معرفی بهترین بازی‌های رایگان در سبک‌های مختلف

با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا بهترین بازی رایگان کامپیوتر موجود در سبک‌های پرطرفدار را به شما معرفی کنیم.

در سالیان قبل تنها یک روش برای عرضه بازی‌ها وجود داشت، شما یک بار پول می‌دادید و کل بازی را تجربه می‌کردید. اما به مرور زمان مدل جدیدی برای عرضه بازی‌ها معرفی شد که آن هم عرضه به صورت رایگان بود که هرکسی می‌توانست بدون پرداخت هزینه‌ای وارد بازی شود و جلوتر در صورت تمایل، برخی آیتم‌های درون بازی را خریداری می‌کرد. شما می‌توانید مقاله مورد انتظارترین بازی های 2023 را نیز بخوانید.

این مدل یکی از مشکلات روش قبلی را حل کرد که آن مشکل، تعداد بازیکن فعال برای بازی‌های آنلاین بود، چرا که موفقیت این دسته از بازی‌ها به تعداد بازیکنان آن بستگی دارد و هرکسی حاضر نبود تا با پرداخت پول یک بازی کامل، تنها بخش آنلاین را در اختیار داشته باشد. از جهتی رایگان بودن بازی باعث می‌شود که تعداد بازیکنان بسیار زیادی به بازی اضافه شوند و اینگونه با فروش آیتم‌های درون بازی، حتی درآمد نهایی شرکت‌ها هم بیشتر می‌شد.

حل مشکل روش قبل و درآمد بیشتر و از طرفی رایگان بودن بازی برای مخاطبان، باعث شد تا این ژانر به‌خوبی و با سرعت بالا محبوب شده و بازی‌های موفق زیادی در این زمینه ساخته شوند. حتی در کشورمان که قیمت بازی‌ها بسیار بالا محسوب می‌شود، این دسته از بازی‌های رایگان و جذاب می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از گیمرهای ایرانی باشد.

اما طبق معمول به دلیل موفقیت ژانر، بازی‌های بسیار زیادی ساخته شد که درصد زیادی از آن‌ها هم به هیچ موفقیتی دست نیافتند و زود به تاریخ پیوستند. در این مقاله قصد داریم، بازی‌هایی را که در این بخش به موفقیت رسیدند و ارزش تجربه کردن را دارند، به شما معرفی کنیم.

دسترسی سریع به بخش‌های مقاله:

‌بهترین بازی‌ رایگان شوتر اول شخص:

Halo Infinite

بهترین بازی رایگان

سری بازی‌های هیلو بیش از دو دهه است که به عنوان مهم‌ترین فرنچایز ایکس‌باکس شناخته می‌شود و همواره نمرات بالا به همراه طرفداران بسیار زیاد خود را داشته است. در سال گذشته و بعد از 5 سال از آخرین بازی عرضه شده، بازی Halo Infinite عرضه شد. بخش آنلاین بازی یک ماه زودتر از بخش داستانی، در سالگرد 20 سالگی سری، عرضه شد و برای اولین بار در تاریخچه فرنچایز، بخش مولتی‌پلیر بازی به صورت رایگان عرضه شد. لازم به ذکر است که بخش داستانی بازی همچنان با قیمت 60 دلار به فروش می‌رسد.

بازی در چندین سال آینده جریان دارد و بخش داستانی آن، درگیری با بیگانه‌هاست. این باعث شده تا شاهد برخی گجت‌های پیشرفته و برخی اسلحه‌های فضایی در بازی باشیم. یکی از این گجت‌هایی که در این نسخه به سری اضافه شده‌اند، گرپل هوک (Grapple Hook) است که با استفاده از این قلاب می‌توانید اسلحه‌ها را به سمت خود بکشید، به سمت دشمن‌ها پرواز کنید و یا برای فرار از آن استفاده کنید و در کل پتانسیل‌های بسیاری زیادی با این گجت به بازی اضافه شده است.

در صورتی که به این بازی علاقه مند شده‌اید، ما در این مقاله به معرفی تمام اسلحه‌ها، وسایل نقلیه و نکات لازم برای برنده شدن در بازی هیلو اینفینیت پرداخته‌ایم.

همواره یکی از نقاط قوت این سری، فیزیک بسیار قوی آن بوده که با استفاده از اسلحه‌ها و قوانین فیزیک بازی، دست شما را برای انجام بسیاری از کارها باز می‌گذارد و هر روز شاهد خواهید بود که یک ترفند جدید برای این بازی کشف شده است که تا الان از آن خبر نداشته‌اید و استفاده از آن، در برخی شرایط لازم می‌شود. این باعث می‌شود که همواره در تلاش باشید تا این ترفندها را یاد بگیرید.

هیلو اینفینیت چند نوع بازی مختلف دارد که عموما در آن 4 نفر در مقابل 4 نفر هستند اما در یک نوع از این بازی‌ها، 12 نفر در مقابل 12 نفر در یک مپ بزرگتر به رقابت می‌پردازند. بازی تجربه‌ای بسیار لذت بخش و هیجان انگیز و کم باگ را برای شما رقم می‌زند. اگر به دنبال یک بازی هستید تا کمی از سبک بازی‌هایی مانند کانتر فاصله بگیرید، این بازی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که تجربه‌ای خاص را برای شما رقم خواهد زد.

هیلو اینفینیت گرچه چیزهایی که دارد را به بهترین شکل ارائه می‌دهد اما نمی‌توان از نبود برخی از ویژگی‌های آن چشم پوشی کرد. برای مثال حالت Forge که در تمام نسخه‌های هیلو حضور داشته، برای این نسخه با یک سال تاخیر از روز عرضه در دسترس خواهد بود. این حالت به بازیکنان اجازه می‌دهد که مپ‌ها را ویرایش کنند، مپ‌های جدید بسازند، مدل‌های بازی و اسلحه‌های جدیدی خلق کنند و تمام قوانین بازی را تغییر دهند. فورج مود و برخی دیگر از ویژگی‌ها قرار است به مرور به بازی اضافه شوند اما نبود آن‌ها در روز عرضه جای سوال دارد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2021
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S
  • سازنده: 343Industries

Destiny 2

بهترین بازی رایگان

پدید‌آورنده سری هیلو، استودیو بانجی است که سه‌گانه اول بازی را ساخت و فرنچایز را به اهمیتی که امروزه دارد، رساند. بعد از ساخت هیلو و جدا شدن از ایکس‌باکس، بانجی شروع به ساخت بازی خود کرد و دو نسخه از سری Destiny را با همکاری اکتیویژن عرضه کرد. از آنجا که بانجی سازنده هیلو نیز بوده، شباهت‌های بسیار زیادی بین دو بازی دستینی و هیلو وجود دارد، به طریقی که می‌توان دو بازی را رقیب جدی یکدیگر دانست.

این بازی رایگان در سبک GAAS بوده که یعنی بازی به مرور محتواهای جدید در قالب اکسپنشن دریافت خواهد کرد. بازی هنگام عرضه رایگان نبود و با گذشت زمان و عرضه اکسپنشن New Light برای بازی، برخی از ویژگی‌های مولتی‌پلیر بازی به صورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار گرفت. این اکسپنشن برخی از محتواهای داستانی سال اول عرضه دستینی را نیز به صورت خلاصه به همراه دارد تا بازیکنان جدید، کمی با حال و هوای بازی آشنا شوند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که تمام بخش‌های بازی رایگان نیست و در کل، هنگام بازی تجربه‌ای محدود اما لذت بخشی خواهید داشت.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2017
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5, Stadia
  • سازنده: Bungie

Splitgate

بهترین بازی رایگان

این بازی رایگان نیز شباهت‌هایی به دو بازی معرفی شده دارد اما برخی نوآوری‌هایی دارد که تجربه بازی را کاملا از دیگر بازی‌ها جدا می‌سازد. ایده کلی بازی را می‌توان ترکیب دو بازی Halo و Portal دانست که هر دو، بازی به شدت موفقی هستند. از زمان عرضه هیلو به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس و به دلیل نبود رقیب پلی‌استیشنی برای هیلو، بازی اسپلیت‌گیت در پلتفرم‌های پلی‌استیشن محبوبیت زیادی کسب کرده است.

در بازی اسپلیت‌گیت، در کنار گجت‌ها و اسلحه‌هایی که در دیگر بازی‌ها نیز وجود دارد به شما قدرت باز کردن پورتال را نیز می‌دهد، به این صورت که دو صفحه پورتال را در جاهایی مد نظر شلیک می‌کنید و زین پس هر بازیکن یا هر تیری که وارد یکی از پورتال‌ها شود از دیگری خارج می‌شود.

این مکانیزم، جذابیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری را به بازی اضافه می‌کند و تبدیل به یک دلیل برای موفقیت آن در میان رقبا شده است. به طور مثال می‌توانید یک پورتال را در جایی قرار دهید و هنگامی که حریف شما به سمت شما لانچر شلیک کرد، پورتال دوم را جلوی آن احضار کنید تا تیر وارد پورتال شده و از دیگر پورتال خارج شود و اینگونه جان خود را نجات دهید. همچنین اگر حرفه‌ای‌تر بازی کنید می‌توانید پورتال اول را جوری جایگزاری کنید که تیر لانچر برگشته و به حریف شما اصابت کند!

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2019
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5
  • سازنده: 1047Games

Valorant

بهترین بازی رایگان

استودیو Riot Games در سال‌های اخیر توانست با عرضه محتواهای مختلف برای بازی League of Legends، از Dota 2 پیشی بگیرد و با دو برابر بازیکن بیشتر، تبدیل به محبوب‌ترین بازی در این سبک شود. رایت گیمز بعد از موفقیت به دست آمده، شروع به گسترش استودیو خود کرد و این بار قصد دارد با عرضه بازی Valorant، از بازی کانتر پیشی بگیرد و عنوان محبوب‌ترین بازی در این سبک را نیز تصاحب کند. گرچه تا زمان نوشتن این مقاله، ولورانت به اندازه نصف کانتر بازیکن دارد اما این مقدار را در یک سال جذب کرده است، در صورتی که کانتر در طول 9 سال به این ارقام رسید.

ولورانت نسبت به کانتر ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری به بازیکن می‌دهد برای مثال در کانتر هیچ فرقی بین شخصیتی که انتخاب می‌کنید نیست اما در ولورانت هر شخصیت یک مجموعه قدرتی دارد که مخصوص به خود و مخصوص به هر مدل بازی کردن افراد مختلف است. در این بازی تیم‌های 5 نفره به صورت تاکتیکال به رقابت می‌پردازند.

ترکیب این جادوها و قدرت‌ها در ولورانت باعث شده با وجود شباهت‌ها در مدل‌های بازی با کانتر، تجربه‌ای کاملا متفاوتی برای مخاطبین خود رقم بزند. این تفاوت‌ها باعث شده تا ولورانت جذابیت خاص خود را پیدا کند و به بازیکنان کانتر دلیلی برای مهاجرت به سمت ولورانت بدهد. بازی هم‌اکنون تنها بر روی رایانه‌های شخصی موجود است اما اسناد فاش شده، به عرضه بازی برای کنسول‌ها در آینده نزدیک اشاره دارند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2020
  • پلتفرم‌ها: PC
  • سازنده: Riot Games

Counter Strike: Global Offensive

بهترین بازی رایگان

کمتر کسی در ایران هست که تا حالا اسم بازی رایگان کانتر را نشنیده باشد و تقریبا همه ما از این بازی خاطره داریم، مخصوصا نسخه 1.6 این بازی که در تمامی گیم‌نت‌ها حضور داشت. سرورهای رسمی این نسخه از بازی، چندسالی است خاموش شده اما همچنان سرورهای ایرانی آن، کاملا شلوغ است.

در سال 2012 آخرین نسخه سری کانتر بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عرضه شد اما بازی روی کنسول به خوبی پورت نشده بود و مورد استقبال قرار نگرفت، این باعث شد تا Valve کانتر را به کنسول‌های دیگری نیاورد و تنها به پشتیبانی در پی‌سی ادامه دهد. البته اگر کنسول ایکس‌باکس دارید می‌توانید با استفاده از قابلیت Backwards Compatibility همچنان نسخه Xbox 360 بازی را تجربه کنید.

مودها و مپ‌های نسخه‌های قبلی در این نسخه بازسازی شده‌اند تا تجربه لذت‌بخش دیروز را به استانداردهای امروزی برساند. لازم به ذکر است که تعداد بازیکن‌های ایرانی این بازی نیز بسیار زیاد است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2012
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox 360, PS3
  • سازنده: Valve

Enlisted

بهترین بازی رایگان

این بازی رایگان تاکنون در ابعاد بازی‌های گفته شده، سر و صدا به پا نکرده است اما تجربه‌ای بسیار خاص و هیجان انگیزی به شما ارائه می‌دهد تا وارد لیست ما نیز بشود. انلیستد قصد دارد تا هر مقدار که ممکن است تجربه یک نبرد واقعی را برای شما بازسازی کند. بازی در زمان جنگ جهانی دوم است و خبری از اسلحه‌های علمی تخیلی در بازی نیست و بسیار واقع‌گرایانه ساخته شده است.

ما در این مقاله بازی‌های آفلاینی که در سال 2022 عرضه می‌شوند را نیز برای شما معرفی کردیم.

در هر دور از بازی بیش از 100 نفر حضور دارند و در مپ‌هایی بسیار بزرگ به رقابت می‌پردازند. هر بازیکن، 4 الی 9 نفر را در این بازی کنترل می‌کند، خودش در نقش یکی از آن‌ها می‌جنگد و به بقیه دستور می‌دهد، حتی ‌می‌تواند کنترل دیگر افراد را نیز به دست بگیرد. همچنین اگر با دوستان خود بازی کنید، کنترل این 4 الی 9 نفر به دست شما و هم‌تیمی‌هایتان سپرده می‌شود. این مکانیزم باعث شده تا بازی تجربه‌ای متفاوت داشته باشد و البته تعداد سربازهای داخل جنگ بیشتر شده تا بازی بیشتر شبیه یک جنگ واقعی شود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2021
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5
  • سازنده: Darkflow Software

بهترین بازی های رایگان بتل رویال:

Call of Duty: Warzone

بهترین بازی رایگان

سری کال آف دیوتی، همواره در طول سال‌ها، از محبوب‌ترین سری بازی‌ها بوده و هر ساله با عرضه نسخه جدید، میلیون‌ها مخاطب را جذب می‌کرد. زمانی که ژانر بتل رویال و بازی‌های پابجی و فورتنایت معرفی شدند و به محبوبیت بسیار زیادی رسیدند، هرکسی می‌توانست حدس بزند که اکتیویژن نیز با عرضه یک بازی بتل رویال به این جنبش خواهد پیوست.

در سال 2020 اکتیویژن بازی وارزون را عرضه کرد و با منتشر کردن دو سیزن متفاوت توانست بیش از 100 میلیون بازیکن را جذب کند. این بازی توانسته با حفظ DNA سری کال آف دیوتی، نسخه خود از ژانر بتل رویال را معرفی کند. بازی COD: Warzone قرار است در کنار تمامی بازی‌های داستانی جدیدی که منتشر می‌شوند، همواره محتوا و آپدیت‌های جدید دریافت کند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2020
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5
  • سازنده: Raven Software, Infinity Ward

Fall Guys: Ultimate Knockout

بهترین بازی رایگان

آماده حجم زیادی از هیجان و خوش گذرانی باشید! چرا که فال‌گایز بعد از دوسال بالاخره بر روی تمامی پلتفرم‌ها عرضه می‌شود و این بار تجربه آن رایگان خواهد بود!

این بازی در ابتدا به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن عرضه شد و در دو روز تمام نگاه‌ و توجه‌های ممکن را به خود جذب کرد. اما به مرور زمان، رفته رفته این توجهات از روی فال گایز برداشته شد، چرا که قیمت بالای آن مانع ورود بازیکنان جدید می‌شد. اما دو سال بعد، این بازی مهیج و جذاب با دریافت محتواهای بسیار زیاد آماده است که باری دیگر به اوج برگردد.

عرضه این بازی به قدری موفقیت آمیز بود که کمپانی اپیک گیمز استودیو سازنده آن یعنی مدیاتونیک را خریداری کرد و با سرمایه گذاری بیشتر به گسترش آن پرداخت. در این بازی شما در نقش موجوداتی هستین که در مراحل مختلف به دنبال اهداف مختلفی هستند. برای مثال شما به همراه 59 بازیکن دیگر در نقطه شروع اسپان می‌شوید و باید به عنوان نفر اول به خط پایان برسید اما موانع زیادی در سر راه خود خواهید داشت و ترکیب این موانع با فیزیک جذاب بازی تجربه شما را بسیار لذت بخش خواهد کرد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2020 – 2022
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5, Nintendo Switch
  • سازنده: Mediatonic

بهترین بازی رایگان Fortnite

بهترین بازی رایگان

استودیوهای اپیک گیمز که سازنده و مالک موتور بازی سازی بسیار قدرتمند آنریل هستند، همواره سعی داشتند تا با عرضه بازی‌های مختلف، قدرت آنریل را نمایش دهند. اما در سال‌های اخیر این رویه تغییر کرد و هدف ساخت بازی‌ها به درآمدزایی بیشتر، تغییر کرد.

فورتنایت تفاوتی با دیگر بازی‌های این ژانر دارد و برخی این بازی را در ژانر خاص خود می‌دانند. در این بازی رایگان در کنار المنت‌های عادی یک بازی بتل رویال، توانایی ساخت و ساز برخی اجسام مانند ساخت چند دیوار برای محافظت نیز به بازیکن داده شده که جلوه جدیدی به ژانر داده است.

فورتنایت درآمدی بسیار بالا به صورت روزانه برای اپیک گیمز دارد و این استودیو همواره سرمایه گذاری بیشتری بر این بازی دارد و هر روز شاهد اضافه شدن یک شخصیت معروف به بازی و یا اتفاقات خاص مانند اجرای کنسرت برخی خوانندگان در طول بازی هستیم. شما می‌توانید معرفی تمام اسکین های فورتنایت را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2017
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5, Nintendo Switch, IOS, Android
  • سازنده: Epic Games

بهترین بازی رایگان Apex Legends

بهترین بازی رایگان

یکی دیگر از استودیوهایی که شانس خود را در این ژانر امتحان کردند، EA و استودیوی Respawn بودند که با عرضه بازی Apex و با اضافه کردن چند مکانیزم مختلف به ژانر، سخنی در مقابله با دیگر بازی‌ها داشته باشند. این بازی و دیگر بازی‌های استودیو ریسپان یعنی Titanfall در یک دنیای مشترک هستند و به همین دلیل شباهت‌های بسیاری بین این دو، اعم از سبک گرافیک و گیم‌پلی دارند، به گونه‌ای که ایپکس را می‌توان نسخه بتل رویال از سری تایتانفال دانست.

این بازی رایگان با داشتن برخی مکانیزم‌های خاص تایتانفال مانند گرپل‌هوک، توانسته هم برای مخاطبین جدید جذابیت ایجاد کند و هم مخاطبین قدیمی تایتانفال را جذب خود کند. گرپل‌هوک تنها قابلیت این بازی نیست و قدرت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی به کاراکترهای مختلف داده شده که از بین‌ آن‌ها می‌توان به قابلیت تلپورت نیز اشاره کرد. ایپکس در کنار بتل رویال، مودهای جذاب بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

لازم به ذکر است که ایپکس در کنار بتل رویال، بخش‌های بسیار دیگری را نیز دارد. این بازی تاکنون توانسته 100 میلیون بازیکن داشته باشد که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2019
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5, Nintendo Switch, IOS, Android
  • سازنده: Respawn Entertainment

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

بازی رایگان

همانطور که از اسم آن پیداست، در این بازی شما نقش ومپایرهای مختلفی را خواهید داشت که هر کدام، قدرت فراطبیعی خاص خود را دارند. ترکیب ومپایر و اتمسفر تاریک بازی با گیم‌پلی مهیج و جذاب آن نوید یک مدعی جدید در ژانر بازی‌های بتل رویال را می‌داد.

اما وارد شدن به لیگ موفق‌های بتل رویال کاری بسیار سخت است که بسیاری از استودیوهای بزرگ مانند یوبیسافت نیز نتوانسته‌اند به آن دست یابند. این بازی نیز گرچه موفقیت خوبی را به دست آورد و تعداد بازیکنان بالایی دارد، اما بازهم نتوانست جوری که باید و شاید نگاه‌ها را به خود جذب کند. اگر دنبال یک تجربه کاملا جدید و مهیج در ژانر بتل رویال هستید، تجربه این بازی به شما پیشنهاد می‌شود.

بازی به صورت انحصاری زمانی برای رایانه‌ای شخصی و پلی‌استیشن 5 عرضه شده و بعد از مدتی برای کنسول‌های نسل بعد ایکس‌باکس نیز عرضه می‌شود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار:  2022
  • پلتفرم‌ها: PC, PS5
  • سازنده: Sharkmob AB

Totally Accurate Battlegrounds

ببهترین بازی رایگان

استودیو لندفال در ابتدا بازی Totally Accurate Battle Simulator را به صورت آزمایشی در سال 2016 عرضه کرد و بعد از استقبال طرفداران، نسخه کامل بازی را در 2019 عرضه کرد. همچنین در کنار TABS یک بازی دیگر، مشابه به آن را به صورت شوخی ماه آپریل به صورت رایگان منتشر کرد که آن هم مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت.

با ما در مقاله معرفی بازی‌هایی که تا سال 2023 عرضه نمی‌شوند همراه باشید.

هر دو بازی تفاوت‌های زیادی با دیگر بازی‌های گفته شده دارند، از سبک ساده طراحی آن‌ها گرفته تا فیزیک بسیار ساده آن‌ها، اما همین سادگی آن باعث شده تا لحظات خنده‌دار و جذابی در طول بازی رخ بدهد. نکته مهم درمورد این بازی این است که تعداد بازیکنان این بازی کم است و احتمال دارد موقع شروع بازی، کمی معطل بمانید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2018
  • پلتفرم‌ها: PC
  • سازنده: Landfall

بهترین بازی های رایگان اکشن:

Path of exile

بهترین بازی رایگان

بازی Path of Exile از نظر نما بالا بودن گیم‌پلی و فانتزی دارک بودن اتمسفر، بسیار شبیه سری دیابلو است و می‌توان آن را نسخه رایگان دیابلو دانست. در این بازی، بازیکن در یک قاره‌ای بیدار می‌شود که قبلا مرکز قدرت دولت‌ها بوده اما الان تبدیل به خرابه وحشتناکی شده که از آن برای تبعید کردن خلافکاران استفاده می‌کنند و شما باید با دیگر تبعیدی‌ها بجنگید تا زنده بمانید.

در ابتدا Path of Exile، تنها برای پلتفرم‌ رابانه‌های شخصی عرضه شد و با گذشت زمان و کسب موفقیت، در سال‌های 2017 و 2019 به ترتیب برای کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن عرضه شد و پشتیبانی و محتواهای جدید آن تا امروز ادامه دارد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2013
  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One
  • سازنده: Grinding Gear Games

بهترین بازی رایگان Genshin Impact

در یکی دو سال اخیر، صنعت بازی‌سازی در چین شروع به کار کرده است و جدا از معرفی شدن چند بازی برای سال‌های آینده، برخی از آن‌ها مانند Genshin Impact، عرضه شده و به موفقیت بسیار زیادی دست یافتند. این بازی که بخش تک نفره و آنلاین چند نفره را باهم ارائه می‌دهد، در ابتدا برای پلتفرم‌های سونی، رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه منتشر شد و حالا، هدف آن عرضه شدن برای پلتفر‌م‌های بیشتر است. در حال حاضر پورت این بازی برای دستگاه نینتندو سوئیچ تایید شده است و بعد از آن می‌توان شاهد نسخه ایکس‌باکس این بازی نیز باشیم.

در این بازی رایگان ملت‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام المنت خاص خود را داشته و توسط خدایی کنترل می‌شوند. آرت بازی همانند انیمه‌ها بوده و سبک آن، اکشن نقش آفرینی است که در آن شما نقش یک مسافری را دارید که به صورت جهان باز، مابین این ملت‌ها سفر می‌کنید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2020
  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5, IOS, Android
  • سازنده: MiHoYo

بهترین بازی رایگان Warframe

بهترین بازی رایگان

سبک بازی وارفریم، اکشن نقش آفرینی است که در آن از نمای سوم‌شخص در دنیای جهان باز آن، با خطرهای مختلفی رو به رو خواهید شد و کامبت جذاب بازی را تجربه خواهید کرد. اهمیت زیادی به بخش ارتقای توانایی و قدرت‌های شخصیت شما داده شده که با انجام فعالیت‌های مختلف و در نهایت ارتقای شخصیت خود می‌توانید به گفته سازنده خود بازی: به پتانسیل حقیقی خود برسید.

در این بازی شما نقش گروه Tenno را دارید، نژادی از جنگجویان باستانی که بعد از قرن‌ها بیدار شده‌اند و با جنگ بین منظومه‌ای مواجه شده‌اند. رنج بالای قابلیت‌ و قدرت‌های بازیکن باعث شده تا کامبت بازی بسیار لذت بخش باشد و مراحل بازی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده‌اند تا تنوع مراحل بالا رفته و هر بار، تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2013
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5, Nintendo Switch
  • سازنده: Digital Extremes

World of Tanks

بهترین بازی رایگان

این بازی همانطور که از نامش پیداست، کلا درمورد تانک‌ها بوده و شما در آن یک تانک را کنترل خواهید کرد و به صورت آنلاین با دیگر تانک‌ها درگیر خواهید شد. البته برخی مراحل به صورت تک نفره در بازی تعبیه شده تا با انجام آن‌ها کمی منابع دریافت کنید و شروع بهتری در بخش رقابت آنلاین داشته باشید. 600 نوع تانک مختلف در پنج دسته مختلف در بازی قرار داده شده‌ که همگی از مدل‌های دنیای واقعی الهام گرفته‌اند.

در بازی مدل‌های مختلفی وجود دارد از کنترل بیس تیم مقابل برای پیروزی گرفته تا صرفا تخریب تانک‌های حریف، که در این نوع بازی‌ها تیم‌هایی تا حداکثر 15 نفر وجود دارند که به دلیل کم بودن تعداد بازیکن، ممکن است شاهد حضور ربات در گروه‌ها نیز باشید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2010
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5, Nintendo Switch, IOS, Android
  • سازنده: Wargaming

Among Us

بهترین بازی رایگان

بازی رایگان Among Us نیز جزو آن دسته بازی‌هاست که احتمالا نام آن را شنیده و یا حتی آن را بازی کردید. این بازی مکانیزم عجیب و پیچیده‌ای ندارد و قوانین کلی بسیار ساده‌ای دارد. چند بازیکن در یک مپ قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها نفوذی بوده و قصد به قتل رساندن بقیه بازیکنان را دارد. البته این کار را باید به صورت مخفیانه انجام دهد، چرا که نقش دیگر بازیکنان پیدا کردن عضو نفوذی و حذف کردن آن است.

هر چند دقیقه یک رای گیری رخ می‌دهد و بازیکنی که بیشترین رای را آورده باشد از بازی حذف می‌شود. بازی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که عامل نفوذی از بازی حذف شود یا تمام اعضا توسط عامل نفوذی کشته شوند. همین سادگی بازی، تبدیل به همه‌گیر شدن آن شد تا در نهایت به بیش از 300 میلیون دانلود دست یابد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2018
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, PS4, PS5, Nintendo Switch, IOS, Android
  • سازنده: InnerSloth LLc

بهترین بازی‌ رایگان استراتژیک:

بهترین بازی رایگان League of Legends

بازی League of Legends شباهت‌های بسیار زیادی به بازی Dota 2، به گونه‌ای که حتی برخی از مپ‌های آن را دارد اما با این حال توانسته بسیار موفق‌تر از بازی دوتا باشد. از نظر گیم‌پلی تقریبا تفاوت آنچنانی با دوتا ندارد اما از نظر داستان، زمین تا آسمان بین این دو بازی تفاوت وجود دارد. برای هر کاراکتر بازی یک داستان پیش زمینه‌ای کاملا مجزا نوشته شده و هزاران داستان مختلف برای ساخت دنیای آن نوشته شده است. این داستان‌ها به قدری غنی هستند که به تازگی یک سریال کامل از داستان تنها چند کاراکتر بازی ساخته شده است.

این بازی تبدیل به یک پلتفرمی شده است که همواره نقشه‌ها، کاراکترها و داستان‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود. همچنین به توجه به این که هر دو بازی لیگ آف لجندز و ولورانت توسط یک استودیو ساخته شده‌اند، شاهد برخی کراس‌اورها بین دو سری هستیم.

در کنار نسخه پی‌سی بازی، یک نسخه با نام League of Legends: Wild Rift برای تلفن‌های همراه نیز منتشر شده است که برخی امکانات نسخه اصلی از آن کم شده اما همچنان تجربه‌ای مشابه را ارائه می‌دهد. خبری از عرضه بر روی دیگر پلتفرم‌ها نیست اما با توجه به محبوبیت روز افزون آن، می‌توان انتظار پورت بازی در آینده برای کنسول‌ها را داشت.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2009
  • پلتفرم‌ها: PC
  • سازنده: Riot Games

بهترین بازی رایگان Dota 2

بهترین بازی رایگان

دو بازی کانتر و دوتا 2، خاطرات زیادی را برای اکثر گیمر‌های ایرانی به ثبت رساندند و از این بابت نیازی به معرفی این بازی نیست. خبر خوب برای این دسته از گیمرها این است که بازی دوتا تا امروز پشتیبانی شده، حتی گرافیک آن بارها به روز شده و محتواهای جدیدی به آن اضافه شده است. همچنین با بالا گرفتن رقابت این بازی با League of Legends، می‌توان انتظار عملکرد بهتری را از استودیو ولو و بازی دوتا داشت.

ولو حرفی از عرضه بازی برای دیگر پلتفرم‌ها نزده اما با توجه به این که رقیب این بازی، در حال گسترش در این زمینه است می‌توان تصور کرد که دوتا 2 در این بخش ساکت نخواهد ماند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2013
  • پلتفرم‌ها: PC
  • سازنده: Valve

بهترین بازی رایگان Smite 

اسمایت یک بازی آنلاین بتل آرنا است که در آن، شما نقش خدایان مختلف یا دیگر موجودات افسانه‌ای را دارید و با دیگر بازیکنان درگیر می‌شوید. سبک بازی سوم شخص اکشن بوده که نسبت به دیگر بازی‌ها در این ژانر کمی استراتژیک‌تر است و در کنار مهارت، کمی نیاز به تفکر نیز دارد. تا حدی که می‌توان آن را نسخه سوم شخص بازی دوتا 2 دانست. اسمایت درگیری‌های جذاب و مهیجی را به همراه دارد و توانسته تا 30 میلیون کاربر را به خود جذب کند.

بازی بر روی کنسول‌های نسل قبل و سوئیچ به همراه نسخه پی‌سی عرضه شده است و خبری از ارتقا به نسل بعد برای کنسول‌ها نیست. در اصل این بازی هنوز از نسخه سوم موتور بازی سازی آنریل استفاده می‌کند که بسیار قدیمی شده است زیرا هم اکنون نسخه پنجم موتور در حال عرضه است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2014
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, PS4, Nintendo Switch
  • سازنده: Hi Rez Studios

Eve Online

بهترین بازی رایگان

بازی رایگان EVE درمورد جنگ‌های فضایی است که با استفاده از سفینه‌های مختلف صورت می‌گیرد. بازی تمام استراتژیک بوده و مکانیزم‌های پیچیده و پیشرفته‌ای دارد که یادگیری آن‌ها کمی طول می‌کشد اما بعد از یادگیری تقریبا هرچیزی در نبرد را می‌توانید کنترل کنید. این بازی کاملا درمورد ابعاد بزرگ است! 7800 منظومه مجزا وجود دارد که می‌توانید در هر کدام از آن‌ها، کارهای مختلف بکنید. یکی از عظیم‌ترین جنگ‌های صنعت گیمینگ متعلق به این بازی است که یکی از درگیری‌های آن، صدها نفر دخیل بوده‌اند و به مدت 21 ساعت طول کشیده است.

بازی فقط درگیری با دیگر بازیکنان نیست و بخش‌های دیگری همچون استخراج منابع، ماجراجویی، مبادله و دزدی را نیز دارد. بازی تنها برای رایانه‌های شخصی عرضه شده است و با توجه به مکانیزم‌های بازی، احتمال عرضه آن بر روی دیگر پلتفرم‌ها بسیار پایین است. این بازی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی های رایگان این ژانر است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2003
  • پلتفرم‌ها: PC
  • سازنده: CCP Games

بهترین بازی رایگان Fallout Shelter

بهترین بازی رایگان

ساخت اسپین‌آف‌های مختلف از سری‌های محبوب، در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده و کمپانی‌های بیشتری به این سمت حرکت می‌کنند. یک نوع از این اسپین‌آف‌ها، آوردن سری به تلفن‌های همراه است که دو مزیت بزرگ دارد. یک این که به خاطر شناخته شده بودن سری، اسپین‌آف یه جامعه اولیه برای شروع خواهد داشت و دوم، ممکن است تعداد بسیار زیادی از اسپین‌آف بازی با سری آشنا شده و جذب آن شوند.

در این مقاله تمام استودیوهای ایکس‌باکس، بتسدا و اکتیویژن بلیزارد به همراه پروژه‌های در حال ساخت آن‌ها را برای شما معرفی کردیم.

فال‌اوت شلتر دقیقا مثال این نوع اسپین‌آف است که توسط بتسدا و از روی سری محبوب فال‌اوت ساخته شده است. این بازی، مدیریت منابع و استراتژیک بوده که در آن منابع و تعدادی کارمند در اختیار شما قرار می‌گیرد که با باز کردن اتاق‌های بیشتر کسب و کارهای بیشتری راه بیاندازید تا در نهایت به دنبال کسب درآمد بیشتر باشید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2015
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, PS4, Nintendo Switch, IOS, Android
  • سازنده: Bethesda Game Studios

Hearthstone

بهترین بازی رایگان

کمپانی بلیزارد، تیم‌ها و استودیوهای زیادی را در زیر نام خود دارد. یکی از تیم‌های کوجک بلیزارد، در مدتی کوتاه یک اسپین‌آف از سری Warcraft ساخت و برای تلفن‌های همراه عرضه کرد. این بازی استراتزیک کارتی بوده و تمامی المنت‌ها و شخصیت‌هایش برگرفته شده از سری وارکرفت است. بازی موفقیت بسیار زیادی را کسب کرد و حتی به عنوان یکی از بهترین بازی های رایگان کارتی به یاد می‌رود. بازی Hearthstones چندین میلیون مخاطب مختلف دارد، به گونه‌ای که در سال اخیر، هر لحظه از بازی 4 میلیون کاربر آنلاین بودند. این‌ها باعث شده تا Hearthstones به یکی از بهترین بازی های رایگان در ژانر استراتژیک تبدیل شود.

اگر به دنبال بازی‌های چند نفره به صورت آفلاین هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2014
  • پلتفرم‌ها: PC, IOS, Android
  • سازنده: Blizzard Enettainment

بازی‌های رایگان فایتینگ:

Killer Instinct

بهترین بازی رایگان

کیلر اینستینکت یک بازی فایتینگ بوده که در سال‌های بسیار دور توسط استودیو Rare ساخته شد و در اوایل نسل ایکس‌باکس وان، توسط استودیو دابل هلیکس ریمیک و عرضه شد. این بازی بیشتر کاراکترهای ایکس‌باکس از دیگر آی‌پی‌ها را دارد. در زمان عرضه، بازی کاراکترهای بسیار بسیار کمی داشت و قرار بود به مرور زمان کاراکترهای مختلف به آن اضافه شوند.

این کمبود کاراکتر به دلیل محبوبیت سری و جذابیت گیم‌پلی آن، نتوانست مانع موفقیت این بازی شود. اما به مشکل خوردن مایکروسافت با استودیو سازنده، آسیبی جدی را وارد کرد. در ابتدا پشتیبانی بازی از استودیو گرفته شد و به Iron Galaxy واگذار شد. این استودیو انتظارات را برآورده کرد و کاراکترهای زیادی به بازی افزود. اما در نهایت این استودیو نیز، بازی را رها کرد تا بعد از گذشت چند سال شاهد آپدیت جدیدی برای بازی نباشیم. شایعه شده است که مایکروسافت بالاخره توانسته یک استودیو برای این فرنچایز پیدا کند و قرار است نسخه دوم بازی برای کنسول‌های نسل بعد ساخته شود.

لازم به ذکر است که عدم دریافت آپدیت جدید، باعث شده تا تعداد بازیکنان بازی به شدت افت پیدا کند و به این دلیل ممکن است پیدا کردن حریف برای شما، طول بکشد. اما اگر مایل هستید تا با دوستان خود یک تجربه بازی فایتینگ به صورت آنلاین داشته باشید، کیلر اینستینکت بهترین بازی رایگان برای شما خواهد بود.

ما در این مقاله به بازی‌های مستقل نوآورانه‌ای که کمتر شناخته شده‌اند را برای شما معرفی کردیم.

برخی اطلاعات بازی: 

  • سال انتشار: 2013
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One
  • سازنده: Iron Galaxy, Double Helix Games

بهترین بازی رایگان Brawlhalla

بازی رایگان

بازی Brawlhalla یک تجربه متفاوت و بسیار جذابی را از ژانر فایتینگ برای شما رقم خواهد زد. این بازی دو بعدی که توسط یوبیسافت ساخته شده، توانسته با داشتن تنوع وسیعی در کاراکترها و اسلحه‌ها مخاطبان زیادی را جذب خود کند. در مقایسه با بازی‌های فایتینگ سنتی، شما حرکات بیشتری خواهید داشت و با اسلحه‌های و محیط تعامل بیشتری دارید.

برخی اطلاعات بازی: 

  • سال انتشار: 2017
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, PS4, Android, IOS, Nintendo Switch
  • سازنده: Ubisoft

بازی‌های آنلاین نقش آفرینی:

بهترین بازی رایگان Lost Ark

کمپانی آمازون در چند سال اخیر، چندین تلاش مختلف برای وارد شدن به صنعت بازی انجام داده است که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها با شکست پروژه و بسته شدن استودیو ختم شده است. اما در سالی که گذشت آمازون توانست دو بازی بسیار موفق New World و Lost Ark را عرضه کند. بازی لاست آرک هم اکنون دومین بازی تاریخ استیم از نظر تعداد بازیکن همزمان آنلاین است و حتی در لیست ده تا از پر فروش‌ترین بازی‌های ماه اخیر، 5 نسخه مختلف لاست آرک حضور دارد.

سبک بازی اکشن نقش آفرینی بوده که دنیای فانتزی آن در نمای 2.5 بعدی نمایش داده می‌شود. اصل بازی، بازیکن در مقابل محیط (PvE) بوده اما برخی المنت‌های آنلاین PvP را نیز در خود جای داده است. جدا از بخش داستانی آن برخی مراحل صرفا برای غارت و سرگرم نکه داشتن بازیکن نیز طراحی شده‌اند. بازی در ابتدا در برخی بخش‌ها آسیا مانند کره در سال 2019 عرضه شد و به تازگی در سال 2022 برای دیگر نقاط دنیا نیز عرضه شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2019 / 2022
  • پلتفرم‌ها: PC
  • سازنده: Smilegate

بهترین بازی رایگان Phantasy Star Online 2 New Genesis

بهترین بازی رایگان

بازی رایگان PSO2 روند عرضه بسیار جالبی دارد، این بازی که توسط سگا ساخته و منتشر شده است در ابتدا یعنی سال 2012 فقط در ژاپن در دسترس بود و در سال 2020 برای غرب به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس عرضه شد. شرایط کنونی بازی این گونه است که اگر کاربر ژاپن هستید، بازی روی پلتفرم پلی‌استیشن قابل بازی است اما در کشورهای دیگر، در هر پلتفرمی به جز پلی‌استیشن قابل بازی است.

با معرفی 30 مجموعه بازی که حتما باید یک بار تجربه کنید با ما در این مقاله همراه باشید.

این بازی در سبک اکشن نقش آفرینی آنلاین است که در دنیای علمی تخیلی انیمه‌گونه جریان دارد که در آن همانند بازی مانستر هانتر، با هیولاهای بزرگی درگیر خواهید شد. بازی قدرت شخصی سازی زیادی به شما می‌دهد تا کاراکتر موردعلاقه خود را بسازید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2012 / 2020
  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X | S, Nintendo Switch, IOS, Android
  • سازنده: Sega

بهترین بازی رایگان Raid: Shadow Legends

بازی رایگان

احتمالا بارها و بارها اسم این بازی را در تبلیغات یوتیوب و دیگر سایت‌ها شنیده‌اید. این بازی در ژانر نقش‌آفرینی قرار می‌گیرد که صدها شخصیت را در خود جا داده است. شما در طول بازی باید برای نجات دنیای Teleria تعداد بالایی از جنگجویان دنیا را به استخدام خود در بیارید. در این راه مهم نیست چه جنگجویانی را استفاده می‌کنید، افراد خوب و بد، همه در این جنگ به درد شما خواهند خورد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سال انتشار: 2018
  • پلتفرم‌ها: PC, IOS, Android
  • سازنده: Plarium Games

5 در مورد “معرفی بهترین بازی‌های رایگان در سبک‌های مختلف”

  1. جالبه واقعا، اومدی دوتا دو رو گفتی با لیگ آو لجند، بعد نیومدی هیروز آو د استورم رو بگی
    heroes of the storm که از همه توی این سبک بهترینه و رایگان هم هست
    ********

    1. اشکان ادیبی

      سلام دوست عزیز بازی که فرمودید به صورت ماهیانه 6 میلیون بازیکن دارد ولی لیگ آف لجندز به صورت روزانه 50 میلیون بازیکن، دوتا 2 نزدیک به یک میلیون بازیکن دارند، اختلاف بین بازی شما با بازی‌های لیست خیلی بزرگ‌تر از این حرفاست.

  2. Destiny 2 رایگان نیست, قسمت رایگان یه بخش کوچک از بازی که به درد نمیخورهبا این حال هر سال داره یه dls و Season Pass میده بیرون به قیمت یه بازی کامل که اصلا پیشنهاد نمیدم که برید دنبالش این تجربه من بعد 1800 ساعت بازی هستش
    ولی Genshin Impact وقت تلف کنه واقعی که فقط در تلاش فروش کاراکتر هستش در صورتی که کل بازی رو میشه با یک کاراکتر تموم کرد
    اما Lost Ark شروع بسار خوب ولی بعد مدتی بازی چیزی برات نداره و Path of exile پایانی بسیار بسیار سخت
    Fallout Shelter – Dota 2عالی
    – Warframe – Eve Online بسیار خوب در صورتی که زبان انگلیسی خوبی داشته باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH