معضلی به نام تماس‌های خارجی ناشناس در ایران!

مدتی است که برخی از مشترکین تلفن‌همراه، تماس‌های خارجی از طرف شماره‌های ناشناس و مشکوک دریافت می‌کنند و پس از برقراری تماس‌، کلاهبرداران، تماس را به سمتی که می‌خواهند هدایت می‌کنند و این موضوع باعث دریافت قبض‌های نجومی می‌شود و هزینه گزافی را به کاربران تحمیل می‌کند.

این موضوع محدود به یک اپراتور نیست و مشترکین تمام اپراتورهای رایج کشور، گزارش کرده‌اند که چنین تماس‌هایی را دریافت می‌کنند. این تماس‌ها حتی مختص به کشور ما هم نیست و از چند سال قبل تاکنون، در سراسر جهان اتفاق می‌افتد.

محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات، در این باره گفت: متاسفانه سازمان تنظیم مقررات نمی‌تواند اقدامی جدی در این باره انجام دهد، چرا که این یک معضل جهانی است و ما نیز مانند بقیه کشورها، فقط دریافت‌کننده تماس هستیم و تماس‌گیرندگان در کشورهای دیگر هستند.

وی افزود: در یک سال اخیر، این روش کلاهبرداری، قربانیان بیشتری گرفته و در سطح جهان، تشکل‌هایی به وجود آمده است تا این شماره‌ها را شناسایی و با سایر کشورها در میان بگذارند بلکه بتوانند این مشکل را مدیریت کنند.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران نیز در این باره گفت: این تماس‌ها هم از سوی اشخاص و هم از سوی شرکت‌ها ممکن است برقرار شود و حتی گاهی از طریق پیام‌رسان‌ها نیز با کاربران تماس گرفته می‌شود.

بیدخام افزود: پیشنهاد ما این است که با تماس‌های از دست رفته از طرف شماره‌های خارجی ناشناس، تماس گرفته نشود. همچنین با شماره‌های بین‌المللی که در شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام می‌شود نیز تماس نگیرند چرا که ممکن است تماس آن‌ها از روش‌های غیراستاندارد رهیابی و از آن سوءاستفاده شود.

بیدخام در سخنان خود از یک مشترک مخابرات، نام برد که از طریق همین تماس‌ها، برای او قبضی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان صادر شده بود!

وی در نهایت گفت: به عنوان یک راه‌حل مطمئن، پیشنهاد ما برای شهروندان این است که اگر نیازی به برقراری تماس با خارج از کشور ندارند، از طریق «مخابرات من» صفر دوم خط خود را مسدود کنند تا هیچ تماسی از خارج کشور دریافت نکنند.

4 در مورد “معضلی به نام تماس‌های خارجی ناشناس در ایران!”

  1. اینکه فرمودید معضل جالبه !
    البته نه از دید مشکلی فراگیر ! بلکه از دید برخورد اجتماعی با این موضوع!
    چه نیازی است اگر شماره خارجی ناشناسی روی گوشی مان تک زنگ میزند با آن شماره تماس برقرار کنیم؟! مثلا شماره فلان کشور با من تماس میگیرد! اولاً چون این شماره را نمیشناسم و شماره خارجی است جواب نمی دهم. در ثانی اگر تک هم بخورد با توجه به اینکه من کسی را در آن کشور ندارم و تماس تلفنی هزینه بر هست با وی تماس نمی گیرم و کنجکاوی بیجا نمی کنم.
    علاوه بر اینها ، گاهی برقراری تماس با شماره های ناشناس (که ممکن است مجرمان تحت تعقیب باشند) عواقب قانونی نیز در پی خواهد داشت .
    امیدوارم شما نیز با اطلاع رسانی به مردم کمک کنید.

  2. از مسئولین ک انتظاری نیست چون کاری نمیکنند، ولی خدا لعنتشون کنه، سیم کارت اعتباری هم اعتبارش رو تو یک لحظه میخورن، هر چه مقدار باشه.

  3. سلام.
    اتفاقا برای منم مدتیه تماسهای خارجی میاد و یکی دوتا زنگ میخوره منم جواب نمیدم و قطع میشه.
    راهکارش چیه که صفر دوم رو در گوشیم غیر فعال کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH