چرا کرایه اسنپ و تپسی افزایش پیدا کرده است؟

متاسفانه قیمت کرایه های اسنپ و تپسی در ماه‌های اخیر مجددا افزایش پیدا کرده است، اتفاقی که موجب شده تا فشار به مسافرین تاکسی‌های اینترنتی افزایش یابد.

زمانی که شما از یک سرویس خدماتی استفاده می‌کنید، انتظار دارید تا به نیاز شما پاسخ داده شود، زمانی که به نیازها پاسخ داده نشود، نارضایتی افزایش پیدا می‌کند و محبوبیت آن سرویس کاهش پیدا می‌کند.

این اتفاق، مثال وضعیت این روزهای تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی است. سرویس‌هایی که طبق یک روال کلیشه‌ای در آغاز از نظر خدمات و پشتیبانی عالی بودند، اما به مرور زمان افت خدمات این دو تاکسی اینترنتی چشمگیر شد و حالا به روزی افتاده که نه مسافر و نه راننده از قیمت اسنپ و تپسی رضایت ندارند.

تاکسی‌های اینترنتی، دو گروه سرویس دهنده و سرویس گیرنده را به یکدیگر متصل می‌کنند، اما هنگامی که هر دو گروه از سرویس ناراضی هستند، یعنی یک جای کار می‌لنگد.

مشکلات متعددی هستند، مسافرین بیشتر با رانندگان و وضعیت خودرو آن‌ها مشکل دارند، رانندگانی که در تابستان کولر و در زمستان بخاری را روشن نمی‌کنند، سیگار می‌کشند، مسافر را دقیقا به مقصد نمی‌رسانند، در مسیریابی مشکل دارند و برای دریافت پول به راه‌هایی مانند پرداخت نقدی و یا کارت به کارت اصرار دارند.

از طرفی رانندگان بیشتر به خدمات اسنپ مانند دریافت کمیسیون زیاد، ارائه ندادن خدمات مختلف برای تعمیر یا نوسازی خودرو و غیره اعتراض دارند؛ اما هیچ کدام از این موارد، مشکل و ایراد اصلی سرویس‌هایی مانند اسنپ و تپسی نیست.

کرایه اسنپ

داستان جایی جالب می‌شود که راننده و مسافر بر سر یک مشکل اتفاق نظر دارند و آن هم کرایه است، هم رانندگان و هم مسافرین اعتقاد دارند که کرایه‌های اسنپ و تپسی مناسب نیست. البته یک اختلاف نظر دیگر در این میان وجود دارد، رانندگان اعتراض دارند که چرا کرایه‌ها پایین است و مسافرین نیز اعتراض دارند که چرا کرایه‌ها آنقدر بالاست.

این مشکل یک ریشه کلیدی و اساسی دارد که به نوع سرویس و خدمات اسنپ و تپسی باز می‌گردد و موجب شده تا هر دو گروه مصرف کنندگان از کرایه های تعیین شده این دو سرویس ناراضی باشند.

مشکل کرایه های اسنپ و تپسی در چیست؟

اگر بخواهیم واقع گرایانه نگاه کنیم، کرایه اسنپ و تپسی در شهرهای بزرگ که بیشترین استفاده از این دو سرویس صورت می‌گیرد، واقعا بالاست. اسنپ و تپسی مجبور شده‌اند برای راضی نگه‌داشتن رانندگان خود کرایه‌ها را افزایش دهند. اتفاقی که فشار مضاعفی بر روی دوش مسافر می‌گذارد و داد مسافرین را درآورده است.

ما اسنپ و تپسی را با دو ویژگی‌شان می‌شناسیم، دو ویژگی که باعث شدند چند سال پیش به جای تاکسی‌های خطی و گرفتن آژانس، از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنیم. این دو ویژگی شامل نحوه دریافت سرویس آسان و کرایه‌های مناسب بودند. در واقع همین دو ویژگی باعث شده که رانندگان نیز به استفاده از این سرویس‌ها روی بیاورند.

اما حالا به دلیل سیاست‌های اشتباه در تعیین کرایه، هر دو ویژگی آسانی درخواست سرویس و کرایه مناسب به طور کامل تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. افرادی که اخیرا از سرویس‌های اسنپ و تپسی استفاده کرده‌‌اند، به خوبی می‌‌دانند که رانندگان مانند گذشته سریع سفر را قبول نمی‌کنند و شما باید مدتی را منتظر تایید سفر بمانید، این در حالی است که همراه با تاخیر باید هزینه زیادی را نیز برای سفر پرداخت کنید و یا در آخر از گزینه افزایش قیمت استفاده کنید که باعث می‌شود کرایه سفر حتی بیشتر هم شود.

این مطلب را نیز بخوانید: وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

از طرفی رانندگان هر سفری را تایید نمی‌کنند، زمانی که هزینه سفر برای راننده به‌صرفه نباشد، طبیعتا سفرهای کمتری را تایید می‌کند و باید منتظر باشد تا یک سفر با قیمت مناسب گیرش بیاید، به این شکل سرعت تایید سفر برای راننده و مسافر پایین می‌آید و گاها راننده و مسافر زمان زیادی را برای تایید یک سرویس معطل می‌مانند.

کرایه اسنپ

قیمت نامناسب باعث شده تا زنجیره سفر به مشکل بخورد و نحوه استفاده از اسنپ و تپسی مانند گذشته آسان نباشد، بلکه به یک تجربه اعصاب خوردکن تبدیل شود و همین عامل باعث شده رانندگان و مسافران بسیاری به دنبال سرویس جایگزین باشند.

سیاست تعیین کرایه اشتباه توسط اسنپ و تپسی

متاسفانه اسنپ و تپسی راه حل را در گران کردن کرایه می‌دانند، گران کردن کرایه موجب کاهش نارضایتی رانندگان می‌شود، از طرفی با افزایش کرایه درآمد خود اسنپ و تپسی نیز از محل پورسانت‌ها افزایش می‌یابد و این اتفاق در کوتاه مدت، سود قابل توجهی برای این شرکت‌ها به همراه دارد، اما مسافر ناراضی چه؟

سیاست اشتباه اسنپ و تپسی در این نقطه آغاز می‌شود، سیاستی که نمی‌تواند هر دو طرف را راضی نگه دارد، بنابراین کرایه با توجه به افزایش سود شرکت، به نفع راننده تعیین می‌شود. در واقع همین سیاست آغاز مشکلات شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی است، سیاستی که به دنبال افزایش درآمد است، نه افزایش خدمات سرویس!

راه حل رفع مشکل مسافران و رانندگان چیست؟

مهم‌ترین دلیل افزایش کرایه‌ها، به صرفه نبودن کرایه برای رانندگان است، در واقع با وجود تورم و افزایش قیمت‌ها به ویژه قیمت لوازم یدکی خودرو و افزایش هزینه تعمیر و نگه‌داری وسایل نقلیه، کرایه‌ها نیز هر چند وقت یک بار افزایش پیدا می‌کند.

اما راهکار دیگری نیز وجود دارد، اگر شرکت‌های تاکسی اینترنتی بتوانند خرج خودرو رانندگان خود را کاهش دهند، کرایه منصفانه نیز برای رانندگان به صرفه خواهد شد، زیرا رانندگان بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف تعمیر خودرو می‌کنند و این اتفاق باعث می‌شود با وجود کرایه‌های بالا، باز هم رانندگان ناراضی باشند، اما اگر خرج رانندگان کاهش پیدا کند، رانندگان می‌توانند با دریافت کرایه منصفانه نیز به درآمد مورد نیاز برسند.

البته شرکت‌های تاکسی اینترنتی طرح‌های تشویقی برای رانندگان در نظر گرفته‌اند و همچنین در باشگاه رانندگان تخفیف استفاده از تعمیرگاه و مراکز دیگر به رانندگان داده می‌شود، اما این طر‌ح‌ها جامع نیستند و در واقع نمی‌توانند هزینه نگهداری خودرو را برای رانندگان کاهش دهند.

اگر اسنپ و تپسی برنامه‌ای جامع و معین برای تعمیر و نگه‌داری خودرو داشته باشند و همچنین با ارائه خدمات رفاهی بتوانند از هزینه‌های رانندگان بکاهند، در آن زمان امکان پایین آمدن کرایه‌ها نیز فراهم می‌شود، زیرا با کاهش خرج ماهیانه، راننده استفاده بیشتری از درآمد خود خواهد داشت و با تعیین کرایه منصفانه نیز شکایتی از وضعیت کرایه‌ها ندارد.

در حال حاضر بارها رانندگان به تاخیر در پرداخت هزینه بنزین خورو از اسنپ گلایه دارند، یا طرح‌هایی که برای تامین لاستیک خودرو در نظر گرفته شده مشکلات متعددی دارد، اگر این طرح‌ها به درستی اجرا شوند، بخش قابل توجهی از هزینه‌های رانندگان کاهش پیدا می‌کند.

موضوعاتی مانند بیمه، طرح‌های تشویقی، اهدای وام و غیره از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است، شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی باید خدمات بیشتری به رانندگان خود دهند تا بتوانند موجب کاهش خرج روزانه آن‌ها شوند و از طرفی نیاز به افزایش کرایه از بین برود.

تمام دغدغه رانندگانی که چند سال است در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند، آن است که برای کاهش خرج‌های خود که به واسطه حضور در این کار متحمل می‌شوند، خدماتی از طرف اسنپ یا تپسی دریافت کنند. اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و طبیعتا با افزایش هزینه‌ها، خرج ماهانه راننده نیز افزایش پیدا کرده و توقع راننده برای افزایش کرایه نیز بالا رفته است.

از طرفی مسافر که تنها می‌خواهد از یک سرویس تاکسی اینترنتی استفاده کند باید متحمل هزینه‌های سنگینی شود، هزینه‌هایی که موجب افزایش خرج ماهانه مسافر شده و در نهایت باعث نارضایتی او می‌شود.

کرایه های غیر منصفانه اسنپ و تپسی

فقط کافیست نگاهی به کرایه‌ها بیندازید، برای رفتن به مسیر کوتاهی در شهر تهران که شاید 10 دقیقه هم طول نکشد، باید بیش از 30 هزار تومان هزینه کرد، کرایه‌های کمتر از 20 هزار تومان تنها در ساعات پایانی شب آن‌هم برای مسیرها خیلی نزدیک دیده می‌شود.

یا یک حساب سر انگشتی برای استفاده از اسنپ و تپسی برای چند سفر درون شهری در طی یک ماه باید مبلغی حدود 500 تا یک میلیون تومان کنار بگذارید که با توجه به تورم و درآمد مردم، رقم بسیار زیادی است. به این ترتیب مسافرین به استفاده از راه‌های کم‌خرج‌تر مانند استفاده از وسیله‌های نقلیه و یا گرفتن تاکسی دربستی روی آورده‌اند.

این اتفاق حتی می‌تواند آینده کاری اسنپ و تپسی را نیز در خطر بیندازد، زیرا با افزایش نارضایتی مسافرین، یک سرویس جایگزین با دشواری کمتری می‌تواند امپراطوری این دو شرکت را پایان دهد.

با سیاست فعلی شرکت‌های تاکسی اینترنتی، درآمد خود شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند، کرایه رانندگان نیز بالاتر از مقدار منصفانه خواهد بود ولی در این میان، مسافرها هستند که در این بازی قیمت کرایه، ضرر می‌کنند و باید هزینه بیشتر از قیمت‌های واقعی را پرداخت کنند.

کرایه اسنپ

به طور قطع راه‌اندازی سرویس تاکسی اینترنتی کار آسانی نیست و اسنپ و تپسی تاکنون دست به کار بزرگی زده‌اند، ما قصد نداریم به طور کلی سرویس این دو شرکت را زیر سوال ببریم اما متاسفانه تمرکز اسنپ و تپسی به ویژه اسنپ دیگر بر روی افزایش کیفیت خدمات تاکسی اینترنتی نیست و درآمدزایی از طریق سرویس‌های متعدد که هیچکدام هم کامل نیستند باعث شده تا اصلی‌ترین و مهم‌ترین سرویس اسنپ نتواند رضایت کاربرانش را کسب کند. به زبان ساده اکنون اکثر مسافرین از قیمت‌های اسنپ ناراضی هستند و تمایلی به استفاده از آن ندارند!

تپسی نیز همانند اسنپ از راهکار افزایش قیمت کرایه برای رفع مشکل رانندگانش استفاده کرده اما حقوق مسافرین در نظر گرفته نمی‌شود و این مسافر است که در نهایت مجبور می‌شود یا هزینه اضافی پرداخت کند و یا به سراغ روش‌های جایگزین رود.

نظر شما چیست؟ به نظر شما کرایه های اسنپ و تپسی منصفانه هستند یا مسافر باید هزینه ناعادلانه‌ای برای سفر بپردازد؟ راهکار کاهش کرایه اسنپ و تپسی چیست؟

 

23 در مورد “چرا کرایه اسنپ و تپسی افزایش پیدا کرده است؟”

  1. هیشکی مفتی شمارو جابجا نمیکنه رانندم سرمایشو گذاشته وقتشو گذاشته اصطلاک ماشین کمیسیون شرکت جریما نا حق راهنمایی رانندگی دزد هیچی تهش نمیمونه به صرفه نیس نگیرن درود به تپسی و اسنپ

    3
    3
  2. آقا یا خانوم چرا ناحق مطلب مینویسی کجا کرایه ها بالا هست من یک بار ۱۰ ساعت طاقت فرسا توی شهر قم با این وضعیت خیابون ها رانندگی کردم فکر میکنی چقدر درآمد برام ؟۳۱۰ هزار تومان که با بنزین آزاد بیست لیتر بنزین سوزوندم که ۶۰ تومن برای بنزین کم کن روزی ۵ تومن هم برای روغن و ۵ هم برای استهلاک کم کن میشه ۲۵۰ تومن یعنی ۱۰ ساعت که کمرت خم میشه زانو میترکه از بس کلاج میگیری خودت و ماشینت به فنا میره تازه استهلاک موتور جلوبندی کمک فنرها را هم حساب کنی ۵۰ تومن دیگش میره میشه ۲۰۰ تومن در روز برای ۱۰ ساعت کار مسیر ۲۵ کیلومتری توی قم را میزنه ۱۸ تومن برای راننده واقعا خنده داره اسنپ یه ظالم به تمام معنا هست اون مسیر را تاکسی دربستی بگیری حداقل ۴۰ تومن میگیره حداقل

    4
    8
  3. سلامو عرض ادب
    آقایی که از اسنپ یا تپسی ناراضی هستی
    میتونی مثل قدیم بری با تاکسی خطی بری یا بدوی دنبال اتوبوس‌ یا مترو
    انقده مفت سواری کردی کردنت کلفت شده
    صبح یه پا زودتر بلند شو با خطی برو تا بفهمی یه مسیری که با اسنپ میری خیلی کمتر ه تا چند کورس تاکسی عوض کنی
    کرایه خونت دو برابر شد
    پول نون دو برابر شد
    برنج سه برابر شد
    گوشت و مرغ ……. همه چند برابر شد
    تو فشار بهت نیومد یه چوس تومن کرایه اسنپ میبینی
    اونم خرج استهلاک خودش
    چند بار حساب کردم خدا وکیلی دربست کار کنی یا خطی بزنی درآمدد بیشتر از اسنپ کار کردن .مثلا کوتاه ترین مسیر اسنپ میزنه ۶۰۰۰ یه هو میبینی چهار نفر آمدن سوار ماشین شدن ، چقدر باید بری تو کوچه پس کوچه مسافر برسونی د صورتی که دو نفر یه فلکه ببری میشه ۱۰۰۰۰ بدون کمیسیون
    خدایی اسنپ آمد مسافرا پررو کرد کار ما آژانس ها رو نابود کرد الان داریم نصف قیمت مسافر میزنیم میگن گرونه خدا آخر عاقبت ما رو با این دسته از مردم بخیر کنه

    4
    14
  4. ای کسی که این مقاله رو نوشتی در باره تهران نوشتی
    متاسفانه تویه رشت کرایه اندازه پول چیپسه
    مسیر رشت به انزلی به اندازه کرایه آزادی به مهراباد حساب میشه که تاسف داره
    اصطحلاک خودرو و من راننده اصلا جور نیست
    اصا کرایه در رشت بهیچ وجه کارشناسی نشده
    مسافت ۱۲ کیلومتری گاها ۱۲ تومن ثبت میشه حالا بماند کمیسیون اسنپ یعنی به واقع یعنی هیچی
    زیر سازی نامناسب اسفالت، ترافیک شهری
    انقد نگید گرون شده بگید تهران گرونه با اینکه رشت کلانشهره اندازه شهرستانه کرایه هاش متاسفانه
    دیگه قطعات مصرفی ماشین بماند با این تورم و هر سفر ما که نهایتا ۱۷ تومنه البته با کسر کمیسیون ۱۳ تومن میشه مسیر ۲۰ دقیقه ای که جای تامل داره

    3
    7
  5. هرکی فکر میکنه کرایه ها بالاست و در نتیجه درامد راننده ها بالاست خودش یا یکی از اقوامشو بفرسته اسنپ کار کنه بدون پارتی استخدام میکنن کلی طرح تشویقی هم میدن بهش بیاد تا بفهمه وضع چیه
    هرکی هم فکر میکنه پایین و ضرر داره کار نکنه بره دنبال یه کار دیگه ضرر نکنه
    علت گرانی اسنپ هم سرمایه اولیه حداقل 200 میلیونی (که با انداختن تو اسنپ 100 میلیونش میپره یه لگن براش میونه )هزینه بیمه خودرو مالیات جریمه پلیس عوارض شهرداری از هر سفر افزایش کمیسون بالا 10 برابر شدن نرخ لوازم یدکی بنزین 3 تومنی یعنی جایی نمونه که بیاد از درامد راننده طلب حق و حساب کنه از هر کرایه ای که راننده میگیره بیش از نصف اون در بلند مدت میره به اینجاها شاید 50 درصد دست اون راننده بگیره

    2
    10
  6. مگه راننده خرج نداره ؟ اصطحلاک و تصادف . . . و و و نداره ؟ هرچی گرون میشه صداتون در نمیاد ها ؟ تا کرایه 1 هزار تومنم میره بالا همتون بلبل میشد و سینه سپر میکنید . همه شغل ها از کارمند و کار ازاد بازاری مواد غذایی لباس پوشاک خورد خوراک گرون شدنحقوقا اضاف شده هر چند ماه . بعد شماهایی که شغلتون رانندگی نیست میاید میگید آی چه خبره . آی گرون شد . ای فلان . زبونتون فقط واسه کرایه درازه ؟ وجودشو دارید برای قیمت شیر و پنیر اینجور حرف بزنید . ما راننده ها هم ادم هستیم تحصیل کرده اییم زندگی داریم خرج داریم توی کشور شما زندگی میکنیم . پس جمع کنید این حرفاتون رو . انسان باشید . انسان .

    11
    17
    1. یه مشت گاو...

      دقیقن کجا حقوقا اضافه شده؟ بگو منم بدونم؟ من مرداد ۹۹ استخدام شدم با حقوق ماهی ۳ تومن الان دی ۱۴۰۰ هستیم حقوق من ۴ تومنه! ۳۰ درصد اضافه شده
      اون وقت تابستون پارسال کرایه اسنپ همیشه ۱۵ ۲۰ تومن بود تهش مسیر دور میرفتم میشد ۳۰ تومن
      الان اسنپ حالت عادی میزنه ۵۰ ۶۰ یه ذره مسیر دور بشه یا ترافیک باشه راحت میره بالای ۱۰۰ تومن
      یعنی راحت نسبت به تابستون پارسال ۵ برابر شده کوچکترین تغییری هم ت کیفیت خدماتش نیس همچنان فقط راننده میگیره هر کی از ننه اش قهر میکنه میره اسنپ حتی شعور حرف زدن نداره راننده ۶ صبح اسنپ میگیری یارو هنوز نرسیده زنگ میزنه بهت خب آدم باشعور نمیگی ۶ صبح همه خوابن؟ چرا زنگ میزنی نفهم؟ خودم دارم میبینم اگه دیر اومدم بیا در خونه رو از جا درار
      یه مشت گاو شدن راننده اسنپ هرچقدر هم میدی بهشون از سرشون زیاده این همه کرایه رفته بالا فشار رو ملته اقا فکر تصادفه خب مرتیکه تصادف نکن! پول تصادفتو من باید بدم؟؟؟

      28
      15
      1. فشار اقتصادی و مشکلات دیگه جامعه رو قبول دارم و همه ما درگیر این مشکلات هستیم اما ای کاش نظراتتون رو محترمانه تر بیان میکردید. بیشتر راننده ها انسان های با فرهنگ و متشخصی هستن و متاسفانه در بیشتر مواقع مسافرها رعایت حال راننده را نمیکنن و با راننده به عنوان راننده شخصی خودشان برخورد می کنند. احترام یک مسئله متقابل و دوطرفه هست.

        2
        11
      2. با این ادبیات، حرف زدنت معلوم شد خر و گاوی که گفتی کیه
        اسنپ خیلی حال میده راننده ها رو خب شما هم تشریف میگی پول تصادف رو هم میخوای از ما بگیری خب تصادف نکن! وقتی نمیدونی مفهوم کلمه ی تصادف یعنی چی چرا انتظار داری حقوقی بیشتر اون چیزی که گفتی بهت بدن
        هزینه سرویس هر چیزی بر اساس اصطحلاک، ریکس و زحمتی هست که برای اون کشیده میشه

        در آخر مسافر های فهمیده و راننده های فهمیده زیادی وجود دارند و برعکس

        4
        3
    2. مریم ابراهیمی

      منم از نرخ کرایه ها اصلا راضی نیستم. با اینکه سرویس دهی بهتر نشده ولی قیمتها ساعتی میره . بعد هم مینویسه بنا به تعرفه تاکسی تلفنی .
      به اسنپ وتپسی چه مربوط تاکسی تلفنی چقدر میگیره در ضمن چون نظارت دولت و قوه قضاییه روی این دو مرجع کم هست هر چی دوست دارن تعرفه میبرن بالا و از مسافر درواقع پول زور میگیرن

  7. به عنوان کسی که در مشهد راننده اسنپ هستش اصلا قبول ندارم افزایش کرایه رو اتفاقا کرایه ها به شدت پایین هستش برای همین مسافر معطل میمونه تا سرویس ش قبول شه.از امامیه 30 وقتی تا سرافرازان میزنه 15 تومن یا 17 تومن بعد 2 یا 3 نفر با این کرایه میشینن تو ماشین انتظار دارین راننده راضی باشه؟ ما راننده ها حمایت نمیشیم همین چند روز پیش تازه سهمیه بنزین مرداد تا شهریور و به ما دادن در حالی که الان دی ماه هستش خوب من راننده باید بنزین آزاد بزنم اینجوری.این مدل اذیت هایی که ماها میشیم رو نمیبینین؟ کرایه ها پایین بنزین هم که 3 نوبت طلب داریم و ندادن قیمت های لوازم یدکی هم هر روز میره بالا. لطفا انصاف داشته باشین گناه که نکردیم از سر ناچاری اومدیم اسنپ داریم از ماشین و خودمون مایه میزاریم واسه یه لقمه نون که همون رو هم ضرر کنیم.
    البته بگم من در مورد کرایه های مشهد دارم میگم در مورد باقی شهر ها نظر نمیدم

    6
    11
  8. من همین الان چندتا از مسیرهای همیشگیم رو چک کردم…کرایه همون کرایه قبل بود..البته درسته تو این چند ماهه کرایه ها گرون شده ولی کلاه خودمون رو قاضی کنیم چی گرون نشده که انتظار داشته باشیم کرایه اسنپ و تبسی ثابت بمونه؟؟!

    10
    29
    1. اصن معلوم نیس تو راننده ای الکی خودتو جا مسافر جا زدی اسمتم گزاشتی مهسا فکر کردی مردم نمیفهمن
      آقای به ظاهر محترم قیمتا وحشتناک شده برا یه مسیر یه ربع بیست دقیقه ای میزنه ۴۰ هزار تومن! پیاده برم بهتر از اینه ۴۰ تومن بدم به راننده که بخاری نمیزنه ماشینش بو سگ مرده میده شعور هم نداره

      29
      16
      1. عزیز به شدت نامحترم وقتی یک روز از صبح پاشدی رفتی با ماشینی که با بدبختی خریدی برای یک درخواست از کوه رفتی بالا و ۴ نفر سوار کردی کرایه رو هم اسنپ میزنه ۲۰ تمن وقتی مسافر رو سوار کنی میشه ۱۵ که راهی هم نباشه برا کنسل کردن بعد هم تا برسی کف ماشین کنده میشه تو دست انداز ها و کوچه ها دوساعت هم معطل میکنن تا سوار شن . اون وقت بیا نظر بده و مقاله بنویس راننده اگه مجبور نبود نمیومد ماشین رو نابود کنه برا چندغاز کسی که اسنپ کار میکنه فقط داره پول نابود شدن کم کم ماشینش رو میگیره یعنی هیچ مزدی نمیگیره این پول داغون شدن و افت ماشینه که مسافر میده

        2
        2
  9. اقتصاد متلاشی، مشخصه، همه چی گرون میشه، کرایه هم باید گرون بشه، تاکسی ها که همه جوره تو ضررن، لااقل با این افزایش ها کمی کمکشون بشه، واقعا به تاکسی ها فشار وارده (البته خودم مخالف تاکسی اینترنتی هستم چون بد رکبی به تاکسی های قانونی شهری زدن :/ )

    10
    9
    1. لعنت به اسنپ

      از کلمه باید خوشم نمیاد
      چرا باید گرون بشه؟ به چه دلیلی؟ چرا تا یه اتفاقی میفته همه چی باید قیمتش چند برابر بشه؟ بنزین که گرون نشده دو ساله پس چرا کرایه منی که قبلا ته تهش ۲۰ تومن میشد الان میزنه ۱۰۰ ۱۵۰ چه خبره مگه

      15
      9
  10. هم راننده ها حق دارن و هم مسافرها !!! برخی از مشکلات تقصیر راننده، اسنپ/تپسی یا مسافر نیست و مربوط به دولت یا سایر ارگانها مثل شهرداری هست. مثلا یک نمونش همین عدم ساماندهی مشکل ترافیک هست که باعث طولانی شدن زمان سفر و در نتیجه کرایه میشه (ترافیک استهلاک خودرو رو به شدت افزایش میده). یا مثلا در اهواز کیفیت آسفالت بشدت افتضاح هست و خیابونها پر از چاله هستن و همین باعث میشه که ماشین ها داغون بشن و راننده ها تمایلی به پذیرش سفر در نقاط پرچاله نداشته باشن. شهرداری ها عوارض خودشون رو از سفرهای اینترنتی میگیرن پس در قبالش باید خدمات مناسبی مثل اصلاح چاله های معابر، ساماندهی ترافیک و … رو انجام بدن. مسیریاب های اینترنتی مثل نشان، بلد و … هم میتونن با ارتقای کیفیت خدمات خودشون باعث بهبود مسیریابی و کاهش زمان (و در نتیجه هزینه) سفر بشن.

    1
    19

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH