شرکت مخابرات در زمینه تلفن ثابت در خطر ورشکستگی است

حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، صبح امروز در مراسمی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک بسته هدیه که شامل چالش‌های وزارت ارتباطات و راه‌حل آن‌ها بود را اعطا کرد.

درویشیان در این مراسم، از عملکرد وزیر ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن در دولت سابق، انتقاد کرد و در رابطه با مشکلات شرکت مخابرات گفت: «موضوعی که بررسی‌های کارشناسی سازمان بازرسی مؤید آن است، بحران مالی و خطر ورشکستگی شرکت مخابرات در خصوص تلفن ثابت است. باید شرایط مناسبی برای توسعه تلفن ثابت فراهم شود. زیرا هنوز بخش زیادی از مردم تلفن ثابت را بر تلفن همراه ترجیح می‌دهند.»

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: «پیشنهاد مشخص سازمان بازرسی کل کشور، در خصوص مشکلات خدمات تلفن ثابت، خارج کردن شبکه مخابرات از انحصار است. انحصار آسیب‌های بسیاری به بخش‌های مختلف کشور از جمله این حوزه وارد کرده است.»

درویشیان همچنین به بسته‌های هدیه‌ای که سازمان بازرسی کل کشور به دولت اعطا می‌کند، اشاره کرد و گفت: «سازمان بازرسی کل کشور در راستای کمک به دولت جدید، چالش‌ها و آسیب‌های کلان هر حوزه به همراه راهکارهای پیشنهادی جهت رفع این چالش‌ها و آسیب‌ها را طی یک بسته هدیه به وزرا ارائه می‌کند.»

او در ادامه اضافه کرد: «یکی از موضوعاتی که در گزارش سازمان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به آن پرداخته‌شده، موضوع فضای مجازی است. متأسفانه شورای عالی فضای مجازی در دوره‌های گذشته خیلی جدی گرفته نشده و باید جلسات این شورا مرتباً برگزار شود.»

درویشیان همچنین به آمار بالای استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: «آمارهای رسمی وزارت ارتباطات، مؤید این موضوع است که بخش زیادی از مصرف اینترنت کشور، از بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی، مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ است.»

او دلیل این موضوع را کیفیت و کاربرد بالاتر شبکه‌های اجتماعی خارجی نسبت به داخلی دانست و گفت: «اگر ضعف‌های شبکه‌های داخلی مرتفع شود؛ قاعدتاً مردم از شبکه‌های داخلی نیز استقبال خواهند کرد. که در این زمینه پیشنهادهای مشخصی را در گزارش ارائه کرده‌ایم.»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در ادامه به ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات، اشاره کرد و خطاب به وزیر ارتباطات گفت: «مواضع اخیر شما، نشان‌دهنده این است که در خصوص اجرای شبکه ملی اطلاعات، اهتمام جدی دارید. متأسفانه کار در این حوزه آن‌طور که انتظار می‌رفت پیش نرفته و ضرورت دارد عملیاتی شدن این شبکه تسریع شود.»

او همچنین بر اجرای دولت الکترونیک تاکید کرد و افزود: «سال‌ها و در برنامه‌های متعدد پنج‌ساله کشور، قرار است دولت الکترونیک اجرا شود ولی هنوز به سرانجام نرسیده است. البته اطلاع داریم که دستگاه‌های اجرایی که دارای بانک‎های اطلاعاتی هستند؛ در به اشتراک‌گذاری اطلاعات، مقاومت می‌کنند که باید در قانون، ضمانت اجرایی معتبری برای تمکین دستگاه‌ها در زمینه تبادل اطلاعات پیش‌بینی شود.»

درویشیان در پایان پیشنهاد داد که کارگروهی بین سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ تشکیل شده و در آن کارگروه، موضوعات این بسته پیشنهادی، بررسی و اجرایی شود.

13 در مورد “شرکت مخابرات در زمینه تلفن ثابت در خطر ورشکستگی است”

  1. همه چی رانتی همین میشه، آخرش ورشکستگی و مردمی متضرر، لااقل اینترنت رو ارزونتر کنه تا کمکی بهش بشه.

  2. این که چیزی نیست مث بورس از جیب مردم جبران میکنن کمبودهاشون رو
    البته این کشور خیلی ثروتمنده و انواع معادن و منابع طبیعی رو داره که کشورهای دیگه ندارن
    اگه این ثروتی که متعلق به همه مردمه عادلانه برای مردم خرج بشه و نره تو حسابای بانکی اطرافیان مسئولین حکومتی، مردم ایران راحت زندگیشون رو میکنن و فقر و محرومیت و فساد و جرم و خلاف هم ریشه کن میشه
    ولی اگه ایران ثروتمندترین کشور دنیا هم باشه بازم چیزی به مردمش نمیرسه چون هیچوقت دزدا نمیذارن.
    تو ایران حتما باید یکی افشا کنه فلان مسئول زنش چندصد هزار میلیارد تومن تو حساب بانکیشه! وگرنه کسی نیست نظارت کنه و جلوی اینارو بگیره چون همیشه بعد از اینکه افشا شد پیگیر فساد میشن نه قبلش تازه میخوان افشای فساد رو هم ممنوع کنن!

    2
    9
  3. بهانه دیگر برای بالابردن قیمت مثلا خدمات شرکت مخابرات و استفاده از این سرمایه جدید در جهت کاهش کسری بودجه ( کسری بودجه ما خودشان نه ما ( مردم) …… با توجه به ضریب نفوذ شرکت مخابرات در بین مردم رقم بسیار زیادی خواهد بود !!!! ?

    1
    4
  4. ناشناش معترض

    چقدر از شنیدن همچین خبری خوشحال شدم. امیدوارم همین اتفاق برای بقیه شرکت های مفت خور و رانتی و مافیایی دیگه همچون ایران خودرو و سایپا هم بیوفته.به امید آن روز

    1
    15
  5. یعنی یک دستمالزنی ناجوان مردانه کرده پیش وزیر عصر حجری ، داره از آقای جهرمی انتقاد میکنه که تلفن ثابت رو به مرز ورشکستگی کشونده !!
    یعنی تو این تورم و گرانی هزینه تلفن رو هم گرون میکرد؟ که مردم زجر بکشن تا مخابرات آخ نگه؟!
    اینا از کجا اومدن؟
    مردم رو چرا درک نمیکنند و همش فکر جیب خودشونند!!
    وزیری مثل آقای جهرمی در تاریخ این نظام فعلی بی سابقه بود امیدوارم مردم بفهمند که چه خدماتی رو پایه گزاری کرد.

    2
    9
    1. جهرمی که خودش بیش ترین نقش رو توی تکمیل اینترانت غیرملی داشت تا سریع تر اینترنت رو قطع کنن، شما این رو چی میگی؟

    2. شما یا معنی خدمات رو نمیدونی یا مثل اون جهرمی ***** شده مردم رو گیر آوردی
      آخه مرد ناحسابی از کدوم خدمات اون مردک شوآف حرف میزنی؟ خودت خنده ت نگرفت از این گل واژه ای که تلاوت کردی؟

      1
      1
  6. همش کلکه ابنمان گرون کنن پولش بریزن به خیک بد قوارشون وگرنه دلشون برای توسعه زیرساخت و غیره نسوخته و یه تلفن زدن هست که با همین خط سیمی زپرتی هم انجام میشه ولی توسعه برای اینترنت خانگی پرسرعت و فیبر نوری و غیره هست که عمرا اینا انجام بدن چون دشمن اینترنت و ارتباط مردم هستن ذاتا و الانم که طرح صیانت و غیره دارن اجرا میکنن کلک اینترنت بکنن بکل تا فسادشون که عالم و ادم و دنیا خبر داره به اصطلاح بپشونن ولی زحی خیال باطل که طبل رسواییشون خیلی وقته زده شده…

    2
    10
  7. انحصار بی کیفیت گران
    از هر خانه ایرانی ماهانه پول می‌گیرند هیچ کاری هم نمی‌کنند
    اینو که ورشکست هم می شوند به هرکجای دنیا بگی ویزا فورا بهت میدن

    3
    20
  8. خدا کنه که ورشکسته بشه کاملا. می‌خوان مثل صنعت خودروسازی که برای از بین رفتن‌ش اومدن و جلوی واردات رو گرفتن تا فقط خودرو داخلی استفاده بشه می]‌وان جلوی شبکه‌های خارجی رو بگیرن تا همه از داخلی استفاده کنن.

    2
    23
    1. این آرزو رو به گور میبرند گورستانی که به دست خود دارند میسازند در اخر نصیب خودشون خواهد شد

      3
      3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH