نقد و بررسی گلکسی A22 4G سامسونگ: سرباز کره‌ای برای عملیاتی غیر ممکن

گوشی سامسونگ گلکسی A22 نماینده این شرکت کره‌ای برای رده قیمتی است که گوشی‌های چینی پرفروشی در آن قرار دارند و موفقیت این مدل را مانند ماموریتی غیرممکن دشوار می‌سازند.

در بازار فعلی با جرات می‌توان گفت بهترین و پرفروش‌ترین میان‌رده‌های بازار در رده 5 تا 7 میلیون تومان قرار گرفته‌اند. گوشی‌های رده 5 تا 7 میلیون تومان از نظر مشخصات، امکانات و قیمت، تعادل بسیار خوبی دارند و برای استفاده روزانه و حتی حرفه‌ای مناسب هستند.

به همین دلیل رقابت در این رده قیمتی میان سامسونگ، شیائومی و هواوی بسیار جذاب و نزدیک است و باعث شده تا محصولات جدید عرضه شده به بازار، قیمت بهتر و قدرت سخت افزاری بالاتری داشته باشند تا خریداران گوشی در این بازه قیمتی را جذب کنند.

شیائومی در ابتدای امسال، گوشی‌های بسیار جذاب و پرفروشی را در این رده منتشر کرد و تا حدی توانست از خلاء نبود مدل‌های قدرتمند از سمت سامسونگ استفاده کند و این بخش بازار را در دست بگیرد.

اما در ادامه سال مدل‌های میان‌رده جدید سامسونگ به بازار آمدند که گوشی گلکسی A22 یکی از آن‌ها بود. گلکسی A22 یکی از مدل‌های سامسونگ است که در بازه 5 تا 7 میلیون تومان عرضه شده و توانسته در مدت کوتاهی به یکی از میان‌رده‌های پرفروش سامسونگ هم تبدیل شود.

گلکسی A22  همانند گلکسی A32 در دو نسخه 4G و 5G تولید شده، البته به طور کلی شباهت سخت افزاری دو مدل گلکسی A22 و گلکسی A32 بسیار زیاد است اما گلکسی A32 یک رده بالاتر از گلکسی A22 قرار می‌گیرد و حدود 2 میلیون تومان نیز گران‌تر است.

گوشی سامسونگ گلکسی A22 مانند یک سرباز است که برای فتح بازار پر رقابت میان‌رده عرضه شده و وظیفه آن از دور خارج کردن رقبایی مانند پوکو M3 پرو 5G، ردمی 10، ردمی 10 پرایم، پوکو X3 و حتی پوکو X3 پرو است، به این ترتیب ماموریت گلکسی A22 بسیار دشوار بوده و به نظر می‌رسد ماموریت غیر ممکنی است.

با توجه به محبوبیت پوکو X3 در بازار جهانی می‌توان مهم‌ترین رقیب گلکسی A22 را پوکو X3 نامید که فروش بسیار بالایی هم در ایران دارد. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا گلکسی A22 می‌تواند از نظر مسخصات و عملکرد ماموریت غیر ممکن را انجام دهد و تمامی مدل‌های رقیب را از میدان خارج کند یا خیر؟

این مدل چند روزی در اختیار ما قرار داده شد تا به صورت کامل تمام مشخصات و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم، به این ترتیب اگر قصد خرید یک گوشی در بازه 5 تا 7 میلیون تومان دارید، با نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A22 همراه ما باشید:

بررسی ویدئویی گلکسی A22 سامسونگ

مشخصات سامسونگ گلکسی A22

ابعاد
 159.3 در 73.6 در 8.4 میلی‌متر
وزن
 186 گرم
نمایشگر
 6.4 اینچ سوپرامولد با رزولوشن 720 در 1600 و نرخ‌تازه‌سازی 90 هرتز
پردازنده 
 مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی
 Mali-G52 MC2   
رم
 4 گیگابایت
حافظه داخلی
 64 گیگابایت
سیستم عامل
 رابط کاربری One UI Core 3.1 بر پایه اندروید 11
دوربین اصلی
 چهار‌گانه: 48 واید + 8 التراواید + 2 ماکرو + 2 تشخیص عمق
دوربین سلفی
 13 مگاپیکسل واید
باتری
 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع 15 واتی

طراحی و کیفیت ساخت گوشی گلکسی A22

گلکسی A22 در رده قیمتی عرضه شده که تقریبا تمام مدل‌های موجود در این رده بدنه‌ای پلاستیکی دارند، گلکسی A22 از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی A22 بدنه‌ای پلاستیکی و طراحی معمولی دارد. در بخش طراحی سامسونگ دست به کار عجیب یا خارق‌العاده‌ای نزده و یک گوشی میان‌رده ساده و در عین حال زیبا را روانه بازار کرده که کیفیتش قابل قبول است.

طراحی

جلوی گوشی تفاوتی با دیگر میان‌رده‌های سامسونگ ندارد، صفحه نمایشگر با یک حاشیه معمولی به فریم متصل شده، فریم از بدنه پشتی جدا است و جنس آن‌ها نیز تفاوت دارد. سامسونگ در دور گوشی از یک فریم پلاستیکی مات اما با کیفیت استفاده کرده که لمس آن حس خوبی به شما می‌دهد، اما در پشت گوشی از پلاستیک براق استفاده شده که کمی شبیه به شیشه است اما شما متوجه پلاستیکی بودن آن خواهید شد.

پلاستیک قسمت پشت گوشی نیز کیفیت بسیار بالایی دارد و به طور کلی با در دست گرفتن گوشی متوجه خواهید شد که گلکسی A22 یک گوشی پلاستیکی اما با کیفیت و مقاوم است.

بر روی قاب پشتی، در قسمت بالا سمت چپ پشت گوشی چهار دوربین به صورت مربعی شکل در کنار یکدیگر قرار گرفتند که برجستگی بسیار کمی نسبت به بدنه دارند. زیر ماژول دوربین فلاش ال‌ای‌دی دیده می‌شود و به جز این دو مورد تنها نام سامسونگ در میانه قاب پشتی گوشی وجود دارد.

پشت و فریم دور گوشی همرنگ هستند و شاید در نگاه اول به نظر برسد که فریم و قاب ساختاری یکپارچه دارند اما اینگونه نیست. طراحی گوشه‌های گوشی مانند محل اتصال فریم به بدنه پشتی و چهار زاویه اطراف گوشی کاملا گرد و خمیده طراحی شده که هر چند در دست گرفتن گوشی را آسان می‌کند اما با وجود پلاستیک نسبتا لیزی که در پشت گوشی قرار دارد، امکان سر خوردن گوشی افزایش پیدا می‌کند، البته گلکسی A22 به طور کلی در دسته گوشی‌های لیز و سُر قرار نمی‌گیرد.

رنگ

مدلی که ما در اختیار داریم، سفید رنگ است و سفیدی آن به علت طراحی ساده گوشی به هیچ المان دیگر ترکیب نشده و کاملا به چشم می‌آید. البته این مدل فعلا در دو رنگ دیگر مشکی و بنفش یاسی نیز به فروش می‌رسد اما مدل سبز نعناعی آن نیز تولید شده و شاید در بازار پیدا شود.

درگاه‌ها

در فریم سمت راست گوشی دکمه ولوم صدا و دکمه پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت وجود دارد، این اولین تفاوت میان گلکسی A22 و گلکسی A32 محسوب می‌شود، در گلکسی A32 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است اما در این مدل همانند پوکو X3 حسگر فیزیکی در کنار گوشی قرار گرفته است.

در فریم سمت چپ تنها خشاب سیمکارت وجود دارد و در بالای گوشی نیز تنها یک میکروفون دیده می‌شود. اما بیشتر المان‌ها در فریم پایینی قرار دارد، در این قسمت فریم، درگاه شارژ USB-C، میکروفون، اسپیکر و جک هدفون 3.5 میلی‌متر وجود دارد.

ابعاد

ابعاد و اندازه گوشی سامسونگ گلکسی A22 بسیار مناسب است، این مدل را نمی‌توان یک گوشی بزرگ یا کوچک نامید، زیرا اندازه آن کاملا مناسب برای استفاده روزانه است و گلکسی A22 قطعا یکی از خوش دست‌ترین میان‌رده‌های بازار است، به ویژه در مقایسه با پوکو X3 و پوکو X3 پرو!

گوشی سامسونگ که به آن لقب سرباز میان‌رده را دادیم، 159.3 میلی‌متر طول، 73.6 میلی‌متر عرض، 8.4 میلی‌متر ضخامت و 186 گرم وزن دارد. در خصوص وزن گلکسی A22 باید بگوییم که هرچند از نظر عددی وزن این مدل کاملا متعادل است اما به نظر می‌رسد گوشی با توجه به ابعادی که دارد کمی سنگین‌تر از دیگر میان‌رده‌های سامسونگ است.

استحکام

گلکسی A22 گواهی مقاومت در برابر ضربه و آب را ندارد، به این ترتیب باید کمی بیشتر حواستان به این مدل باشد و ترجیحا یک قاب و گلس خوب برای آن تهیه کنید. البته گوشی بدنه‌ای مقاوم دارد و به نظر می‌رسد با یک افتادن ساده اتفاق خاصی برایش نمی‌افتد ولی از گذشته گفتند که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین از نظر مقاومت و استحکام حواستان به گلکسی A22 باشد.

در مجموع گلکسی A22 یک گوشی با طراحی ساده اما زیبا و خوش دست است، این مدل از آن دست گوشی‌هایی است که دوست ندارید برایش قاب بخرید زیرا کیفیت بدنه و در دست گرفتن آن حس خوبی به شما می‌دهد.

هر چند پشت گوشی حالت پلاستیک شفاف دارد اما اثر لک بر روی آن تنها در زاویه‌های خاصی که نور به آن می‌تابد مشخص می‌شود به همین دلیل مشکل اثر انگشت و کثیفی در این مدل وجود ندارد.

گلکسی A22 از نظر طراحی نمره قبولی می‌گیرد اما نبود یک استاندارد مقاومتی مانند IP53 و شیشه محافظ گوریلا گلس 5 در آن کمی ناامید کننده است، ویژگی‌هایی که در پوکو X3 وجود دارد.

کیفیت صفحه نمایش گلکسی A22

فکر نکنم سابقه داشته باشد که در متن نقد و بررسی یک گوشی محصول سامسونگ از صفحه نمایش آن انتقاد کرده باشم، دلیل این اتفاق آن است که سامسونگ همواره پنل‌های با کیفیتی برای صفحه نمایش محصولاتش استفاده می‌کند، به ویژه نمایشگر‌های سوپرامولد این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارند و جزو نقاط قوت گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند.

این نکات در خصوص گوشی سامسونگ گلکسی A22 هم صادق هستند اما نمایشگر این مدل یک ضعف بزرگ دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در ابتدا بگذارید نگاهی به مشخصات صفحه نمایش میان‌رده جدید سامسونگ بیندازیم. سامسونگ برای سرباز میان‌رده خود از یک نمایشگری استفاده کرده که نمونه آن در میان گوشی‌های میان‌رده به ویژه گوشی‌های شیائومی وجود ندارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A22

گلکسی A22 از یک نمایشگر سوپرامولد 6.4 اینچی با رفرش‌ریت 90 هرتز بهره می‌برد که در نگاه اول تمامی ویژگی‌های صفحه نمایش گوشی‌های محبوبی مانند گلکسی A52 را دارد.

صفحه نمایش‌های سوپرامولد به معنای رنگ‌های براق، شفاف و شاداب هستند. در این نمایشگر رنگ‌های مختلف به ویژه دامنه رنگ مشکی به خوبی نمایش داده می‌شود و استفاده از حالت دارک مود در گلکسی A22 یک تجربه دل‌نشین است.

رفرش‌ریت

از طرفی صفحه نمایش 90 هرتز موجب شده تا افکت‌های رابط کاربری و گشت و گذار در میان بخش‌های مختلف منو، بسیار روان‌تر و جذاب‌تر شود. این ویژگی در حالت اجرای بازی باعث می‌شود تا یک لول سطح بازی شما افزایش پیدا کند و تجربه فوق‌العاده‌ای از گیمینگ داشته باشید.

مشخصات

اما کار جایی خراب می‌شود که رزولوشن و تراکم پیکسلی پایین این گوشی بر روی وضوح و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد. نمایشگر 6.4 اینچی گلکسی A22 رزولوشن HD دارد و حتی اگر این مورد را کنار بگذاریم، تراکم 274 پیکسل در هر اینچ این مدل تاثیر غیرقابل چشم‌پوشی بر روی کیفیت نمایشگر آن گذاشته است.

تراکم پیکسلی پایین موجب شده تا وضوح صفحه کمی پایین بیاید و اجزای صفحه کمی تار باشد، اتفاقی که شفافیت متن و آیکون‌ها را کمی کاهش داده است. با توجه به این موارد نمی‌خواهیم بگوییم که گلکسی A22 صفحه نمایش بدی دارد، اما قطعا کیفیت آن در حد دیگر نمایشگر‌های سوپرامولد سامسونگ نیست، توقع ما از صفحه نمایش‌های سامسونگ در حدی است که نمایشگر این مدل نمی‌تواند آن سطح را برآورده کند.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A22 را می‌توان مشابه با مدل گلکسی A42 دانست، زیرا نمایشگر آن مدل نیز تراکم پایین و رزولوشن HD دارد. دور نمایشگر حاشیه با ضخامت متوسطی وجود دارد که در لبه پایین صفحه این ضخامت افزایش پیدا می‌کند، نمایشگر 84 درصد پنل جلویی را پوشانده که نسبت متعادلی است و اکثر مدل‌های این رده با همین نسبت نمایشگر به بدنه ساخته می‌شوند.

سامسونگ گلکسی A22 به واسطه وجود نمایشگر سوپرامولد دارای قابلیت Always on Display است که با آن می‌توانید اعلان‌ها، ساعت و یکسری اطلاعات دیگر مانند تقویم، میزان شارژ و غیره را بدون روشن کردن صفحه در آن مشاهده کنید.

در بخش تنظیمات نمایشگر قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی رنگ، گرمی و سردی، فونت و سایز متن، فعال و غیرفعال کردن پنل اج و حتی میزان حساسیت ژست‌های حرکتی وجود دارد.

قفل‌های بیومتریک

در گلکسی A22 برای افزایش امنیت تلفن هوشمند خود در کنار استفاده از روش‌های قدیمی استفاده از پسورد، پترن و پین، می‌توانید از روش‌های بیومتریک و ایمن حسگر اثر انگشت و قفل چهره برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کنید.

حسگراثرانگشت

حسگر اثر انگشت گلکسی A22 در فریم سمت راست آن قرار دارد و با دکمه پاور ادغام شده است، محل قرار گرفتن حسگر بسیار مناسب است و شما پس از چند بار استفاده کاملا به جای حسگر عادت می‌کنید.

عملکرد حسگر اثر انگشت گوشی سامسونگ گلکسی A22 در یک کلام قابل قبول و راضی کننده است، این حسگر با سرعت بسیار بالا و دقت مناسب اثر انگشت شما را تشخیص می‌دهد و قفل گوشی را باز می‌کند، به این ترتیب استفاده از قفل اثر انگشت بسیار راحت است و هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت.

گوشی سامسونگ گلکسی A22

قفل تشخیص چهره

البته راه حل دوم، استفاده از قفل تشخیص چهره است. عملکرد گلکسی A22 در باز کردن قفل چهره نیز بسیار قابل قبول است، قفل چهره با سرعت بالایی صورت شما را تشخیص داده و باز می‌شود، البته سرعت آن به پای پرچمداران سامسونگ نمی‌رسد اما سرعت باز شدن قفل و دقت آن کاملا مناسب است.

قفل با وجود ماسک بر روی صورت و در حالی که چشم‌ها بسته است باز نمی‌شود، همچنین اگر صورت با صفحه گوشی کمی زاویه داشته باشد نیز قفل باز شده و قفل تشخیص چهره در این گونه شرایط اذیت نمی‌کند.

رابط کاربری گلکسی A22

طبق انتظار در بخش نرم افزاری گلکسی A22 از رابط کاربری One UI Core 3.1 بر پایه اندروید 11 استفاده شده است. همانطور که می‌دانید رابط کاربری One UI Core نسخه سبک‌تر One UI  است و برخی ویژگی‌های One UI در آن حذف شده است. رابط کاربری One UI Core برای گوشی‌هایی است که قدرت سخت افزاری ضعیف‌تری دارند و به علت سبک‌تر بودن این رابط کاربری نسبت به One UI بدون لگ و کندی بر روی گوشی‌های نه‌چندان قدرتمند سامسونگ اجرا می‌شوند.

گوشی سامسونگ گلکسی A22

قابلیت‌هایی مانند بیکسبی، Secure Folder، Good Lock App، سامسونگ Pay و گزینه Link to windows از رابط کاربری One UI Core حذف شده‌‌اند. به این ترتیب به جز حذف بیکسبی تفاوت خیلی بزرگی میان این دو نسخه از رابط کاربری سامسونگ وجود ندارد و شاید حتی متوجه وجود تغییرات میان One UI Core و One UI نشوید.

نکته جالب آن است که گلکسی A22 و گلکسی A32 از مشخصاتی مشابه بهره‌می‌برند ولی سامسونگ برای گلکسی A22 از نسخه Core رابط کاربری استفاده کرده است، به هر شکل در گلکسی A22 رابط کاربری سامسونگ با ویژگی‌ها و جذابیت‌های همیشگی‌اش را خواهید داشت که در ادامه برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذاب و کاربردی آن را برایتان توضیح می‌دهم.

اما پیش از آن باید بگویم که رابط کاربری در گلکسی A22 بسیار نرم و روان اجرا می‌شود و هیچ مشکلی در رابط کاربری نخواهید داشت. در واقع به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که موجب شده تا سامسونگ در گوشی گلکسی A22 از One UI Core استفاده کند همین مورد است، زیرا پیش‌تر در نقد و بررسی گلکسی A32 اعلام کردیم که رابط کاربری کمی لگ دارد و برخی مواقع هنگام جابه‌جایی در محیط رابط کاربری با برخی پرش‌ها و کندی‌های ریز مواجه می‌شوید. اما حالا سامسونگ در گلکسی A22 از One UI Core استفاده کرده که باعث رفع این مشکل شده است.

همانطور که گفته شد، رابط کاربری گلکسی A22 با دیگر مدل‌های سامسونگ تفاوتی ندارد، منو‌ها، تنظیمات، صفحه خانه، نوار نوتیفیکیشن همانند دیگر مدل‌های سامسونگ است و به خوبی اجرا می‌شوند.

گوشی سامسونگ گلکسی A22

شما با کشیدن صفحه خانه به سمت راست وارد صفحه گوگل دیسکاور می‌شوید و می‌توانید از آخرین اخبار مربوط به سامسونگ و دیگر اخبار مورد علاقه خود با خبر شوید. در منوی اصلی به جز برنامه‌های اصلی سامسونگ، برنامه فیسبوک، تیک‌تاک و آمازون شاپینگ به صورت پیشفرض نصب هستند که البته شاید نیازی به آن‌ها نداشته باشید، در عین حال برنامه‌ای جداگانه برای مشاهده ویدیو و گوش دادن به موسیقی وجود ندارد و یا باید این برنامه‌ها را دانلود کنید یا از برنامه مدیریت فایل، فیلم یا موسیقی را پخش کنید.

گلکسی تم

رابط کاربری سامسونگ امکانات شخصی‌سازی نسبتا خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به عنوان مثال در گوشی گلکسی A22 می‌توانید انواع تم‌، آیکون‌ها، والپیپر و گرافیک‌های AOD را در دسته‌بندی‌های مختلف از بخش Galaxy Themes دریافت کنید و تم گوشی خود را به طور کامل تغییر دهید. گلکسی تم از بخش تم در منوی تنظیمات گوشی قابل دسترسی است. در این برنامه می‌توانید از دریایی از تم‌ها، تصاویر پس‌زمینه، آیکون‌ها و AODهای رایگان استفاده کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی A22

هنگام باز کردن صفحه برنامه‌های اخیر با نگه داشتن انگشت بر روی برنامه، آن اپ به صورت یک پنجره در آمده و می‌توانید آن را در هر کجای صفحه قرار دهید. اگر در صفحه برنامه‌های اخیر بر روی آیکون هر برنامه لمس کنید، پنجره‌ای به نمایش در می‌آید که چند گزینه دارد. گزینه اول اطلاعات اپلیکیشن را به شما می‌دهد، گزینه دوم برنامه را به صورت اسپلیت اسکرین برای مالتی تسکینگ به نمایش در می‌آورد، گزینه سوم برنامه را به صورت پنجره پاپ‌آپ به نمایش درمی‌آورد و گزینه چهارم باعث قفل شدن برنامه می‌شود، با انتخاب گزینه چهارم اگر بخواهید برنامه‌های اخیر خود را ببندید، این برنامه بسته نخواهد شد و همواره باز می‌ماند.

تست‌های ویژه ITResan

در بخش تست‌های ویژه به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی که برای ما در آی‌تی‌رسان و بسیاری از کاربران اهمیت دارد می‌پردازیم. این موارد مشمول بخش‌های مختلف گوشی می‌شود و عموما در استفاده عادی روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم، به همین دلیل بهتر است بدانیم آیا گوشی گلکسی A22 می‌تواند تست‌های ویژه ما را رد کند یا خیر؟

 تست

نتیجه

بدنه کثیف می‌شود؟

زیاد (اما به علت بدنه شفاف مشخص نیست)

کار کردن روی سطح صاف آسان است؟

کمی لق می‌زند

کار کردن با یک دست آسان است؟

تقریبا بله

کار کردن زیر نور آفتاب آسان است؟

بله

 خشاب دو سیمکارت به علاوه کارت حافظه؟

دارد

یک اثر انگشت را می‌توان دو بار تعریف کرد؟

بله

قفل چهره در تاریکی باز می‌شود؟

بله

حسگر اثر انگشت با دست خیس باز می‌شود؟

بله

قفل چهره با ماسک باز می‌شود؟

خیر

کیفیت عکس سلفی پرتره چند نفره به چه شکل است؟

خطاهایی دارد

نشر صدا هنگام مکالمه چقدر است؟

بسیار کم

سخت افزار گلکسی A22

شاید دیگر بهتر باشد به نبود تراشه‌های اگزینوس سامسونگ در مدل‌های میان‌رده سری A این شرکت عادت کنیم. تقریبا تمامی مدل‌های جدید سری A سامسونگ که در سال 2021 عرضه شده‌اند، از تراشه‌های اسنپدراگون و مدیاتک بهره می‌برند و به نظر می‌رسد سامسونگ میزان استفاده از تراشه‌های اگزینوس در مدل‌های میان‌رده خود را کاهش داده است.

پردازنده

تراشه هلیو G80 همان پردازنده‌ای است که در گلکسی A32 نیز مورد استفاده قرار گرفته است، این تراشه مدیاتک قدرت پردازشی بالایی دارد اما معجزه‌گر نیست و نمی‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد.

قدرت 8 هسته پردازشی آن برای انجام کارهای روزانه و اجرای بازی‌های معمولی مناسب است. مرکز فرمان این تراشه از دو هسته پردازشی 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است.

تراشه هلیو G80 با معماری ARM و ساختار 64 بیتی تولید شده و در کنار پردازنده آن، از تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 برای پردازش محتوای گرافیکی استفاده شده است.

امتیاز Geekbench

تک هسته‌ای / چند هسته‌ای

امتیاز GFXBench

امتیاز 8 Antutu

امتیاز 9 Antutu

نام مدل

2574/735

38fps

453223

561303

Poco X3 Pro

2603/880

42fps

508760

560815

Galaxy Note 20 Ultra

2909/803

35fps

465534 

534003

Mi 11 Lite 5G

2801/771

28fps

429675 

508844

Galaxy A52s 5G

2164/687

29fps

395503

479015

Nova 5T

2697/488

18fps

*****

397528

Nova 9

1820/636

16fps

334981

395853

Galaxy A52 5G

1577/525

15fps 

261282 

346979

Galaxy A52

1763/580

16fps

283750

349090

Poco X3 NFC

1785/570

15fps

279625

338587

Redmi Note 9 Pro

1603/492

14fps

279355

334231

Redmi Note 8 Pro

1610/503

10fps

264853

324283

Poco M3 Pro 5G

1599/534

7.9fps

218788

227254

Redmi Note 10

1294/361

10fps

210120

238114

Redmi 10

1719/560

12fps

242155

223188

Galaxy A22 5G

1277/361

8.1fps

174322

202500

Galaxy A32

1209/345

8fps

185358

202340

Galaxy A22

1034/164

5fps

107189

124500

Galaxy A12

 

حافظه و رم

هلیو G80 به طور کلی یک تراشه کاملا معمولی است و در مدل‌های میان‌رده از آن استفاده می‌شود. برخی مشخصات این تراشه مانند حافظه از نوع LPDDR4x و حداکثر فرکانس تراشه گرافیکی 950 مگاهرتز و بهره بردن از ویژگی هایپر انجین مدیاتک، موجب بهبود عملکرد کلی پردازنده‌ها به ویژه در هنگام اجرای بازی شده و گلکسی A22 را به مقداری قدرتمند ساخته که از پس اجرای بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط بر بیاید.

در حال حاضر نسخه رم 6 گیگابایت گلکسی A22 بیش از دیگر مدل‌ها در بازار ایران به فروش می‌رسد اما نسخه‌ رم 4 گیگابایت این گوشی به دست ما رسید و نقد و بررسی ما اساس عملکرد همین نسخه است. اما اگر شما نسخه رم 6 گیگابایت گلکسی A22 را خریداری کنید، سرعت و قدرت پردازشی آن بهبود نسبی نسبت به آنچه که ما تجربه کردیم، خواهد داشت.

در بخش حافظه اصلی نیز نسخه 128 گیگابایتی گلکسی A22 طرفداران بیشتری دارد، اما مدلی که به دست ما رسید نسخه 64 گیگابایتی A22 بود که حدود 45 گیگابایت آن قابل استفاده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A22

سامسونگ در گلکسی A22 از حافظه eMMC 5.1 استفاده کرده که نسبت به A32 تغییری در آن دیده نمی‌شود اما رقبای این گوشی مانند ردمی نوت 10 و پوکو X3 از حافظه UFS 2.2 بهره می‌برند که سرعت بسیار بالاتری دارد و این یک نقطه ضعف برای گوشی گلکسی A22 خواهد بود.

گیمینگ

به طور کلی در این رده قیمتی، رقبای قدرتمند بسیاری هستند که کار را برای عرضه اندام گلکسی A22 سخت می‌کنند، گوشی‌های رقیبی که برای اجرای بازی بهینه‌ شده‌اند و بازی‌های سنگین را نیز اجرا می‌کنند.

گلکسی A22  گوشی گیمینگ نیست اما می‌توان با آن بازی‌های سنگین را اجرا کرد، با این گوشی می‌توانید بازی کالاف دیوتی موبایل را بر روی حالت متوسط اجرا کنید، در این حالت بازی روان اجرا می‌شود و پشت گوشی نیز داغ نمی‌کند، همچنین بعد از نیم ساعت بازی هیچ لگی در اجرا دیده نمی‌شود.

گرما

در مورد گرما باید تکمیل کنم که کلا گلکسی A22 دستگاهی نیست که داغ کند، دمای پشت گوشی حتی با بازی طولانی مدت نیز داغ نمی‌شود و تنها چند درجه‌ای افزایش پیدا می‌کند. به همین جهت پایستگی پردازشی گوشی در استفاده طولانی مدت حفظ می‌شود، در هنگام بازی هم به همین شکل است، مثلا بعد از یک ساعت اجرای کالاف دیوتی، باگ بازی بیشتر نمی‌شود یا افت فریم محسوسی را مشاهده نمی‌کنید.

اتصالات و ارتباطات

مدل 4G گلکسی A22 برای نقد و بررسی در اختیار ما قرار داده شده اما نسخه 5G آن نیز در بازار وجود دارد. با توجه به عدم گسترش اینترنت 5G در جهان، پیش‌بینی می‌شود استقبال از مدل 4G این گوشی بیشتر باشد. به هر شکل در این مدل طبیعتا از نسل پنجم اینترنت خبری نیست اما برای بهبود اتصال بی‌سیم، Wi-Fi 802.11 و بلوتوث نسخه 5.0 را خواهید داشت.

گلکسی A22 دو سیمکارته است و در کنار دو سیمکارت به طور همزمان قابلیت استفاده از کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی را نیز خواهید داشت. این مدل از کارت حافظه میکرو SD تا ظرفیت یک ترابایت پشتیبانی می‌کند.

دوربین گلکسی A22

در قسمت دوربین گلکسی A22 از یک سرباز به یک گروهبان تبدیل می‌شود و تا حدودی پذیرش موفقیت A22 در این ماموریت غیرممکمن باورپذیرتر می‌شود. سامسونگ سال گذشته مدل پرفروش گلکسی A51 را با دوربین 48 مگاپیکسلی عرضه کرده بود که با توجه به برتری بسیار ضعیف پردازنده گلکسی A51 نسبت به گلکسی A22 پیش‌بینی می‌شد که دوربین 48 گلکسی A22 همانند میان‌رده سال قبل باشد.

اما دوربین گلکسی A22 نه تنها از گلکسی A51 بهتر است بلکه حتی در برخی شاخصه‌ها دوربین پوکو X3 را نیز شکست می‌دهد و می‌توان آن را یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های میان‌رده نامید.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث برتری دوربین گلکسی A22 شده، گشودگی لنز اصلی دوربین است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. سامسونگ برای گلکسی A22 از دوربین‌های زیر استفاده کرده است:

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل – دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار، OIS – سایز سنسور 0.8µm

دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل – نمای 123 درجه – دیافراگم f/2.2 – سایز سنسور 1.12µm

دوربین تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.4

دوربین ماکرو: 2  مگاپیکسل – دیافراگم f/2.4

در روز

تصاویر گلکسی A22 بسیار خوب است، دوربین این مدل به طور کامل می‌تواند یک تصویر شفاف، با نویز پایین، کیفیت و وضوح بالا، وایت بالانس مناسب و رنگ‌های براق و شاد را به شما تحویل دهد. در واقع به نظر می‌رسد علاوه بر کیفیت دوربین، این پردازنده گرافیکی است که به خوبی همه‌چیز را بر سر جای خودش قرار می‌دهد.

تفاوت دوربین 48 مگاپیکسلی با عکاسی در حالت معمولی گلکسی A22 بسیار زیاد است، زمانی که با دوربین 48 مگاپیکسلی تصویر برداری می‌کنید، رنگ‌ها، وایت‌بالانس و سایه‌ها به خوبی تنظیم شده و بهینه می‌شوند، به این ترتیب تصاویر بسیار خوش رنگ و لعاب هستند و نکته کلیدی آن است که تصحیح رنگ در تصویر باعث نمی‌شود تصویر حالت غیرطبیعی داشته باشد.

اما زمانی که با دوربین معمولی عکس می‌گیرید، پردازش بر روی تصویر کمتر بوده و گاها مشکلاتی از نظر رنگ و تعادل رنگ سفید در تصویر مشاهده می‌کنید. به این ترتیب سعی کنید همواره با دوربین 48 مگاپیکسلی تصویر برداری کنید. برای این کار در میان گزینه‌های بالای صفحه در اپلیکیشن دوربین، گزینه نسبت تصویر را بزنید و در آن گزینه 3:4 48M را انتخاب کنید.

درشب

تصاویر دوربین 48 مگاپیکسلی گلکسی A22 در شب نیز نقص خاصی ندارد. البته در شب تفاوت میان تصاویر دوربین 48 و دوربین معمولی کمتر است اما اگر با دوربین 48 مگاپیکسلی عکس بگیرید، با توجه به شرایط نوری دوربین به طور خودکار حالت نایت مود را فعال می‌کند و تصاویر شما بسیار با کیفیت و با کمترین نویز ثبت می‌شود.

تصاویر در شب روشنایی کافی دارند، اتفاقی که به وسیله گشودگی دیافراگم مناسب دوربین اصلی گلکسی A22 اتفاق افتاده و از طرفی وجود لرزشگیر نیز موجب شده تا حتی اگر با کمی لرزش دست، تصویربرداری کنید، تصویر خروجی صاف و شفاف باشد.

اولتراواید

از دوربین اولتراواید گلکسی A22 نباید خیلی انتظار داشته باشید، این دوربین نمای بسیار عریضی را در قاب خود جای می‌دهد اما رنگ‌ها و وایت بالانس تصاویر خوب نیستند و بهتر است تنها در مواقعی که نور محیط در شرایط ایده‌آل قرار دارد، از این دوربین استفاده کنید.

زوم

در بخش زوم تصویر نیز می‌توانیم بگوییم که کیفیت دوربین راضی کننده است، طبق بازه قیمتی گلکسی A22 نباید انتظار زیادی از کیفیت زوم دوربین آن داشته باشیم. اما به هر شکل کیفیت زوم تصویر بد نیست، تا زوم 2 برابر می‌توان گفت که کیفیت تصویر مناسب است و حتی تا زوم 4 برابر می‌توان بر روی زوم حساب باز کرد اما زمانی که زوم بیش از 4 برابر می‌شود، نویز تصویر زیاد شده و کیفیت از بین می‌رود.

ماکرو

با گلکسی A22 می‌توانید تصاویر ماکرو خوبی ثبت کنید. کیفیت دوربین ماکرو این گوشی مانند تمامی میان‌رده‌های سال 2021 سامسونگ، مناسب است و از فاصله 2 تا 3 سانتی‌متری از سوژه می‌توانید تصاویر با کیفیتی بگیرید.

سلفی

سامسونگ برای دوربین سلفی گلکسی A22 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده کرده که عملکرد آن در روز قابل قبول است اما در شب نور کمی را جذب می‌کند و طبیعتا کیفیت آن پایین‌تر از برخی رقبا خواهد بود.

دوربین سلفی در طول روز تصاویر با کیفیتی می‌گیرد، رنگ‌ها و کنتراست بسیار مناسب هستند، البته به دلیل استفاده از دوربین 13 مگاپیکسلی خیلی نمی‌توانید بر روی عکس‌ها زوم کنید. اما در شب کیفیت کمی افت می‌کند و تنها در شرایطی که نور مناسب در محیط وجود داشته باشد می‌توانید تصاویر قابل قبولی با گلکسی A22 بگیرید.

پرتره

یکی از بخش‌هایی که کیفیت دوربین گلکسی A22 شما را شگفت‌زده می‌کند هنگام گرفتن عکس پرتره است. این گوشی هم با دوربین اصلی و هم با دوربین سلفی تصاویر پرتره خوبی می‌گیرد.

البته هنگام عکس گرفتن با تمامی دوربین‌ها اصلاح رنگ و تغییر تصویر از حالت واقعی به حالتی با رنگ و لعاب بیشتر احساس می‌شود اما شخصا شکایتی از این حالت ندارم زیرا باعث می‌شود تصاویر جذاب‌تر شود.

گلکسی A22

هنگام گرفتن عکس پرتره علاوه بر اصلاح رنگ، دوربین به خوبی می‌تواند سوژه را از پس‌زمینه جدا کند و پس‌زمینه نیز به خوبی بلر می‌شود. در این حالت خطای دوربین بسیار پایین است و کمتر پیش می‌آید که هنگام گرفتن تصویر پرتره، تصویر ایراد اساسی داشته باشد.

ویدیو

در بخش ویدیو می‌توانید به صورت فول‌اچ‌دی و اچ‌دی فیلم‌برداری کنید که در هر دو حالت خبری از 60 فریم در ثانیه نیست. با گلکسی A22 تنها می‌توانیدبا 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید که برای گوشی‌های این رده اتفاق معمولی است ولی رقیب این مدل قابلیت فیلم‌برداری 4K و فول‌اچ‌دی 60 فریم را نیز دارد.

گلکسی A22

به هر شکل فیلم‌برداری چه در روز و چه در شب با کیفیت بسیار بالایی انجام می‌شود، به جز نبود حالت 60 فریم هیچ ایراد اساسی دیگری نمی‌توان به فیلم‌برداری گلکسی A22 گرفت، زیرا ویدیوها وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارند و رنگ‌ها چه در روز و شب به صورت واقعی ثبت می‌شوند.

صدا و اسپیکر

سامسونگ در گوشی گلکسی A22 تنها از یک اسپیکر استفاده کرده که هر چند کیفیت خوبی دارد اما به پای اسپیکرهای استریو نمی‌رسد. این اسپیکر صدا را با بلندی مناسب و شفافیت خوبی پخش می‌کند اما زمانی که صدا به حالت اوج خودش می‌رسد کمی از کیفیت آن کاسته خواهد شد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم بهتر است صدا را یک یا دو لول پایین‌تر از آخرین درجه قرار دهید تا بهترین کیفیت از نظر وضوح صدا را دریافت کنید.

وجود یک اسپیکر در فریم پایینی گوشی موجب شده تا در هنگام بازی گاها دستتان بر روی اسپیکر قرار بگیرد و خروج صدا را تحت تاثیر قرار دهد. به این ترتیب باید حواستان باشد تا در هنگام بازی با دست خود، اسپیکر را نپوشانید زیرا در این حالت صدا تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

در تنظیمات گوشی قابلیت‌های زیادی برای تنظیم صدا وجود دارد، از مهم‌ترین آپشن‌هایی که به شما داده شده قابلیت Dolbby Atmos است که باعث می‌شود صدا به صورت سه‌بعدی و سینمایی پخش شود، اما این قابلیت بیشتر بر روی گوشی‌های استریو کارایی دارد و بر روی این مدل، تفاوت صدا با فعال کردن این حالت آنقدر قابل توجه نیست.

شارژدهی باتری

سامسونگ برای سرباز میان‌رده خود از یک باتری 5 هزار میلی‌آمپری استفاده کرده است، باتری با این ظرفیت در بسیاری از مدل‌های میان‌رده پیدا می‌شود و به همین دلیل گلکسی A22 از این نظر در سطح دیگر میان‌رده‌های بازار است. باتری 5 هزار میلی‌آمپر‌ساعتی شارژدهی بسیار مناسبی دارد، با وجود این باتری می‌توانید بیش از یک روز به کارهای خود برسید.

گلکسی A22

اگر ما یک استفاده معمولی مانند دو تا سه ساعت وبگردی و حضور در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ دادن به تماس‌های روزانه، یک ساعت بازی آنلاین، یک ساعت گوش دادن به پادکست و نیم ساعت تماس تصویری آنلاین را به عنوان یک استفاده معمولی در طول روز بدانیم، با یک بار شارژ باتری می‌توانید به تمامی این کارها برسید و در نهایت 20 تا 30 درصد هم شارژ داشته باشید.البته اگر نرخ‌تازه‌سازی صفحه را بر روی 60 هرتز بگذارید، می‌توانید یک و نیم تا دو روز از گوشی بدون اتصال به شارژر استفاده کنید، بنابراین در نظر داشته باشید که رفرش ریت 60 و 90 هرتز صفحه تاثیر بسزایی بر روی میزان مصرف باتری خواهد داشت.

اما یکی از مشکلات گلکسی A22 زمان طولانی شارژ آن است، باتری گلکسی A22 از فست شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند، به این ترتیب شارژ کامل گوشی حدود 2 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد که زمان زیادی است، به ویژه مواقعی که زمان زیادی ندارید و می‌خواهید سریعا گوشی را شارژ کنید به مشکل خواهید خورد، زیرا این مدل در 30 دقیقه تنها 27 درصد شارژ می‌شود که میزان شارژ بالایی نیست.

نام مدل

ظرفیت باتری

سرعت شارژ

زمان شارژ

پوکو X3 Pro
 5160 میلی‌آمپرساعت
33 وات
65 دقیقه
می 11 لایت
 4250 میلی‌آمپرساعت
33 وات
65 دقیقه
پوکو X3
 5160 میلی‌آمپرساعت
33 وات
65 دقیقه
ردمی نوت 10
5000 میلی‌آمپرساعت
33 وات
75 دقیقه
گلکسی A52s 5G
4500 میلی‌آمپرساعت
15 وات
90 دقیقه
گلکسی A52
4500 میلی‌آمپرساعت
15 وات
120 دقیقه
پوکو M3 پرو 5G
5000 میلی‌آمپرساعت
18 وات
120 دقیقه
ردمی 10
5000 میلی‌آمپرساعت
18 وات
133 دقیقه
گلکسی A32
5000 میلی‌آمپرساعت
15 وات
135 دقیقه
گلکسی A22 5G
5000 میلی‌آمپرساعت
15 وات
149 دقیقه
گلکسی A22
5000 میلی‌آمپرساعت
15 وات
149 دقیقه
گلکسی A12
5000 میلی‌آمپرساعت
15 وات
183 دقیقه 

البته با 27 درصد شارژ هم کارهای زیادی می‌توان انجام داد، طبق بررسی‌های ما، 30 دقیقه بازی آنلاین حدود 8 درصد شارژ، 15 دقیقه گوش دادن به موسیقی حدود 4 درصد و 30 دقیقه وبگردی حدود 11 درصد از شارژ گوشی را کم می‌کند، بنابراین شارژدهی گوشی بسیار مناسب است اما همچنان زمان شارژ باتری اصلا ایده‌آل نیست.

جمع‌بندی گلکسی A22

گلکسی A22 یک میان‌رده همه کاره محسوب می‌شود که تعادل بسیار خوبی در میان تمام بخش‌های آن وجود دارد، البته گلکسی A22 شاید در هیچ بخشی بهترین مدل بازار نباشد اما تمامی مشخصات و قابلیت‌های آن در سطح بالایی هستند و این موجب شده تا سرباز میان‌رده سامسونگ را یک گوشی همه کاره بدانیم.

گلکسی A22 نمایشگر بسیار خوبی دارد، صفحه سوپرامولد با رفرش 90 هرتز قابلیت‌های بسیار جذابی هستند که تا حدودی به خاطر رزولوشن و تراکم پیکسلی پایین گوشی، نمی‌تواند تجربه‌ای مشابه با گوشی‌های گلکسی A32 و گلکسی A52 را با آن داشت.

این مدل از نظر سخت افزاری از پس تمام کارهای معمولی و نیمه سنگین بر می‌آید و هر چند سخت افزار یک گوشی گیمینگ را ندارد اما می‌توان سنگین‌ترین بازی‌های روز را با کیفیت متوسط با آن انجام داد.

گلکسی A22

عکس‌برداری و فیلم‌برداری با دوربین اصلی گلکسی A22 لذت بسیاری دارد و تصاویر و ویدیو‌های گرفته شده بسیار با کیفیت هستند اما اختلاف کیفیت دوربین اصلی با دیگر دوربین‌های این مدل قابل توجه است.

یکی از نقاط قوت گوشی سامسونگ گلکسی A22، سرعت و دقت حسگر اثر انگشت و قفل تشخیص چهره آن است، که اصلا شما را اذیت نمی‌کند و به راحتی می‌توانید با استفاده از این دو روش، قفل گوشی خود را باز کنید و از نظر ایمنی گوشی هم خیالتان راحت باشد.

در بخش باتری شارژدهی مناسب اما زمان شارژ بسیار طولانی و غیر قابل قبول است، با یک بار شارژ گوشی می‌توانید بیش از یک روز با گوشی کار کنید، با کاهش نرخ‌تازه‌سازی صفحه به 60 هرتز این زمان حتی بیشتر هم می‌شود اما از طرفی برای شارژ گوشی دو ساعت و 30 دقیقه زمان لازم است که گاها می‌تواند دست و پاگیر شود.

گلکسی A22 برای چه افرادی مناسب است؟

این گوشی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب و کیفیت بالا از تمامی جهات داشته باشند. افرادی مانند دانش‌آموزان و دانش جویان، کارمندان، بانوان و دختران و همچنین تمام افرادی که به دنبال یک گوشی ساده، زیبا و با کیفیت هستند و انتظار ویژه‌ای از یک قابلیت خاص مانند سخت افزار قدرتمند، دوربین خارق‌العاده، ضد‌آب بودن یا مواردی از این دست ندارند می‌توانند از داشتن گلکسی A22 لذت ببرند.

گروه‌های مختلف

میزان مناسب بودن گوشی

والدین 
بله
پسر‌ها
بله
دختر‌ها
بله
طرفداران گیم
خیر
طرفداران عکاسی
بله (دوربین گوشی اقتصادی)
طرفدارن شبکه‌های اجتماعی
بله
طرفداران فیلم و سریال
خیر
طرفداران موسیقی
خیر
طرفداران سفر و گردش
خیر
کارمندان
بله
مدیران
خیر
مشاغل آزاد
بله
رانندگان
خیر
کارگران
خیر
معلمین
بله
دانش‌آموزان
بله
دانشجویان
بله
اینفلوئنسرها
خیر
فریلنسرها
خیر

در این رده گوشی‌های مختلفی وجود دارد که رقبای سرسختی برای گلکسی A22 هستند، اگر شما در همین رده به دنبال یک گوشی گیمینگ هستید، می‌توانید به سراغ پوکو X3 یا با کمی هزینه بیشتر پوکو X3 پرو بروید، اگر فناوری 5G می‌خواهید گوشی پوکو M3 پرو و گلکسی A22 5G گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر به دنبال نمایشگر بهتر هستید، گوشی ردمی نوت 10 و گلکسی M32 با صفحه سوپرامولد همراه با رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا پیشنهاد می‌شود، و اگر باتری بهتر می‌خواهید، مجددا می‌توانم گلکسی M32 و حتی با هزینه بیشتر گلکسی M31  را پیشنهاد کنم.

نقاط قوت و ضعف گوشی سامسونگ گلکسی A22

نقاط قوت

طراحی زیبا و جذاب

نرخ‌تازه‌سازی 90 هرتز

حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره عالی

عملکرد مناسب

رابط کاربری سریع و روان

 

نقاط ضعف

عدم دریافت استانداردهای مقاومتی

نمایشگر با رزولوشن و تراکم پیکسلی پایین

مدت زمان شارژ طولانی

8 در مورد “نقد و بررسی گلکسی A22 4G سامسونگ: سرباز کره‌ای برای عملیاتی غیر ممکن”

  1. سلام بنظرتون گوشی گلکسی a22 5g بهتره یا گلکسی m12؟؟ سخت افزار، گیمینگ و کارایی بهتر برام مهمه
    البته بازی سنگین نمی خوام باهاش بکنم در حد همین فری فایر و… هست.
    و این که راست میگن پردازنده مدیاتک بعد مدتی افت می کنه و می سوزه؟؟؟چون a22 5g مدیاتکه.

    1. سعید صانعی

      سلام، فعلا خرید گوشی 5G در ایران به صرفه نیست، چون قابلیت‌های کمتری نسبت به گوشی‌های همرده دارند و شما از 5G اون‌ها هم نمیتونید استفاده کنید.
      در مورد سیمکارت مدیاتک، خوب قطعا طول عمر اون‌‌ها مثل اگزینوس یا اسنپدراگون بالا نیست اما به این شکل هم نیست که بسوزن، شاید بعد از دو سال کارکرد کمی افت کیفیت و بازدهی داشته باشند
      در نهایت باید بگم که m12 گوشی بهتری هست

  2. سلام
    ممنون بابت بررسی جامعی که انجام دادین
    راستش من بین این گوشی و نسخه 5g مردد هستم به نظر شما کیفیت صفحه نمایش و دوربین کدوم یک بهتر هست؟
    ممنون

    1. سعید صانعی

      سلام، این موضوع کاملا سلیقه‌ای هست، نمایشگر سوپرامولد در نمایش رنگ‌ها کیفیت بسیار بالاتری دارد، اما از طرفی تراکم پایینش کمی ازار دهنده هست، به نظر من قبل از خرید یه یکی از فروشگاه‌های سامسونگ برید و با هر دو گوشی کار کنید و خودتون تصمیم بگیرید، چون همونطور که گفتم این موضوع سلیقه‌ای هست اما من نمایشگر نسخه 5G رو بیشتر می‌پسندم
      در مورد دوربین اما هم تعداد دوربین A22 4G بیشتره و هم کیفیت دوربین سلفیش، از این نظر رای من A22 4G هست

      1
      4
  3. به به بررسی بسیار عالی با عکس های زیبا بود .

    به نظرم اگر حاشیه پایین نمایشگر کمی کمتر بود بهتر میشد .

    گوشی های سامسونگ رابط کاربری عالی و صفحه نمایش فوق العاده ای دارند باب فیلم دیدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH