مدیرعامل کوالکام: مشکل کمبود جهانی تراشه در سال آینده تا حدی برطرف خواهد شد

در بحبوحه معضل کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها که صنایع مختلف در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است؛ کریستیانو آمون؛ مدیرعامل کوالکام با انتشار یک بیانیه، اطلاعاتی امیدوارکننده را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. بر اساس گزارش وبسایت The Elec، کریستیانو آمون؛ مدیرعامل کوالکام اعلام کرده که مشکل کمبود تراشه رو به کاهش بوده و انتظار می‌رود که وضعیت در سال آینده بهبود پیدا کند.

بر اساس گزارش نشریه کره‌ای، آقای آمون در بیانیه خود اعلام کرد: “وضعیت تامین نیمه‌هادی‌ها طی سال جاری در مقایسه با سال 2020 بهبود یافته است و انتظار می‌رود که در سال 2022 نیز اوضاع مشخصا نسبت به سال گذشته بیش از پیش بهبود پیدا کند.”

این بیانیه در روز 2 دسامبر (11 آذر ماه) صادر شده و در تضاد با اظهارات قبلی پت گلسینگر؛ مدیرعامل شرکت اینتل است که پیش‌بینی کرده بود معضل کمبود جهانی تراشه تا سال 2023 ادامه خواهد یافت. در عین‌حال سایمون سگارس؛ مدیرعامل کمپانی ARM هشدار داد که اوضاع حتی از شرایط کنونی نیز وخیم‌تر خواهد شد.

مشکل کمبود تراشه در سراسر جهان موجب شده تا برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون قادر به تهیه تراشه به میزان کافی جهت به‌کارگیری در دستگاه‌های خود و پاسخ‌گویی به تقاضای بازار نباشند. اما برخی تولیدکنندگان تراشه نظیر مدیاتک موفق به افزایش سهم خود از بازار شدند. این دستاورد مدیون شکاف میان عرضه و تقاضا در اثر کمبود تراشه است.

کمپانی کوالکام طی هفته گذشته از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه اسمارت‌فونی خود موسوم به اسنپ‌دراگون 8 Gen1 رونمایی کرد. این تراشه به‌صورت انحصاری توسط Samsung Foundries و با استفاده از فرآیند 4 نانومتری تولید شده است. این همکاری برای کوالکام بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ زیرا نرخ بازدهی کارخانجات تولید نیمه‌هادی تعیین خواهد کرد که آیا کوالکام در سال آینده قادر به پاسخ‌گویی به تقاضای بازار بوده یا کماکان جایگاه خود را نسبت به سایر شرکت‌های تولیدکننده تراشه از دست خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH