پردازنده‌های Alder Lake اینتل در مقایسه با تراشه M1 مکس اپل سریع‌تر هستند

شرکت اینتل اخیرا از پردازنده‌های جدید نسل دوازدهمی سری Alder Lake برای کامپیوترهای دسکتاپ رونمایی کرد. تراشه M1 شرکت اپل پیش از این عملکرد بسیار قدرتمند خود را به اثبات رسانده است؛ اما اینتل هنوز چنین کاری را انجام نداده است. بر اساس نتایج تست‌های بنچمارک گیک‌بنچ که اخیرا منتشر شده است؛ به‌نظر می‌رسد که عملکرد پردازنده‌های Alder Lake اینتل احتمالا فراتر از حد انتظار خواهد بود.

بر اساس نتایج تست بنچمارک به‌نظر می‌رسد که پردازنده Core i9-12900K از سری Alder Lake اینتل تقریبا 1.5 برابر سریع‌تر از تراشه جدید M1 مکس اپل عمل می‌کند. M1 مکس جدیدترین و پیشرفته‌ترین تراشه طراحی شده توسط شرکت اپل به‌شمار رفته و هم‌زمان با معرفی مک‌بوک پروهای جدید از آن رونمایی شده است. پردازنده Core i9 اینتل موفق به کسب امتیاز حدودا 18500 در تست پردازش چندهسته‌ای شد؛ رقمی که در مقایسه با امتیاز 12500 برای تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس اپل بسیار بیش‌تر است.

با این‌حال جهت اطلاع کاربرانی که به پردازنده Core i9 نیازی ندارند نیز بایستی خاطرنشان کرد که یکی دیگر از CPUهای خانواده Alder Lake موسوم به Core i7-12700K نیز در مقایسه با تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس عملکرد سریع‌تری از خود ارائه می‌دهد. بنابراین کاربران در صورت عدم نیاز به توان پردازشی بسیار بالای پردازنده Core i9 یا عدم تمایل به پرداخت هزینه هنگفت جهت خریداری آن می‌توانند مدل Core i7 را مدنظر قرار دهند.

اگرچه هر 2 پردازنده اینتلی ظاهرا از توانایی پردازشی بالاتری نسبت به تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس برخوردار هستند؛ اما میزان مصرف انرژی در آن‌ها نیز بسیار بیش‌تر است.

اپل نشان داده که تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس ضمن ارائه عملکردی مطلوب از مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردار هستند. این پدیده موجب می‌شود تا تراشه‌های جدید اپل جهت استفاده در لپ‌تاپ‌ها بسیار کارآمد باشند. پیش‌بینی‌ها عمدتا نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی در سال 2022 از یک آی‌مک 27 اینچی مجهز به تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس رونمایی خواهد کرد. بنابراین در آن زمان، مقایسه عملکرد تراشه‌های سری M1 اپل و پردازنده‌های Alder Lake اینتل احتمالا به شکل بهتری امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH