بازی 2022

مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال 2022

در این مقاله قصد داریم تا اکثر بازی‌های مورد انتظار سال آینده را معرفی کنیم و اگر تاریخ انتشار آن‌ها مشخص بود، ذکر کنیم. با آی‌تی‌رسان و لیست مورد انتظارترین بازی سال 2022 همراه باشید.

همیشه یکی از انگیزه‌های گیمر‌ها برای شروع سال جدید، رسیدن به بازی‌های مورد انتظار خود که شاید سال‌ها برای عرضه آن صبر کرده‌اند، بوده و هست. امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. چه بسا که امسال را شاید بتوان یکی از هیجان انگیز‌ترین سال‌ها برای گیمر‌ها دانست که نمونه آن را در سال 2010 یعنی 12 سال پیش دیدیم. شما می‌توانید مقاله مورد انتظارترین بازی های 2023و مورد انتظارترین بازی‌های سال 2024 را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

در سال 2022 قرار است با بازی‌هایی متنوع در تمامی سبک‌ها و تمامی پلتفرم‌ها مواجه شویم که یکی از دیگری جذاب‌تر خواهند بود. شاید دلیل اصلی این موضوع را بتوان شیوع ویروس کرونا خواند. بسیاری از بازی‌هایی که برای دو سال گذشته برنامه‌ریزی شده بودند، تاخیر خوردند تا همگی در سال آینده جمع شوند.

با این که سال‌های اخیر نیز شاهد لیست بازی‌های بسیار زیبا و مهمی بودیم اما کسی نمی‌تواند خلوت بودن این لیست‌ها را انکار کند. اما دیگر جای نگرانی و ناراحتی نیست، چراکه در سال آینده صنعت بازی کم‌کاری نسبی خود را جبران خواهد کرد و حتی وقت سر خاراندن نیز نخواهیم داشت.

لیست مورد انتظارترین بازی های سال 2022

Rainbow Six Extraction

این بازی که توسط یوبی‌سافت در حال توسعه است یک اسپین‌آف از بازی Rainbow Six و از سری تام کلنسی است. اکسترکشن یه بازی تاکتیکال شوتر بوده که به صورت تک یا چند نفره به کشتار موجودات فضایی انگل مانندی خواهید پرداخت.

تاریخ انتشار: 30 دی 1400

پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S


Uncharted Legacy of Thieves Collection

بازی انچارتد پی سی

این بازی در واقع یک ریمستر و کالکشن از دو نسخه‌ آخر سری محبوب آنچارتد یعنی Lost Legacy و A Thieves End است که قرار است برای کسانی که دلتنگ این بازی‌ها هستند، یک تجدید دیدار و برای کسانی که این بازی را تجربه نکرده‌اند، یک فرصت طلایی باشد چرا که این بازی قرار است بر روی PC نیز منتشر شود.

البته تاریخ انتشار این بازی بر روی PS5 با PC متفاوت بوده و همچنان مشخص نیست که دقیقا چه زمانی برای کامپیوتر‌های شخصی منتشر می‌شود اما می‌دانیم که هر دو نسخه از این بازی در سال 2022 عرضه خواهند شد.

تاریخ انتشار: 8 بهمن 1400

پلتفرم‌ها: PC, PS5


Dying Light 2 Stay Human

بازی 2022

Dying Light 2 ادامه نسخه اول این بازی بود و داستان آن 20 سال بعد از نسخه اول رخ می‌دهد. یک بازی اول شخص، اکشن-نقش آفرینی، جهان باز و ترسناک است که در آخرالزمان پر از زامبی جریان دارد.شما به پارکور و نبرد با دشمنانتان خواهید پرداخت و هر تصمیمی که بگیرید، تاثیر مهمی در جهان بازی و پایان آن دارد. این بازی توسط استودیو Techland توسعه داده می‌شود.

تاریخ انتشار: 15 بهمن 1400

پلتفرم‌ها: PC, Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S


CrossfireX

سومین نسخه از سری کراس فایر به زودی منتشر می‌شود. مالتی‌پلیر آنلاین آن که رایگان نیز هست، توسط Smilegate Entertainment و بخش کمپین و داستانی آن توسط استودیو خوش آوازه Remedy توسعه داده می‌شود.

کسانی که بازی‌های این استودیو را تجربه کرده باشند، می‌دانند که حس و حال شوتینگ این بازی‌ها بسیار جذاب و متفاوت است و داستان سرایی آن‌ها نیز بسیار درگیر کننده‌اند. مالتی‌پلیر این بازی نیز شباهت بسیاری به بازی CSGO دارد.

تاریخ انتشار: 21 بهمن 1400

پلتفرم‌ها: Xbox One, Xbox Series X|S


Horizon Forbidden West

بازی هورایزن 2

دنیای زیبای بازی بزرگ‌تر و زیبا‌تر، تنوع بالای دشمنان بالاتر و گیم‌پلی بازی هیجان انگیز‌تر خواهد شد. در هورایزن جدید که توسط استودیو گوریلا گیمز در حال ساخت است، به ادامه داستان ایلوی خواهیم پرداخت و سوال‌های بی‌پاسخ از بازی قبل، جواب داده خواهند شد. هورایزن یک بازی جهان باز و اکشن-ماجراجویی است که در مورد دنیایی است که به دست ماشین‌ها افتاده است.

تاریخ انتشار: 29 بهمن 1400

پلتفرم‌ها: PS4, PS5


Elden Ring

بازی 2022

این بازی محصول استودیو Fromsoftware است. استودیویی با سابقه‌ درخشان و خالق ژانر Souls Born که به گفته‌ خود جاه‌طلبانه‌ترین ساخته‌ این استودیو، Elden Ring خواهد بود.

در این مقاله 10 نکته که قبل از بازی کردن Elden Ring باید بدانید را بیان کردیم.

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی نام‌هایی همچون George rr Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می‌خورد. این بازی نیز همچون دیگر بازی‌های این استودیو سختی‌ طاقت فرسا و دنیاسازی‌ بی‌‌نظیری خواهد داشت. همچنین قابل ذکر است که الدن رینگ جایزه مورد انتظار‌ترین بازی 2022 را نیز برنده شد.

تاریخ انتشار: 6 اسفند 1400

پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S


Gran Turismo 7

هفتمین نسخه از سری بازی‌های مسابقه‌ای-رانندگی Gran Turismo توسط استودیو Polyphony Digital ساخته و عرضه می‌شود. با گرافیک نسل نهمی و بازگرداندن برخی از حالت‌های قدیمی‌تر این سری، این بازی مورد انتظار بسیاری از طرفداران خود و بازی‌های ریسینگ است.

تاریخ انتشار: 13 اسفند 1400

پلتفرم‌ها: PS4, PS5


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

بازی 2022

استودیو تیم نینجا کارنامه درخشان خود را با سری محبوب فاینال فانتزی ترکیب می‌کند. بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin از نظر زمانی قبل از تاریخ بازی‌های فاینال فانتزی است و دی‌ان‌ای بازی‌های تیم نینجا را در بطن وجود خود دارد. در نهایت با یک بازی اکشن نقش‌آفرینی با کیفیت مواجه هستیم که می‌توان آن را به بسیاری از مردم پیشنهاد داد.

تاریخ انتشار: 27 اسفند 1400

پلتفرم‌ها: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC


Tiny Tina’s Wonderlands

بازی 2022

اگر با سری Borderlands آشنا باشید، قطعا شخصیت تاینی تینا را می‌شناسید. این بازی نیز یک اسپین‌آف از این مجموعه بوده که در مورد تاینی تینا و علاقه‌اش به بازی D&D است. تاینی تینا واندرلند که توسط استودیوی Gearbox Software توسعه داده می‌شود، همان گرافیک و گیم‌پلی جذاب سری بوردرلند را این بار در نبرد با موجودات خیالی و به سبک D&D به کار برده است که ترکیب جالبی به نظر می‌رسد.

تاریخ انتشار: 5 فروردین 1401

پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S


Ghostwire: Tokyo

بازی 2022

روزی در توکیو به یک باره تمامی مردم ناپدید می‌شوند و روح‌هایی از جهانی دیگه به توکیو می‌آیند. شخصیت اصلی بازی ناگهان متوجه می‌شود که قدرت‌هایی دارد و شروع به نبرد با این روح‌ها می‌کند. بازی به سبک اکشن ماجراجویی و اول شخص بوده و در بازی می‌توانید با ترکیب کاراته و قدرت‌های ماورایی با دشمنان خود بجنگید. این بازی توسط استودیو Tango Gameworks ساخته شده و در حال توسعه است.

تاریخ انتشار: 5 فروردین 1401

پلتفرم‌ها: PC, PS5


Lego Star Wars: The Skywalker Saga

لگو استار وارز

در طول سالیان گذشته بازی‌های لگوی زیادی ساخته شدند اما این بازی که در اصل یک مجموعه‌ای از تمام فیلم‌های استاروارز است، اولین بازی AAA در دنیای لگو محسوب می‌شود. بازی لگو استار وارز شامل تمام داستان‌ها و شخصیت‌هیا فیلم‌های استاروارز است. این بازی که با تاخیرها و حمایت‌های زیادی از طرف پابلیشر آن مواجه شد در نهایت در سال 2022 عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار: 16 فروردین 1401

پلتفرم‌ها: Nintendo Switch, PS4, Xbox One, PS5, Xbox Series X|S, PC


Saints Row

بازی 2022

این بازی یک ریبوت از سری سینترو است که از ابتدا برای رقابت با جی‌تی‌ای ساخته شده بود اما بعدا مسیر خود را تغییر داد و به سمت دنیا‌های فانتزی و علمی‌تخیلی رفت. حال در غیاب بازی GTA 6، سینترو به ریشه‌های خود بازگشته تا جایش را پر کند.

بازی شباهت زیادی به مجموعه جی‌تی‌ای داشته اما یک کپی بی‌کیفیت نبوده و خصوصیات ویژه خود و گرافیک چشم نوازی دارد. در نمایش‌های بازی هم شاهد گیم‌پلی پر از هیجانی بودیم. این بازی توسط استودیو Volition در حال ساخت است.

تاریخ انتشار: 1 شهریور 1401

پلتفرم‌ها: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC


Grounded

بازی 2022

 

تاریخ انتشار: 5 مهر 1401

پلتفرم‌ها: Xbox One, Xbox Series X|S, PC


 Overwatch 2

معرفی بازی

نسخه اول این بازی توسط یکی از تیم‌های نسبتا کوچیک بلیزارد در سال 2016 منتشر اما به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافت. این بازی شوتر اول شخص آنلاین است که با معرفی کردن مکانیزم‌های جدید توانسته بود توجهات زیادی را جلب کند. بازی توانست جایزه بهترین بازی آن سال را دریافت کند و 50 ملیون نسخه نیز بفروشد.

چند تریلر مختلف به همراه گیم‌پلی از این بازی عرضه شده است اما با توجه به روندهای طولانی ساخت بازی‌های بلیزارد، می‌توان گفت که امسال شاهد عرضه این بازی نخواهیم بود.

تاریخ انتشار: 12 مهر 1401

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PS5, Nintendo Switch, Xbox Series X|S, PC


A Plague Tale: Requiem

دنباله بازی پلگ تیل نیز توسط Asobo Studio در حال ساخت است. بازی همچنان داستان Amicia و Hugo را در دنیایی که با بیماری و موج‌های بزرگ موش پر شده، دنبال می‌کند. گرافیک بازی خیره کننده است و این بار عناصر اکشن و مبارزه بیشتری به بازی اضافه شده و توانایی‌های کاراکتر افزایش یافته است.

تاریخ انتشار: 26 مهر 1401

پلتفرم‌ها: Nintendo Switch, Xbox Series X|S, PC, PS5


Scorn

اسکورن یک بازی اول شخص ترسناک به سبک بقاست که بازیکن در نقش یک موجود انسان نمای بدون پوست در سیاره بیگانه‌ای که با موجوداتی عجیب و ترسناک پر شده، گم شده است. اطلاعات زیادی از داستان بازی در دست نیست و با گشت و گذار در دنیای بازی قرار است بیشتر با آن آشنا شویم. این بازی توسط استودیو Ebb Software در حال توسعه است. این بازی تاخیرهای زیادی خورد و بلاخره می‌توان این بازی را در سال 2022 تجربه کنیم.

تاریخ انتشار: 29 مهر 1401

پلتفرم‌ها: PC, Xbox Series X|S


Gotham Knights

بازی 2022

نوبت بازی‌های دنیای دی‌سی به پایان نرسیده است. بازی گاتهام نایتز که توسط WB Games Montréal در حال توسعه بوده درمورد گاتهامی است که بتمن خود را از دست داده و حالا امنیت آن به دست اعضای بت‌فمیلی یعنی بت‌گرل، نایت‌وینک، رابین و ردهود افتاده است.

بازیکن قادر خواهد بود تا در نقش هر کدام از این شخصیت‌ها بازی کند و برای هر کدام ماموریت‌های مختلف یا مشترکی تعریف شده است. دشمن اصلی در این بازی گروه جغد‌ها خواهد بود اما چهره‌های آشنای زیادی خواهیم دید.

تاریخ انتشار: 29 مهر 1401

پلتفرم‌ها: PC, PS5, Xbox Series X|S


Call of Duty: Modern Warfare 2

کال اف دیوتی 2022

نسخه جدید ندای وظیفه، مدرن وارفار 2 است که دنباله‌ی ریبوت مجموعه‌ است که در سال 2019 عرضه شد. شواهد نشان می‌دهد که این کال ‌اف دیوتی، بزرگ‌ترین نسخه از مجموعه خواهد بود و قصد دارد تا فرنچایز را به نقاط اوج خود باز گرداند. تمام استودیوهایی که تا کنون روی کال آف دیوتی کار کردند، هم‌اکنون با همکاری یک دیگر به استودیو اصلی Infinity Ward کمک می‌کنند.

در این مقاله استودیوهای ایکس‌باکس و اکتیویژن بلیزارد به همراه بازی‌های در حال ساخت آن‌ها را برای شما معرفی کردیم.

در این بازی تسک فورس جدیدی با نام 141 وجود دارد که اعضای آن Price, John Soap MacTavish, Simon Ghost Riley, Kyle Gaz Garrick, و Kate Laswell هستند.

تاریخ انتشار: 6 آبان 1401

پلتفرم‌ها: PC, PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One


Sonic Frontiers

بعد از گذشت چند تلاش ناموفق در طول چندین سال، سگا قصد دارد تا باری دیگر آی‌پی سونیک را به دوران اوجی که قبلا بود برساند. این بازی اولین بازی سونیک است که در جزیره استارفال با محیط‌های متنوع و جذاب به صورت جهان‌باز طراحی و عرضه خواهد شد.

طبق گفته سایت رسمی بازی، شما تجربه‌ای کاملا متفاوتی از سونیک در این بازی خواهید داشت. Sonic Team استودیو سازنده این نسخه از سری محبوب سونیک است که توسط پابلیشر همیشگی یعنی سگا منتشر خواهد شد.

تاریخ انتشار: 17 آبان 1401

پلتفرم‌ها: PC, Xbox Series X|S, Xbox One, PS4, PS5, Nintendo Switch


God of War Ragnarök

خدای جنگ جدید

در آخر نیز یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که چشم انتظار آن هستیم، نسخه جدید از سری خدای جنگ است. بازی در ادامه نسخه قبل خواهد بود که قرار است به سوالات ما پاسخ دهد و بیشتر ما را در دنیای پر از شگفتی بازی غرق کند.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: 50 تا از بهترین بازی‌های پلی استیشن

این توانایی سفر به هر 9 دنیا را خواهیم داشت و دنیای بازی بسیار بزرگ‌تر شده است. کارگردان این نسخه دیگر کوری بارلاگ نخواهد بود اما تا وقتی که خود او و استودیو سانتا مانیکا به کارگردان جدید یعنی Eric Williams اعتماد دارند، پس نباید جای نگرانی باشد. همچنین این استودیو تصمیم گرفته که این سری را به جای سه‌گانه تبدیل به یک دوگانه کند بدان معنا که کار ما با اساطیر اسکاندیناوی در همین نسخه تمام خواهد شد. همین امر نیز باعث شده که مدت زمان بازی بالغ بر 40 ساعت باشد.

این بازی قرار بود در سال گذشته منتشر شود اما با تاخیر یک‌ساله به یک بازی سال 2022 تبدیل شد.

تاریخ انتشار: 18 آبان 1401

پلتفرم‌ها: PS4, PS5


Warhammer 40,000: Darktide

بازی 2022

سری بازی‌های وارهمر، در سال‌های اخیر نسخه‌های زیادی را دریافت کرده است. یکی از این نسخه‌ها دارک تاید نام دارد که در اواخر سال 2022 عرضه خواهد شد. این بازی نسخه Left 4 Dead در دنیای بازی وارهمر است. در این بازی چندنفره شما به همراه دوستان به درگیری همیشگی خود با زامبی‌ها ادامه خواهید داد. نورپردازی و گرافیک بازی به دلیل نسل‌بعدی بودن نسخه، بسیار بالاست و تجربه اتمسفریک خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

نکته: نسخه ایکس‌باکس بازی با کمی تاخیر نسبت به نسخه پی‌سی عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار: 9 آذر 1401

پلتفرم‌ها: PC, Xbox Series X|S


The Callisto Protocol

بازی ترسناک 2022

اگر علاقه‌ای به سبک ترسناک یا بازی Dead Space دارید، حتما باید به این بازی توجه کنید. این بازی که تعداد زیادی از سازندگان مجموعه Dead Space را در اختیار دارد. قصد دارد تا یک بازی ترسناک خاص را عرضه کند. تریلر گیم‌پلی بازی که در مراسم سامرگیم‌فست نمایش داده شد نگاه‌ها را به خود جذب کرد و از هایلایت‌های مراسم بود. گرافیک بالا، گیم‌پلی جذاب و هیجانی در کنار دقت بالا به جزئیات باعث شده تا شاهد یک بازی با کیفیت باشیم.

تاریخ انتشار: 11 آذر 1401

پلتفرم‌ها: PC, PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One


High on Life

بازی ریک اند مورتی

استودیو Squanch Games توسط سازندگان انیمیشن ریک اند مورتی تاسیس شده است و ذهن‌های خلاق تیم را به سمت ساخت بازی‌ها می‌برد. با دیدن تریلر و اتمسفر بازی و حتی وجود صدا پیشه مورتی در بازی، شما به زودی خواهید فهمید که این یک بازی ساخته شده از روی ریک اند مورتی است! اما باید بگوییم که این بازی داستان و دنیای جدا از این سری محبوب دارد و فقط تیم سازنده آن‌ها مشترک است.

با این حال تریلر آن نوید یک بازی باکیفیت و جذابی را می‌دهد. حتی استودیو سازنده بازی را III به معنی “بازی AAA توسط یک استودیو مستقل” توصیف کرده و قصد دارد این اصطلاح را وارد دنیای بازی‌سازی کند. لازم به ذکر است که این بازی اکشن کمدی بوده و قصد دارد سبک کمدی ریک اند مورتی را در قالب اکشن شوتر اول شخص ارائه دهد.

تاریخ انتشار: 22 آذر 1401

پلتفرم‌ها: PC, Xbox Series X|S, Xbox One


نکته: بازی‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند تاریخ انتشار دقیقی نداشته و فقط می‌دانیم که در سال 2022 عرضه خواهند شد.

 

The Lord of the Rings: Gollum

بازی ارباب حلقه ها

در این بازی در نقش شخصیت محبوب گالوم از سری ارباب حلقه‌ها خواهیم بود تا داستان او را قبل از وقایع ارباب حلقه‌ها و هابیت دنبال کنیم. بازی توسط استودیو Daedalic Entertainment و در سبک اکشن ماجراجویی و سوم شخص ساخته می‌شود. تاریخ انتشار این بازی 10 شهریور اعلام شده بود، اما با تاخیر چندماه مواجه شد.

پلتفرم‌ها: PS4, Nintendo Switch, Xbox Series X|S, PC, PS5, Xbox One


The Outlast Trials

یکی از بازی‌های مستقلی که توانست نبود بازی‌های بزرگ در ژانر خود یعنی ترسناک را پر کند، اوت لست است که توانست با عرضه دو نسخه به موفقیت و محبوبیت زیادی دست یابد. نسخه سوم این مجموعه دنباله مستقیم برای دو نسخه قبلی نیست و صرفا اتفاقات آن در یک دنیا رخ داده است. این بار در این بازی 2022 می‌توانید تا 4 نفر به صورت همزمان آن را تجربه کنید. بازی در زمان جنگ سرد رخ می‌دهد و المنت‌های کنترل ذهن نیز در بازی قرار داده شده است.

با توجه به این که سال 2022 رو به اتمام هست و ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد این بازی نداریم، امکان تاخیر خورد این بازی کم نیست!

پلتفرم‌ها: تا الان فقط پلتفرم ویندوز رونمایی شده و هنوز حرفی درمورد کنسول‌ها زده نشده است.


همانطور که خواندید، دلایل بسیار زیادی برای هیجان زده شدن در سال جاری داریم. به نظر شما جای کدام بازی در این لیست خالی بود؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

2 در مورد “مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال 2022”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH