اپل فروش خود را در ترکیه به طور موقت متوقف کرد!

اخباری که از ترکیه به گوش می‌رسد حاکی از آن است که کمپانی اپل فروش محصولات خود در کشور ترکیه را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده است. این خبر در حالی منتشر شده که از چندی پیش کشور ترکیه با بحران اقتصادی بزرگی مواجه شده و ارزش پول ملی این کشور با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش لیر ترکیه در اوایل این هفته سقوطی 15 درصدی داشته است که باعث وخیم‌تر شدن بحران اقتصادی ادامه‌دار این کشور می‌شود. شایان ذکر است که مدتی قبل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور ترکیه، طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز از کاهش نرخ بهره در این کشور دفاع کرد که این اظهارات، بحران اقتصادی این کشور را تشدید نمود.

توقف فروش محصولات اپل در ترکیه

در پی این رویداد‌ها فروشگاه رسمی غول کوپرتینویی در کشور ترکیه با وجود تداوم فعالیت و سرویس‌دهی، مجوز افزودن دستگاه‌های این شرکت به سبد خرید مجازی کاربران را غیرفعال نموده است. گفتنی است که علت این امر نوسانات بازار در کشور ترکیه شمرده می‌شود.

توقف فروش محصولات اپل در ترکیه

در حال حاضر واحد پولی لیر ترکیه تقریبا معادل 0.078 دلار آمریکا است. شایان توجه است که در پی خودداری رئیس جمهور ترکیه از افزایش نرخ بهره، تورم این کشور به حدود 20 درصد رسیده است. گمانه‌زنی‌ها از این امر حکایت دارند که لیر ترکیه بیش از پیش به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

با وجود این مشکلات برنامه‌های کمپانی اپل در این کشور تاکنون مشخص نشده است. اما با فرض اینکه اقدام اخیر شرکت تنها توقفی موقتی در ثبت سفارشات بوده است، می‌توان انتظار داشت که فروشگاه‌های این کمپانی محبوب به زودی بازگشایی شوند. اگرچه با ادامه وضعیت اقتصادی موجود در ترکیه این مهم به زودی اتفاق نخواهد افتاد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص با رسانه‌ آی‌تی‌رسان در ارتباط باشید.

3 در مورد “اپل فروش خود را در ترکیه به طور موقت متوقف کرد!”

  1. ترکها هم خوش خیال شدناااا بابا بشینید خونتون ما رو نگاه کنید… قیمت ها ده برابر شده فقط میخندیم! شمام بخندید و خوش باشید خب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH