معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای

موضوع قتل‌های سریالی همیشه یکی از ژانرهای محبوب بین سینما دوستان بوده. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای می‌پردازیم.

Seven (1995)

هفت یکی از آثار برجسته در کارنامه سینمایی دیوید فینچر است که صلاحیت قرار گرفتن در لیست بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای را دارد. این فیلم از بازی درخشان ستارگانی مثل برد پیت، مورگان فریمن و کوین اسپیسی بهره می‌برد.

فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای، Seven

هفت روایتگر داستان دو کارآگاه پلیس است که به دنبال یک قاتل سریالی می‌گردند. این دو حتی تصور نمی‌کنند که ممکن است خودشان هم یکی از قربانیان این قاتل باشند.

 

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)

مایل به تماشای یک فیلم معمولی در مورد قاتل‌های سریالی نیستید؟ به دنبال یک اثر متفاوت هستید که هم ترسناک باشد و هم عاشقانه و موزیکال؟ پس سوئینی تاد، ساخته تیم برتون، همان فیلمی‌ست که به دنبال آن هستید.

فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای، Sweeny Todd

جانی دپ، آلن ریکن و هلنا بونهام کارتر از بازیگران این فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای هستند.

 

Psycho (1960)

این فیلم از بهترین آثار آلفرد هیچکاک است و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای نیز شناخته می‌شود. Psycho روایتگر ماجراهایی است که در یک هتل که خارج از شهر قرار دارد، اتفاق می‌افتد.

این هتل توسط یک پسر جوان و مادر پیرش اداره می‌شود. این دو در ابتدا بسیار معمولی و مهمان‌نواز به نظر می‌آیند ولی در ادامه معلوم می‌شود رازهایی برای پنهان کردن دارند.

 

The Silence of the Lambs (1991)

نمی توان لیستی از بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای تهیه کرد و نامی از سکوت بره‌ها نبرد. این فیلم تاثیرگذار از بازی ستارگانی مثل جودی فاستر و آنتونی هاپکینز بهره برده و برنده جوایز متعددی شده است.

فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای
فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای، سکوت بره‌ها

 

The Girl With The Dragon Tattoo (2011)

این فیلم از آثار برجسته فینچر به شمار می‌رود که بر اساس داستانی از استیگ لارسن ساخته شده است. این فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای مانند دیگر آثار در این ژانر نیست.

شما باید در یک محیط کوچک و در میان دوستان و خویشاوندان به دنبال قاتل بگردید. ایفای نقش تاثیرگذار رونی مارا و دنیل کریگ در این فیلم جذابیت آن را دوچندان کرده است.

 

Natural Born Killers (1994)

کارگردان این اثر الیور استون و نویسنده‌ی آن کوئنتین تارانتینو است. همین دو فاکتور کافی‌ست تا این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای شناخته شود.

فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای

قاتلین بالفطره فقط یک فیلم معمولی برای گذران آخر هفته نیست و خیلی بیشتر از اینها ارزش دارد. در این فیلم نحوه پوشش‌دهی اخبار مربوط به قاتل‌های سریالی به وسیله رسانه‌های جمعی مورد توجه و بحث قرار می‌گیرد.

 

Mr. Brooks (2007)

آقای بروکس یک پدر شایسته، همسر مهربان و همچنین یک تاجر موفق است. ولی آیا به راستی آقای بروکس واقعا همین قدر بی‌گناه و دوست داشتنی است؟ قطعا نه، چون او در خفا انسان‌های بی‌گناه را به قتل می‌رساند.

فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای
فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای، Mr. brooks

Zodiac (2007)

این فیلم در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای، سومین اثر از دیوید فینچر است که در این لیست جای گرفته.

این اثر با الهام از ماجراهای یک قاتل واقعی، ملقب به زودیاک ساخته شد که بین سال‌های 1960 تا 1970 در حوالی سانفرانسیسکو جنایات خود را انجام می‌داد. با وجود تلاش‌های بسیار پلیس و مردم محلی، هویت این قاتل هرگز فاش نشد.

Saw

سری آثار اره از خشن‌ترین و در عین حال بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای است.

قسمت اول این فیلم آنقدر مورد توجه قرار گرفت که 8 قسمت دیگر به دنبال آن ساخته شد. این فیلم روایتگر داستان مردی‌ست که به سرطان مبتلا شده. او تصمیم می‌گیرد انسان‌هایی را که قدر زندگی خود را نمی‌دانند اسیر کرده و کاری کند که برای حفظ جان خود تقلا کنند.

2 در مورد “معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد قاتل‌های زنجیره‌ای”

  1. یه نفرررررره

    ***
    سری شرلوک هلمز و هرکول پوارو جاشون خالیه هرچند این دو شخصیت بیشتر کارآگاهی و جنایی هستن تا وحشت و روانشناسی ♥
    ***

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH