اجرای ویندوز 11 بر روی یک رایانه شخصی با پردازنده تک هسته‌ای و نسل چهارمی اینتل

پردازنده‌ای 15 ساله با سیستم عامل اصلاح شده مایکروسافت مشکلی ندارد.

ویندوز 11 حداقل سیستم مورد نیازی دارد که با رد کردن رایانه‌های شخصی نسبتاً مدرن باعث بحث و جدل بسیاری شده است، اما این سیستم عامل در واقع می‌تواند بر روی رایانه‌ای با پردازنده تک هسته‌ای اینتل پنتیوم 4 که 15 سال از ساختش می‌گذرد اجرا شود.

این شاهکار نسبتاً شگفت‌انگیز توسط «کارلوس اس‌.ام» به دست آمد که در مورد آن توییت کرد و سپس ویدیویی را به اشتراک گذاشت تا نشان دهد که سیستم باستانی چگونه کار می‌کند،

مشخصات کامل رایانه شخصی شامل یک CPU Intel Pentium 4 661 (1 هسته ای، 2 رشته ای) در مادربرد Asus P5Q (LGA 775)، با 4 گیگابایت رم DDR2 (در فرکانس 800 مگاهرتز) و انویدیا است. کارت گرافیک GeForce GT 710. یک SSD 120 گیگابایتی برای ذخیره سازی موجود است (کارلوس نیز اعتبار CPU-Z سیستم را ارائه می‌دهد).

این سخت افزار به اندازه کافی خوب بود که کارلوس بتواند ویندوز 11 را با استفاده از یک نصب کننده PE ویندوز 10 نصب کند و اما باید بدانید که پارتیشن بندی سیستم کارلوس در حالت MBR/Legacy Boot بوده پس می‌بایست ویندوز را ساده نصب می‌کرده و نه به صورت UEFI.

کارلوس همچنین مشاهده می‌کند که Windows Update روی رایانه شخصی به خوبی کار می‌کند و او به‌روزرسانی تجمعی Patch Tuesday را بدون مشکل برای ویندوز 11 نصب کرد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، سیستم عامل مایکروسافت گاهی اوقات روی این پیکربندی سخت‌افزاری به کندی اجرا می‌شود.

تجزیه و تحلیل: سیستم عامل جدید، یک دیوایس قدیمی و اما درصد ریسک، صفر

مانع بزرگ برای بسیاری از دستگاه‌ها، شرط TPM 2.0 است که مایکروسافت آن را به دلایل امنیتی (و همچنین Secure Boot) اجرا کرده است، و جای تعجب نیست که این رایانه شخصی هیچ کدام را ندارد. همانطور که قبلا دیدیم، می‌توان با راه‌حل‌هایی که مایکروسافت اعلام کرده است، ویندوز 11 را بر روی یک دستگاه غیر TPM نصب کرده یا ارتقا داد.

اما حتی پس از آن، غول نرم‌افزاری به شدت نسبت به انجام این کار هشدار می‌دهد، و پیشنهاد می‌کند که ممکن است منجر به «عیب کارکرد دستگاه» یا حتی «آسیب» شود، و تضمینی برای دریافت به‌روزرسانی‌ها نیست (اما همانطور که در سیستم کارلوس دیدید، می‌توانید آنها را دریافت کنید. حداقل در حال حاضر).

با این حال، واضح است که این یک وضعیت عجیب است که در آن امکان نصب ویندوز 11 بر روی رایانه شخصی با یک CPU تک هسته ای که نباید از آن پشتیبانی شود، با استفاده از روشی غیر رسمی وجود دارد، و در عین حال نمی‌توانید بدون یک پردازنده اینتلی نسل هفت که تنها پنج سال پیش ظاهر شد یک نصب رسمی روی رایانه شخصی داشته باشید. کارلوس همچنین در توییتی اشاره می‌کند که این پردازنده پنتیوم حتی قدیمی ترین پردازنده‌ای نیست که می‌توانید ویندوز 11 را با آن بوت کنید.

3 در مورد “اجرای ویندوز 11 بر روی یک رایانه شخصی با پردازنده تک هسته‌ای و نسل چهارمی اینتل”

  1. مایکروسافت باید و باید به پشتیبانی از ویندوز 10 ادامه بده چون اکثر آدما لپتاپ های قدیمی دارن و یازده نصب نمیشه روش

  2. محسن رفیعی

    راه گریز زیاده، من رو لپتاپم که پردازنده نسل 2 داره نصبش کردم خیلی هم راضی و خشنودم 🙂

    1. محمد آرمان نظری

      بله همینطوره خود من هم از اولین بتای ویندوز 11 نصبش کردم با اینکه پردازنده‌ام نسل سومی هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH