هواوی به‌دنبال بهبود کارآیی اسکنر اثرانگشت اپتیکی است

روز گذشته شرکت هواوی پتنتی تحت‌عنوان “روش شناسایی اثرانگشت و تجهیزات الکترونیکی و رسانه‌ای مربوط به آن” با شماره CN113807141A را منتشر کرد. این پتنت دربردارنده جزئیات مربوط به یک فناوری نوآورانه جهت تشخیص هرچه بهتر اثرانگشت است. بر اساس اعلام وبسایت ITHome در این پتنت از اسکنر اثرانگشت اپتیکی در کنار یک حسگر خازنی استفاده خواهد شد.

اسکنر اپتیکی به منظور استخراج تصویر مجازی از انگشت به‌کار گرفته شده و حسگر خازنی نیز به دریافت اطلاعات در رابطه با دستی که انگشت به آن متصل شده است؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپس این 2 داده با یکدیگر ترکیب شده و کارآیی پایانه شناسایی اثرانگشت را تا حد زیادی بهبود خواهند داد. هنوز مشخص نیست که بهبود کارآیی مورد اشاره در پتنت به ارتقاء امنیت یا سرعت انجام فرآیند اسکن مربوط می‌شود؛ اما به‌نظر می‌رسد که شاهد پیشرفت‌هایی در هر 2 حوزه خواهیم بود.

همچنین درخواست ثبت اختراع هواوی خاطرنشان می‌کند که فناوری جدید اثرانگشت برای “حوزه پایانه‌های هوشمند” مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مفهوم این عبارت نیز مبهم به‌نظر می‌رسد؛ اما می‌توان حدس زد که گوشی‌های هوشمند خصوصا مدل‌هایی که مجهز به حسگر اثرانگشت اپتیکی در زیر نمایشگر هستند نیز احتمالا از این فناوری بهره‌برداری خواهند کرد.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که این فناوری جالب صرفا از ماهیت تئوری برخوردار باشد؛ اما شرکت هواوی احتمالا کار روی توسعه این فناوری را آغاز کرده است. بررسی دقیق‌تر اسناد نشان می‌دهد که این پتنت نخستین بار در ژوئن سال 2020 به ثبت رسیده و از آن زمان تا به امروز بیش از 1 سال گذشته است.

جهت اطلاع افرادی که با حسگرهای اثرانگشت اپتیکی آشنایی ندارند بایستی خاطرنشان کرد که این فناوری در سخت‌افزار سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر به‌کار گرفته شده و بر پایه بازتاب نور از سطح انگشت کاربر عمل می‌کند. این حسگرها جایگزینی ارزان‌قیمت‌تر برای سنسورهای اثرانگشت برتر اولتراسونیک به‌شمار رفته و در عین‌حال از دقت پایین‌تر و عملکرد کندتری برخوردار هستند. کارشناسان امیدوارند که پتنت جدید هواوی نهایتا نویدبخش رفع این کاستی‌ها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH