شما پاسخ دهید: خرید لپ‌تاپ گیمینگ بهتر است یا کنسول بازی؟!

در این مقاله به مقایسه تفاوت‌های کنسول‌های بازی با لپ‌تاپ‌های گیمینگ پرداختیم و در نهایت از شما سوال کردیم که به نظرتان لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی؟

افراد علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی انتخاب‌های متفاوتی برای تهیه یک سخت‌افزار گیمینگ دارند. اولین و یا شاید چالش‌بر‌انگیز‌ترین انتخاب آن است که یک لپ تاپ گیمینگ خریداری کنیم یا کنسول مخصوص بازی؟

البته انتخاب‌های دیگری نیز پیش روی گیمرها وجود دارد، مثلا سیستم دسکتاپ بهتر است یا لپ‌تاپ، یا آنکه در میان کنسول‌ها، PS5 خریداری کنیم یا ایکس‌باکس سری S و X یا اصلا به سراغ نینتندو برویم؟ اما دوئل اصلی بازار گیمینگ میان کنسول ها و لپ تاپ های گیمینگ برقرار است.

رقابت میان لپ تاپ و کنسول از آنجایی ایجاد شده که قیمت خرید هر دو محصول به هم نزدیک است و هر دو وسیله قابلیت جا‌به‌جایی دارند، اما سیستم دسکتاپ باید در یک مکان مشخص مستقر شود و قابل حمل نیست، به علاوه اینکه قیمت تهیه آن بسیار بالاتر از لپ‌تاپ و کنسول خواهد بود. اما لپ‌‌تاپ و کنسول هر دو قابل حمل هستند، قیمت آن‌ها متعادل‌تر است و انتخاب جذاب‌تری برای انجام بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آیند.

البته لپ‌تاپ و کنسول تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند، کنسول به طور تخصصی برای بازی ساخته شده اما لپ‌تاپ کارایی‌های بسیاری دارد، همچنین روش و هزینه تهیه بازی برای هر کدام از این دو دستگاه متفاوت است. نوع خدماتی که لپ‌تاپ و کنسول در اختیار خریدار قرار می‌دهند نیز تفاوت دارد، مثلا لپ تاپ های گیمینگ نمایشگر 120 یا 144 هرتزی دارند ولی برای کنسول باید یک تلویزیون باکیفیت نیز خریداری کنید که رفرش‌ریت آن به پای مانیتور لپ‌تاپ نخواهد رسید.

به هر شکل هر شخص با توجه به بودجه یا نیازهایش می‌تواند میان کنسول و لپ‌تاپ یکی را انتخاب کنید اما به نظر شما خرید کدام دستگاه برای گیمینگ به صرفه‌تر است؟

امروز در آی‌تی‌رسان به تمامی نقاط قوت و برتری‌های لپ‌تاپ و کنسول نسبت به یکدیگر خواهیم پرداخت و در آخر از شما خواهیم پرسید که انتخاب شما برای گیم کدام است؟ لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

  • کنسول بازی و لپ‌تاپ گیمینگ ساختار متفاوتی دارند و برای اهداف مختلف ساخته شده‌اند، به همین دلیل سخت‌افزار و قیمت آن‌ها را نمی‌توان به صورت جزئی با یکدیگر مقایسه کرد، به این ترتیب مقایسه ما، یک بررسی کلی از وضعیت سخت افزار، قیمت و کارکردهای کنسول و لپ‌تاپ خواهد بود.
  • به دلیل محبوبیت پلی‌استیشن در ایران ما کنسول پلی‌استیشن 5 را به عنوان کنسول مرجع در نظر می‌گیریم.
  • لپ‌تاپ لنوو لژیون 5 نسخه پردازنده i7 نسل 10 با گرافیک GTX 1660 ti و 16 گیگابایت رم نیز مرجع اصلی لپ‌تاپ ماست.
  • قیمت‌ها بر اساس تاریخ نوشتار مقاله در آبان 1400 تهیه شده‌اند.

لپ تاپ بخریم یا کنسول / مقایسه سخت‌افزار  

شرکت AMD برای پلی‌استیشن 5 از یک معماری جدید در قسمت پردازنده و کارت گرافیکی استفاده کرده که در بسیاری از لپ‌تاپ‌های نسل جدید دیده نمی‌شود و تازه در ماه‌های اخیر اعلام شد که چند لپ‌تاپ جدید با این معماری وارد بازار می‌شوند.

اما همانطور که در نکات بالا گفتیم قرار نیست سخت افزار به صورت جزئی مورد مقایسه قرار گیرد، ما می‌خواهیم برای فردی که قصد انجام بازی‌های ویدیویی را دارد، اعلام کنیم که به طور کلی با کنسول و لپ‌تاپ چه بازی‌های را می‌تواند انجام دهد.

در بازار فعلی با لپ‌تاپ نچندان گران قیمت لنوو لژیون 5 می‌توانید تمام بازی‌های روز را با فریم‌ریت مناسب بازی کنید، البته کیفیت و فریم‌ریت به پای اجرای بازی بر روی کنسول بازی مانند PS5 نمی‌رسد ولی خب تمام بازی‌ها با کیفیت مناسب قابل اجرا هستند و همین نکته می‌تواند برای بسیاری از گیمرها کافی باشد.

لژیون 5 می‌تواند بازی Red Dead Redemption 2 را با گرافیک اولترا بر روی 34 فریم بر ثانیه اجرا کند، البته با کاهش گرافیک فریم‌ریت بازی به 60 و بیشتر هم می‌رسد، اما در حال حاضر بازی RDR2 تنها با 30 فریم بر روی PS5 اجرا می‌شود و باید منتظر آپدیت بزرگ راک‌استار برای اجرای این بازی بر روی 60 فریم هم باشیم. از طرفی بازی مانند سایبرپانک بر روی لژیون 5 با گرافیک اولترا به شکل 34 فریم و با گرافیک High با 60 فریم اجرا می‌کند، این بازی بر روی PS5 با 60 فریم اجرا می‌شود، بازی اساسینز کرید والهالا نیز همین وضعیت را دارد. البته دیگر بازی‌ها بر روی پلی‌استیشن 5 و لژیون 5 با فریم‌ریت بالاتری اجرا می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: لیست قیمت کنسول بازی در بازار ایران

در این مورد، شما به عنوان مخاطب اهمیت دارید، اگر فریم‌ریت برایتان بسیار اهمیت دارد و به دنبال بالاترین فریم‌ریت با بالاترین گرافیک هستید، PS5 به طور کلی انتخاب بهتری برای شماست، ولی اگر اجرای با گرافیک بالا و فریم‌ریت مناسب برایتان اهمیت دارد، همین لپ‌تاپ لژیون 5 می‌تواند نیاز شما را بر طرف سازد.

به طور مثال در PS5 بازی‌هایی مانند Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege، Devil May Cry 5: Special Edition و Call of Duty: Black Ops Cold War به‌صورت اولترا با 120 فریم اجرا می‌شوند و با آپدیت بازی‌های قدیمی‌تر در PS5 بازی‌های بیشتری با 120 فریم بر روی این کنسول اجرا خواهند شد اما لژیون 5 با گرافیک اولترا بازی‌هایی مانند Valorant، Doom و Rocket League را با فریم‌ریت 120 اجرا می‌کند.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه قیمت

هزینه خرید و قیمت لپ‌تاپ و کنسول قطعا اولین اولویت برای درصد بالایی از خریداران است پس برای تعیین آنکه خرید کدام دستگاه خرج کمتری بر روی دست مشتریان می‌گذارد باید یک حساب دودوتا چهارتا انجام دهیم. پلی‌استیشن 5 در دو نسخه با دو قیمت 400 و 500 دلار به فروش می‌رسد، البته ایکس‌باکس سری S و X به ترتیب با دو قیمت 300 و 500 دلار به فروش می‌رسند.

به این ترتیب PS5 با دلار 30 هزار تومان باید در ایران قیمتی معادل 12 تا 15 میلیون تومان داشته باشد. اما از آنجایی که اینجا ایران است، پلی‌استیشن 5 با قیمت حداقل 25 میلیون تومان به فروش می‌رسد و به این ترتیب باید نزدیک به دو برابر قیمت اصلی برای خرید این کنسول هزینه کنید.

لپ تاپ یا کنسول

از طرفی لپ‌تاپ لژیون 5 با قیمتی حدود هزار و 100 دلار به فروش می‌رسد که طبیعتا باید در کشور ما قیمت حدود 33 میلیون تومان داشته باشد ولی با قیمت حدود 37 تا 40 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما لپ‌تاپ لژیون 5 نمایشگر و اسپیکر همراه دارد که PS5 ندارد، حال اگر بخواهیم یک مانیتور 24 اینچی گیمینگ ایسوس با نرخ‌تازه‌سازی 144 هرتز برای کنسول تهیه کنیم و کنسول را به آن متصل کنیم باید حدود 9 میلیون تومان اضافه تهیه کنیم، یک میلیون تومان هم برای یک اسپیکر فوق‌العاده کنار می‌گذاریم تا قیمت نهایی کنسول به 35 میلیون تومان برسد.

این مطلب را نیز بخوانید: لیست قیمت تلویزیون‌های ایرانی در بازار

اگر هم بخواهیم به جای مانیتور، یک تلویزیون 50 اینچ اسمارت ایرانی با رزولوشن 4K برای کنسول خریداری کنیم، حدود 10 تا 12 میلیون تومان به قیمت 25 میلیون تومانی کنسول اضافه می‌شود. یعنی کنسول با مانیتور و تلویزیونی که رزولوشن و اندازه بزرگ‌تری نسبت به مانیتور لپ‌تاپ دارد قیمتی حدود 35 تا 37 میلیون تومان خواهد داشت که باز هم از قیمت لپ‌تاپ 37 میلیون تومانی ارزان‌تر است و البته اگر تلویزیون خریداری کردید، از تلویزیون می‌توانید استفاده‌های مختلفی داشته باشید.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه کارایی

در این جا لپ‌تاپ برتری غیرقابل جبرانی در مقابل کنسول پیدا می‌کند. کارایی کنسول بازی صرفا انجام بازی و یا با کمی ارفاق تماشای ویدئو است و شما عملا کار خاص دیگری نمی‌توانید با کنسول انجام دهید. اما از طرفی یک لپ‌تاپ گیمینگ مانند لژیون 5 برای انجام هزاران کار از طراحی تا انجام کارهای روزمره، وب‌گردی، برنامه‌نویسی، کارهای مهندسی، تحقیقات و غیره مناسب است. شما حتی می‌توانید توسط این لپ‌تاپ کسب درآمد میلیونی داشته باشید و زندگی خود را بچرخانید.

لپ تاپ یا کنسول

لپ‌تاپ یک وسیله کار است و لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند می‌توانند تمام نیاز شما برای داشتن یک سیستم قدرتمند را رفع کنند، بسیاری از طراحان بزرگ در استودیو‌های بزرگ و حتی مهندسان بزرگ با لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر و ضعیف‌تر از این مدل بیزینس خود را مدیریت می‌کنند، چه برسد به لژیون 5 که از پس هر کاری بر می‌آید.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه طول عمر نسل

اگر بخواهید از حالا تا 7 سال دیگر بازی‌های ویدیویی انجام دهید، کنسول بازی، انتخاب بسیار بهتری خواهد بود. شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت، کنسول‌های خود را به گونه‌ای می‌سازند که بتوان با آن‌ها تمام بازی‌های یک نسل شامل یک دوره 7 تا 10 ساله را با کیفیت بالا انجام داد. اما لژیون 5 قطعا نمی‌تواند تا 7 سال دیگر تمام بازی‌های روز را با کیفیت بالا اجرا کند، بنابراین عمر قطعات گرافیکی کنسول بالاتر از لپ‌تاپ است. به ویژه آن که کنسول به طور کلی برای گیم ساخته شده و فشار دیگری به قطعات آن وارد نمی‌شود اما لپ‌تاپ برای انجام کارهای مختلف ساخته شده و کارایی آن نیز در طولانی مدت کاهش پیدا می‌کند.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه قابل حمل بودن

لپ‌تاپ‌ها از نظر قابل حمل بودن نسبت به کنسول‌ها برتری دارند. البته کنسول‌ها هم قابل حمل هستند اما شما باید یا مانیتور و تلویزیون خود را همراه خود بردارید و به این‌ور یا آن‌ور ببرید یا آنکه در مقصد حتما یک تلویزیون داشته باشید. اما در خصوص لپ‌تاپ اوضاع به این شکل نیست، فکر کنید می‌خواهید به مسافرت بروید، لپ‌تاپ را داخل کیف بگذارید و راه بیفتید، به همین راحتی! شما در همه جا می‌توانید از لپ‌تاپ استفاده کنید، می‌توانید نیمه شب در چادرتان در دل جنگل با لپ‌تاپ فیلم ببینید و بازی کنید، البته پس از اتمام شارژ باید به برق دسترسی داشته باشید.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه نحوه تهیه بازی‌ها

نحوه تهیه بازی و هزینه تهیه بازی برای سیستم کامپیوتری و کنسول بازی تفاوت دارد. برای کنسول یا باید نسخه درایو را خریداری کرده باشید و با تهیه لوح فشرده بازی‌ها، آنها را انجام دهید. البته در حال حاضر قیمت بازی‌های PS5 حدو یک تا یک و نیم میلیون تومان است، شما می‌توانید حدود یک و نیم میلیون سرمایه وسط بگذارید و با آن یک بازی را تهیه کنید، سپس پس از مدتی آن را با قیمت ارزان‌تر بفروشید و با کمی هزینه بیشتر یک بازی دیگر خریداری کنید. به این شکل هر بازی برای شما حدود 150 تا 200 هزار تومان خرج خواهد داشت، ضمن اینکه در هر زمان تنها یک بازی دست شما خواهد بود.

راه حل دوم این است که حدود 500 تا 800 هزار تومان هزینه کنید تا 10 بازی مطرح روز را با اکانت فیک برای شما نصب کنند، به این شکل حدودا 6 ماه دیگر به هیچ بازی جدید نیاز نخواهید داشت و همچنین می‌توانید بازی‌‌های روز سریعا بازی کنید.

در لپ‌تاپ اگر هزینه اینترنت را بپردازید می‌توانید تمامی بازی‌های مورد نیاز را دانلود کنید، تقریبا با یک هزینه اینترنت کمتر می‌توانید 7 یا 8 بازی سنگین را دانلود کنید و بدون هزینه دیگر بازی کنید. همچنین سرویس‌هایی مانند استیم و گیم پس مایکروسافت با پرداخت هزینه اشتراک، صد‌ها بازی را در اختیار شما قرار می‌دهند که مجددا با پرداخت هزینه اینترنت می‌توانید تمامی این بازی‌ها را انجام دهید. گیم پس ماهانه برای لپ‌تاپ ماهی 9 دلار و گیم‌پس اولتیمیت ماهی 14 دلار هزینه دارد.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه انجام بازی دو نفره

به طور عمومی برای انجام بازی دو نفره در کامپیوتر لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کنید، البته برای انجام بازی‌های دو نفره به صورت آنلاین که در سرور‌های خاصی مانند گیم پس اجرا می‌شوند باید هم خودتان و هم طرف مقابل‌تان گیم پس داشته باشید، اما بازی‌های دانلودی بدون دردسر خاصی به صورت دو نفره آنلاین نیز اجرا می‌شوند. همچنین در لپ‌تاپ با هزینه کم می‌توانید یک دسته جداگانه تهیه کنید که قطعا هزینه آن از قیمت دسته PS5 کمتر است.

لپ تاپ یا کنسول

اما در پلی‌استیشن به صورت آفلاین که به راحتی و با تهیه دسته دوم می‌توانید بازی کنید اما به صورت آنلاین حتما باید اکانت پلی‌استیشن پلاس داشته باشید، اکانت پلی‌استیشن پلاس 12 ماهه نیز حدود یک میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه بازی‌های انحصاری

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم برای انجام بازی، عناوین انحصاری هستند. عناوین مایکروسافت، در ویندوز نیز قابل اجرا هستند بنابراین تنها عناوین انحصاری سونی اهمیت پیدا می‌کند. نمی‌دانم کسی که تاکنون بازی‌های The Last of Us، Uncharted، Ghost of Tsushima، Marvel’s Spider-Man و البته God of War را بازی نکرده باشد را بتوان گیمر نامید یا خیر. بازی‌های انحصاری سونی زیاد نیستند اما بسیار با اهمیت هستند و نمی‌توان به راحتی از آن‌ها گذشت. افرادی که لپ‌تاپ را انتخاب کنند عملا خود را از بازی‌های انحصاری سونی محروم کرده‌اند.

البته شما در پلی‌استیشن می‌توانید با هزینه بیشتر بازی‌های VR یا باندل بازی‌های حرکتی را نیز خریداری و انجام دهید که جذابیت فراوانی دارد.

لپ تاپ بخریم یا کنسول /مقایسه زمان عرضه بازی

معمولا عناوین مهم و خاص با تاخیر چند ماهه و حتی چند ساله برای ویندوز عرضه می‌شوند، به این ترتیب فردی که لپ‌تاپ دارد نمی‌تواند موقعی که یک بازی عرضه شده و همه دارند در خصوص آن صحبت می‌کند، عنوان مورد نظر را انجام دهد. ضمن این که این تاخیر مانند بازی GTA V گاها به چند سال می‌رسد که مدت زمان طولانی برای انتظار انجام یک بازی است.

لپ تاپ یا کنسول

در عین حال اگر بخواهید بازی‌ها را به صورت کرک شده انجام دهید، باید منتظر زمان کرک آن‌ها بمانید و گاها مانند بازی‌ فیفا هرگز این زمان انتظار به پایان نمی‌رسد.

نظر شما چیست؟

ما قصد نتیجه گیری نداریم اما به نظر شما با توجه به تمامی این موارد، خرید کنسول بازی به صرفه‌تر است یا لپ تاپ گیمینگ؟ اگر شما هزینه‌ای حدود 40 میلیون تومان داشتید کدام وسیله را می‌خریدید؟ انتخاب و دلایل خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

موضوع مقایسه

کنسول

لپ‌تاپ گیمینگ

سخت‌افزار  
مختص بازی
بهینه شده برای بازی
قیمت
حدود 35 میلیون ( با نمایشگر و اسپیکر)
حدود 40 میلیون
کارایی
تنها بازی
انجام تمام کار روزانه، دانشگاهی و کسب‌و‌کار
طول عمر نسل
7 تا 10 سال
2 تا 5 سال
قابل حمل بودن
دشوار
آسان
نحوه تهیه بازی‌ها
همراه با هزینه بیشتر
همراه با هزینه کمتر
انجام بازی دو نفره
همراه با اکانت پولی
بدون نیاز به اکانت
بازی‌های انحصاری
بازی‌های بیشتر
بازی‌های محدود
زمان عرضه بازی
سریع‌تر
با تاخیر

22 در مورد “شما پاسخ دهید: خرید لپ‌تاپ گیمینگ بهتر است یا کنسول بازی؟!”

  1. تفاوت کنسول و لپتاپ خیلی متفاوته،ببینید دوستان اگ ps5 رو بخوایم با سری tuf ایسوس مقایسه کنیم که میشه گفت قیمت نزدیکی دارن قیاس این ۲ خیلی خیلی دور از عقله، لپتاپی که مادر برد ۲ لایه داره گرافیک ۳۰۵۰، اصطحلاک بالا در کنار کیفیت پایین ،فرم ریت بشدت ضعییف تر نصبت به ps5 و،،،، منتهی منتهی منتهییی اگ بخوایم بریم سراغ سری Rog، لپتاپ هایی که ۲ تا ۳ برابر ps5 قیمت دارن،از ryzn9 تا i9 نسل اخر گرفته تا گرافیک هایه 3080ti تا 6800m .مادر برد های ۶ لایه کیفیت ساخت فوق العاده. صفحه نمایش ۳۰۰ گاهن ۳۶۰ هرتز ،کنترل دما بشدت قوی عمر حداقل ۶ ساله .قابل مقایسه با کنسول نیست! از لحاظ گرافیکی خیلیییی قوی تر ،از ورودی تا خروجی تنها مشکلش یه انحصاریه .درضمن دوست عزیزی که فرمودی گیمر واقعی دنبال خط داستان گیم ،جدا؟ csgo یا vlorant؟ ارزشش چقدره؟ گرفتن ۵۰ fps بیشتر از ps5 با 3080ti ارزشش چقدره؟ اصلا معنی ماد گرافیکی رو می دونی؟gta v برای کنسول پلیرا چیزی جز کیفیت اتاری نیست? قسمت انلاینش که شدید محدوده .کسب درامد بالا ۱۵ میلیونی از گیم های پر درامد هم توی کنسول هست؟ مثل wow و…دوستان عزیز بدونید و به بقیه هم بگید ps5 برای قیمت خودش بهترین گزینه ممکن چه در لپتاپ و چه در دسکتاپ هستش .ولی اگ شما ۶۰ میلیون تومن پول دارید!!!قطعا عزیزانی که انقدر بودجه گیم دارن موهای زیادی تو گیم سفید کردن و جای بحث نیست باهاشون.

    0
    3
    1. داداش ببین لپتاپ گیمینگ کیفیت خیلی خوبی داره درسته از نظر بازی ps۵ بهتره اما لپتاب کارایی خیلی زیادی داره حتی برا درس و دانشگاهم خیلی خوبه

  2. من خودم ترجیح میدم کنسول بازی بخرم ان هم دست دوم زیر 10 میلیون که با کیفیت خوب گیم بازی کنم و لپ تاپ گیمینگ 30 میلیونی نخرم . چون این مبلغ برایم بالاست فقط پول بازی بدم در حد زیر 1 میلیون .
    *****************

  3. به نظرم جفتشون هم خوبم ولی من ps4داشتم و میخواستم برم سراغ ps5 که بازی کالاف دیوتی وارزون بازی کنم ولی وقتی دیدم که لپتاب کارایی بیشتر تو این بازی مثل huv میده رفتم سراغ لپتاب

    2
    3
  4. صدراباقری ♥️

    ************* تو اینستا برید همه چی بخرید پیشنهاد من اینه هم دسکتاب هم پی اس فایو و فرو داره هم لبتاب و کامپیوتر پاره حتیگوشی هر خبری هم درمورد لبتاب و این چیزا فهمید بحتون میگه من خودم از اونجا لبتاب ایسوس رو گرفتم و این ایسوس عالیه

  5. الان روی کنسول ارزون قیمت ایکس باکس سری اس یه کارت گرافیکی هست که معادل جی تی ایکس 1060 3gb هستش که بخواین معادل همین لپ تاپ رو بخرین باید بالای چهل میلیون پول داد ولی ایکس باکس سری اس قیمتش به ده میلیونم نمیرسه. کنسول فقط مشکل بازی داره که پولیه وگرنه خیلی بهتره برای بازی نسبت به لپ تاپ.

    6
    4
  6. یک گیمر واقعی (یا به صورت کلی تر، یک عاشق تکنولوژی) فقط میره سمت دسکتاپ. لازم باشه کلیه و طحالش رو هم میفروشه سیستم گیمینگ میخره، ولی سمت لپ تاپ و کنسول نمیره.

    فقط تو دسکتاپ میشه رزولوشن 8K و فریم ریت 240 و بالاتر رو تجربه کرد. فقط تو دسکتاپ میشه بالای 100 ترابایت هارددیسک و بالای 10 ترابایت SSD NVMe داشت. تو دسکتاپ میشه هر بازی رو با حداقل هزینه دانلود کرد. از همون دسکتاپ میتونید توی کسب و کار و هزاران زمینه دیگه به بهترین نحو و با نهایت کیفیت و سرعت و دقت استفاده کنید. دو امتیاز آخرش با لپ تاپ مشترکه، ولی دسکتاپ همیشه از لپ تاپ بهتر بوده و خواهد بود، چون دسکتاپ میتونه صدها برابر از بهترین لپ تاپ های موجود قوی تر باشه، و البته استهلاکش ناچیزه. لپ تاپ رو روزی 12 ساعت فول لود و اساسی استفاده کنی، 3 ماهه ذوب میشه.

    اگر موبایل رو دوچرخه فرض کنیم، کنسول میشه موتور سیکلت، لپ تاپ گیمینگ میشه خودروی سواری لوکس، دسکتاپ گیمینگ میشه فضاپیما! تفاوت واقعاً در این حده.

    16
    28
    1. یک گیمیر واقعی هیچ وقت دنبال رزولوشن 8k نیست دنبال داستان بازیه
      بازی های انحصاری ps4/5 مانند انتیل داون/لس اف اس/گاد اف وار/انچارتد هیچ بازی نمیتونه جاشون رو بگیره
      شما مشخصات یک ریچ گیمر(گیمر پولدار) رو گفتید نه گیمر واقعی برای 8k و فریم ریت ۲۴۰ کارت گرافیک 6900xt و 3080 ti به بالا لازمه که هزینه برد و cpu هم حساب کنیم نزدیک بر ۱۰۰ میلیون راحت در میاد
      با اینکه میشه با ۷/۸ تومن یه ps4 خرید و با اکانت های هکی بازی های انصحاری رو تجربه کرد
      تا الان گیمی از نظر داستانی نتونسته جای انتیل داون و لست اف اس رو برای من بگیره

      13
      16
    2. خب ها بگو بینم من هم دوست دارم کامپیوتر ،یمینگ بگیرم ولی خب جا برا گذاشتنش ندارم مجبورم یا کنسول بگیرم یا لپتاپ گیمینگ

      1
      7
  7. لپتاپ اصلا برای بازی درست نشده. چون باید خیلی به صفحه نزدیک باشی که در دراز مدت چشم ضعیف میشه و دووم اینکه با کی‌برد و موس بازی کردن کار سختیه. تازه فن لپتاپ هم خیلی صدا می‌ده بازی کردن. و از طرفی فرسایش لپتاپ بعد از یه مدت زیاد میشه چون گرما‌ی زیادی موقع بازی طولانی مدت تولید میشه. ولی با کنسول می‌تونی از راه دور و داخل صفحه نمایش بزرگ و خیلی با کیفیت تر از لپتاپ باری کنی. و از طرفی چشم هم آسیبی نمی‌بینه. و تسلط به دسته خیلی بهتر از کی‌برد هست موقع بازی کردن.

    14
    12
    1. ۲۰۰ تومن بده یه دسته بخر لپ تاپ رو بزن به تی وی از دور بازی کن همه مشکلاتی که گفتی حل میشه
      درضمن واقعا فکر نکنم با موس و کیبورد تاحالا بازی کرده باشی! اتفاقا با موس نشونه گیری خیلی راحت تر و دقیق تره که

      3
      36
      1. به نظرم جفتشون هم خوبم ولی من ps4داشتم و میخواستم برم سراغ ps5 که بازی کالاف دیوتی وارزون بازی کنم ولی وقتی دیدم که لپتاب کارایی بیشتر تو این بازی مثل huv میده رفتم سراغ لپتاب

  8. خب سلیقه ها فرق داره اما من چون خود بازی برام مهمه کنسول رو انتخاب میکنم. هرچقدرم سیستمت قوی باشه وقتی غولهای انحصاری توش نباشه چه فایده داره.شاید این بازیا بعضیاش برای پیسی هم بیاد ولی خب خیلی دیرتر میاد و مزه ش میپره و حتی شاید اسپویل بشه. هرچند خودم دلم میخواست انقدر شرایط خوب بود که هم کنسول داشتیم هم لپتاپ قوی ولی متاسفانه خیلیامون هیچکدومشو نمیتونیم بگیریم

    7
    12
  9. شما بگو کنسول مفت باشه اصن وقتی یکو نیم پول بازیشه به چه دردی میخوره؟ میخام بخرم بازی کنم برا خوشگلی که نخریدم
    پی سی حداقل میشه دان کرد راحت ریخت

    4
    16
      1. تا یه سال دووم میاره بقیش چی؟
        دوباره باید براش اکانت هکب بخری که بازی کنی. ولی دسکتاپ محدودیت نداره میلیون ها بازی هم دانلود کنی هیچکدوم اکانت نمیخوان.

        1
        5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH