باگ قرارداد هوشمند موجب سرقت 31 میلیون دلار رمزارز توسط یک هکر شد!

یکی از مشکلات ارزهای دیجیتالی نظیر رمزارزها، ماهیت آنلاین و دیجیتالی آن‌ها است (مگر آنکه کاربران مایل به ذخیره‌سازی آن‌ها درون یک کیف پول آفلاین باشند). این پدیده بدان معناست که رمزارزها همانند سایر پلتفرم‌ها و سرویس‌های آنلاین قابل هک کردن و سرقت خواهند بود؛ سناریویی که اخیرا در مورد استارتاپ بلاک‌چین MonoX Finance به وقوع پیوست.

این شرکت طی هفته گذشته اعلام کرد که یک هکر با سوء استفاده از باگ موجود در نرم‌افزار به‌کارگیری شده جهت تنظیم پیش‌نویس قراردادهای هوشمند موفق به سرقت 31 میلیون دلار ارز دیجیتال شده است. به گفته این شرکت در نرم‌افزار مورد استفاده توسط آن‌ها یک باگ حسابداری وجود داشته و این موضوع به هکر امکان داد تا قیمت توکن MONO آن‌ها را به‌صورت مصنوعی افزایش داده و سپس از آن به‌عنوان پول نقد جهت پرداخت روی سایر توکن‌ها بهره گرفته است. این اقدام موجب سرقت توکن‌هایی با ارزش 31 میلیون دلار از بلاک‌چین‌های اتریوم و Polygon شد.

شرکت MonoX Finance با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “لطفا آگاه باشید که رفع مشکل ایجاد شده مهم‌ترین دغدغه فکری ما قلمداد می‌شود. مهم‌تر از همه اینکه ما بایستی به نحوی بتوانیم دارایی از دست رفته کاربران خود را بازیابی نماییم. منتظر اجرای برنامه جبران خسارت در آینده‌ای نزدیک باشید. ناگفته نماند که ما تا زمان بررسی و رسیدگی کامل به اوضاع فعلی، فعالیت خود را از سر نخواهیم گرفت.”

همچنین کمپانی اعلام کرده که آن‌ها برای برقراری تماس با هکر تلاش کرده‌اند؛ به این امید که وی احتمالا حاضر به بازگرداندن توکن‌های سرقتی باشد. اما اکنون بایستی منتظر ماند و دید که آیا توکن‌های مسروقه نهایتا کشف خواهند شد یا خیر.

1 در مورد “باگ قرارداد هوشمند موجب سرقت 31 میلیون دلار رمزارز توسط یک هکر شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH