میزان فروش آی‌فون‌های اپل در 3 ماهه چهارم سال 2021 فراتر از انتظارات خواهد بود

برخی منابع خبری تا همین اواخر بابت کاهش احتمالی چشم‌انداز تولید آی‌فون از 90 میلیون به 80 میلیون دستگاه طی دوره 3 ماهه جاری ابراز نگرانی می‌کردند؛ اما اکنون تحلیل‌گران موسسه مورگان استنلی متقاعد شده‌اند که تا پایان این دوره، شرکت اپل حداقل 82 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را عرضه خواهد کرد.

به گفته نمایندگان موسسه مورگان استنلی، کاهش زمان انتظار برای تحویل سفارشات آی‌فون 13 به خودی خود از عادی شدن وضعیت تولید و عرضه اسمارت‌فون‌ها حکایت دارد. کمپانی در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی قادر به تولید حداقل 82 میلیون دستگاه از این نوع خواهد بود. در ماه دسامبر به‌جای کاهش سنتی حجم تولید، شاخص‌ها در سطح ماه نوامبر باقی خواهند ماند. به گفته کارشناسان، شرکت اپل موفق شد مشکل کمبود قطعات برقی و ماژول‌های دوربین که میزان تولید آی‌فون در ابتدای دوره 3 ماهه را محدود کرده بود؛ برطرف نماید.

به گفته کارشناسان در رابطه با کاهش تقاضا برای اسمارت‌فون‌های اپل به سختی می‌توان صحبت کرد. فروش 3 ماهه آی‌فون در چین نسبت به دوره مشابه سال قبل 46 درصد افزایش یافته است. قضاوت در مورد اینکه آیا در این دوره 3 ماهه میزان عرضه و تقاضا به تعادل خواهد رسید؛ امری دشوار است.

بر اساس اعلام تحلیل‌گران موسسه مورگان استنلی، میزان رشد عرضه یقینا بیش‌تر از حد انتظار خواهد بود. درآمد شرکت اپل از محل فروش آی‌فون طی 3 ماهه جاری بایستی حداقل برابر با 72.9 میلیارد دلار باشد. بدین‌ترتیب درآمد کل کمپانی به 122.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

اپل تولید آزمایشی آی‌فون 13 در هندوستان را آغاز می‌کند

اپل تصمیم گرفته تا مدل‌های بیش‌تری از گوشی‌های هوشمند خود را در کارخانه‌های شریک در هندوستان تولید نماید. این شرکت علیرغم اعتراضات مداوم کارگران به مسمومیت غذایی گسترده در کارخانه فاکسکان تولید آزمایشی آی‌فون 13 را در این مرکز واقع در شهر چنای آغاز کرد.

بر اساس اعلام نسخه هندی نشریه اکونومیک تایمز، اکنون تولید آزمایشی آی‌فون 13 در کارخانه‌ای واقع در چنای آغاز شده است. با توجه به گزارشات مخابره شده، شرکت اپل قصد دارد که تا فوریه سال 2022 از فاز تولید آزمایشی به سوی ساخت کامل جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود در هندوستان حرکت کند. تولید آی‌فون 13 در هندوستان با هدف تامین نیازهای داخلی کشور و صادرات انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام نشریه اکونومیک تایمز در حال حاضر 20 الی 30 درصد از آی‌فون‌های تولید شده در هندوستان در خارج از مرزهای این کشور به فروش می‌رسند. به گفته منابع صنعتی، شرکت اپل دسترسی پیوسته خود به تعداد زیادی از تراشه‌های اسمارت‌فونی را تضمین نموده است. در نتیجه با وجود معضل کمبود جهانی تراشه، غول کوپرتینویی موفق به گسترش سطح تولید محصولات خود در هندوستان شده است.

در حال حاضر شرکت اپل سرگرم تولید انبوه گوشی‌های آی‌فون 11 و آی‌فون 12 در کارخانه فاکسکان واقع در شهر چنای است. تاسیسات شرکت ویسترون در شهر بنگلور نیز مسئولیت تولید آی‌فون SE را بر عهده دارند. بعلاوه کمپانی پگاترون نیز به منظور خریداری زمین و احداث کارخانه تولید آی‌فون در شهر چنای مبلغ 14 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH