اشتراک، تبلیغات و اسپانسر؛ وقتی نماوا و فیلیمو فقط به فکر درآمد بیشتر هستند!

داستان خرید اشتراک و نشان دادن تبلیغات در VODها یا سرویس‌های ویدیو به هنگام درخواست نماوا و فیلیمو ، اتفاقیست که از مدت‌ها پیش کاربران بسیاری به آن اعتراض می‌کردند ولی اقدامی در جهت رفع آن انجام نشده است.

منطق کار پلتفرم‌های شبکه‌ نمایش خانگی آن است که شما برای تماشای محصولی که تولید شده باید پول پرداخت کنید. طبیعتا زمانی که پول یک کالا را پرداخت می‌کنید، دیگر نباید در ابتدا یا میان پخش آن برنامه، فیلم یا سریال، تبلیغاتی مشاهده کنید، زیرا پول ساخت برنامه را پرداخت کرده‌اید.

از طرفی در سرویس‌هایی که این محتوا را رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد، وجود تبلیغات کار متعارفی است، زیرا محتوا به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده و در قبالش، پخش کننده حق دارد تا درآمد تولید محتوا را از تبلیغات کسب کند.

نه تنها در خصوص VODها، بلکه شرایط کار برای هر نوع سرویس اشتراکی به همین شکل است، مثلا در یوتیوب با پرداخت حق اشتراک دیگر تبلیغی مشاهده نخواهید کرد، یا حتی در بسیاری از سایت‌ها نیز با پرداخت اشتراک، تبلیغات سایت حذف می‌شود، همین منوال در خصوص تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آنلاین نیز وجود دارد.

چنین روشی در سرویس‌های پخش اشتراکی بزرگ دنیا مانند نتفلیکس نیز متداول است و شما پس از پرداخت اشتراک دیگر تبلیغی در سایت یا محتوای ویدیو مشاهده نخواهید کرد یا آنکه تبلیغات موجود بسیار محدود و غیرقابل اشاره هستند.

اما در خصوص فیلیمو و نماوا همه چیز متفاوت است، در واقع در این سرویس‌ها علاوه بر پرداخت حق اشتراک قابل توجه، باید تبلیغات متعددی در ابتدا محتواهای ویدیویی یا در میان برنامه‌ها مشاهده کنید. این درحالی است که برخی سرویس‌های رایگان نیز همان ویدیوها را با نشان دادن تبلیغات منتشر می‌کنند و دقیقا مشخص نیست کاربران نماوا و فیلیمو باید پول چه چیزی را پرداخت کند؟!

در ادامه شیوه‌های مختلف نشان دادن تبلیغات و دریافت اشتراک را که توسط فیلیمو و نماوا اجرا می‌شود، با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

نشان دادن تبلیغات پیش از آغاز محتوای تصویری

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام استفاده از فیلیمو و نماوا متوجه آن خواهید شد، آن است که پیش از آغاز برخی محتواها همچون فیلم‌، سریال، انیمیشن، برنامه و غیره، باید چند ثانیه به تماشای تبلیغات بنشینید. البته این روند گاها تغییر می‌کند، به عنوان مثال ممکن است ابتدای فیلم‌ها و سریال‌های نه‌چندان محبوب، تبلیغات پخش نشود، اما فیلم‌ها و سریال‌های اختصاصی و برنامه‌های محبوبی که شاید 90 درصد کاربران این دو سرویس برای دیدن همین مجموعه‌ها اشتراک خریداری می‌کنند، با تبلیغات آغاز می‌شود.

تبلیغات فیلیمو

در واقع شما هزینه اشتراک را پرداخت کرده‌اید اما باز هم باید تبلیغات مشاهده کنید. در این میان واقعا مشخص نیست تفاوت نماوا و فیلیمو با سرویس‌های رایگان ایرانی که همین فیلم‌ها و سریال‌ها را با وجود تبلیغات به صورت رایگان منتشر می‌کنند، چیست؟

نکته قابل توجه آن است که برخی از سریال‌هایی که ترند شده‌اند و بسیاری از کاربران منتظر عرضه‌ آن‌ها هستند، تبلیغات بیشتری دارند، یعنی ممکن است حتی بیش از 30 ثانیه در ابتدای فیلم یا سریال مشهور، تبلیغات پخش شود.

زمانی که کاربر حق اشتراک پرداخت می‌کند، انتظار دارد دیگر برای دیدن فیلم یا سریال محبوبش، منتظر به پایان رسیدن تبلیغات نباشد، اما متاسفانه این شیوه در میان سرویس‌های VOD در ایران متداول شده و به نظر می‌رسد کاربران علاوه بر پرداخت اشتراک، باید تبلیغات ابتدای برنامه‌ها را نیز تحمل کنند.

دریافت اسپانسر توسط برنامه‌ها و تبلیغات میان برنامه‌ای

شاید فکر کنید تبلیغات ابتدای برنامه، تنها تبلیغی باشد که در هنگام دیدن برنامه‌های فیلیمو و نماوا تجربه خواهید کرد، اما کاربران این دو سرویس بهتر از ما می‌دانند که اینطور نیست.

هر دو سرویس نماوا و فیلیمو در کنار سریال‌های تولیدی، دست به ساخت برنامه‌های متنوعی زده‌اند که بیشتر آن‌ها گفتگو محور بوده و یا در حوزه تفریح و سرگرمی قرار می‌گیرد. اما نکته قابل توجه آن است که هر کدام از این برنامه‌ها یک اسپانسر اصلی دارند که نام و لوگوی آن در بخش‌های مختلف برنامه دیده می‌شود، اما این پایان کار نیست.

اشتراک فیلیمو

در بخش‌های مختلف برنامه‌های تولید شده توسط نماوا و فیلیمو، تبلیغات کوچک و بزرگی از اسپانسر برنامه را مشاهده می‌کنیم و این تبلیغات همواره مزاحم برنامه دیدن شما می‌شوند. اما این هم پایان کار نیست، چرا که در هر برنامه معمولا یک زمان قابل توجه به تبلیغ سرویس‌ها و خدمات اسپانسر برنامه اختصاص داده می‌شود، بخشی که تنها هدف آن تبلیغات است و هیچ جذابیتی برای بیننده ندارد!

در واقع اگر می‌خواهید برنامه‌های ساخت نماوا و فیلیمو را ببینید، علاوه بر پرداخت اشتراک، مجبور به دیدن تیزر تبلیغاتی پیش از شروع برنامه و در کنار مشاهده لوگو و تبلیغات ریز و درشت اسپانسر در طول برنامه و همچنین یک تایم اختصاصی برای تبلیغ اسپانسر در طول برنامه می‌شوید.

در همه جای دنیا برای ساخت یک برنامه سه راه پیش روی برنامه‌ساز قرار دارد:

  • گرفتن حق اشتراک
  • گرفتن اسپانسر
  • نشان دادن تبلیغات

اما متاسفانه در فیلیمو و نماوا هم حق اشتراک دریافت می‌شود، هم برنامه‌ها اسپانسر دارند و هم پیش از شروع برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها، تبلیغات پخش می‌شود!!

طولانی کردن زمان پخش سریال برای دریافت حق اشتراک بیشتر

حتی اگر بخواهیم از مساله تبلیغات و اسپانسر برنامه بگذریم، ترفندی که جدیدا توسط نماوا و فیلیمو اتخاذ شده برای اجبار کاربران به پرداخت اشتراک بیشتر، اصلا قابل قبول و اخلاقی نیست.

زمانی که یک سریال با تبلیغات گسترده آغاز می‌شود، بسیاری از افرادی که تاکنون اشتراک نداشتند یا اشتراکشان را اخیرا تمدید نکرده‌اند، برای دیدن آن سریال به خرید اشتراک روی می‌آورند و این یعنی افزایش تعداد کاربران نماوا و فیلیمو!

حال اگر پخش یک سریال در مدت زمان سه ماه به پایان برسد، این کاربران برای دیدن سریال، سه ماه حق اشتراک خریداری می‌کنند، اما اگر پخش این سریال شش ماه به طول بینجامد چه؟ طبیعتا کاربران مجبور به خرید حق اشتراک به مدت شش ماه می‌شوند.

طولانی‌تر شدن زمان پخش یک سریال، ترفندی است که توسط VODها ایجاد شده تا کاربرانشان را مجبور به پرداخت حق اشتراک بیشتر کنند. حتما تاکنون متوجه شده‌اید که پخش یک قسمت جدید از یک سریال به دلایل مختلف به تاخیر می‌افتد. این تاخیرها باعث می‌شود مدت زمان پخش سریال از چند روز تا چند ماه افزایش پیدا کند و طبیعتا افرادی که می‌خواهند سریال را ببینند، در طی این مدت حق اشتراک می‌خرند.

اما حقه دیگری که واقعا از اخلاق حرفه‌ای به دور است، آن است که در میان راه یک سریال، پخش آن متوقف می‌شود و نیمی دیگر از سریال با عنوان فصل دوم با یک تاخیر قابل توجه به نمایش درمی‌آید. این درحالیست که بر اساس داستان و قصه کاملا مشخص است که فصل ابتدایی به پایان نرسیده و اصلا قرار به ساخت فصل دوم نبود و صرفا برای طولانی‌تر کردن زمان پخش سریال، نیمی از آن با عنوان فصل دوم پخش می‌شود.

تبلیغات فیلیمو

نمونه این اتفاق را حتما دیده‌اید که سریالی بدون پایان رسیدن قصه و جمع‌بندی به پایان فصل اول می‌رسد و فصل دوم آن دقیقا از ادامه داستان فصل اول ادامه پیدا می‌کند، این درحالی است که اگر سازندگان یک سریال قصد داشتند داستان را در دو یا چند فصل منتشر کنند، از نظر داستان یک پایان‌بندی مشخص برای فصل یک در نظر می‌گیرند و فصل دوم با حضور برخی از کاراکترهای جدید و داستانی جدید بر پایه اتفاقات فصل اول، ادامه پیدا می‌کرد.

اما برخی سریال‌های فیلیمو و نماوا در حالی که قرار است در یک فصل پخش شوند، به علت استقبال کاربران، پخش آن‌ها متوقف شده و به جهت طولانی‌تر کردن زمان پخش، قسمت‌های جدید سریال با عنوان دروغین فصل دوم پس از مدتی تاخیر پخش خواهد شد.

عدم احترام به کاربران توسط فیلیمو و نماوا

در واقع سرویس‌های VOD در ایران بیشتر به هدف کسب درآمد بیشتر کار می‌کنند و کمتر به کاربران بها می‌دهند. علاوه بر دریافت حق اشتراکی که هر چند وقت یک بار افزایش چشمگیری دارد، در ابتدای پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌ها تبلیغ پخش می‌کنند و حتی در میان برنامه‌‌ها نیز تبلیغات مختلف مربوط به اسپانسر را نیز مجددا پخش می‌کنند!

اگر قرار است هزینه ساخت فیلم‌ها و برنامه‌ها از محل تبلیغات تامین شود، گرفتن حق اشتراک از کاربران کار درستی نیست، اگر هم بنا به دریافت حق اشتراک است، نشان دادن تبلیغات و محتوای ویژه اسپانسرها برای افرادی که اشتراک دارند، کاری غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود.

تبلیغات فیلیمو

در عین حال استفاده از ترفندهایی مانند به تاخیر انداختن زمان پخش یا قطع پخش سریال در میانه راه به بهانه اتمام فصل اول، تنها راه‌کارهایی برای مجبور کردن کاربران به خرید اشتراک بیشتر است که به نوعی عدم انجام تعهدات محسوب می‌شود.

البته این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سطح برنامه‌ها و سریال‌ها آنقدری که باید جالب نیست و بسیاری از سریال‌ها نتوانسته نظر مثبت کاربران را جذب کند. متاسفانه مردم ما از سطح پایین برنامه‌های صدا و سیما به VODها روی آورده‌اند و فیلیمو و نماوا حکم قورباغه هفت‌تیرکش در شهر خلوت را دارند، سرویس‌هایی که شاید هرچند وقت یک بار، برنامه یا سریال جذابی را تولید کنند، اما سطح اکثر برنامه‌های آنها تفاوت زیادی با صدا و سیما ندارد و چه‌ بسا پایین‌تر هم باشد!

نکته جالب آن است که به ویژه در فیلیمو، بیش از 90 درصد کامنت‌ها در خصوص فیلم‌ها و سریال‌ها مثبت است و حتی مجموعه‌هایی که امتیاز بالایی ندارند نیز همواره کامنت‌های مثبتی دریافت می‌کنند. حتی در مواردی مشاهده شده که سریالی که هنوز آغاز نشده، تعداد بالایی کامنت مثبت دریافت کرده و حتی در مورد قسمت پخش نشده آن نظر کارشناسی ثبت شده است که این موارد نیز خود اعتبار و واقعی بودن کامنت‌ها را زیر سوال می‌برد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شما هم از پخش تبلیغات برای سرویسی که حق اشتراک آن را خریده‌اید، ناراضی هستید؟

 

27 در مورد “اشتراک، تبلیغات و اسپانسر؛ وقتی نماوا و فیلیمو فقط به فکر درآمد بیشتر هستند!”

  1. بسیار دقیق تحلیل کردید ممنون از شما ،من هم همیشه نسبت به این موضوع اعتراض داشتم که چرا حق اشتراک اینقدر گرون هست و تبلیغات و اسپانسر هم وجود داره در واقع یه جورایی میشه گفت سر گردنست دیگه ،

  2. بخش نظرات رو خیلی خوب اشاره کردین
    خودم کاربر فیلیمو بودم و میدیدم 90 درصد نظر مثبت ثبت کردن و من هم به خاطر این نظرات جذب شده بودم فیلم رو دیدم ولی از فیلم خوشم نیومد یا دوبله مشکل داشت به خاطر همین نظر منفی ثبت کردم 90 درصد موارد میدیدم نظرم منتشر نشده.

    1
    6
  3. اینها یاران شیطان هستند که جدای از اینکه عمر و وقت و جوانی شما را بابت توهمی به اسم فیلم به هدر می دهند علاوه بر اون جیب شما رو هم خالی می کنند تا به خاطر هیچ و پوچ هم عمرتون هدر میره و هم مال تون. وقتی مرگ رو ملاقات کردین چنان حسرتی بخورین که همین حسرت عذابش برای انسان کافیه !

    1. جناب گمنام
      ایرانی جماعت که یه سره جیبشو میزنن یکی از اون هزار مورد موجود همین سایت هاست
      درمورد بحث عرفانی که کردی خدمت شما عارضم:
      شیطان که موجودی غیر قابل اثبات هست درمورد چیزی صحبت کن و ادعا هایی بکن که که بشه اثبات کرد
      چیزی بعد مرگ وجود نداره که بخوای حسرت بخوری ولی به این چیزها هم فکر کنی و به طمع زندگی پس از مرگ باشی زندگی را جهنم و به پوچی میرسی و به نفع عده ای که گولت زدن خواهی بود.
      از زندگی لذت ببر که تکرار نشدنیه

      درمورد اون قسمت از نظرت درباره فیلم و هدر دادن وقت باهات موافقم چون دولت ها آانسان هارو با فیلم و… مشغول و سرگرم میکنن تا کمتر بهشون گیر بدن چیزهایی رو که میخوان مخفی کنن از دیدگانتون.

      و کلام آخر انسانهای بزرگ بجای فیلم دیدن کتاب میخوانند و انسانهای عادی فیلم میبینند.

      1
      3
  4. اینا خودشون اصلا کپی رایت رعایت نمیکنن و خودشون شاکی سایت های فیلم و سریال های دیگه هستن
    جالب ترین نکته ای که هست
    اگر با ای پی خارجی وارد سایت بشی فقط فیلم های داخلی رو نشون میده
    به این دلیل که تمامی فیلم و سریال های خارجی غیرقانونی دارن پخش میکنن و از نت فیلیکس و HBO و … میترسن

    1
    5
  5. وقتی مردم اشتراک میخرن و براشون حقوقشون مطرح نیست و خودشون اهمیت نمیدن چرا این شرکتها سواری نگیرن و تبلیغ نزارن؟ هر کدوم ما حتی نویسنده همین مقاله اگر مدیر همین شرکتها بشیم تا زمانی که مجبور نشیم تبلیغات رو قطع نمیکنیم

    1
    3
  6. ملت حذب باد که میگن همینه ************************************************************* یه خورده عقلم خوبه تا کی میخواید فیلم خانوادگی به اصطلاح ببینید و اصلا شما چرا فیلم میبیند بشنید پای شبکه ای فیلم و تی وی ملی و نماوا و فلیمو با زیراب زنی کامل امثال تاینی مووی محبوب رو پایین کشیدن و حتی دوبلرهای اونها هم کشیدن با پول زیاد سمت خودشون و همینجا میگم شرم بر اون دوبلرها که فیلم سانسوری دوبله میکنن و لیاقت چنین ادمهایی همین نماوا و فلیمو و امثال اون هست و حالا که مشتریهای ******* هم پیدا کردن تعیین تکلیف براتون میکنن بی لیاقتها……

    1
    2
  7. مملکت نیست که سرزمین دزدهاست
    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی آقا نخرید خب مگه نمیدونید همه این رسانه ها و سایت های داخلی دست چه ارگانیه
    در فضای مجازی و هر فضایی هم مزدوران هر چقدر دستو پا بزنید برای ماله کشی نمیتونید.
    همون یوتیوب که از نظر شما ******* مال بلاد کفره هرچند قانونشه وسط ویدیوها تبلیغات نشون بده اما وقتی اکانت پرمیوم تهیه میکنی تبلیغات نشون نمیده برات.

    به قول خ (امیدوارم خداوند همه مارا آدم کند)

    2
    10
  8. منم یه مدت اشتراک نماوا را داشتم اما بعدش دیدم هم کیفیت پخش پایینی داره و هم اینکه فیلمها و سریالها خارجی به شدت سانسور میشه و دوبله فارسی ضعیفی دارن پس ترجیح دادم فیلم و سریالهای موردنظرم را از سایتهای دیگه با کیفیت عالی دانلود کنم و با زیرنویس نگاه کنم اینجوری زبان انگلیسیم هم تقویت میشه و همینطور فیلم و سریال را کامل نگاه کردم بدون هیچ تبلیغی

    3
    27
  9. واقعا من نمیتونم فیلم و به زبان غیر اصلیش ببینم، سانسور صحنه ها برام مهم نیست ولی تغییر موضوع فیلم و دوبله و نمیتونم تحمل کنم

    4
    22
  10. کسی که فیلیمو و نماوا نصب و استفاده میکنه و حتی اشتراکشو میخره حقشه بدترین بلاها سرش بیاد

    7
    31
  11. در مورد بخش نظرات هر دو سایت فیلیمو و نماوا ؛ به شخصه در مورد یکی دو تا فیلم نظر گذاشتم و انتقادی کردم بدون هیچ توهینی ؛ اما به هیچ عنوان نظر را منتشر نکردند

    2
    26
    1. دقیقا؛
      فقط یه درصد کمی از نظرات منفی منتشر میکنن که بگن همه جور سلیقه ای وجود داره ولی در واقع بیشتر نظرات منفی منتشر نمیشه.

      1
      2
  12. وقتی میشه دزدی که بر خلاف شرایط و مقررات مندرج در توافقنامه عمل کنند. احتمالا این توافقنامه یا لینک و پیوندی به آن هر دفعه که یوزر اشتراک میخره یا تمدید میکنه در دسترسش قرار میگیره و طبق قوانین مرسوم، این قوانین هر زمانی میتونه تغییر کنه و مسئولیت کاربر هست که از تغییرات اونها مطلع باشه.
    نمایش تبلیغات چیزی نیست که خلاف قانون باشه و هیچ قانونی تعریف نشده و وجود نداره به این صورت که: اگه شما اشتراک سایتی رو دارید و بابتش پول دادید، اونها دیگه حق ندارند تبلیغات نشون بدند یا غیره.
    بلکه تنها چیزی که محرزه شما پول دادید که دسترسی به محتوای vip رو داشته باشید. خود فیلم ها و آثار هم در اکثر مواقع تبلیغات هستند اصلا. تبلیغ کالا، تبلیغ نحوه پوشش، تبلیغ یک ایدئولوژی خاص، تبلیغ هر چیزی.

    تنها کاری که یوزر میتونه بکنه در واقع کاری نکردن هست. مجبور نیستید که اشتراک بخرید؛ اگر هم که میخرید باید با قوانین اونها بخرید و کنار بیایید. ولی چیزی که محرزه اسم این کار دزدی نیست، فقط اونها یک سیاستی دارند که شما خوشتون نیومده و باید از طریق خودشون یا امضای پتیشنی یا چیزی اینو به گوششون برسونید یا اینکه برید دنبال سرویس های دلخواه خودتون که ایران هم به خاطر وارز بودن، پره از سرویس های فیلم و سریال .

    29
    4
    1. سعید صانعی

      ما در متن نگفتیم که این دو سرویس دزدی می‌کنند یا برخلاف قوانین گام بر می‌دارند، بلکه اعتراض ما به شرایط و قوانینی است که در این سرویس‌ها حاکمه و این شرایط استاندارد نیست و صرفا برای افزایش درآمد تبیین شده، زمانی که قرار هست یک سریال در 10 هفته پخش بشه ولی پخش آن در میانه کار تغییر میکنه و 20 هفته طول میکشه که کاربر مجبور به خرید اشتراک بشه، این بی احترامی به کاربر هست و دلیلی ندارد ما هیچ کاری نکنیم ، این که شما میگید مجبور نیستید اشتراک بخرید، یک بهانه قدیمی و کلیشه‌ای برای ارائه سرویس بد هست. زمانی که یک سرویس بزرگ خدمات خوبی ارائه نمی‌ده ما حق داریم که به اون سرویس اعتراض کنیم و از طرفی حق طبیعی کاربران برای استفاده از یک سرویس رو یادآوری کنیم

      2
      27
      1. بله اینرا که شما درست می گویید اما به نظر من این چیزها کاملا طبیعی است سرویس ایرانی و آثار و محتوا ایرانی بالاخره همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید دیگر! درست؟! میخواهم بگویم اگر من بودم توقعی نداشتم چونکه این چیزها را از قبل حساب کتاب کرده ام و انتظارش را دارم، و اینرا هم میدانم از آدم های شلخته و سطحی و غیر متعهد و بی شوق (که فقط از روی امرار معاش صبحها به سرکارشان می روند) خدماتی بهتر از این بر نمی آید، چه آن بازیگر چه آن برنامه نویس و چه آن قانون نویس و هیئت مدیره سایت. نت فلیکس همه فصل را یکجا می دهد بیرون اما به قول شما در اینجا سریال را هفتگی می دهند بیرون! خب کسی که با این شرایط تن می دهد و از اینها سرویس می خرد را ملامت کنید به خصوص اینکه میلیون ها و میلیاردها جایگزین جذاب تر و متعهد تر و مفید تر وجود دارند. اما ما محکوم هستیم بشینیم 3 هفته پتیشن امضا کنیم که تبلیغات را جمع کنند، یکماه هشتگ بزنیم که فلان سریال را برگردانند، دو ماه اشتراک نخریم و تحریم کنیم برای فلان خواسته…. در کوچه و خیابان امضا جمع کنیم برای بهمان خواسته…. سیستمی که ذاتا غیرمتعهد و برای یک هدف دیگری دور هم جمع شده و این وسط هیچ دیسیپلینی و استانداردی مطابق پارامتر های شما ندارد را باید خیلی راحت کنار گذاشت. به یک آتش اگر سوخت نرسانید بعد مدت کوتاهی خودش خودبخود خاموش خواهد شد؛ یعنی اصلا نیازی نیست شما کار اضافه تری بکنید، صرفا به آن سوخت نرسانید، و همچنین هم انتظار نداشته باشید طبیعت آتش (که سوزاندن است) در میانه کار تغییر کند.

        2
        4
        1. سعید صانعی

          دقیقا مطلب ما هم در همین خصوص هست که نباید حق طبیعی و ابتدایی کاربر ازش دریغ بشه، متاسفانه ما به ضایع شدن حقمون عادت کردیم و به همین خاطر دیگه تلاشی برای درست کردن شرایط نداریم
          این دو سرویس با وجود این که هم کاربران و هم درآمد بسیار بالایی دارند، تلاش نمی‌کنند تا به حق کاربر احترام بگذارند و حتی برخی ترفندها رو ایجاد می‌کنند تا کاربران رو به خرید حق اشتراک طولانی‌تر مجبور کنند و این قابل چشم‌پوشی نیست

          1
          8
    2. قشنگ مشخصه ایشون یکی از مدیران یا نون خور هاشون هست :))
      تا کی تعصب و حرف مفت ؟ تا کی نپذیرفتن واقعیت ؟

      3
      19
    3. بزرگوار، بنده از نتفیلیکس مدت ها استفاده کردم بدون هیچ تبلیغی و اون زمان هم فکر کنم ۳ دلار ماهانه میدادم. الان تقریبا دارم همون پول رو میدم به فیلیمو و به هیچ عنوان نمیخوام تبلیغاتشان رو ببینم. این حق منه. من تصمیم گرفتم دیگه ازشون اشتراک نگیرم. کلا بیزنس‌من در ایران خیلی کم داریم، همیشه کلاهبردار هستند.

  13. فیلیمو و نماوا مزخرف به تمام معنا هستند

    جدیدا سریال ها آبکی ، کش دار و بی محتوا شدند .پر از تبلیغ و پخش دیر و مسائلی از این دست

    اونایی که اشتراک میخرن سزاوار این توهین ها هستند

    4
    22
  14. خدا ازشون نگزره واقعن
    کجای دنیا اینجوریه؟ یعنی یکی نیست به اینا گیر بده؟ این مملکت قانون نداره؟

    2
    25
    1. یادت نمیاد موقع اومدن اینها، یهو تمام وبسایت های دانلود فیلم، حذف و نابود شدن؟!
      فکر میکنی فقط دو سه تا دونه مدیر فلان وبسایت، چنین قدرتی دارن که بزرگترین وبسایت ها رو حذف یا فیلتر کنن یا هاستشون رو قطع کنن؟

      2
      24
    2. واقعا اکثر بیزنس‌من های ایرانی کلاهبردار هستند. واقعا بنده هیچ جای دنیا رو ندیدم اینجوری باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH