این لپ‌تاپ‌ها را از بازار نخرید!

در این مقاله به معرفی لپ‌تاپ‌هایی می‌پردازیم که از نظر مشخصات و قیمت ارزش خرید پایینی دارند (یعنی جز بدترین لپ تاپ های بازار هستند) و می‌‌گوییم که به‌جای آن‌ها چه مدلی بخرید.

در مطالب مشاوره‌ای که سایت‌ها و رسانه‌های مختلف برای کاربران خود منتشر می‌کنند، معمولا محصولات با کیفیت و جذاب در بازار به عنوان مدل‌هایی که باید خریداری شود، معرفی می‌شوند.

به عنوان مثال حتما تاکنون با مطلبی با عنوان این که «چه لپ‌تاپی بخریم» برخورد کرده‌اید. اما رسانه‌ها و کارشناسان به ما نمی‌گویند که چه لپ‌تاپی خریداری نکنیم. یعنی در کنار بهترین لپ‌تاپ‌های بازار، مدل‌هایی هستند که اصلا ارزش خرید ندارند یا لپ‌تاپ بهتر از آن‌ها با قیمت مشابه وجود دارد.

به طور طبیعی در بازاری که صد‌ها مدل لپ‌تاپ مختلف از بهترین برندهای دنیا حضور دارند، برخی لپ‌تاپ‌ها از نظر مشخصات و کیفیت ساخت به پای مدل رقیب خود نمی‌رسند. به همین دلیل، ما در بخش مشاوره خرید خود موظف هستیم تا اعلام کنیم که این مدل لپ‌تاپ‌ها ارزش خرید ندارند و با قیمتی که می‌خواهید برای این مدل‌ها پرداخت کنید، می‌توانید لپ‌تاپ بهتری را بخرید.

در این وضعیت بازار، قیمت لپ‌تاپ‌ها سرسام آور است و برای داشتن یک لپ‌تاپ خوب باید هزینه هنگفتی را متحمل شویم. به همین دلیل بهتر است که قبل از صرف هزینه برای زیبایی و کوچکی و جنس بدنه، پول خود را ابتدا برای رسیدن به یک توان و عملکرد مناسب صرف کنیم. این مقاله نیز به همین ترتیب گردآوری شده است، بدان معنا که شاید برخی از این لپ‌تاپ‌ها به خودی خود بد نباشند اما ارزش خرید را که اولویت قرار دهیم، به گزینه‌های نامناسبی تبدیل می‌شوند.

با توجه به این توضیحات، در ادامه به سراغ معرفی لپ‌تاپ‌هایی می‌رویم که پیشنهاد می‌کنیم برای خرید، آن‌ها را انتخاب نکنید و مدل‌های جایگزینی که معرفی شده را خریداری کنید، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

HP EliteBook 840 G4

بدترین لپ تاپ اچ پی 1

این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده i5 7200U و کارت گرافیک داخلی است که به همراه آن‌ها، 4 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه HDD در اختیار شما قرار می‌گیرد. در بازه قیمتی حدود 10 میلیون تومان تقریبا از هر لحاظ از رقبای خود ضعیف‌تر عمل می‌کند. این پردازنده از نسل 7 اینتل است که در سال 2016 عرضه شده و بسیار قدیمی محسوب می‌شود، به طوری که پردازنده‌های پایین‌رده امروزی نیز عملکرد بهتری از آن دارند.

شما یا می‌توانید مشابه همین سخت‌افزار را با قیمت بسیار کمتر خریداری کنید یا با همین مقدار پول، پردازنده نسل یازده اینتل را بخرید. در هر صورت، در پایین بودن ارزش خرید HP EliteBook 840 G4 شکی نیست.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

  • VivoBook X543MA
  • VivoBook R465FA

بدترین لپ تاپ ایسوس R565EA-UH51T

بدترین لپ تاپ ایسوس

این لپ‌تاپ مورد عجیبی است، در بسیاری از بخش‌ها از قطعات خوبی استفاده کرده اما در دیگر بخش‌ها بسیار بد ظاهر شده است. برای مثال در بخش پردازنده از اینتل Core i5 1135G7 استفاده شده اما هیچ‌گونه پردازنده گرافیکی مجزایی در آن قرار داده نشده است. همچنین در بخش حافظه ذخیره‌سازی از 256 گیگابایت SSD استفاده شده که سرعت بالایی دارد اما ظرفیت آن برای استفاده‌های روزمره نیز کفایت نمی‌کند.

این در حالیست که رقبای آن، MX350 و 1 ترابایت HDD را به قطعات این لپ‌تاپ ایسوس اضافه کرده‌اند. بنابراین در بازه زیر 20 میلیون بهتر است که این لپ‌تاپ را از لیست منتخبین خود حذف کنید.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

  • VivoBook R565EP
  • Lenovo V15 (1135G7)

Expertbook P2458F-A

بدترین لپ تاپ ایسوس

همچون دیگر لپ‌تاپ‌های این لیست، P2458F-A در بازه قیمتی خود ارزش خرید کمتری را نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد. i5 10210U در کنار MX130 سخت‌افزار این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند. این لپ‌تاپ هشت گیگابایت رم و تنها یک ترابایت حافظه HDD دارد که حرفی برای زدن جلوی رقبای خود که در همین بازه قیمتی دارای Core i7-1165G7 و MX350 به همراه 256 گیگابایت SSD هستند، ندارد. بازه قیمتی این لپ‌تاپ‌ها نیز زیر 20 میلیون تومان است.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

  • VivoBook K513EQ
  • Lenovo V15 (1135G7)

 بدترین لپ تاپ ایسوس R528EP-BQ1056

بدترین لپ تاپ ایسوس

این لپ‌تاپ در بازه 25 تا 30 میلیون تومان از لحاظ توان و عملکرد، بسیار از رقبای خود عقب‌تر است. Core i7 1165G7 به همراه تراشه گرافیکی MX330 این لپ‌تاپ در برابر سی‌پی‌یو‌های 10300H و 11300H و کارت گرافیک‌های 1650 و 1660 هیچ حرفی برای گفتن ندارند و با توجه به قیمتش ارزش خرید آن به کل زیر سوال می‌رود. این لپ‌تاپ 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD دارد که اعداد خوبی هستند اما با توجه به قیمت و رقبا، خرید آن توصیه نمی‌شود.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

  • VivoBook Pro 15 OLED K3500PH
  • IdeaPad Gaming 3 15IMH05

ASUS ROG Strix G513 IH-A

در حالی که در همان بازه 30 تا 35 میلیون تومانی لپ‌تاپ‌هایی با کارت گرافیک‌های 3050 و 1660Ti را می‌بینیم، استریکس ایسوس به ما کارت گرافیک 1650 را ارائه داده است. البته که این سری لپ‌تاپ‌های ایسوس هیچوقت جزء لپ‌تاپ‌های اقتصادی نبوده اما در این بازه قیمتی، همچنان صرف هزینه برای عملکرد بهتر، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

Lenovo Legion 5-AB

Acer Nitro5 AN515


بدترین لپ تاپ ایسوس ZenBook 14 UX435EG

بدترین لپ تاپ ایسوس

بزرگ‌ترین مشکل این لپ‌تاپ قیمت آن است، اگر قیمتش کمتر بود حتی به عنوان بهترین لپ‌تاپ نیز در بسیاری از دسته‌ها قرار می‌گرفت. لپ‌تاپ ZenBook 14 UX435EG در بازه قیمتی بالای 40 میلیون تومان یک لپ‌تاپ بسیار عجیب است! از نظر سخت‌افزاری شما می‌توانید یک لپ‌تاپ مشابه را با نصف قیمت خریداری کنید!

تنها تفاوتی که در این لپ‌تاپ دیده نمی‌شود، این است که به جای تاچ‌پد از یک صفحه نمایش لمسی کوچک استفاده شده است. این ویژگی به هیچ‌وجه نمی‌تواند افزایش هزینه 20 میلیون تومانی را توجیه کند.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

چند مدل مختلف از Lenovo Ideapad 5


MSI GE76 12UGS

بدترین لپ تاپ

این لپ‌تاپ به خودی خود نقص خاصی ندارد، اما وقتی قیمت آن را بشنوید، بدون این که لازم باشد دلایل ما را بشنوید، متوجه ارزش خرید بسیار پایین آن می‌شوید. شما برای خرید لپ‌تاپ GE7 12UGS باید مبلغ 107 میلیون تومان (!) را خرج کنید. بعد شما این همه پول را خرج خواهید کرد تا تنها کارت گرافیک 3070Ti را در دست داشته باشید.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

AORUS 15G YC با 50 میلیون هزینه کمتر!

Asus ROG Strix G15 G513


Surface Laptop Studio

به طور معمول سرفیس‌ها بسیار گران هستند، پس می‌توانید حدس بزنید که بهترین نسخه از آخرین مدل آن، چه قیمت نجومی خواهد داشت. این نسخه به پردازنده‌های Core i7 11370H و RTX 3050Ti مجهز شده است. در دنیای سرفیس‌ها استفاده از این قطعات باور کردنی نیست اما با این حال قیمت 120 میلیون تومانی اصلا قابل توجیه نیست.

شما می‌توانید نسخه بدون کارت گرافیک همین لپ‌تاپ را با قیمت 55 میلیون تومانی خریداری کنید و با استفاده از کارت گرافیک اکسترنال، از قدرت کارت 3080 هم استفاده کنید و با این حال باز هم هزینه کمتری کرده باشید!

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

Surface Laptop Studio با کارت گرافیک اکسترنال


Mac Book Pro 16 inch MK1A3

بدترین لپ تاپ اپل

مگر می‌شود درمورد محصولات بسیار گرانی که ارزش خرید ندارند، صحبت کنیم و نامی از محصولات اپل نبریم؟

بالاترین نسخه مک بوک پرو که در ایران موجود است قیمتی بالای 130 میلیون تومان دارد که اصلا خرید آن در قیمت‌های پایین هم پیشنهاد نمی‌شود. حتی اگر مک بوک به یک محصول خوب تبدیل شود و هر چه‌قدر ویژگی‌ها و امکانات خوبی را در اختیار شما بگذارد بازهم نمی‌تواند این حجم بالای پول را موجه کند.

بهترین لپ‌تاپ‌های جایگزین:

یک کیس گیمینگ بسیار قدرتمند به همراه یک لپ‌تاپ ساده و بسیار قوی برای قابلیت حمل و نقل!

47 در مورد “این لپ‌تاپ‌ها را از بازار نخرید!”

  1. درود برشما من یه لپ تاب خوب تو رنج ۵۰ برای گیمینگ و طراحی میخوام میشه معرفی کنید و اگر میشه اولویت کاربردی و بعد برندی را در نظر بگیرید مرسی

  2. دارک بمولا ۲

    هعی یه زمانی با این قیمتا میشد یه خونه یه ماشین خوب یه تلوزیون و یه کامپیوتر جوابگو(منظورم از جوابگو اینه که بشه باهاش کاری کرد) خرید

  3. سبحان عاشوری

    سلام ارادت آیا بازی Marvel’s Spider-Man Remastered روی لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل Asus VivoBook K513EQ-BN443 نصب میشه ؟

    1
    2
      1. سبحان عاشوری

        پردازنده: intel Core i7 1165G7
        ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
        ظرفیت حافظه داخلی: 512 گیگابایت SSD
        حافظه پردازنده گرافیکی: 2 گیگابایت
        پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX350
        اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ
        دقت صفحه نمایش: FHD 1920 x 1080

        1. سبحان عاشوری

          خب چند تا بازی برای این لپتاپ که بتونه خوب اجراشون کنه چی پیشنهاد میدین ؟

        2. سعید صانعی

          شما کارت گرافیکتون گیمینگ نیست ولی میتونید بازی‌های زیر رو با گرافیک پایین بازی کنید
          Csgo
          Gta v
          Dota 2
          For honor
          Rainbow six
          tomb raider 1 & 2
          Doom 1
          Gears 5
          Lol
          Rocket league
          Overwatch
          Pubg
          Witcher 3
          Apex
          Battlefield v

        3. سعید صانعی

          همشون ترند نیستند الان، ولی بازی‌های مهم و بزرگی هستند که میتونید نصب کنید

        4. سبحان عاشوری

          مثل یه چند تا بازی ترند که بشه نصب کرد رو مثال بزنید . همچنین آیا بازی های گیم پس روی لپتاپ من اجرا میشن ؟

        1. سبحان عاشوری

          ببخشید ولی بازی هایی که گفتید به جز gta و راکت لیگ همشون یه سبک مشترک تیراندازی دارن و حجمشون هم بالاست لطفا بازی های معروف که رو سیستم من اجرا بشه به جز این موراد اگه براتون مشکلی نیست پیشنهاد بدید.

  4. یعنی بی اساس ترین و جانبدارانه ترین برسی برسی بود که تا الان خوندم
    کسی که شاهکاری مثل سری 800 از الیت بوک hp با جنس المینیوم و متریال بی نظیر رو هم تراز یه اسباب بازی پلاستیکی مثل asus x543ma قرار میده مشخصه دانش فنیش در حد یه سرچ تو گوگل بوده

    میخواین مقاله بنویسین حداقل از نزدیک دستگاه هارو لمس کنید بعد ملت بد بخت رو گمراه کنید

    2
    3
    1. اشکان ادیبی

      سلام دوست عزیز، جنس بدنه درسته که فاکتور مهمی هست ولی تعداد فاکتورهای بسیار زیادی هنگام خرید لپ تاپ باید در نظر گرفته بشه که بسیار مهم‌ترن.
      اگر برای شما جنس بدنه از هرچیزی مهم‌تره، موردی نداره شما می‌تونین اون مدل رو بخرین ولی اگر مقاله رو با دقت خونده باشین ما تو بخش این لپ تاپ مطرح کردیم که چرا ارزش خرید این لپ تاپ پایینه
      خیلی ساده است، اگر اون دلیل برای شما اهمیتی نداره، اون وقت لزومی نداره به حرف ما گوش کنین. ما صرفا خواستیم نقاط ضعف لپ‌تاپ‌هایی که تقریبا فروش خوبی دارند رو به مردم بگیم که بتونن خرید بهتری داشته باشند. حالا هرکسی که می‌خواد این لپ‌تاپو بخره باید بدونه پردازندش ضعیف و قدیمیه.
      پردازنده این لپ تاپ مال 6 سال پیشه، همین الان هم پردازنده خیلی ضعیفی محسوب می‌شه و هر کسی لپ تاپ می‌خره می‌خواد استفاده بلند مدتی داشته باشه. شما فرض کنین اون شخص بخواد سه سال دیگه از لپ تاپ استفاده کنه، به نظرتون پردازنده‌ای که 9 سال از عرضه‌ش گذشته باشه، می‌تونه کار خاصی انجام بده؟
      دوتا لپ تاپ جایگزینی که معرفی شدن به معنی بهتر بودن‌شون نیست، به این معنیه که ارزش خرید بالاتری دارن. ما یک مورد ارزون‌تر معرفی کردیم که قیمتش نصف اون هست و درسته که مقدار کمی ضعیف‌تر هست ولی به خاطر نصف قیمت بودنش، ارزش خرید به‌مراتب بالاتری داره. لپ تاپ دوم هم تقریبا هم‌قیمت است ولی از پردانزده نسل 10 اینتل استفاده می‌کنه که عملکردی به مراتب بهتری داره.

      1
      3
  5. بابا خدا شفات بده، مشخصه که تو هر برندی رو با اون مشخصه های رده بندی خودش در نظر بگیری برندهای ایسر و لنووو ارزون تر هستن از بقیه، مثل این می مونه بگی گوشی اپل و سامسونگ نخرید بجاش شیائومی و نوکیا بخرین… اینهمه نبوغ فکری و هوش و ذکاوتت رو وجداناً از کجا آوردی انقدر باهوشی ؟؟؟!!!!!!!

    1. رهام برهمند

      دوست عزیز اگر توجه کنید در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که عملکرد بهتر معیار اصلی ما در این مقاله است چراکه با وضعیت بازار یک کارت گرافیک خوب می‌تواند کارآمدتر از یک بدنه فلزی باشد. اما از لحاظ قدرت سخت افزار، همانطور که اشاره شد لپ‌تاپ‌های معرفی شده قطعا از رقبای خود ضعیف‌تر عمل کرده‌اند. چه بسا در مثال‌هایی، لپ‌تاپ‌های رقیب حتی در متریال استفاده شده و زمینه‌هایی غیر از سخت افزار نیز بهتر عمل کرده‌اند. برای مثال کیبوردی که در لپ‌تاپ‌های سری لژیون استفاده می‌شود در رقابت خودی نشان داده اند.

  6. سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه لب تاب میخاستم برای کار معماری مثلا چه معماری خارجی و چه داخلی حتی برای کار راندو بنظرتون چه سیستمی خوبه؟؟؟؟؟؟

    1. رهام برهمند

      سلام دوست عزیز. لپ‌تاپ‌های Lenovo IdeaPad Gaming 3 Ryzen 5-5600H RTX3060 و Asus TUF Gaming FX516P می‌توانند نیاز‌های شما را پاسخگو باشند. توجه داشته باشید که لپ‌تاپی که می‌خرید حداقل از 16 گیگابایت رم برخوردار باشد.

  7. مقایسه ۳۰۵۰ با 1660ti خنده داره .همون طور که احتمالا میدونید ولی یادتون رفته ۳۰۵۰ قابلیت dlss داره که با فعال کردنش تو همه بازی ها بیست درصد از ۱۶۶۰ti جلو هستش .در ضمن ۳۰۵۰ دو سال از ۱۶۶۰ti جدیدتر هست و ساپورت و اپیدت هم طبیعطا دو سال بیشتر هستش .تنها نکته ای که میتونستید بهش اشاره کنید ۴ گیگ بودن ۳۰۵۰ هستش که اون هم در واقعیت برتری برای ۱۶۶۰ti نیستش .

    4
    2
    1. رهام برهمند

      دوست عزیز لطفا به تفاوت قیمت بین لپ‌تاپ‌هایی که از این دو کارت گرافیک استفاده می‌کنند نیز دقت کنید. در این مقاله قصد داشتیم تا به راه‌های بهتری برای صرف هزینه مخاطبان بپردازیم. به علاوه نکته قابل توجه دیگر آن است که بسیاری از عناوین از DLSS پشتیبانی نمی‌کنند و تعداد بازی‌هایی که به شما اجازه می‌دهند تا از این قابلیت استفاده کنید بسیار کم‌تر هستند. در نهایت هم همانطور که خودتون اشاره کردید 4 گیگ رم نکته ای بسیار منفی محسوب می‌شود. به طوری که در بازی‌های جدیدی مثل هیلو اینفینیت حتی 6 گیگابایت رم کارت گرافیکی مثل 3060 لپ‌تاپ نیز مشکل ساز و کم است.

      1
      8
      1. اینکه 3050 dlss ساپورت میکنه و دو سال جدید تر هست برتری خیلی بزرگی هستش .اگر سه سال اینده رو در نظر بگیریم 1660ti پنج ساله میشه و احتمال زیاد حتی دیگه اپدیت هم براش نیاد .قیمتشون هم تا جایی که من بدونم در یه رنج هستند.مثل msi sword که ۳۰۵۰ ti هست و تو روژسا میفروشن ۳۵ تومن اون هم با پردازنده ۱۱۸۰۰ .

        1. رهام برهمند

          سعید عزیز، همانطور که اشاره شد DLSS در بسیاری از بازی‌ها پشتیبانی نمی‌شود و کمبود رم 3050 خیلی بیشتر حس می‌شود و در تجربه کاربری تاثیر می‌گذارد. همین‌طور جدید بودن لزوما به معنای بهتر بودن نیست. از لحاظ پشتیبانی نیز با توجه به شرایط جهانی کمبود سیلیکون و بازگشت انویدیا به تولید نسل‌های قدیمی‌تر کارت‌گرافیک‌‌های خود، فعلا جای نگرانی نخواهد بود. در نهایت نیز باید توجه کنید که کارت گرافیک‌های 3050 که قیمتشان با 1660TI برابری می‌کند اکثرا از ولتاژ پایین‌تری بهره می‌برند و به اصطلاح MAX-Q هستند. این در حالیست که لپ‌تاپ‌هایی که در آن بازه قیمتی از 1660TI استفاده می‌کنند، ورژن MAX-P را به کار می‌برند.

  8. سلام، یک لپ تاپ اقتصادی برای رشته آی سی وارتباطات شبکه، و رشته حسابداری، یعنی مجموع یک دستگاه، متوسط خوب،زحمت بکشید پیشنهاد بدهید.

    1. رهام برهمند

      سلام دوست عزیز. دو لپ‌تاپ Lenovo Ideapad L340 Core i7-9750H و Lenovo Thinkbook 15 Core i5-1135G7 می‌توانند برای نیاز‌های شما پاسخگو باشند.

      1
      2
  9. در خصوص ایتم اچ وی اسپکتر این رو من رد میکنم مدل ۱۵اینچ i7 نسل ۱۰ با گرافیک ۴گیگ از فروشگاه *********8 که به صورت اپن باکس بود گرفتم ۳۴ واقعا هم راضی هستم
    ******************

    1. سعید صانعی

      دوست عزیز، مطلب رو کامل بخونید، ما مدل 13 اینچی اسپکتر که گرافیک جداگانه ندارد را به عنوان مدلی که نباید بخرید اعلام کردید، شما مدل 15 اینچی رو خریدید، این دو مدل تفاوت زیادی با یکدیگر دارند

  10. درود عنوان مقاله کاملا با محتوی هم خوانی ندارد زیرا در لیست قیمتی لپ های پیشنهادی تفاوت چند برابری قیمت دیده میشود
    مثل این است که بفرمایید پراید نخرید اصلا توصیه نمیشود به علت نیارزیدن (قیمت ۱۰۰میلیون)و بیاید یک ماشین مثل رنو لتتیود بخرید به علت امکانات مناسب(قیمت بالغ بر یک میلیارد)…

    7
    1
    1. سعید صانعی

      دوست عزیز توجه گنید که از یک مدل لپ‌تاپ چندین نسخه با پردازنده، مقدار حافظه و کارت گرافیک متفاوت ساخته می‌شود به همین دلیل شاید شما فکر کنید که لپ‌تاپ جایگزین معرفی شده گران‌تر یا ارزان‌تر است اما مدلی که ما معرفی کردیم قطعا نسخه‌‌هایی دارد که از نظر قیمتی با لپ‌تاپی که نباید بخرید در یک رنج هستند

  11. آقای صانعی با اتشکر از شما لطفا در مورد مادربردها و کارتهای گرافیک هم مطلب بگذارید همچنین cpu مثلا فرق LGA1152 با LGA1200 چیه کدام روی کدام مادربردها جواب میدن و برای چه کاربردی چه cpu با چه مادربردی بخریم

    1. سعید صانعی

      بله در خصوص این موارد هم قطعا مطالبی کار خواهیم کرد، اما در خصوص سوالتون فکرکنم منظورتون تفاوت LGA1151 با LGA1200 بود؟
      سوکت LGA1151 برای پردازنده‌های اسکای‌لیک هستند و سوکت LGA1200 برای پردازنده‌ای نسل دهم کامت لیک

      1
      1
  12. کلا هروقت خبر (چند دلیل یا چند چیز) (نباید بخرید، نباید بکنید، نباید…نخرید) میبینم میگم حتما سعید صانعی نوشته?
    ممنون بابت مطلبی که به اشتراک گذاشتین. ولی احساس میکنم نگاهتون یکم گیمینگ طوره. همه چیز لپ تاپ تو مدل و میزان cpu و رم و حافظه و گرافیک نمیشه خلاصه کرد و تصمیم گرفت که لپ تاپ ارزش خرید داره یانه. هر لپ تاپی کاربر خودشا داره. مثلا لپ تاپای سری Specture hp یا Asus zenbook واسه گیمینگ ساخته نشدند ولی برای گرافیست ها و معمارها و..خیلی مناسبن. لپ تاپای گیمینگ هست با نصف قیمت اینا و مشخصات سخت افزاری یکسان و یا حتی بالاتر ولی کیفیت قطعات و مادربرد و صفحه نمایش و کیفیت ساخت بدنه و طراحی خیلی چیزای دیگه هست که باعث میشه قیمتشون پایین نگه داشته بشه. خلاصه که این همه نوشتم که بگم یا تیترا عوض کنین یا مقایسه را درست انجام بدین یا بگین برای چه کاری چه لپ تاپی مناسب تره….

    5
    9
    1. سعید صانعی

      ممنون بابت کامنتی که دادید ولی نگاه ما صرفا به سمت لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیست چون دو لپ‌تاپ گیمینگ در این مقاله معرفی شده‌اند که نباید بخرید، چیزی که در این مقاله اهمیت داره کیفیت و بازدهی لپ‌تاپ هست، بله در این زمینه شاید لپ‌تاپ ایسوس زن‌بوک مثل لپ‌تاپ گیمینگ همرده‌اش نباشد اما کارایی اون متفاوته و به همین دلیل هم ما نگفتیم که زن‌بوک نخرید، حتی به عنوان مدل جایگزین اون رو معرفی کردیم
      اما قضیه اسپکتر فرق دارد، این لپ‌تاپ واقعا بیش از حد گرونه و حتی اگر در نظر بگیریم که برای طراحی ساخته شده باز هم ارزش خرید ندارد، و مدل‌‎های جایگزین اون‌هم که معرفی شده‌اند لپ تاپ گیمینگ نیستند بلکه از مدل‌هایی هستند که برای طراحی ساخته شده و از همون دسته هستند
      به طور کلی تلاش کردیم لپ‌تاپ‌های مختلف با قیمت‌ها و کارکردهای متفاوت رو در این مقاله داشته باشیم، به همین دلیل شما هم لپ‌تاپ ارزان قیمت می‌بینید و هم گران قیمت، هم سنگین و گیمینگ و هم سبک و مناسب کار طراحی

      10
      1. تلاشتون قابل ستایشه مخصوصا تو این اوضاع اقتصادی که واقعا قدرت خرید کم شده و دارین مردما راهنمایی میکنین که یک لپ تاپ مقرون بصرفه بگیرن. اما حرف من اینه که شما ارزش خرید را توی سخت افزار و اون هم از نظر کمی مقایسه کردین. مثلا دوتا لپ تاپ cpu و رم و حافظشون یکیه ولی به کسی گفته نمیشه اونی که گرونتره فرکانس رمش بالاتره سرعت خوندن و نوشتن و طول عمر ssd بالاتره و خیلی چیزای دیگه و ملت فکر میکنن الکی گرونه!! مثه این میمونه که بگیم ایفون ارزش خرید نداره چون با نصف قیمتش میتونین گوشی های دیگه بخریم که پردازندشون قویتر و رمشون بیشتر و سبکتر و… و ایفون پول برندشو میگیره!!!هیچ گرونی بی دلیل نیست اونم تو بازاری که این همه برند دارن رقابت میکنن. همون لپ تاپ اسپکتر که با زن‌بوک جایگزین کردین اگه تضمین میکنین که همه سخت افزارش و کیفیت قطعاتشو بدنش پایینتر یا شبیه زن‌بوکه( بماند که صفحه نمایشش 360 درجه تا میشه صفحش تاچه و قلم مخصوص طراحی داره و طراحی بدنش منحصر بفرده و…) و قیمتش بازم گرونتره اونوقت بگین ارزش خرید نداره. کلا تو مملکت چون قدرت خرید مردم کم شده تا جنس گرون میبینن یاد گرفتن بگن پول برندشا میگیره!!

        5
        4
        1. سعید صانعی

          ممنون بایت کامنتتون اما نکته اول اینه که جمله “هیچ گرونی بی حکمت نیست” واقعا 100 درصد درست نیست، در خیلی از موارد گرونی بی حکمت و به خاطر برندینگ اون شرکته، شما اپل رو مثال زدید ولی به نظر من گوشی‌های آیفون زیاد از حد گرون هستند و باید حداقل 200-300 دلاری ارزان‌تر باشند. شاید در ذهن مخاطب این قرار گرفته باشه که ایفون بی‌نقص‌ترین گوشی دنیاست ولی وقتی به صورت تخصصی این گوشی رو بررسی می‌کنید و هر روز اخبار ریز و درشت رو میخونید، متوجه می‌شید ایفون هم ایرادات فراوان نرم افزاری و سخت افزاری داره، ایراداتی که شاید تو پرچمدار برند سامسونگ کمتر باشد، بنابراین نگذارید این جمله فریبتون بده
          نکته دوم اینه که ما این مطلب رو برای مخاطبان عام و عمومی زدیم، بله اگر شما کارتون خاصه، به دنبال یک مدل متفاوت می‌گردید یا طراحی می‌کنید، میتونید اسپکتر بخرید اما در حالت عمومی برای طراحی شخصا سرفیس بوک یا ذن‌بوک رو بیشتر می‌پسندم، چون به ازای پولی که پرداخت می‌کنید ارزش واقعی به دست می‌آورید. ضمن این که این نکته رو مد نظر داشته باشید، ما داریم بر اساس قیمت، مقایسه می‌کنیم، برای مقایسه هم واقعا نمایشگر دوم روی کیبورد ذن‌بوک خیلی کاربردی‌تر از آپشن‌های اسپکتر هست، هرچند خود ذن‌بوک هم آپشن‌های کمی ندارد

          12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH