راهنمای تعمیر لباسشویی سامسونگ و تعمیر ظرفشویی سامسونگ

ممکن است شما هم یکبار پیش از شست و شوی لباس ها متوجه شده باشید که دستگاه لباسشویی تان خراب شده و کار نمی کند، این اتفاق بسیار کلافه کننده است مخصوصا اینکه فکر تعمیر لباسشویی و یا تعمیر ظرفشویی و هزینه های آن نیز ناراحتی ما را دو چندان می کند.

پیدا کردن مشکل ماشین لباسشویی و بر طرف کردن آن نیاز به تخصص داشته و کار ساده ای نیست، در این مطلب به بررسی مشکلات رایج لباسشویی و آموزش برطرف کردن آن ها می پردازیم، در صورتی که رفع مشکل لباسشویی توسط خودتان قابل حل بود آن را از طریق مطالعه متن رفع کنید، در غیر این صورت برای رفع مشکل از تکنسین کمک بگیرید.

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

با توجه به اینکه هر روز با امکانات مختلفی در ماشین های لباسشویی رو به رو می شویم، اما همه آنها در هر برند و مدلی عملکرد یکسانی دارند، در صورت رو به رو شدن با مشکلات ماشین لباسشویی سامسونگ با تشخیص علت خرابی ماشین لباسشویی می توان آن را بر طرف کرده و ماشین لباسشویی را تعمیر کرد.

برای رفع ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ از طریق مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی اقدام کنید.

Figure 1تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

ایرادات رایج ماشین لباسشویی سامسونگ و رفع آن ها

  1. علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از روشن کردن آن
  • پریز برق و دو شاخه ماشین لباسشویی را بررسی کنید که برق داشته باشند، در صورت ایراد و خرابی آن ها را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.
  • کلید روشن خاموش ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا وصل باشد و خراب نباشد، اگر خراب است آن را تعویض کنید.
  • اتصالات کابل به ترمینال و خود کابل رابط و سیم های ماشین لباسشویی را بررسی کنید که سالم باشند و قطعی نداشته باشند، اگر کابل یا اتصالات قطعی دارند آن را تعویض کنید، خرابی در قسمت اتصالات را بررسی و تعمیر کنید.
  • میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید که سالم باشد، در صورت خرابی آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید، خرابی زبانه قفل درب از دیگر علل مشکل در میکرو سوئیچ است.
  1. علت مشکلات آبگیری ماشین لباسشویی سامسونگ

کندی در آبگیری، عدم توقف آبگیری ماشین لباسشویی و تخلیه همزمان در هنگام آبگیری از مشکلات اساسی مربوط به آبگیری ماشین لباسشویی هستند، خرابی و ایراد سوئیچ فشار، قفل درب لباسشویی، کاهش فشار آب شهری، خرابی تایمر لباسشویی از دلایل بروز مشکلات در آبگیری اند که هر کدام باید به صورت جداگانه بررسی شده و تعمیر و در صورت نیاز تعویض شوند.

  1. علت وارد نشدن آب در ماشین لباسشویی روشن
  • شیر برقی ماشین لباسشویی را بررسی کنید، در صورتی که شیر برقی خراب است آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.
  • از وصل بودن آب شهری و لوله کشی مطمئن باشید، اگر لوله کشی منزلتان مشکل دارد آن را بر طرف کنید.
  • هیدرواستات را بررسی کنید، در صورت خرابی آن را تعویض کنید.
  • فیلتر ورودی شیر الکتریکی را بررسی و تمیز کنید، توری شیر الکتریکی را باز کرده و آن را بشویید.
  • خراب بودن تایمر از دیگر دلایل وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی است، از وصل بودن شیر به تایمر مطمئن شوید، اگر تایمر خراب است آن را عوض کنید.
  1. علت روشن بودن چراغ ماشین لباسشویی و کار نکردن آن
  • موتور تایمر را بررسی کنید که سالم باشد، برای بررسی عملکرد موتور سیم های آن را باز کرده و به صورت مستقیم به برق بزنید، اگر موتور کار نکرد آن را عوض کنید.
  • چرخ دنده ها را بررسی کنید که سالم باشند، در صورت خرابی آن ها را تعویض کنید.
  1. علت وارد شدن آب داخل مخزن ماشین لباسشویی در هنگام خاموشی
  • خراب بودن شیر الکتریکی از دلایل ورود آب به مخزن دستگاه حتی در هنگام خاموشی دستگاه است، برای رفع این مشکل شیر الکتریکی را تعویض کنید.
  1. علت خارج شدن آب از ماشین لباسشویی
  • سوراخ شدن لاستیک دور درب یکی از دلایل خارج شدن آب از دستگاه است، املاح موجود در آب در طولانی مدت موجب خورندگی لاستیک و سوراخ شدن لاستیک می شوند، در صورت مشاهده سوراخ روی لاستیک آن را تعویض کنید.
  • سوراخ بودن مخزن و لوله خرطومی مخزن لباسشویی و نشتی از آن از دیگر دلایل خروج آب از دستگاه است.
  • عدم اتصال درست شیلنگ ورودی به شیر الکتریکی باعث خارج شدن آب از ماشین لباسشویی می شود، با اتصال درست شیلنگ به شیر وردی مشکل را بر طرف کنید.
  1. علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ

خرابی موتور از دلایل اصلی نچرخیدن دستگاه لباسشویی است، عدم تعادل دستگاه لباسشویی به دلیل ریختن لباس بیش از حد ظرفیت در دستگاه و عدم عملکرد صحیح تسمه های لباسشویی از دلایل نچرخیدن دیگ هستند، ایراد در پمپ تخلیه و سوئیچ درب نیز می توانند در چرخش دیگ مشکل ایجاد کند.

  1. علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

خرابی قطعاتی همچون المنت، ترموستات و عدم تنظیم صحیح ترموستات لباسشویی از دلایل اصلی گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هستند، با تعویض المنت و ترموستات این مشکل را برطرف کنید.

  1. علت عدم تخلیه آب کثیف از داخل مخزن ماشین لباسشویی

خراب بودن پمپ تخلیه آب، خرابی پلاتین تایمر، کثیف بودن فیلتر پمپ آب و تا خوردن شیلنگ خروجی از دلایل اصلی عدم خروج آب از داخل مخزن لباسشویی است.

  1. علت لرزش ماشین لباسشویی هنگام آب کشی

عدم تراز بودن ماشین لباسشویی، خرابی کمک فنرهای ماشین لباسشویی، خرابی شفت و بلبرینگ ماشین لباسشویی، خرابی تسمه و بار نا متعادل لباس ها از دلایل اصلی لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ محسوب می شوند.

Figure 2آموزش تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ از دیگر لوازم کاربردی منازل به شمار می رود که ممکن است دچار ایراد و خرابی شده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ به تخصص و تجربه نیاز دارد، در ادامه به توضیح تعدادی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ و نحوه رفع آن ها توسط خودتان می پردازیم.

  1. علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

پیش از هر چیزی از برق داشتن پریز و سالم بودن دو شاخه مطمئن باشید، بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی و فعال نشدن چفت آن از دیگر دلایل روشن نشدن دستگاه است، عدم عملکرد صحیح تایمر و برد الکترونیکی نیز در روشن نشدن ظرفشویی سامسونگ نقش دارند.

  1. علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی سامسونگ

عیب در موتور، ماشین ظرفشویی سامسونگ و عدم عملکرد صحیح بازوی چرخش ماشین ظرفشویی از دلایل صدای بلند ماشین ظرفشویی هستند.

  1. علت نشتی آب ماشین ظرفشویی

نشتی آب از ماشین ظرفشویی می تواند افراد را با مشکلات مختلفی رو به رو کرده و باعث کلافگی شود، رفع نشتی آب از ظرفشویی سامسونگ معمولاً کار سختی نیست و رفع آن توسط افراد امکان پذیر است.

خراب بودن پمپ ماشین ظرفشویی، نشتی منبع آب شیر ورودی ماشین ظرفشویی، خرابی شناور و کلید شناور ماشین ظرفشویی، شکستگی بازوهای اسپری کننده از دیگر دلایل علت نشتی آب ماشین ظرفشویی سامسونگ هستند که باید بررسی شده و در صورت نیاز تعمیر و تعویض شوند.

  1. علت عدم آبگیری ماشین ظرفشویی سامسونگ

خراب بودن شیر آب ورودی ماشین ظرفشویی از دلایل عدم آبگیری است، از وصل بودن آب شهری مطمئن شده و در صورتی که وصل بود، شیر ورودی را تعویض کنید.

شناور معیوب، کلید درب خراب نیز می توانند عملکرد آبگیری ماشین ظرفشویی سامسونگ را مختل کنند.

  1. علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

گیر کردن باقی مانده مواد غذایی درون پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ از اصلی ترین دلایل عدم تخلیه آب می باشد، فیلتر و پمپ تخلیه دستگاه را باز کرده و تمیز کنید.

قطع شدن اتصالات و خرابی سیم کشی ظرفشویی نیز می توانند در تخلیه نشدن آب دستگاه تأثیر گذار باشند.

  1. علت صدای غیرطبیعی ماشین ظرفشویی سامسونگ

وجود شی خارجی سفت و سخت از ته مانده های غذاها داخل پمپ و یا خرابی موتور شست و شوی ماشین ظرفشویی از دلایل بروز صدای غیر طبیعی در این دستگاه می باشد.

  1. علت خشک نکردن ظروف توسط ماشین ظرفشویی

ایراد در فن ظرفشویی، خرابی قطعه المنت و گرم نشدن آب، معیوب شدن جاپودری دستگاه، اتمام مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی از دلایل عدم توانایی خشک کردن ظروف توسط ماشین ظرفشویی هستند.

  1. علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

اتمام نمک مخصوص ماشین ظرفشویی دلیل بروز این مشکل است، برای رفع این مشکل یک کیلو نمک مخصوص ماشین ظرفشویی را در مخزن نمک ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید تا مخزن کاملا پر شود، دستگاه را روشن کنید تا چراغ خاموش شود، در صورت عدم خاموشی چراغ ممکن است لازم باشد سنسور ظرف نمک نیاز به تعویض داشته باشد.

  1. علت عدم ورود آب به ماشین ظرفشویی سامسونگ

شیر آب را بررسی کنید که حتماً باز باشد، مواردی همچون کاهش فشار آب، انسداد فیلتر شیر برقی، معیوب شدن شیر برقی، تا خوردن شلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی از دلایل عدم ورود آب کافی به دستگاه هستند.

  1. علت عدم گرم شدن آب داخل ماشین لباسشویی

عیب و ایراد در قطعاتی همچون المنت، هیتر، ترمیستور و برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی در سرد ماندن آب ماشین ظرفشویی موثرند.

Figure 3 راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

برای تعمیر ماشین لباسشویی یا تعمیر ماشین ظرفشویی کجا مراجعه کنیم؟

بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی در تهران دکتر آچار می باشد که تکنسین های حرفه ای با مدرک معتبر دارد و با ارزانترین قیمت و بهترین کیفیت انواع لوازم خانگی را تعمیر میکنند.

منبع دکتر آچار

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH