جک دورسی به‌دنبال راه‌اندازی یک سیستم جدید استخراج بیت‌کوین است

جک دورسی اخیرا اعلام کرد که شرکت تحت مالکیت وی موسوم به Square در حال ساخت سیستم اختصاصی استخراج بیت‌کوین با استفاده از یک نیمه‌هادی سفارشی و یک نرم‌افزار متن‌باز است.

جک دورسی با انتشار رشته توئیتی در روز جمعه اعلام کرد: “Square در صدد راه‌اندازی یک سیستم استخراج بیت‌کوین بر پایه نیمه‌هادی سفارشی و یک نرم‌افزار اوپن سورس برای اشخاص و کسب‌وکارها در سراسر جهان است.” وی افزود که این پروژه از رویکردی مشابه با کیف پول سخت‌افزاری بیت‌کوین شرکت Square تبعیت خواهد کرد. کار بر روی این کیف پول سخت‌افزاری در اوایل تابستان امسال آغاز شد. اما برای شرکت‌های مالی، راه‌اندازی یک سیستم ماینینگ در مقایسه با ساخت کیف پول بسیار پیچیده‌تر است. همان‌طور که جک دورسی خاطرنشان می‌کند؛ ساخت تراشه‌های سفارشی بسیار پرهزینه بوده و حوزه فعالیت جدیدی را پیش روی کمپانی Square قرار خواهد داد؛ شرکتی که به‌عنوان یکی از حامیان اصلی بیت‌کوین در جهان شناخته شده است.

آقای دورسی طی یادداشتی اعلام کرد: “بهره‌وری ماینینگ بایستی افزایش پیدا کند. حرکت به سوی استفاده از انرژی‌های پاک و پایدار برای اقتصاد، تاثیرگذاری و مقیاس‌پذیری بیت‌کوین فوق‌العاده خواهد بود. انرژی یکی از مشکلات در سطح سیستمی است که مستلزم نوآوری و ادغام در حوزه نیمه‌هادی و نرم‌افزار است.”

جک دورسی در خصوص نحوه کارکرد سیستم ماینینگ مورد نظر خود به جزئیات چندانی اشاره نکرد؛ رویکردی که در توئیت‌های پیشین وی پیرامون برنامه‌های شرکت برای کیف پول سخت‌افزاری نیز رویت شده بود. با این‌حال وی خاطرنشان کرد که هدف از راه‌اندازی این سیستم افزایش بهره‌وری ماینینگ و دسترسی تعداد بیش‌تری از افراد به آن است؛ اقدامی که 2 مورد از بزرگترین مشکلات مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتالی را برطرف می‌کند.

طی سالیان اخیر میزان مصرف انرژی ناشی از استخراج بیت‌کوین رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. این پدیده نگرانی‌های عمده پیرامون تاثیرات رمزارزها بر تغییرات اقلیمی را تشدید کرد. بعلاوه ماینینگ موجب کمیاب شدن GPUها و افزایش قیمت آن‌ها در بازار شد. این پدیده موجب شده تا افراد علاقه‌مند عادی قادر به استخراج رمزارزها به‌صورت مستقل نباشند.

جک دورسی گفت: “استخراج بیت‌کوین بایستی به آسانی اتصال کابل برق ریگ به منبع تغذیه قابل انجام باشد.” هنوز مشخص نیست که آیا شرکت Square قادر به انجام این‌کار خواهد بود یا خیر. به گفته آقای دورسی این شرکت تحقیقات فنی عمقی مورد نیاز پروژه را آغاز نموده و در عین‌حال امیدوار است که بازخوردهای جالبی را در رابطه با این ایده دریافت نماید.”

1 در مورد “جک دورسی به‌دنبال راه‌اندازی یک سیستم جدید استخراج بیت‌کوین است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH