آی‌پد مینی 7 اپل مجهز به نمایشگر 120 هرتزی پروموشن خواهد بود

بر اساس تحقیق جدیدی که توسط یکی از دست‌اندرکاران صنعت در یک نشریه کره‌ای انجام شده است؛ شرکت اپل در تدارک تولید تبلت آی‌پد مینی 7 مجهز به نمایشگر 120 هرتزی است. بر اساس این گزارش، غول کوپرتینویی سرگرم تست یک نمایشگر 120 هرتزی پروموشن جهت استفاده در آی‌پد مینی آینده خود است. گزارشات نشان می‌دهند که دستگاه جدید با یک نمایشگر 8.3 اینچی در سال آینده عرضه خواهد شد. مطابق روال معمول این‌بار نیز شرکت سامسونگ به‌عنوان شریک تجاری اپل برای تولید پنل جدید نقش‌آفرینی خواهد کرد.

نخستین کاربران خریداری‌کننده آی‌پد مینی 6 در گزارشات خود به مشکل پیمایش مواج موسوم به Jelly Scrolling در نمایشگر این تبلت اشاره کردند. در این‌حالت سرعت نوسازی محتوا در یک سمت نمایشگر از سمت دیگر آن کندتر است. بر اساس اعلام اپل چنین رفتاری کاملا طبیعی است. با این‌حال کاربران از بهانه‌تراشی اپل راضی نیستند. بدین‌ترتیب اعمال اصلاحات بزرگ، عمیق و بنیادی در آی‌پد مینی 6 امری دور از انتظار خواهد بود. در عوض با عرضه آی‌پد مینی 7 در سال آینده، این مشکل نیز احتمالا برطرف خواهد شد. اپل به منظور رفع این مشکل احتمالا از فناوری نمایشگر پروموشن خود استفاده خواهد کرد.

اپل در آی‌پد مینی 7 از فناوری پروموشن بهره‌برداری خواهد کرد

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که پروموشن در واقع نام فانتزی اپل برای فناوری نرخ نوسازی تطبیقی است. این فناوری به کمپانی امکان می‌دهد تا بسته به محتوای در حال پخش روی نمایشگر، سرعت نوسازی پنل را به‌صورت خودکار در محدوده 1 تا 120 هرتز تنظیم نماید. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها با به‌کارگیری نمایشگرهای LTPO سرگرم استفاده از این فناوری هستند. نرخ نوسازی تطبیقی علاوه بر نمایش روان و چشم‌نواز محتوا امکان صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری را نیز فراهم می‌کند. به هرحال نمایشگر یکی از اصلی‌ترین عوامل تخلیه شارژ باتری به‌شمار رفته و نرخ نوسازی بالا نیز به این پدیده دامن می‌زند.

اکنون کماکان در سال 2021 قرار داریم و پیرامون مشخصات آی‌پد مینی 7 جزئیات چندانی در دست نیست. با این‌حال طراحی تبلت جدید احتمالا از شباهت‌های نزدیکی با مدل نسل قبلی خود برخوردار خواهد بود. بعلاوه مدل پایه آی‌پد مینی 7 احتمالا مجهز به تراشه A15 Bionic اپل به‌همراه 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. قیمت‌گذاری این تبلت در مقایسه با مدل نسل فعلی احتمالا کمی گران‌تر خواهد بود. البته کماکان توصیه می‌شود تا به صحت و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید؛ چرا که این داده‌ها بر اساس گزارش یک منبع تائید نشده گردآوری شده است. بعلاوه از زمان عرضه آی‌پد مینی 6 به بازار تقریبا 2 ماه گذشته است؛ بنابراین مدل جانشین این گجت احتمالا تا پیش از سپتامبر سال 2022 معرفی نخواهد شد.

انتظار می‌رود که اپل تا پیش از برگزاری رویداد ماه سپتامبر 2022 تعداد بیش‌تری از آی‌پدهای خود را ارتقاء دهد. این کمپانی احتمالا در 6 ماهه نخست سال 2022 از حداقل 2 رویداد مختلف میزبانی خواهد کرد. یکی از این رویدادها به معرفی مدل‌های جدید آی‌مک اختصاص یافته و دیگری با هدف رونمایی از گوشی آی‌فون SE 3 برگزار خواهد شد.

2 در مورد “آی‌پد مینی 7 اپل مجهز به نمایشگر 120 هرتزی پروموشن خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH