فهرست پرفروش‌ترین برندهای تلفن همراه سال 2021

در این مطلب نگاهی به فهرست پرفروش ترین برند تلفن همراه و سهم بازار هر کدام از شرکت‌های مطرح این حوزه خواهیم داشت.

پتانسیل‌های صنعت بزرگ و پردرآمد طراحی و ساخت تلفن همراه در جهان موجب شده تا رقبای سرسختی به این بیزینس وارد شوند و جنگی تمام عیار برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در بازار به وجود بیاید.

این بیزینس بزرگ امروزه به محلی برای خودنمایی شرکت‌های چینی تبدیل شده اما از همان ابتدا برندهای شرق آسیایی در این بازار سردمدار بودند، از سامسونگ و ال‌جی کره‌ای گرفته تا سونی ژاپنی و اچ‌تی‌سی تایوانی و برندهای چینی فعلی همگی از شرق آسیا در میان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای تلفن همراه جهان حضور داشند هر چند به جز سامسونگ دیگر نامی از این برندها در میان نیست.

اما اپل از آمریکا و نوکیا از اروپا نیز سالیان متوالی به عنوان شرکت‌های پرفروش در بازار تلفن همراه شناخته می‌شدند که اپل همچنان جایگاه خود را حفظ کرده اما نوکیا دیگر مانند گذشته پرفروش نیست.

به هر شکل بازار پر رقبایت تلفن همراه و گوشی موبایل طی سالیان اخیر هر چند تغییرات زیادی به خود دیده اما همچنان یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌ها و تکنولوژی‌های چهان است و کاربران تلفن همراه در سراسر جهان علاقه دارند تا بدانند پرفروش ترین برند های تلفن همراه در جهان کدام هستند؟ آیا سامسونگ همچنان پرفروش‌ ترین شرکمت تلفن همراه است؟ آیا اپل در میان سه شرکت برتر قرار دارد؟ وضعیت شیائومی به چه شکل است؟در این مطلب و بر اساس آمارهایی که ارائه می‌شود به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم.

پرفروش ترین برند تلفن همراه

بر اساس آمار سهم بازار تلفن همراه در جهان، در سه ماهه دوم سال 2021 شیائومی توانست جای اپل را در جایگاه دوم کسب کند و به عنوان دومین برند پرفروش تلفن همراه در جهان شناخته شود. در سه ماهه دوم سال 2021 سامسونگ 18 درصد سهم بازار، شیائومی 16 درصد، اپل 15 درصد و شرکت‌های اوپو و ویوو هر دو 10 درصد از بازار را در اختیار داشتند.

پرفروش ترین برند تلفن همراه

همانطور که مشاهده می‌کنید شیائومی نه تنها توانسته اپل را کنار بزند بلکه اختلاف بسیار کمی با سامسونگ دارد و همانند هواوی در سال 2018، نفس‌های شیائومی پشت سر سامسونگ احساس می‌شود. البته شیائومی باری اولین با در سه ماهه سوم سال 2020 توانست اپل را پست سر بگذارد و پیش از آن و حتی 6 ماه بعد از آن از نظر فروش، سهم بازار کمتری نسبت به اپل داشت به همین دلیل کمی فروش او متناوب بوده و پایداری بالایی ندارد.پرفروش ترین برند تلفن همراه

برخلاف سامسونگ که طی سال‌های اخیر معمولا 18 تا 20 درصد سهم بازار را در اختیار داشته و این ثبات باعث می‌شود سهم بازار تضمین شده‌ای داشته باشد و حداقل به زودی ها عنوان پرفروش ترین برند تلفن همراه را از دست ندهد.

اما اگر بخواهیم خودمان میزان فروش در سه ماهه سوم و چهارم 2021 را پیش‌بینی کنیم، باید بگوییم که احتمالا با معرفی سری جدید گوشی‌های تاشو و میان‌رده سامسونگ، وضعیت سامسونگ در سه ماهه سوم بهتر خواهد شد همچنین سهم فروش اپل افت خواهد کرد تا این که در سه ماهه پایانی که در حال حاضر در آن قرار داریم، اپل با معرفی سری آیفون 13 می‌تواند مجددا فروش بالایی داشته باشد و برای یک دوره سه ماهه درصد فروش بازار خود را افزایش دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود شیائومی به جز سه ماهه چهارم سال 2021 بتواند به طور ثابت در جایگاه دومین شرکت یا برند پرفروش تلفن همراه در جهان بماند و از این پس برای رسیدن به جایگاه اول تلاش کند.

 

4 در مورد “فهرست پرفروش‌ترین برندهای تلفن همراه سال 2021”

  1. کم کم اپل با آی او اسش داره از تکنولوژی های روز دنیا جا میمونه. پر واضحه که آینده از آن اندرویدی ها و به ویژه سامسونگه

  2. سامسونگ و اپل بازیگرای اصلی بازار موبایلن بقیه برندها هر چند سال عوض میشن اما اینها جای ثابتی دارن…

  3. فروش سامسونگ فقط بخاطر اسم برندش هست وگرنه شیائومی اسمارت فون های خیلی بهتر و مقرون به صرفه تری تولید میکنه. حدسم اینه که تا انتهای سال آینده تو دست همه یه شیائومی خواهیم دید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH