میانبری جدید برای دسترسی سریع‌تر به میکروفون در ویندوز 11

مایکروسافت اخیراً به‌روزرسانی ویندوز 11 را با ویژگی جدید نوار وظیفه به صورت پیش‌نمایشی منتشر کرده است که دسترسی سریع‌تری به میکروفون را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، مایکروسافت یک ویژگی آزمایشی جدید را معرفی کرده که به شما امکان می‌دهد محتوای برنامه‌های دیگر را در مایکروسافت تیمز به اشتراک بگذارید.

جدیدترین بیلد ویندوز 11 همچنین دارای عملکرد جدیدی از صفحه کلید است که به شما این امکان را می‌دهد تا میکروفون دستگاه خود را تنها با یک کلیک وصل یا بی‌صدا کنید. در حال حاضر، میانبر صفحه کلید Win + Alt + K است و فقط در مایکروسافت تیمز کار می‌کند و همچنین می‌توانید با کلیک بر روی نماد میکروفون که در System Tray ظاهر می‌شود، وضعیت میکروفون خود را تغییر دهید.

در ابتدا، این ویژگی بی‌صدا کردن ویندوز 11 از کاربران می‌خواست که به صورت دستی روی نماد میکروفون در نوار وظیفه کلیک کنند. این نماد در کنار نمادهای WiFi یا اترنت، صدا و باتری ظاهر می‌شود و می‌توانید به سادگی روی آن کلیک کنید تا میکروفون را در یک ثانیه بی‌صدا و قطع کنید.

مایکروسافت: “شما می‌توانید وضعیت صدای تماس خود را مشاهده کرده و همینطور ببینید که چه برنامه‌ای به میکروفون شما دسترسی دارد و هر زمان که بخواهید به سرعت تماس خود را بی‌صدا و قطع کنید.”

میانبر کیبورد جدید ویندوز 11

مایکروسافت کلید پنهان کردن نوار وظیفه را با پشتیبانی از میانبر جدید WIN + Alt + K به‌روز کرده است. برای استفاده از این ویژگی جدید که میکروفون شما را به سرعت بی‌صدا (میوت) می‌کند، کافی است تا یکبار WIN + Alt + K را فشار دهید.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، برای استفاده از این میانبر جدید باید در اپلیکیشنی باشید که از دکمه بی‌صدا پشتیبانی کند. در حال حاضر، تنها مایکروسافت تیمز چنین قابلیتی را پشتیبانی می‌کند اما مایکروسافت می‌گوید که برنامه‌های شخص ثالث نیز درآینده از بی‌صدا کردن نوار وظیفه جدید ویندوز 11 پشتیبانی خواهند کرد.

بهبودهای دیگر در نوار وظیفه ویندوز

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی یک ویژگی جدید در نوار وظیفه است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتویات جلسه‌‌ خود در مایکروسافت تیمز مستقیماً از نوار وظیفه به اشتراک بگذارند. این کار نیاز به جابجایی دستی بین پنجره‌ها در مایکروسافت تیمز را از بین می‌برد و کاربران می‌توانند روی جلسات خود تمرکز کنند.

علاوه بر این، مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت جدیدی مبنا بر پشتیبانی نوار وظیفه از کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) فایل‌هاست، اما متاسفانه انتظار می‌رود این قابلیت که در ویندوز 10 بوده ولی ویندوز 11 آن را به ارث نبرده به صورت یک آپدیت بزرگ در آینده منتشر شود.

3 در مورد “میانبری جدید برای دسترسی سریع‌تر به میکروفون در ویندوز 11”

    1. محمد آرمان نظری

      بله می‌توانید ALT + F4 / F4 رو بزنید تا همه برنامه ها بسته بشه و پنجره‌ی مربوطه برای شما باز بشه تا انتخاب کنید که آیا می‌خواید سیستم رو خاموش کنید یا ری‌استارت. راه دیگری هم وجود داره که در آن می‌توانید روی آیکون استارت کلیک راست کرده یا میان‌بر WIN + X رو بزنید تا منوی زمینه مخصوص استارت نمایش داده بشه در اونجا گزینه SHUT DOWN OR SIGN OUT هستش که میتونید سیستم رو با اون خاموش، ری‌استارت و یا هایبرنیت کنید (منوی زمینه‌ی استارت مخصوص ویندوز 11 هستش).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH