نخستین تصاویر از طرح مفهومی سری شیائومی 12 در فضای وب منتشر شد

کمپانی شیائومی در پایان سال جاری از سری جدید پرچم‌داران خود رونمایی خواهد کرد. شیائومی اخیرا اعلام کرد که عنوان Mi را از نام محصولات خود حذف خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که سری شیائومی Mi 12 تحت‌عنوان شیائومی 12 روانه بازار خواهد شد. با توجه به رویه سالیان گذشته بدیهی است که مدل جدید در اواخر سال جاری در چین معرفی خواهد شد. بدین‌ترتیب در اواسط ماه دسامبر احتمالا شاهد رونمایی از اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12 خواهیم بود. این موضوع بدان معناست که عرضه هندست جدید در بازار اروپا احتمالا تا ماه فوریه یا حتی مارس زمان خواهد برد.

در حال حاضر پیرامون الگوی طراحی رسمی شیائومی 12 جزئیات چندانی در دست نیست. با این‌حال این موضوع مانع از فعالیت طراحان گرافیک نشده و یک طراح با نام Jermaine Smit و نام مستعار Concept Creator اقدام به تولید یک مدل مفهومی از شیائومی 12 نموده است. این طرح مفهومی بر پایه پتنتی اجرا شده که هفته گذشته توسط کمپانی چینی به ثبت رسیده است. این پتنت متعلق به یک اسمارت‌فون شیائومی مجهز به دوربین زوم است. همچنین Jermaine Smit اقدام به انتشار یک ویدیو بر پایه این مدل خاص کرده است. برای تماشای ویدیوی مورد اشاره اینجا کلیک کنید.

طراحی شیائومی 12

زوایای گرد شده نمایشگر در این هندست دارای نمایی منحصربه‌فرد هستند. میزان انحنا در زوایای نمایشگر به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و این سبک از طراحی می‌تواند به یک رویکرد جدید در سال 2022 تبدیل شود. یک توئیت جدیدا منتشر شده توسط Ice Universe نشان داد که میزان انحنای زوایا در نمایشگر اسمارت‌فون گلکسی S22 پلاس سامسونگ نسبت به مدل نسل قبلی بیش‌تر خواهد بود.

بعلاوه شیائومی 12 مجهز به حواشی باریک خواهد بود. با این‌حال لبه‌ها کاملا متقارن نبوده و حواشی موجود در طرفین نمایشگر بسیار باریک هستند؛ اما پهنای چانه تحتانی نمایشگر کماکان تا حدی مشهود است. بر اساس تصاویر پتنت، حفره کروی‌شکل تعبیه شده در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر از دوربین سلفی میزبانی می‌کند.

با این‌حال Jermaine Smit متقاعد شده که در سال آینده تعداد بیش‌تری از اسمارت‌فون‌های شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر به بازار عرضه خواهند شد. به همین دلیل شخص طراح تصمیم گرفته تا در شیائومی 12 همانند شیائومی می میکس 4 از ایده دوربین زیر نمایشگر استفاده کند.

دکمه‌ها و امکانات ارتباطی سایر مولفه‌های طراحی اضافه شده توسط آقای اسمیت به‌شمار می‌روند. این موارد در تصاویر مربوط به پتنت قابل مشاهده نیستند. با این‌حال شیائومی در زمان معرفی این هندست احتمالا دکمه‌ها و امکانات ارتباطی را به آن اضافه خواهد کرد.

سیستم دوربین غول‌پیکر در مرکز پنل پشتی

سیستم دوربین غول‌پیکر در مرکز پنل پشتی کاملا خودنمایی می‌کند. این ماژول شامل پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه و یک عدد فلاش LED دایروی‌شکل در قسمت تحتانی است. دوربین فوقانی در مقایسه با 2 دوربین دیگر از اندازه بسیار بزرگتری برخوردار است. لنز غول‌پیکر فوقانی نقش دوربین اصلی را ایفا نموده و دوربین فوق‌عریض نیز دقیقا زیر آن قرار دارد. لنز زوم پریسکوپی با طراحی مستطیلی‌شکل مولفه دیگر ماژول دوربین را تشکیل می‌دهد.

شیائومی 12 احتمالا نخستین گوشی موبایلی مجهز به سنسور 200 مگاپیکسلی جدید شرکت سامسونگ خواهد بود. بر اساس اعلام یک خبرچین با شناسه Digital Chat Station دو دوربین دیگر (از نوع فوق‌عریض و تله‌فوتو پریسکوپی) مجهز به سنسورهای 50 مگاپیکسلی خواهند بود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که شیائومی 12 احتمالا از سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده نخواهد کرد. در واقع این هندست احتمالا با 3 دوربین 50 مگاپیکسلی به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH