اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو مجهز به لنز پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابری خواهد بود

اکنون به دوره 3 ماهه پایانی سال 2021 رسیده‌ایم و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در این ماه‌های پایانی از سال شاهد معرفی هیچ محصول جدیدی از سوی کمپانی وان‌پلاس نخواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها تولیدکننده چینی در تدارک عرضه اسمارت‌فون جدید وان‌پلاس 9RT است؛ اما 2 پرچم‌دار اصلی سری T با اسامی وان‌پلاس 9T و وان‌پلاس 9T پرو طی سال جاری عرضه نخواهند شد.

در نتیجه طرفداران اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار بایستی روی سری وان‌پلاس 10 در سال آینده تمرکز نمایند. در واقع انتشار نخستین شایعات پیرامون اسمارت‌فون‌های جدید از هم‌اکنون آغاز شده است. بر اساس اطلاعات جدیدا لو رفته کمپانی چینی در اسمارت‌فون آینده وان‌پلاس 10 پرو از دوربین زوم پریسکوپی استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود که سری وان‌پلاس 10 در اوایل سال آینده معرفی شود. یک شایعه جدید که ماه‌ها پیش از عرضه این هندست‌ها منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که وان‌پلاس 10 پرو مجهز به یک دوربین پریسکوپی خواهد بود.

یک خبرچین با نام Mukul Sharma تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط فردی دیگر با شناسه Panda را در وبسایت خود بارگذاری کرده است. شخص خبرچین با نام مستعار Panda ادعا می‌کند که وان‌پلاس 10 پرو به‌همراه یک لنز پریسکوپی روانه بازار خواهد شد. این سنسور از زوم اپتیکال 5 برابری پشتیبانی خواهد کرد. متاسفانه شخص خبرچین جزئیات مربوط به دوربین و رزولوشن آن‌را با سایرین به اشتراک نگذاشته است. اما به‌نظر می‌رسد که برای اعلام جنبه‌های فنی دقیق هندست هنوز خیلی زود است.

وان‌پلاس در صدد به‌کارگیری یکی از فناوری‌های پیشرفته شرکت اوپو است

طی سالیان اخیر به‌کارگیری دوربین‌های پریسکوپی به یک رویه رو به گسترش در صنعت تبدیل شده است. طی سال آینده تعداد بیش‌تری از کمپانی‌ها از لنزهای پریسکوپی در محصولات خود استفاده خواهند کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به پرچم‌دار گلکسی S22 اولترا و وان‌پلاس 10 پرو اشاره کرد. پیش از این اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس مجهز به حسگرهای دوربین تله‌فوتو بودند. این دوربین‌ها از قابلیت بزرگنمایی حداکثر 3 برابری برخوردار هستند. برای این سنسور جدید 2 سناریوی محتمل وجود دارد. نخستین مورد اینکه وان‌پلاس مشغول توسعه این سیستم با همکاری شرکت Hasselblad است. بدین‌ترتیب همکاری دوجانبه آغاز شده از زمان عرضه سری وان‌پلاس 9 کماکان ادامه خواهد یافت. ادغام با اوپو سناریوی محتمل دیگر خواهد بود. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که اوپو و وان‌پلاس برندهای تحت مالکیت هلدینگ BBK Group به‌شمار می‌روند. بعلاوه کمپانی‌ها امسال در یکدیگر ادغام شده‌اند؛ بنابراین به‌کارگیری برخی ایده‌های اوپو توسط کمپانی وان‌پلاس چندان مایه تعجب نخواهد بود.

شرکت اوپو در زمینه سنسورهای دوربین پریسکوپی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. تعداد زیادی از این سنسورها در قالب سری اوپو فایند ایکس معرفی شدند. با این‌حال حتی سری فوق میان‌رده رنو نیز دارای اسمارت‌فون‌هایی با دوربین پریسکوپی است. اوایل سال جاری کمپانی چینی از دوربین پریسکوپی نسل آینده خود با فاصله کانونی قابل تنظیم در محدوده 85 تا 135 میلی‌متری رونمایی کرد. با این‌حال در خصوص زمان عرضه تجاری این دوربین هیچ توضیحی ارائه نشده است. انتظار می‌رود که این فناوری به‌همراه اسمارت‌فون جدید اوپو فایند ایکس یا حتی وان‌پلاس 10 پرو معرفی شود.

سری وان‌پلاس 10 احتمالا استراتژی امسال کمپانی برای خانواده وان‌پلاس 9 را تکرار نموده و شامل 3 اسمارت‌فون مختلف با اسامی وان‌پلاس 10، وان‌پلاس 10 پرو و وان‌پلاس 10R با تراشه‌های اسنپ‌دراگون 888 پلاس یا اسنپ‌دراگون 890 است.

1 در مورد “اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو مجهز به لنز پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابری خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH