ایلان ماسک نسبت به تصادفات اخیر خودروهای ساخت شرکت تسلا واکنش نشان داد

چند روز قبل تصادف دلخراش یک دستگاه خودروی تسلا مدل 3 در شهر پاریس فرانسه 1 کشته و 20 مجروح بر جای گذاشت. در این میان شدت جراحات وارد شده به 3 نفر بسیار زیاد بود. راننده خودرو که پس از وقوع تصادف آسیب ندیده بود؛ ادعا کرد که وجود مشکل فنی موجب شتاب گرفتن خودبه‌خودی اتومبیل شده است.

حادثه تصادف خودروی تسلا در فرانسه بار دیگر توجهات را به‌سوی این شرکت جلب کرد

تصادف اخیر خودروی تسلا موجی از نگرانی‌های گسترده را به‌دنبال داشته است؛ اما نتایج تحقیقات جدید هنوز منتشر نشده است. این در حالیست که بر اساس برخی گزارشات، فرضیه وجود مشکلات فنی در خودرو طی بررسی‌های اولیه رد شده است. سخنگوی پلتفرم G7 اعلام کرده که راننده تلاش کرده تا ترمز بگیرد؛ اما در عوض خودرو شتاب گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا خودرو در زمان بروز حادثه روی حالت رانندگی خودکار قرار داشته است یا خیر.

بر اساس اخبار جدید، ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا ضمن مصاحبه‌ای اعلام کرده که هیچ مدیرعامل دیگری در جهان به اندازه وی به مقوله ایمنی اهمیت نمی‌دهد. وی گفت که مالکان خودروهای تسلا در زمینه ایمنی دچار گمراهی نشده و او جان آن‌ها را در معرض خطر قرار نداده است. این اظهارات آقای ماسک در واقع به سیستم‌های خودران کامل (FSD) و رانندگی خودکار (Autopilot) اشاره دارد.

همچنین وی ادعا کرد که شرکت تسلا از رتبه ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و ناسا نیز به منظور اعزام فضانوردان به آسمان از موشک‌های شرکت SpaceX استفاده کرده است. این پدیده نشان می‌دهد که کمپانی برای مقوله ایمنی اهمیت بسیار زیادی قائل است. ایلان ماسک ضمن اظهاراتی ادعا کرد: “به باور من هیچ مدیرعاملی در سیاره زمین بیش از من به ایمنی اهمیت نمی‌دهد.”

با این‌حال بدیهی است که اظهارات ایلان ماسک برای تمامی مالکان خودروهای تسلا قانع کننده نیست. در حال حاضر تحقیقات متعددی پیرامون تصادفات ناشی از شتاب‌گیری خودکار اتومبیل‌های تسلا در کشور چین در دست انجام است. با این‌حال شواهد تائید می‌کنند که تاکنون پیرامون تصادفات ناشی از شتاب‌گیری خودکار اتومبیل‌های تسلا هیچ‌گونه نتیجه قطعی به‌دست نیامده است.

ایلان ماسک به‌دلیل توئیت خود پیرامون فروش 10 درصد از سهام شرکت تسلا در معرض خطر احضار به دادگاه جهت پاسخ‌گویی قرار گرفته است

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا با اجرای یک نظرسنجی عمومی در اوایل ماه نوامبر از مخاطبان درخواست کرد تا پیرامون فروش 10 درصد از سهام تحت مالکیت وی در کمپانی اظهارنظر نمایند. پس از پایان نظرسنجی مشخص شد که اکثر پاسخ‌دهندگان با فروش بخشی از سهام ایلان ماسک موافق هستند. از آن زمان تا به امروز، وی بیش از 75 درصد از سهام هدف‌گذاری شده را به فروش رسانده است. با این‌حال برخی سرمایه‌گذاران با رفتار میلیاردر معروف جهان موافق نیستند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز یک سرمایه‌گذار با نام دیوید واگنر به منظور بررسی مکاتبات داخلی شرکت تسلا و تعیین توالی انتشار اطلاعات پیرامون اهداف ایلان ماسک از فروش سهام خود به دادگاه شکایت کرده و درخواست تجدیدنظر داده است. اکنون می‌دانیم که بر اساس مفاد حکم دادگاه در سال 2018، ایلان ماسک متعهد شده تا به اظهارات عمومی خود پایبند باشد. این پدیده می‌تواند بر قیمت سهام شرکت تسلا و سرنوشت وکلای کمپانی تاثیر بسزایی بگذارد. اکنون فرد شاکی خواهان روشن شدن این موضوع است که آیا برای انجام یک نظرسنجی بی‌موقع جهت فروش 10 درصد از سهام تسلا توسط ایلان ماسک، موافقت سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است یا خیر.

2 روز پیش از آغاز نظرسنجی توسط ایلان ماسک، ارزش سهام تسلا به اوج خود رسید؛ اما از آن زمان تا به امروز افت تقریبا 25 درصدی را تجربه کرده است. از آن زمان به بعد، میلیاردر آمریکایی شخصا سهامی با ارزش تقریبی 14 میلیارد دلار را به فروش رسانده است. این رقم به منظور پرداخت مالیات و خریداری بلوک‌های جدید سهام با قیمت ترجیحی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بدیهی است که کاهش قیمت سهام تسلا می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ناراحت‌کننده باشد؛ لذا بی‌تردید با گذر زمان شاهد طرح چنین ادعاهایی علیه رئیس کمپانی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH