاکسی.
    به قدری که درون و تپسی به شما توهین میشه که ارزش روح و روان تون نداره مشکلات فیزیکی و درد بدنی میشه کاریش کرد اما زخم های روحی تونو هیچ وقت نمیتونید ترمیم کنید واقعا زمانی برید سمتش که هیچ راهی جز رانندگی تاکسی اینترنتی نمونده حتی تو مسیر رفت شرکت یا برگشتش هم مسافر نزنید واقعا نمی ارزه در نظر هم داشته باشید تقصیر این شرکت ها نیست اگر درامد راننده ببرند بالا مردم استفاده نمیکنند شده با دوچرخه اسکیت یا پیاده برند میرند اما بعید میدونم کسی حاضر باشه برای سفر یک ساعته ۲۴۰ هزار تومان خرج کنه که درامد مناسب این مبلغه که خرید ماشینتم تضمین کنه چون زیره این فقط ماشین قربانی میکنید که یکی دو سالی بی پول نباشید ماشین دویست ملیونی ۴۰ تومنم ازت نمیخرن

    6
    61
  4. بهتر بود نویسنده محترم وقتی میخواهد چنین کار کارشناسی انجام دهد اصول اولیه حسابو کتاب را رعایت میکرد و خوانندگان هم به همین اعتراض دارند بنوعی در متن مقاله شیطنت میبینم.
    اصل بر این است وقتی قصد مقایسه چنین چیزی دارید خیلی درست و اصولی یک جدول حسابداری شبیه ترازنامه شرکتی تهیه میکردید و حساب سود و زیان را در دو ستون کنار هم مینوشتید و هزینه های جاری و استعلاک سرمایه ها و غیرو که برعکس انکه مقاله مفصل است ولی پوک و پوچ است و این طرز نوشتن مقاله نیست حرص نسل جوان سرخورده تحصیل کرده مهندس و لیسانی که اغلب جمعیت این مسافر برهاست را دربیاورید نویسنده محترم این میزان نتفر برای سایت شما خوب نیست والبته نباید حقیقت را قربانی خوشایند مردم کرد هم همین مقدار غلط و اشتباه است.
    شما باید برای نوشتن این مقاله با یک نفر حسابدار مشورت میکردید این در حیطه تخصص شما نویسنده محترم نبوده کاملا مشخص است تقصیر شما هم نیست ولی نباید قبول میکردید مقاله را بنویسید و مدیر سایت باید تصمیم میگرفت چه کسی چنین مقاله ای تهیه کند.
    نمیتوان فقط بحث درامد را مطرح کرد این دغل بازی است درامد و هزینه ها و در نهایت سود خالص را دربیاورید و مقاله درست منتشر کنید کار نصفه نیمه همین است اگر چنین باشد مثلا صنف کامپیوتری یکی از ثروتمند ترین اقشار جامعه باید باشند چون درامد بسیار بالایی دارند و گردش مالیشان خیلی بالاست در حالیکه اغلب این صنف ورشکسته هستند شما یک پردازنده را میخرید چهل ملیون میفروشید چهل ملیون و سیصد هزار و سیصد هزار سود خالص همان کالاست فقط در حالیکه درامد فروشگاه چهل ملیون و سیصد هزار تومان محاسبه میشود دیگر این را یک کودک کلاس پنجمی میداند

    6
    14
    1. سعید صانعی

      سلام، ممنون از کامنتی که برای ما گذاشتید
      ولی شما به یک نکته دقت نکردید، میزان هزینه خودرو رو چطور میشه حساب کرد؟ هزینه برای هر خودرو متفاوت است، یک خودرو نو و یک خودرو کارکرده و یک خودرو بنزینی و گاز‌سوز به طور کامل هزینه‌های متفاوتی دارند، حتی در صورتی که به قول شما با کمک یک حسابدار من این مقاله رو می‌نوشتم باز هم بسیاری اعتراض می‌کردند زیرا هزینه برای هر خودرو تفاوت دارد، اصلا نمیشه به طور دقیق هزینه‌ها رو محاسبه کرد برای همین ما یک محاسبه کاملا عمومی و کلی نوشتیم تا یک کلیت از کار در این حوزه به دست مخاطب بیاد، در مقاله ذکر کردیم که هزینه‌ها رو نمیشه به طور دقیق محاسبه کرد و هزینه ها به عهده خود مخاطب هست.

      19
      16
      1. قبل از کارشناسی و مقاله نویسی بهتر بود یک هفته آزمایشی تو اسنپ کار میکردی بعد نتیجه را مینوشتی

        10
        1. سعید صانعی

          سلام، پیش از نوشتن این مقاله در اسنپ کار نکردم ولی با چندین راننده اسنپ و تپسی صحبت کردم

          19
  5. اگر کسی می خواهد وارد صنف رانندگی بشه و مسافرکشی کنه فقط با تاکسی به صرفه است .
    تو اسنپ وتپسی هر چی در میاری باید بزاری خرج خود ماشین کنی.دیسک وصفحه سیصد تومانی دوسال پیش شده دونیم م ت اما درامد اسنپ وکرایه ها به همین اندازه رشد نکرده و حداکثر تو اوج قیمت ها فقط سه برابر شده

    5
    6
    1. مساله بسیارمهم. اینه کسی کارمندی کارکنه صرفاتن خودشو کارمیزنه اونهم شایداصلا کاری انجام نده وبشینه زیرکولروچایی خودشوبخوره ولی تواسنپ هم بایدتن خودشوکاربزنه اونهم مدام ۸ساعتی که تامغزش درگیرکارشه وهم سرمایه زیرپایی خودشوبگاربگیره که اگه محاسبه کنیم یک سمندصفر به بالای 400مبلیون تومانه که اگه سودسرمایه اش روماهیانه درنظربگیریم به یبش از۱۲میلیون تومانه یعنی درسته ۱۲ میلیون درمیاره ولی ۱۲میلیون از سودش کم دریافت میکنه که بااحتساب جمیع مواردقابل مقایسه بادرامدکارمندی نیست

  6. سلام ، در بین سه نقطه مثلث شرکت های اینترنتی ، مسافر و راننده ، تنها این شرکتهای اینترنتی هستند که به آلاف و اولوفی از پرداخت پول توسط مسافر و کار کردن راننده به جیب می زنند و با گرفتن کمیسیون بسیار بالای 15 درصدی هر سفر ، به نون و نوایی رسیده اند تازه اون هم بدون کوچکترین خدماتی به مسافر و راننده .
    ضمناً در خصوص اون مطلبی که نوشته اید یه راننده اسنپ در سال 1400، در آمدی معادل 291/888/500 داشته و 14/408 تعداد سفر
    خوب بیایین با هم یه محاسبه داشته باشیم 39.48=14408/365 یعنی در یک روز ایشون حدوداً 40 سفر رفته ( بر اساس فعال بودن در 365 روز سال ؟ ) اگه هر ساعت ، انجام 2 سفر نیم ساعته را مد نظر داشته باشیم ( رفتن به مبداء ، منتظر ماندن تا آمدن مسافر ، حرکت به سمت مقصد ) ، در یه روز که 24 ساعت می باشد ایشون 20 ساعت را بایستی به رانندگی بپردازد تا به این عدد رسیده باشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    و
    یه مساله دیگر اینکه ایشون 14/408 سفر را طی یکسال داشته است و اگه کمیسیون هر سفر را 4 هزار تومان فرض کنیم ( که به نظر می رسه این عدد بیشتر است ) ، ایشون مبلغ 57/632/000 تومان به عنوان کمیسیون به شرکت پرداخت کرده است

    5
    21
    1. سعید صانعی

      سلام، آمار ارائه شده بر اساس گزارش سالانه اسنپ هست و صداقت آن بر عهده همین شرکته

      20
      10
    2. علیرضا محمدپوریان

      کاری به امارش ندارم که راسته یا دروغ ولی تعداد سفرش منطقیه
      حالا تو تهران رو حساب کردی برا شهرستان مسیر خیلی کوتاه تره بدون ترافیک تو ی ساعت من خودم ۴.۵ بار مسافر میزنم

      10
      5
  7. امید احمدی

    سلام
    این اعداد و ارقام کاملا” خیالی و غیر واقعی بنظر میاد من که از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر یعنی در 10 ساعت حدود (400،000) تومان بیشتر در نیاوردم .که از لحاظ بدنی و اعصاب متلاشی و خسته شدم. حالا از این کمیسیون و پول بنزین و استهلاک کم کن من یک206 تیپ 3 دارم که از ایران خودرودر سال 84 حدود ده میلیون تومان خریدم. امسال 1401همین دو ماهه کاتالیزور 2،400،000تومان شمع 210،000تومان کویل1،090،000 تومان وسنسور اکسیژن 520،000 و یک عدد سوزن انژکتور 350،000با دست مزد مکانیک و باتری ساز حالا من با این خرجها و گرانی و تورم کاری ندارم .من در یک روز در10 ساعت کار 400 در می آورم که برای من یعنی خود کشی با کار به شدت خسته و عصبی میشوم و مشکلات رو هم دوستان هر کدام اشاره کردند. ولی در عمل من دو سه روزی بعد یا از شدت خسته گی یا خرابی ماشین دیگر دست از کار میکشم .برای همین دیگه تفریحی واسه سرگرمی کار میکنم.ولی نهایت در 10 ساعت که یک ساعت از کارمندی بیشتر است اگر خیلی خوب کار کنه ساعتی 30 تا40 هزار تومن میانگین که در 10 ساعت میشه300 تا 400 هزار تومن. این هم تجربه من است.

    8
    19
  8. خیلی واسم جالبه
    ما تو اینجا میزنیم از هم رد کنیم و بگیم من از تو بدبخت ترم
    راننده خرج ماشین
    مسافر از کرایه
    میناله ( اما این کجا و ان کجا …)

    باشه بابا شما ها از همه نگون بخت تر هستید . اما تا همین الان سعی کردید شرایط درست کنید

    راننده : قبلا که تاکسی اینترنتی نبود و فوقش فوقش آژانس بود وگرنه باید توی سطح شهر دنبال مسافر میدویدین
    مسافر : قبلا که تاکسی اینترنتی نبود اگه خیلی خوش شانس بویدن یه تاکسی میگرفتی مخصوصا شهر غریب اگه میبودی که بسته به نامردی و مردی راننده بود که چقدر ازت تیغ بزنه وگرنه شلوغی اتوبوس و مترو و…

    عزیزان خودخواسته،خودکرده را تدبیر نیست

    بجا غر زدن یه تکونی بخورید

    من هم کارگر فصلی ام و اوضا خوب باشه قرارداد ساعتی سه ماه در انتظارمه

    تفرقه بنداز و حکومت کن

    7
    32
  9. بعد از 35 سال تلاش و مدرک تحصیلی بالا
    هنوزه که هنوزه نتونستم استخدام بشم
    از طرفی هم اگر اسنپ برم (با احترام به رانندگان گرامی) در جامعه کافیه که یکی ببینه دیگه هیچی…
    واقعا دیگه نمیدونم چه کنم… نه بیمه … نه شغل… نه هیچی هیچی…
    چند وقتیه در فکر مهاجرت هستم
    خیلی از افرادی که میشناسم با مدرک ارشد رفتن و حتی برخی هم با مدرک کاردانی هم رفتن و مشغول شدن…
    امیدوارم بتونم از این بهشت زیبایی که برامون جهنم‌ترین مرز ممکن ساختن برم..
    تحمل سخته… مرگ تدریجیه

    11
    54
  10. عزیز وقتی میگی 10 تا 12 میلیون در ماه خب خرج مخارج هر ماهو ازش کم کن بعد بنویس درامد ماهانه . ماهایی که اسنپ هستیم باید گفت 10 تا 12 کار و 3.4 میلیون خرج و تصادف و اصحلاک و بنزین و روغن و لنت و دستمز تعمیر کارو صفحه کلاج و و و . حالا بگو چقد می مونه هر ماه ؟ راحت نوشتید 10 تا 12 ؟ سر جمع صبح تا شب کار کنی نهایتا 7.8 تومن بشه . اگر بکوب کار کنید عزیز من . مغز مردم شستشو ندید که فکر کنن خبریه !! کارمند خودش هست و فقط یه کاریه راه که مترو اوتوبوس و حساب کنی ته تهش بین 500 در ماه نهاییت خرج رفت امدش

    15
    22
    1. مجتبی مسکینی

      درآمد نوشته شده اگه خرج و مخارج ازش کم بشه که سود طرف هست نه درآمدش
      و این موضوع اصلا نرخ مشخصی نداره برای هر شخصی میتونه کاملا متفاوت باشه
      به صورت میانگین درآمد چیزی هست که نوشته شده حالا هرکس میتونه خودش محاسبه کنه که چقدر سود داره واسش. مسلما کسی که تاکسی دوگانه صفر داره سودش خیلی متفاوته با کسی که سواری بنزینی داره و به خرج افتاده
      هر دو با این میزان کار به صورت میانگین ۱۰.۱۲ میلیون درآمد دارن اما راننده تاکسی برفرض ۹ میلیون سود میکنه راننده سواری ۴ میلیون و…
      این موضوع برای کارمند هم صادقه؛ یکی با مترو میره، یکی هر روز اسنپ میگیره و یکی با تاکسی. هر ۳ درآمدشون یکسانه اما سودشون متفاوته که این دیگه به خود شخص بستگی داره

      7
      28
  11. بنده مهندس کامپیوتر در یک شرکت خصوصی بودم بعد از چند سال سابقه و تخصص بدلیل بدرفتاری ، فشار کاری زیاد و ضایع کردن حق و حقوق از اون شرکت بیرون اومدم شرکت های زیاد دیگری هم رفتم ولی باز همان داستان.خلاصه
    بدلیل اقساط سنگین بانکی و ازدواج مجبور شدم به اسنپ رو بیارم از 7 صبح تا 12 ظهر کار میکردم میشد 120 هزار تومان خیلی هم خوشحال بودم چون به خرج ماشین فکرنمیکردم بعد از ظهر هم تا 6 کار میکردم کلا میشد 200 تا 300 هزار تومان
    چون ماشین دوگانه بود زیاد هزینه سوخت به حساب نمی آمد بعد از گذشت 7 ماه تازه متوجه شدم نه بیمه (درمانی و بازنشستگی) دارم نه میتونم یک روز به خودم استراحت بدم مدام باید کار کنم اگر یک روز کار نکنم کلی عقب می افتم و کللی هزینه های دیکه ، نه تخصصی دارم تو این کار یاد میگیرم که در آینده به کارم بیاد ، هیچی به هیچی
    دوم رفتار مسافران : وقتی شما کرایه 8 هزار تومانی رو قبول میکنید که خداقل 3 هزار متر باید بری برسی به مبدا و 5 الی 10 دقیقه(میانگین) منتظر حضور گرم مسافر بشی و نزدیک 5 کیلیومتر هم باید بری برسی به مقصد از این 8 هزار تومان کمیسیون 20 درصدی کم کن ، هزینه سوخت رو کم کن یه دو دوتا بکنی چشم باز میکنی که داری مفت بری میکنی که وقتی سن ت بره بالا دیگه اعصاب مسافر کشی رو هم نداری .
    سوم وقتی خانواده خودت و خانواده خانمت متوجه میشن که داری تو اسنپ کار میکنی شان و منزلت داغون میشه دیگه به چشم یک انسان شریف نمی بینن با یک دید مسافر کشی بهت نگاه میکنن

    اسنپ زمانی خوبه که دیگه مثل من هیچ راهی نداری و به بن بست خوردی تا بتونی زنده بمونی
    الان که این مطلب رو میذارم تو شرکتی استخدام شدم که شان و منزلت داره شاید حقوقش کم باشه ولی سرم بالاست و به هر ناکسی رو نمیندازم که ده دقیقه برام توقف بزنه

    13
    44
  12. من نمیدونم چجوریه هر کسی میشه نویسنده و مطلب میذاره بدون اینکه در قبال اون مسئول باشه.. این مطلب کاملا واضح هست که یه رپرتاژ آگهی مسخره هست.. اون رفقایی هم که میگن میشه درآورد و مثلا ماهی ده دوازده تومن برات می مونه خدا نکنه ماشینت بیفته توی خرج.. هنوز روز خوشتون هست.. روزی 12 ساعت ماشینو می دوونی فکر دردسرهاشم باشین.. جریمه لغو و تاخیر حتما باید باشه.. کمیسون 10 درصد.. بیمه هم با توجه به مسیر.. اینا حداقل هست.. روغن سرخ کردنی شده 12 تومنی شده 70 هزار تومن.کرایه خونه دو برابر شده.. راننده خرج نداره؟

    12
    15
    1. سعید صانعی

      سلام دوست عزیز، چند نکته رو باید در خصوص کامنت شما اعلام کنم
      1- ما در خصوص مطالبمون مسئول هستیم، برای تمام دیتا‌ها مدرک و دلیل داریم وحتی بخش‌هایی از گزارش خود اسنپ در خصوص درآمد رانندگان رو آوردیم اما کامنت شما حتی فاقد اسم و مشخصات هست که نشون میده مسئولیتی در قبالش ندارین!

      2-این مطلب داره تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی رو با کار کارمندی مقایسه می‌کنه، صرفا نه در مورد اسنپ هست نه تپسی نه دینگ و نه شرکت دیگری، چطوری میشه یک مطلب رپورتاژ آگهی رو همزمان برای چند شرکت رقیب منتشر کرد؟

      3- براساس مقایسه‌هایی که در طول مقاله انجام دادیم، در انتها به این نتیجه رسیدیم که کار کارمندی بهتره، و این موضوع رو کاملا بولد و برجسته نوشتیم، به این ترتیب واقعا تیم اسنپ و تپسی باید فاقد عقل باشند که برای چنین چیزی رپورتاژ بدن

      4-حرف شما درسته، درآمد در تاکسی‌های اینترنتی هرچقدر بالا باشه، خرج خودرو هم بالا خواهد بود، ما این نکته رو در متن اوردیم و تقریبا اکثر کامنت‌هایی که به مقاله ایراد میگیرند مشکلی با بخش درآمد ندارند، بحثشون اینه که خرج خودرو بالاست و درآمد خالص کمتر از مقدار نوشته شده هست، بنابراین ایرادی که شما و دیگر دوستان میگیرید از بخش درآمد نیست، از بخش هزینه خودرو هست، هر چند ما به این موضوع پرداختیم.

      7
      8
      1. عزیز دل نویسنده گرامی شما کلا چرا هر مدتی یه بار هی میای و این مطلب در مورد مقایسه درامد فلانی با فلانی میزارید ؟ چیو میخواید ثابت کنید ؟ فقط بازدید سایت خبرتون بره بالا ؟ باشه . خدا قوت . مدتی پیشم چند باره این مطب گذاشتید مرسی ممنون زحمت کشیدین لطف کردین سپاسگزاریم . باز یکماه دیگه بیاین همین اخبار در امد اسنپ رو بزارین . ما توی اسنپیم . یکی کارمند . در آمد خودتو بگو بدونیم . خوبه ؟ یا سطح جایگاه اجتماعی شما با کسی که پرفسورآ داره . خبر روز دنیا بدید آقا . هرچی هست هدفتون از این جریان . ول کنید لطفا

        6
        2
        1. سعید صانعی

          سلام دوست عزیز، همانطور که در جریان هستید، سطح حقوق و قیمت کرایه‌ها در سال جدید افزایش پیدا کرد و جدول قیمتی و هزینه‌ها در مقاله نیز آپدیت شد، این مقاله بازدید زیادی داره، به همین دلیل باید قیمت‌ها رو به‌روز کنیم. بازنشر مقاله به همین علت هست.

          3
          7
      2. سلام شما اگر ۱۰سال هم وقت بگذاری برای این محاسبات. بی فایده است
        هیچوقت نمی تونی یک راننده را درک کنی .رانندگی با این شرایط مثل این می مونه که بخواهی از پس اندازت که ماشینت باشه بخوری تا تمام بشه تازه برای خرج کردن این پس انداز باید هزینه کنی وقتم بذاری آخه کویکمیلون روزانه .خوش خیالیه

  13. با این درآمدی که توی این جدول لیست شده مخم سوت کشید!

    اگر راننده اینقدر درآمد داشته باشه که تمام شغل ها ورشکست میشن و همه میان توی اسنپ! باید نتیجه گیری کلی رو در اینستاگرام اسنپ مشاهده بکنید، یه نگاه سرانگشتی به تمام کامنت هایی که زیر تمام پست های اینستاگرام اسنپ گذاشته شده دقت کنید متوجه میشید که ۹۹/۵ درصد از رانندگان همه شاکی هستن از این شرکت‌های اسنپ و تپسی،

    این گزارش و خبر به نوعی فریب مردم هست، هیچکس این چرندیات رو باور نمیکنه، یکسال بکوب توی اسنپ کار کردم، فقط و فقط شب عید و چند روز قبل از سال تحویل کرایه ها عادلانه بود، الباقی روزها تمام درآمدم خرج بنزین و روغن و خرابی و بیمه و استهلاک ماشین شده

    9
    29
  14. سلام وقت بخیر.
    دوستان گلم اسنپ یه روزایی کارش خیلی خوبه یه روزایی هم اصلا خوب نیست.اما این وسط یچیز خیلی مهمه.اینکه بلد باشی در طول هفته چه ساعت‌هایی بری سر کار.
    من خودم به شخصه از روز شنبه تا چهارشنبه صبح ساعت یه ربع به شیش بیدار میشم میرم سر کار تا ساعت ده صبح برمیگردم خونه یه استراحت میکنم دوباره ساعت دوازده ظهر میزنم بیرون تا ساعت سه یا چهار عصر.
    خدا شاهده توی این ساعاتی که گفتم من بالای پونصد هزار تومن هم کار کردم.
    همه چیز بستگی به خودتون داره.نباید خسته بشید از کار.فکر کنید یه کارمند هستید که از صبح ساعت هفت باید بره اداره تا شاعت سه بعد از ظهر.اما خوبیش اینه که ما میتونیم مابینش هرموقع دلمون خواست استراحت کنیم.
    بقول یکی از دوستان که گفتن روزی سی هزار تومن برای خرج ماهیانه ماشین بزارید کنار خیلی راحت ماهی ده میلیون خالصی براتون میمونه.
    موفق و موید باشید

    10
    41
  15. بنده بعدازتلاشهای متعددوازمون پتروشیمی که سه بارقبول شدم ولی یبارگفتن سه صدم کم معدلت یبارگفتن بایدبومی شازندباشی یبارم که گفتن به ازای هریک سال دوسال بیمه نیازه نتونستم واردپتروشیمی بشم.الان وارداسنپ شدم وماشینم تیباخشک که استیلاک پایینه متاسفانه هزینه کرایه هابسیارپایین من هزینه سوخت وکه کنارمیزارم دویست تومن میمون.ولی حالاماشین وسایل مصرفی داره مخصوصا اگربخوای باگاز بری مثل من .اینطوری نمیشه زندگی کردمن بشدت افسرده شدم چون شرکتای خصوصیم بردگی واقعا.
    اه ولش کن

    1
    30
  16. اون فردی که این اراجیف رو نوشته هیچ خبری از واقعیت نداره و مثل مسئولان که با حساب کتاب های اینجوری وضعیت رو عالی تصور میکنن میمونه. اجازه بدید بنده توضیح بدم. حدود دوماه در شهر قم راننده اسنپ بودم و فهمیدم بدترین کار ممکن است. اولا کرایه ها به قدری پایینه که احساس حقارت میکنی مسیر بیست کیلومتری رو کرایه نوزده الی بیست و پنج میزنه! میانگین میگیریم کیلومتری هزار تومن که اگر هفده درصد کمسیون رو کم کنیم میشه حدود هشتصد تومن! که نویسنده متن اصلا به کمسیون اشاره نکرده. مصرف بنزی ده لیتر به ازای صد کیلومتر است یعنی هر ده کیلومتر سه هزار تومن که حدودا کیلومتری 300 تومن هزینه سوخت می‌شود. و خالص درآمد راننده کیلومتری 500 تومن! حالا اگر بخواهید در یک ماه 10 میلیون درآمد داشته باشید باید 20 هزار کیلومتر پیمایش کنید که باید سه باز تعویض روغن کنید که مجموعا می‌شود 1 میلیون تومان! یک چهارم عمر لاستیک ها تلف شده که می‌شود 2 میلیون! یک سوم عمر صفحه کلاج که می‌شود 1 میلیون. یک چهارم عمر کمک فنر که می‌شود 1 میلیون. یک پنجم عمر جلوبندی که می‌شود 700 هزار. بقیه قطعات مستهلک شده هم 1 میلیون. هزینه بیمه ماشین 3 میلیون هست که ماهی 250 تومن می‌شود. پس اگر تصادف نکنید و ماشین خراب نشه و بیکار نمانید ماهی 3 میلیون کسب کرده اید و شوربختانه باید بگم که به ازای بیست هزار کارکرد ماشین 5 میلیون از قیمت ماشین تون کم شده! شما روزی 10 ساعت کارکردید خودتان و ماشین تان داغون شده و دومیلیون هم ضرر کرده اید و چندین میلیون به اسنپ کمسیون داده اید. این کسی که مقاله رو نوشته حتما یک ماه در اسنپ کار کنه بعد توهماتش رو نشر بده

    11
    75
  17. با سلام ،
    در تهران گفته میشه اسنپ بهتره.ولی در شهرستان ،اصفهان که شخصا کار کردم.مطمئن باشید با هر تلاشی حتی به اندازه اداره کاری هم نمیتونی در بیاری،یعنی خالص برجی ۵_۶ تومنم نمیافته،تازه بیمه نداشتن و چند میلیون ماشین بکاره هم هیچ.هیچ ربطی به کار کن بودن و نبودن نداره.شهرستان جز ضرر هیچی نیست توش.
    برا متاهل که وا ویلا…
    این مقاله خوندم اصلا فکر کردم تبلیغات اسنپه که از درامد بالاتر نسبت به کارمندی گفته!
    بازم قبول ندارین،برید امتحان کنید،بد نیست تجربه اش!

    4
    34
  18. سلام من ۶ ماه در تپسی و اسنپ کار کردم باور کنید از صبح تا شب ۲۰۰ بیشتر در نمیومد تازه با این فرهنگ مردم ایران که ما راننده هارو به یک چشم بد نگاه می‌کنند ازون طرف بعد از چند ماه ماشین نو بنده به خرج افتاد فقط اگر مجبوری و کاری نمی تونی کنی میتونی بری ولا نمیصرفه و نمیارزه مسافر گاهی اینقد معطل میکه باید پول شارژ تلفن بدی تازه اگر تصادف نکنی چون احتمالش خیلی میره بالا تنها خوبی این هست خیابان هارو بهتر بلد میشی خیلی دل شکسته ایم با فوق لیسانس بدبختی و بی کاری

    4
    40
  19. آقا اونی ک میاد میگه اسنپ اله بله چرت میگه خودم راننده اسنپم روزی ۵۰۰ کار‌میکنم بیشتر میتونم کار کنم اونی ک میگه دوست نداره بیایید شما اضافه بشه وگرنه خیلیم خوبه بهتر از اینه ک حمالی کنید تو شرکت راحت برجی ۱۵ در میارم بدون درسر یکم روشن فکر باشید مرد یکم نون ببرن سر سفرشون خدا روزی رسونه یکی نوشنه ساعتی ۴۰ بابا ی مساور از پایین شهر بزنی تا بالا شهر بلد باشی نزدیک ۸۰ یا ۹۰ میگیری تو بیس دیقه نیم ساعت چطوری ۴۰ تومن تو ساعت جک میگی چرا نمیتونی در بیاری ملاک نیست بقیرم بخوای صرف نظر کنی

    62
    52
      1. بر اساس تجربه ی چند روزه بنده :
        چون دانشجو هستم … روز ها درس میخونم و ۴ روز در هفته اسنپ میرم ، از ساعت ۱۸ تا ۲۲ .
        میانگین درآمد هفتگی ۸۰۰ هزار تومان دارم.
        +یک نکته هم اینکه شب ها برای کار بهتره … هم تعداد مسافر و هم هزینه سفر

        1
        32
    1. معلومه تازه کاری هنوز به روغن سوزی نیفتادی . دفیقا دیدگاه اون اوایل راننده های قدیمی رو داری . اما چند ماه بعد که ماشین نازنینت شد لگن . خودتم مبتلا به دیسک کمر و زانو درد ضعف بینایی و اعصاب داغون و روزی چند ساعت دود و دم کلان شهرها رو تنفس کردی و نفست بالا نمی اومد بیا و این تعریف ها رو بکن برادر من

      5
      28
    2. روزی ۵۰۰کار میکنی؟۳۰روزش میشه ۱۵میلیون یعنی بدون تعطیلی.ماشینتم خرج نداره اصلا؟بقران اگه بیشتر از ۱ماه تو اسنپ کار کرده باشی .من ۶ساله اسنپ دائم کار میکنم الان کارکردم روزی ۷۰۰کمتر نیست ولی درامد صاف و واقعیم ماهی ۷میلیونم نمیشه چون استهلاک ماشینی که تو اسنپ کار کنه به شدت بالاست.حداقل ۴۰درصد درامد سالیانت خرج ماشینته.هرکی باور نمیکنه امتحانش مجانیه فقط ۱سال کار کنه

      1
      17
  20. داش حال کار‌کردن نداری دیگه چرا اعصابتو خورد میکنی راننده اسنپم روزی ۵۰۰ کار‌میکنم بیشترنم بر میگردم خونه ماشینم دوگانست رعایت میکنم برجی ۱۵ و یا۱۶ در آمده بیشترم‌میتونم کنم ولی خودمو زیاد خسته نمیکنم بیگاری نیست بهتر از اینه ک حمالی کشی دیگرو کنی میدکنی آقای خودتی ?

    36
    34
  21. واقعا که چرت نوشتی. دقیقا. حرف زنها تو خونه. که وقتی کار نیست درامد نیست میگن. فلانی ور زده و گفته روزانه سیصد و چهارصد رو مثل اب خوردن کار میکنه تو وقت بیکاری. و هیچ اطلاعی از کار رو ندارن. اسنپ. یعنی بیگار کشیدن از قشر ضعیف جامعه که هیچ راهی ندارن. و اگر یک روز نرن فردا نهار چیزی ندارن بخورن. بسه دیگه این حرفهای چرت
    از همه چی خسته ایم. با هزار تا اعصاب خوردی بری صدتومن. کارکنی بعد بیست هزارتومن مفت بدی اسنپ. تاکسی تلفنی محله با بیستا راننده بیست درصد میگیره. اجاره و فلان هم بده. اونوقت یه شرکت مزخرف بزون هیچ مزیتی با چند ملیون تاکسی هم بیست درصد بگیره. اونوقت شما تصادف کن. اصلا مسافر با یه شماره ناشناس بیاد شمارو ببره و ماشینت هم ببره کی جواب میده. هیچ. میگه مگه اومدیم دنبالت

    11
    65
  22. سلام من راننده موتور سوار اسنپ باکس هستم درامد در اسنپ حدوداً 25 تومن هست و پنج هزار تومن بالا و پایین داره نه شصت هفتاد هزار تومن و این طبیعی هست که مسافر پنج دقیقه دیر بیاد اما زمانی که راننده تا یک ربع صبر کنه تا مشتری برسه بسته را بگیره و یا بده و از طرف دیگه هیچ هزینه ایی اضافه نمی شه و متأسفانه مشتری وقتی به ما 18000 تومان میده 3500 کمیسیون هست بیست درصد کمیسیون هست بله اگه کمیسیون حساب نکنی در هر ساعت اسنپ باکس 35000 تومان کار کنه حدوداً ، خب واقعاً وقتی داری دروغ توی سایتت می نویسی این توهین هم به مسافران هم به راننده ها و هم به سیستم اسنپ هست . من درک میکنم چون حقوق یک کارگر پایین هست حقوق ما هم نمی تونه بالا بره. بهتر به جای دعوا و کلنجار رفتن با هم مهربان باشیم و قدر هم دیگه را بدانیم. اکثر صاحب کاران یه کارگر حرفه ای حقوق کارگر ساده میده . کار گر ساده یعنی حتی نمی دونه پیچ گوشتی چیه و دولت حقوق اون شخص را میگه چهار تومن . خب بیشتر از اینکه بخوایم دیگران را ببینیم بهتره اول خودمون را ببینم .

    3
    28
  23. سلام من به مدت دوماه در سال 1400 اسنپ کار کردم و میخوام تجربه شخضیم رو از اینکار بگم . من تهرانم . به هیچ عنوان نمیتونید بیشتر از 40 تومن در ساعت کار کنید تازه اگر پشت سرهم مسافر بگیرید و هرجا که میخوره برید و وسطش حتی پنج دقیقه ام صبر نکنید و این مبلغ به جز جریمه و تضادف و استهلاک هستش . حالا یه آدم سرخوش میاد حساب میکنه میگه ساعتی 40 دربیارم 10 ساعت کار کنم میشه 400 در ماه 12 میلیون . نخیر عزیز من شما عمرا بتونید بیشتر از 3 یا 4 ساعت در تهران کار کنید .آره من وقتی دارم میرم شمال با دوستام 5 ساعت رانندگی میکنم عین خیالم نیست ولی تو اسنپ چیزی که شما رو خسته میکنه فرهنگ بسیار پایین مردم در استفاده از اسنپه . فقط 5 درصد از مردم جنبه و فرهنگ استفاده از اسنپ رو دارن بقیه شما رو به عنوان برده ی خودشون میدونن. مسافر درخواست میده بعد از 2 کیلومتر که به مبدا میرسی سفر رو اغو میکنه بدون هیچ هزینه کنسلی باید منتظر مسافر بعدی باشی درخواست بعدی میاد میگیری میرسی به مبدا میبینی خانمه اول اسنپ گرفته بعد رفته دستشویی بعد میخواد ارایش کنه بعد حاضر شه بعد بیاد سوار شه بعد از اینکه یه ربع وایمیسی خانم میاد میخوای نقشه رو روی گوشی باز کنی که حرکت کنی خانمه میگه اقا با گوشی بازی نکن برو من عجله دارم اگر بعد از یه ربع تاخیر مسافر لغو کنی هزینه کنسلی بهتون نمیدن و یه پیام با منت هم بهتون میدن که لغو شما مجاز بوده و جریمه ندارد . درخواست بعدی میاد داری تو مسیر حرکت میکنی که برسی به لوکیشن مسافر هی زنگ میزنه میگه آقا شما الان کجایی بهش میگی کوچه ی شهید فلانی میگه کوچه ی شهید فلانی کجاست یعنی نه قطع میکنه که نقشه رو ببینی نه هرچقدر توضیح میدی متوجه میشه و اینو نمیفهمه که نیازی به تماس نیست . از محل خودتون مسافر میبرید یه محل غریب تو محل غریب میخواید مسافر بعدی رو بگیرید مسافر درخواست میده حرکت میکنی به سمت لوکیشن تو کوچه پس کوچه های تنگ بعد که میرسی به مبدا متوجه میشی که مسافر لوکیشن رو اشتباه وارد کرده زنگ میزنه بهت میگه ما جلو خیاطی اقدس خانمیم بیا اینجا و توقع داره تو به تمام کوچه های تهران وارد باشی و تمام مغازه دار ها رو بشناسی و به هییییچ وجه خودشو رو مقصر نمیدونه که لوکیشن اشتیاه وارد کرده .اینا اتفاقای روتینی هست که از هر 10 مسافری که سوار کنید 8 تاشون اینجوری هستن . اتفاق های خاض هم براتون میفته که مسافر رو به مقضد میرسونید تازه یادش میفته باید کرایه بده نه اینترنتی بلده بده نه پول نقد همراشه و یه ربع باید ببریدش دم عابر بانکا پول نقد تهیه کنه . درخواست میاد میبینید طرف دو تا فرش دوازده متری میخواد ببرید فلان جا . درخواست میاد یه بسته ببرید فلان جا میبیرد میرسید به مقصد 40 دقیقه باید وایسی یه نفر بیاد تحویل بگیره و… خلاصه بگم این تجربه شخضی من بود باور کنید دقیا همینطوره اگر دوست دارید ازش استفاده کنید اگه دوست نداردی برید یک ماه تجربه کنید بعد متوجه میشید مه اینا که نوشتن ماهی 15 میلیون در میاریم راست میگن یا دروغ . در خوشبینانه ترین حالت با این حجم از تو مخی رفتن مسافر و وقت کشی ها شما ساعتی 40 مینونید کار کنید و مطمین باشید بعد از سه ساعت کار با اعصابی داغون و خسته خاموش میکنید میاید خونه . 3 تا 40 تومن کار میکنید میشه 3/600 در ماه . نه تو بگو 4 تومن . 150 میلیون ماشینم انداختی کف خیابون. حالا برو اسنپ ثبت نام کن کار کن تا به حرفم برسی منم اولش داغ بودم میگفتم اینا دارن اینجوری میگن که دست زیاد نشه

    8
    179
    1. خدا رحمت کنه امواتت رو شمادقیقا وقایع هر روز یک راننده اسنپ و تپسی رو و حتی درآمد ماهانه رو بی کم و کاست بیان کردی . دقیقا هر رو روز این اتفاقات برای من تکرار میشه و هر روز میگم از فردا برم پی یه کار دیگه . هر آدمی که کاری با درامد ماهانه 5 میلیون به من پیشنهاد بده من درامد ۱۵ میلیونی که این گزارشگر عزیز به اون اشاره داره بهش میدم . ما که در بهترین شرایط با روزی ۱۰ ساعت کار رکورد درآمدمون بیشتر از 6 میلیون نبوده که تازه یک سوم اونم هزینه بنزین و استهلاک ماشین شده . نمیدونم اینا چطوری ۱۵میلیون کار میکنند بیان به ما هم یاد بدن . در هر صورت کار در اسنپ و تپسی فقط یک اجباره . هر کسی که گزینه های دیگه داشته باشه و بیاد راننده اسنپ بشه قطعا آدم متعادلی نیست . وسلام

      1
      21
      1. آخه چراچرت میگی یعنی تو روزی ۱۰ساعت کارمیکنی میشه روزی ۲۰۰تومن ؟؟؟ یعنی ساعتی ۲۰تومن بعدتازه ازاینم داری پول کمیسیونم کم میکنی؟؟؟؟بیابرو مرد مومن یه چی بگو خندمون نگیره ???

        یعنیااا ماایرانیا روزی ۱۰میلیونم کارکنیم بازم مینالیم که مانداریم و گداییم ومملکت اینجوریه. دوست عزیز اگ اینجوریه چراکارمیکنی اگه رازیدنیستی چرا کارمیکنی خب برو کارگری کن که درآمدت بیشترباشه مجبورت نکردن تو کارکنی تواسنپ وتپسی پس وقتی کارمیکنی یعنی رازی هستی و درآمدت خوبه و فقط ناشکری میکنی وچس ناله. به خدا. باناله کردن واین حرفا به جایی نمیرسی پس کج بشین وراست بگو تاخداام توزندگیت روزی برسونه نشستی توخونه فقط موج منفی میدی به خودت ودیگران که چی بشه. به خدا تواگ روزی ۲۰۰تومن درمیاوردی تازه ازش پول کمیسیونم کم کنی میشه ۱۵۰تومن . تواگه روزی ۱۵۰تومن کارکنی تو باماشینت به خدا روز دوم کارنمیکردی پس خداروشکر درآمدت خوبه پس خواهشا نون کسی ک میخواد بیاد تواین کار رو قطع نکن بااین کامنت های موج منفی دارت

        12
        12
        1. با اینکه خودش اعتراف کرد یه روزی حرفهای شمارو میزده و فکر میکرده دارن دروغ میگن ک دست زیاد نشه رفته و خودش تجربه کرده. صمنا جای اینکه زود بیای جواب بدی با دقت بیشتری بخون نوشته ساعتی چهل هزار که کاملا درسته گفت اعصابت به روزی چهارساعت مفید نمیکشه و اینم درست گفت. هرچند تا نری داخل و تجربه نکنی ازون دسته افرادی هستی که حرف هیچکسو قبول نداری.
          شما هرچقد تو یکروز بیشتر کار کنید روزهای بعدی مرد کار نیستی.
          تا نری داخل و اونهمه احترام به مسافر خرج نکنی بعد ببینی گزینه بی احترامی به مسافر برات تیک خورده حس انزجار از اینکارو درک نمیکنی. کلی بخودت فشار میاری و حدس گمان که چکار کردی آخرش به نتیجه میرسی دوست دختر ی مسافرت بعد از پیاده شدن گفته از ته کوچه بری سمت راست راه داره و شما دوست پسرشو از سمت راست بردی توقع داره چون خودش مرده دوست دخترشه تو هم باید از مسیری ک اون گفته و رفته میرفتی حتی اگه مسیرت دور میشد. درک نخواهی کرد قوانین اسنپ ک میگه اولویت با مسیر پیشنهادی مسافر و بعد مسافر با یک برداشت کاملا متفاوت شمارو از مسیری میبره که چهل دقیقه دیرتر میرسی به مقصد چونکه میخواد دوستش تو اون مسیر پیاده شه. درک نخواهی کرد تا مسافری بهت نخوره و بگه آقا ازینحا برو من مسیر هرشبمه و هرچه بکی آقا تو مسیر شما تصادف شده و قفله و باز خرخودشو سوار باشع و مسیر شانزده دقیقه ای شما یکساعت و چهل دقیقه ترمز کلاچ کنی و مسافر بگیره بخوابه تو ماشینت و به رو خودش نیاره. درک نخواهی کرد وقتی از مسیری میری ترافیک داره و اون ساعت کل مسیرها قفله و مسافر بصورت غیبی میگه اگه از فلان مسیر میرفتی بهتر بود یا باید خودخوری کنی و توضیح بدی هم باید بحث کنی خصوصا اگه خانم باشه. درک نخواهی کرد مسافر با پانزده دقیقه تاخیر میاد و بعد میگه اقاتندتر برو و همون مسافر با کلک شماره کارت ازت میگیره و بعنوان مدرک که کرایه رو پرداخت کرده به اسنپ اعلام میکنه.تو این شغل نه ترافیک خسته ت میکنه نه مسیر نه استهلاک این شغل میل و کشش تورو با برخورد با یک شخص جدید که قراره مسافرت باشه ساعتها استارت کارتو عقب میندازی چون همون تعداد محدود به اندازه ای اعصابتو ضعیف میکنن که گرایش به شروع کار نداری. امیدوارم مجاب شده باشی و نخواهی خودت محاسبات روی کاغذ ساعتی شصت تا نود رو در ۱۲ساعت در روز و اونو در سی روز ماه ضرب نکنی و سراب ماهی پانزده تومن و فلان تومن از سرت بیرون بره. تو این شغل میانگین ماهانه ساعات کاری مفیدت به پنج ساعت در روز نمیرسه حتی اگه ۱۵ساعت بیرون باشی. خود دانی

  24. سرسال یاموقع فروش خودرو میبینی بجز خرج خودرو هیچی برای خودرو نمانده است ربع قیمت خودرو را به زور رد میکنی

    2
    26
  25. اسنپ مزخرفه، بیگاریه، به بردگی گرفتن انسان های ضعیف به نفع پولدارهاست، پولدار ها که راحت پول در میارند و با کمترین هزینه باید جابجاشون کنید، اسنپ بردگیه مدرنه، اسنپ استثمار راننده ایست که ناچار پناه آورده به رانندگی در اسنپ، اسنپ نا مردمی و نا مسلمانیست

    8
    75
  26. سلام
    شرکت محترم اسنپ و تپسی
    اگر واقعا می خواید دچار تحریم عمومی نشید از سود 20 درصدی خودتون بکاهید ، و به 10 درصد برسونید تا هم خدا راضی باشه هم راننده ها و هم خدمات گیرندگان ، اگر با همین روال پیش برید مطمئن باشد ناگهان با یک مهاجرت بزرگ مواجه میشید ، مثل همون اتفاقی که برای شیپور افتاد و همه به دیوار کوچ کردند.
    خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند
    یا علی

    3
    94
  27. مهدی اشکانی حرفه

    سلام،همانطورکه میبینید۹۵درصدپیام ها،منفی وشدیدادرآمدبالادراسنپ روتکذیب شده،میدونن…من به عنوان کارمندی که بعداز۱۵سال به علت جمع شدن شرکت،حدودا۲ساله دراسنپ وتپسی مشغول هستم به شما پرقدرت میگویم،بله میشه…درآمدبالادراسنپ تپسی هست…ولی اول اینکه به امیدخدا ازساعت۷صبح تا۷شب مردونه کارکنی،سرویس هایی بری که برگشتش خوب باشه،مابین سرویس هاتوقف زیادنداشته باشی،خودرو۲گانه سوزداشته باشی ترجیحا،روزی۳۰هزارتومن حتمابراخرج خودروبزاری کنار،ظاهرمرتب واخلاق خوب که باعث میشه امتیازت بره بالاوسرویس خوب برات بیاد وخلاصه منظم کارکنی…فکرکن از۷صبح تا۷شب بایدسرکارباشی،اگرنری مثلابرخوردمیشه باهات
    …کارکن اینطوری،ماهی ۱۵میلیون درآمدداری….فقط۱روزاستراحت کن درهفته…درضمن،درجواب انتقادات بگم،شغل تاکسی ۵۰یا۷۰ساله هست،چگونه ازقدیم زندگی میکردن رانندگان تاالان؟؟؟الان که کرایه های اسنپ بهتر شده به نسبت قبل….هرکس منفی میگه یا اینکاره نیست،یاتنبل ومیخوادباروزی ۵ساعت کارماهی۱۰میلیون کارکنه!!یا واقعاافسرده وبی هدف است…آقاجون تو حرکت کن درست،خدامیرسونه….بیمه تامین اجتماعی هم هرماه۹۰۰تومنه،حتما واریزکن….من خودم درمیارم،راضی هستم ولی سخته و کار هر کسی نیست…..خدا بخواد میشه….یاعلی

    36
    117
  28. من خودم راننده اسنپ هستم در تبریز از صبح ۸ تا ۷ بعداز ظهر ۴۰۰ رو کار‌میکنم. اگر روزی ۱۰۰ هم بزارم برای هزینه ها و خرج ماشین و بنزین باز ۳۰۰ میمونه اما چند باری محک زدم تهران رو راحت میشه اونجا بالای ۶۰۰ کار‌کرد البته اینا همش به شرطی هست که هوشمندانه کار‌کرد نه دیمی باز اگر کسی باور نداشت میتونم براش اسکرین بفرستم و با ساعت کارکرد توضیح بدم که چطور کار کنه برام شماره اش و بزاره پیام میدم

    17
    59
      1. من خودم کارمند اداره هستم شغل دوم از ساعت 5 عصر تا 10 شب + 5شنبه جمعه از ساعت 1ظهر الی 9 شب کار میکنم روزی 200 تا 250 متغیر کار میکنم ماهیانه بین 6 تا 7 میلیون از اسنپ درامد دارم ک حدود 2 میلیون اگر برای بنزین و خرج ماشین کنار بزارم ماهی 5 تومن برام میونه + حقوق اداره البته اینو در نظر بگیرین که من بیمه از اداره هستم و برای شغل اصلی ممکنه درامد قابل توجهی داشته باشه اما طاقت فرسا و سخت هست پیشنهاد میکنم اول بدنبال یه کار ثابت باشین برای کار دوم اسنپ رو انتخاب کنین در غیر اینصورت اذیت میشین

        6
        19
  29. تو اسنپ هرچی درآمد داشته باشی باید نگه داری یه زمانی خرج دیسک گردن و دیسک کمر و مشکلات روده بکنی.

    12
    44
    1. دیسک ودرد کمر باهات موافق هستم‌ولی میشه تو ماشین اب بزاری هر وقت گرفت یه جای خلوت کارتو بکنی ولی در کل سخته با اسنپ کار گردن اعصاب میخواد ولی خیلی خیلی شرف داره به اینکه سرتو خم کنی پیش بی شرف های که تو کارخانه ها سرپرست هستن ادمو نوکر باباشون حساب میکنن

      1
      31
    2. با سلام
      با فرمایشاتون موافقم
      تا زمانی ک طرح های تشویقی بده کار کردن به صرفه هست وگرنه نمیصرفه
      برای مثال به من امروز با ۲۴ سفر ۲۴۰ هزار تومان پاداش داده و من این ۲۴ سفرو توی ۵ ساعت زدم و ماشین کلا ۹۰ کیلومتر راه رفته چون سفرای کوتاهو قبول کردم
      و ۱۹۰ تومن هم از اسنپ گرفتم ک جمعا میشه۴۳۰ هزار تومان که ۳۰ تومن برای بنزین که ۴۰۰ برای خودم موند
      مجددا میگم در صورت دادن طرح به صرفه هست وگرنه به هیچ عنوان

      3
      1
  30. سلام
    با توجه به هزینه های لوازم و تعمیر و بنزین و شرایط رانندگی در کوچه و خیابان های کشور عزیزمان و همچنین کارمزد 20 درصدی و عوارض 1.5درصدی که بازم از راننده کم میشود . فقط در شرایط اجبار به عنوان کار میشود به این شغل نگاه کرد . مقایسه بسیار مزخرفی بود .

    6
    44
  31. سلام دوستان گلم .خواهشا تو اسنپ وتپسی و… وقت گران بهاتونو اطلاف نکنید من دو روز ونیم کار کردم دویستو پنجاه صافی موند واسم.راننده ها فقط نوکری مفت واسه اسنپ و… میکنن فقط برا مسافروخودشون مزایا داره پیروز باشید.

    7
    56
  32. جان من ساقیت را معرفی کن بدجوری محتاجم بهش. من خودم کارمندم و فقط در مسیر رفتن له سر کار و برگشتن مسافر میزنم که دقیقا ساعتی هست که کرایه بالا ولی ترافیک شدیده. یه ساعت که تو راه هستن ۴۵ تومان کمیسیون در رفته برام میمونه که البته سه هزار تومان پول بنزین هم محاسبه کن. برای من استهلاک ماشین فرقی نداره چون اون مسیر را باید برم ولی راننده‌ای که باید ده ساعت در تهران رانندگی بکنه مسلما یه فسیل ازس به جا می‌مونه و یه ماشین فرسوده. من بعد از رسیدن به سر کار چایی و صبحانه‌م به راهه ولی مجبورم نیم ساعت استراحت بکنم تا خستگی اون یه ساعت رانندگی به در بشه. اخه اول اطلاعات کسب کن بعد اینجوری وراجی بکن

    16
    49
    1. داداش شما بیا من ماشین در اختیارت بگذارم اگر توانستی یک سوم این مبلغ در آمد داشته باشی . ماشینم را بهت شاباش می دهم . مرد حساب ساعتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان با کرایه ۵ هزار تومانی که ۵ دقیقه طول بکشد تا مسافر بیاید ۱۰ دقیقه به مقصد برسی در ساعت چند تا از این سفره میشود رفت ۴ تا میشود ۲۰ هزار تومان ۲۰ درصد کمیسیون کم کنند می ماند ۱۶ هزار تومان ۲ لیتر بنزین مصرف کنی میماند ۱۰ هزار تومان . هزینه استهلاک وروغن را هم حساب کنی می بینی شدی برده بدون مزد امواجی اسنپ وتپسی و برات تنها خستگی وارد کند مونده . در مورد چیزی خواستی مطلب بنویسی اول درست تحقیق کن نه از یک نفر یا دونفر یک تحقیق جامع بعد بیا مطالب بنویس

      6
      53
  33. یه سال اسنپ کار کردم ماشینم داغون شده یعنی افت قیمتش به اندازه پنج برابر مبلغی هست که کار کردم بقیشو خودتون تصور بکنید…شش ماده تر روز سه نوبت به خودم فحش مردم.یعنی حقمونه هر کس به نوعی استثنا شدیم

    3
    51
  34. واقعا چی فکر کرده نویسنده این مطلب.کجا روزی ۵۰۰راننده اسنپ در آمد داره.تازه هرچی در میاری یه پولی هم روش باید بزاری بدی واسه خرج وهزینه ماشین وبیمه استحلاک وجریمه وتصادف .اونی که گفتی واسه شرکت اوبر هستش عزیزم

    3
    55
  35. چقد راحت داره حساب کتاب میکنه
    کجا کسی میتونه اینقدر در ماه کار کنه
    واقعا خوشحالی داره تو وجود رانندها موج میزنه خنده داره

    2
    29
  36. رسول شهریاری

    نویسنده این مقاله واقعا از ایران گفته..من خودم راننده اسنپ هستم یکی از شغل های که غرورم را لگد مال کرد .. رانندگی آخرین تیر در ترکش هر شخصی هست .. امیدوارم کسی گول این مقایسه ها رو نخورد…قشر راننده در ظاهر زندگی میکند ..مرده ای متحرک است با اعصابی داغون .. ماشینی روز به روز خرابتر . عمری بر باد رفته ..

    1
    60
  37. تصورم از نویسنده این مطلب کسی که هم شاخ داره هم دُم کجا تاکسی اینترنتی انقدر درآمد داره؟ حداقل واسه ماهایی که تو شهرستانیم همچین چیزی نیست هرچی کار میکنی 20 درصدشو اسنپ میبره از اول شهر میری تا اخر شهر 20 تومن که با کسر کمیسیون 16 تومن میشه اونم چیزی حدودا 40 دقیقه طول میکشه چون باید کلی توی ترافیک بمونی از چاله های تو خیابونم که نگم برات یه دونه چاله بیفتی بلبرینگت بشکنه باید هرچی کار کردی یه چیزیم قرض کنی بذاری روش ماشینو تعمیر کنی…خلاصه که چرتو پرت ننویسید با تشکر

    3
    56
  38. واقعا چطور انقد راحت میگین روزی پونصد ششصد میشه کار کرد . گیریم انقد هم بشه کار کرد باید روزی ۱۵ ساعت تا ۱۸ ساعت کار کرد ، میدونین یعنی چی ؟ یعنی هم خود راننده داغون میشه هم ماشین . بعد دو سه سال چشم باز میکنی میبینی نه دیگه تاب و توان پشت فرمون نشستن داری و ماشینتم دیگه لگن شده هرچی خرجش میکنی درست بشو نیست . در ضمن اینم نگفتین رانندگی جریمه داره ، تصادف داره ازون مهمتر یهو سیستم بلاکت میکنه الکی الکی دیگه نمیتونی کار کنی . هرکی نظر منو داره میخونه به عنوان یک فرد باتجربه میگم که یه شغل ثابت پیدا کنین و تایمیکه ازون جا میزنید بیرون برید اسنپ . روزی ۳ ساعتم عصرا برید اسنپ آب باریکه ای و کمک خرجتونه . من قبلا اسنپ بودم دائم ولی الان یه ساله دارم این کار میکنم راضی ام هم ماشینم نمیدوعه هم اعصابم راحته ، بیمه هم هستم از طرف شرکت ، روزای تعطیلم تعطیلم لنگارو میدم بالا . مرخصی ام با حقوقم . کلی دوست و همکارم تو محیط کارم پیدا کردم چرت و پرت میگیم و میخندیم زیر باد کولر گازی . حالا راننده بودم باید زیر آفتاب داغ و ترافیک اعصابم خورد میشد یا راننده میپیچید جلوم اعصابم خورد میشد . امیدوارم همتون به حرفام گوش کنین و شغل خوب پیدا کنین

    6
    114
  39. با سلام
    زمانی که شخصی نظری در رابطه با یک موضوع منتشر میکند یا باید اطلاعات دقیق داشنه باشد یا حداقل یک روز تجربه کار ،
    شما وقتی هیچ تجربه و اطلاعاتی راجب کار با تاکسی های اینترنتی ندارید چه دلیلی وجود داره که نظر بدید
    با هزینه بالا خودرو و اصتحلاک بالا مطمئن باشید کار با خودرو فقط باعث میشود گرسنه نمانید به هیچ عنوان به فکر کار با خودرو نباشید

    3
    45
  40. دلیل این مقایسه برای من نامشخص است کدام آدم می‌تواند با کار در تاکسی انترنتی هزینه های یک زندگی سطح پایین فراهم کند شما فقط هزینه های پیدا وپنهان این کار در نظر بگیرید متوجه می‌شوید کار با اسنپ فقط برای کسانی خوب است یا بازنشسته باشند یا شغل دیگری داشته باشند یک نفر پیدا کنید توانسته با این کار کچکتراین پیشرفتی تو زندگی داشته باشد خواهشن از مقایسه های این چنینی که باعث می‌شود سوتفاهم به وجود بیاورد جدا خوداری کنید ممنون میشوم

    3
    61
  41. با سلام
    بنده حقیقتا فکر می کنم این مقاله با غرض ورزی نوشته شده است یعنی نویسنده مقاله به نوعی از طرف شرکت های اسنپ و تپسی تطمیع شده تا یک چشم انداز بسیار مطلوب رو پیش رو بیننده تجسم کنه
    اگر شما واقعا به مقاله خودت اعتقاد داشتی مطمئنا کار مقاله نویسی رو ترک می کردی و خودت مسافر کش این دو شرکت می شدی
    هر کسی که سنگ این دو شرکت رو به سینه میزنه و از این ها طرف داری می کنه حتی مسافران عزیز فقط کافی هست به مدت ۱ ماه خودش برای این دو شرکت کار کنه و بعدش اظهار نظر بفرماید
    با تشکر

    8
    82

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH