تبلت گیمینگ لنوو Legion Y700 با تراشه اسنپ‌دراگون 870 و نمایشگر 120 هرتزی در راه است

اسمارت‌فو‌ن‌های گیمینگ طی سالیان اخیر به‌تدریج در کانون توجه قرار گرفته‌اند و دستگاه‌هایی نظیر سری راگ‌فون ایسوس، رد مجیک و بلک شارک در حال تعریف استانداردهای جدیدی برای بازار هستند. با این‌حال طی سالیان گذشته شرکت لنوو نیز در زمینه تولید اسمارت‌فون‌های گیمینگ سری Lenovo Legion سرمایه‌گذاری کرده است. اکنون این برند پا را یک گام فراتر گذاشته و به‌دنبال عرضه تبلت‌های گیمینگ است؛ حوزه‌ای که هنوز توسط سایر شرکت‌های تولیدکننده مورد کنکاش قرار نگرفته است.

غول دنیای کامپیوتر در تدارک عرضه یک تبلت گیمینگ بوده و این محصول نخستین نمونه در صنعت به‌شمار خواهد رفت. چنین دستگاهی از پتانسیل لازم برای هموار نمودن مسیر موفقیت شرکت لنوو برخوردار است. در حالی‌که اکنون سایر برندها بر بازار اسمارت‌فون تمرکز دارند؛ عرضه یک تبلت گیمینگ می‌تواند مزایای چشمگیری را برای لنوو به‌دنبال داشته باشد. در این راستا نخستین تبلت گیمینگ شرکت لنوو تحت‌عنوان Lenovo Legion Y700 روانه بازار خواهد شد.

لنوو نخستین بار در ماه دسامبر 2021 به موجودیت این محصول اشاره کرد. اکنون یکی از مدیران اجرایی کمپانی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo برخی جزئیات مربوط به این تبلت را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

به گفته وی لنوو Legion Y700 یک تبلت 8.8 اینچی به‌شمار رفته و مجهز به نمایشگر LCD با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و قابلیت پوشش‌دهی 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 خواهد بود. همچنین این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی حداکثر 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب این دستگاه جزو معدود تبلت‌هایی است که از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا استفاده می‌کنند. تبلت‌های گلکسی تب S7 سامسونگ و آی‌پد پرو اپل در این طیف طبقه‌بندی می‌شوند. ‌‌

 

استفاده از پنل‌های اولد در تبلت‌ها چندان معمول نبوده و تنوع مدل‌های مجهز به نمایشگر با نرخ نوسازی بالا نیز محدود است. بنابراین لنوو Legion Y700 حداقل از مورد دوم بهره‌مند خواهد شد. نکته جالب‌توجه اینکه توان پردازشی تبلت گیمینگ آینده لنوو از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 870 ساخت شرکت کوالکام تامین خواهد شد. این تراشه حتی در سال 2022 نیز کماکان عملکردی تراز اول را از خود ارائه داده و در مقایسه با کلیه تولیدات میان‌رده کوالکام، کارآمدتر ظاهر می‌شود. در واقع این نیمه‌هادی صرفا در رقابت با تراشه اسنپ‌دراگون 888 و مدل‌های پرچم‌دار سال 2022 مغلوب می‌شود.

تبلت Legion Y700 مجهز به اسپیکرهای برند JBL بوده و از استانداردهای دالبی ویژن و Dolby Audio پشتیبانی می‌کند. تصاویر منتشر شده از این تبلت به وجود حداقل یک پورت USB Type-C و یک دوربین در پنل پشتی اشاره دارند. همچنین این گجت از برخی امکانات نرم‌افزاری منحصربه‌فرد برخوردار خواهد بود. بعلاوه کاربران با استفاده از یک گزینه می‌توانند نسبت ابعاد بازی‌ها را به 21:9 تغییر دهند.

با انجام این‌کار، نوارهای مشکی‌رنگ در قسمت‌های فوقانی و تحتانی نمایشگر ظاهر خواهند شد. بنابراین تجربه نمایشی با الگوی معمول قابل مشاهده در یک تبلت اندرویدی برابری خواهد کرد. متاسفانه هنوز مشخص نیست که آیا لنوو برای عرضه این دستگاه در خارج از خاک چین نیز برنامه‌ای دارد یا خیر. در واقع کمپانی احتمالا به این جمع‌بندی خواهد رسید که تبلت مورد اشاره در خارج از مرزهای چین با استقبال چشمگیری مواجه نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH