یکی از عوامل کندی اینترنت ایران به‌زودی اصلاح خواهد شد

به گزارش آی‌تی‌رسان، کمیته‌ای تحت عنوان اصلاح مهندسی ترافیک شبکه ملی اطلاعات، جهت بهبود جریان ترافیک کشور و افزایش سرعت اینترنت، تشکیل شده و صبح امروز، جلسه‌ای با حضور تمامی اعضا برگزار کرده است.

اعضای این کمیته، شامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها و برخی دیگر از نهادهای مرتبط با این حوزه هستند.

طبق بررسی‌های این کمیته، یکی از عوامل کندی اینترنت کشور، این است که تجهیزات مربوط به سیستم‌های مسیریابی و ترجمه آدرس IP کاربران، در تهران واقع شده است و این موضوع باعث می‌شود که تمام ارتباطات بین کاربران یک اپراتور، ابتدا از سمت فرستنده به تهران منتقل شده و سپس به گیرنده ارسال ‌شود. این اتفاق حتی هنگامی که دو کاربر در یک شهر دور از تهران باشند نیز اتفاق می‌افتد.

این مسئله که یکی از ضعف‌های بزرگ ارتباطی کشور است؛ باعث ایجاد تاخیر بیشتر در مسیر ارسال دیتا می‌شود و به مشکل کندی اینترنت دامن می‌زند. از همین رو براساس تصمیم کمیته مذکور، بنابر این شد که تمرکز تجهیزات مسیریابی از تهران برداشته شود و این مراکز در سراسر کشور توزیع شوند.

در فاز اول، سه کلان‌شهر تبریز، شیراز و مشهد جهت انتقال این تجهیزات در نظر گرفته شده است؛ و در مراحل بعدی قرار است این مراکز به ده شهر برسد.

در حال حاضر بیست درصد از اقدامات لازم جهت اجرای فاز اول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال، فاز اول اجرایی شود.

این تمرکززدایی باعث می‌شود که مسیریابی بین کاربران هر اپراتور، از شهری که به آن‌ها نزدیکتر است و نه صرفا شهر تهران، انجام شود. این مسئله با سرعت بخشیدن به فرآیند ارسال دیتا، می‌تواند کیفیت اینترنت را بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH