تصاویر جدید اسمارت‌فون تاشو گوگل پیکسل فولد منتشر شد

در حال حاضر شرکت گوگل با استفاده از بیلبوردها و انتشار ویدیوهای مختلف کمپین تبلیغاتی برای سری پیکسل 6 خود را آغاز نموده است. اما بر اساس شایعات، غول اینترنتی در تدارک عرضه یک مدل پیکسلی دیگر موسوم به پیکسل فولد طی سال جاری است. این محصول یک اسمارت‌فون تاشو با مکانیسم تاشونده به داخل محسوب می‌شود.

بر اساس شایعات، طراحی پیکسل فولد تا حدود زیادی به گلکسی زد فولد 3 سامسونگ شباهت دارد

هنگام قرارگیری دستگاه در وضعیت کاملا باز شده، نمایشگر 7.6 اینچی ساخت سامسونگ با روکش UTG مقابل دیدگان کاربران قرار می‌گیرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این نمایشگر دارای پنل LTPO بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. استفاده از فناوری LTPO امکان پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر بسته به محتوای در حال پخش روی نمایشگر را فراهم می‌کند. در این‌حالت بازی‌های موبایلی، فرامین پیمایشی و انتقالات روی نمایشگر همگی در هر ثانیه 120 نوبت به‌روزرسانی می‌شوند؛ در حالی‌که محتواهای ثابت نظیر ایمیل و متون با سرعت پایین‌تری به‌روزرسانی می‌شوند.

وبسایت LetsGoDigital با همکاری یک طراح گرافیکی با نام Waqar Khan رندرهایی از اسمارت‌فون پیکسل فولد را منتشر کرده است. این تصاویر بر اساس شایعاتی طراحی شده‌اند که از شباهت هندست تاشو گوگل به گلکسی زد فولد 3 حکایت دارند. این هندست مجهز به یک نمایشگر خارجی با حفره‌ای کروی‌شکل جهت استقرار دوربین سلفی خواهد بود. بر اساس آخرین شایعات منتشر شده به‌نظر می‌رسد که توان پردازشی این گجت تاشو توسط تراشه جدید و بومی شرکت گوگل موسوم به Tensor تامین خواهد شد.

تصویر پتنت جدید گوگل برای ساختار لولای یک اسمارت‌فون تاشو

اگرچه دوربین‌های تعبیه شده در قسمت پشتی گوشی با پیکره‌بندی موجود در رندرهای سری پیکسل 6 شباهت دارند؛ اما در حال حاضر دقیقا روشن نیست که آرایه دوربین از چه سنسورهایی تشکیل شده است. اسمارت‌فون پیکسل فولد احتمالا از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره‌برداری خواهد کرد. پیش‌تر در ماه مه شرکت گوگل موفق به ثبت پتنتی برای دوربین زیر نمایشگر شد. کارشناسان به‌دلیل شباهت هندست تاشو گوگل با گلکسی زد فولد 3 آن‌را پیکسل فولد نامگذاری کرده‌اند؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل نیز برای اسمارت‌فون تاشو آینده خود از این الگوی نامگذاری استفاده کند.

گوگل موفق به ثبت پتنت مربوط به یک لولای نوآورانه برای اسمارت‌فون پیکسل فولد شد

در حالی‌که گوگل برای هندست تاشو آینده خود از اسم رمز Passport بهره گرفته است؛ اما گزارشات نشان می‌دهند که غول جستجوگر روی توسعه یک گجت تاشو دیگر با اسم رمز Jumbojack نیز کار می‌کند. صرفنظر از این موضوع انتظار می‌رود که کمپانی تا پایان سال جاری میلادی از تنها یک مدل تاشو رونمایی کند. بنابراین مدل دوم حتی در صورت وجود نیز احتمالا تا سال 2022 معرفی نخواهد شد. این موضوع همانند رازی است که افشای آن احتمالا تا سال آینده زمان خواهد برد.

تصویر گوگل پیکسل فولد 

همچنین وبسایت LetsGoDigital پیرامون پتنتی که در روز 23 سپتامبر (1 مهر ماه) از سوی دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) به گوگل اعطاء شده است؛ گزارشی را منتشر نموده است. این پتنت “لولای نرم چند محوره و دستگاه تاشو مجهز به آن” نامگذاری شده و برای استفاده در یک گوشی تاشونده به داخل طراحی شده است. با وجود این لولا هنگام قرارگیری دستگاه در وضعیت بسته تنها یک شیار کوچک ایجاد خواهد شد. بر اساس محتوای سند مربوط به پتنت، مکانیزم لولایی پیاده‌سازی شده مطابق با الگوی مورد اشاره در پتنت، فرم یا انحنای مطلوب نمایشگر تاشونده هنگام قرارگیری در حالت تا شده را حفظ نموده و در عین‌حال به حفظ یکپارچگی مطلوب نمایشگر تاشو در پیکره‌بندی باز شده کمک خواهد کرد.

تصاویر دیگری از پیکسل فولد

این پتنت خاطرنشان می‌کند که مکانیسم لولایی مانع از آسیب‌دیدگی نمایشگر در اثر فشرده‌سازی یا کشش بیش از حد اجزای مختلف نمایشگر تاشو هنگام بازگشایی یا بستن گوشی خواهد شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که این لولای جدید نه‌تنها به محافظت از صفحه‌نمایش در برابر صدمات ناشی از باز و بسته شدن دستگاه کمک می‌کند؛ بلکه به حفظ انحنای نمایشگر هنگام بسته شدن دستگاه و صاف ماندن آن در زمان باز شدن گوشی نیز کمک خواهد کرد. 

اسمارت‌فون پیکسل فولد احتمالا به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 12.1 عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این ورژن از اندروید دربردارنده ابزارهای مفید رابط کاربری جهت استفاده در گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو است. این ابزارها شامل نوار وظیفه با قابلیت نمایش آیکون برنامه‌های مکررا یا اخیرا استفاده شده و ایجاد امکان انتخاب سریع 2 برنامه توسط کاربر جهت استفاده از آن‌ها در حالت اسپلیت‌اسکرین هستند. در این‌حالت نوار وظیفه قادر به نمایش 5 آیکون به‌صورت همزمان خواهد بود. برای مشاهده ویدیوی معرفی اسمارت‌فون پیکسل فولد اینجا کلیک کنید.

2 در مورد “تصاویر جدید اسمارت‌فون تاشو گوگل پیکسل فولد منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH