مک استودیو

مک استودیو اپل با قیمت ۴۰۰۰ دلاری رسما معرفی شد

هفته پیش بود که اپل دعوت نامه‌هایی برای کنفرانس جدید خود با نام Peak Performance را برای طرفداران ارسال نمود. این کنفرانس در ساعت 21:30 روز 17 اسفند ماه برگزار شد که در آن اپل از محصول جدید خود با نام مک استودیو رونمایی کرد.

مک استودیو شباهت‌های زیادی با محصول قبلی اپل یعنی مک مینی دارد اما بسیار بزرگ‌تر از آن بوده و قدرت پردازشی بسیار بیشتری را در خود جا داده است به صورتی که می‌توان گفت مک مینی، نسخه مینی این مک استودیو است.

مک استودیو در اصل یک کیس بوده که برای استفاده از آن نیاز به صفحه نمایش جداگانه خواهید داشت. اپل برای این منظور، صفحه نمایش جدیدی با نام Studio Display را معرفی کرد که برای استفاده از مک استودیو طراحی و ساخته شده است.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: اپل از نمایشگر Studio Display رونمایی کرد

مشخصات مک‌ استودیو:

ابعاد
 19.55 در 19.55 در 7.62 سانتی‌متر 
ارتباطات بی‌سیم
 وای‌فای 6، بلوتوث 5
تراشه
 M1 Ultra و M1 Max
رم
 64 و 128 گیگابایت
حافظه داخلی
 تا 8 ترابایت SSD با سرعت 7.4 گیگابایت بر ثانیه
درگاه‌ها
 SDXC Slot Card, 4 * Thunderbolt, HDMI, 2 * USB-A, Audio Jack
نمایشگر قابل پشتیبانی
 یک نمایشگر 4K به همراه 4 نمایشگر دیگر به صورت همزمان

 

مک استودیو جدید از تراشه M1 Ultra در بخش سخت افزاری خود بهره می‌برد که در اصل دو تراشه M1 Max در کنار هم است. این بخش در اصل یک درگاه برای اتصال دو تراشه به یکدیگر بوده و اپل در تراشه جدید خود یعنی M1 Ultra از این بخش استفاده کرده تا بتواند از قدرت دو برابری نسبت به ام وان مکس بهره ببرد.

مک استودیو

این تراشه در تمامی بخش‌ها دو برابر تراشه ام‌ وان مکس عمل خواهد کرد. یک پردازنده 20 هسته‌ای در این تراشه استفاده شده که 4 هسته از آن ضعیف‌تر بوده تا کارهای روزمره را با مصرف برق کم انجام دهند. در کنار این 4 هسته، 16 هسته قرار گرفته تا پردازش کارهای اصلی و سنگین را انجام دهند. برای بخش پردازش‌های گرافیکی ام‌وان اولترا، 64 هسته در نظر گرفته شده است.

مک استودیو

مک استودیو در مدل‌های مختلف با 64 و 128 گیگابایت رم عرضه خواهد شد که تا 800 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند دارد و تا 8 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD با سرعت 7.4 گیگابایت بر ثانیه‌ حافظه خواهد داشت.

در بخش‌های جلو و پشتی این دستگاه 4 عدد درگاه تاندربولت نسخه 4، درگاه اترنت 10gb، دو عدد USB-A یک درگاه HDMI به همراه یک جک صوتی دیده می‌شود. با استفاده از این درگاه‌ها شما می‌توانید به یک صفحه نمایش 4K و چهار صفحه نمایش دیگر به صورت همزمان متصل شوید.

مک استودیو

طراحی این دستگاه به صورت مکعب مستطیل بوده که سطح مقطع آن 19.55 در 19.55 سانتی‌متر است و 7.62 سانتی‌متر ارتفاع دارد. جنس آن آلومینیوم بوده که طبق گفته شرکت اپل اکثر قطعات به‌کار رفته در طراحی این دستگاه آسیب حداقلی به طبیعت وارد می‌کند و در جاهایی که امکان‌پذیر بوده از قطعات بازیافت شده استفاده شده است.

مک استودیو

در بخش زیری این دستگاه، یک بخش دایره‌ای قرار گرفته که دریچه هوای ورودی بر روی سطح خارجی آن قرار داده شده است. وظیفه خنک‌سازی این دستگاه به دو فن با سایز متوسط داده شده که با توجه به بهینه بودن تراشه، زیاد به زحمت نخواهند افتاد. هوای گرم توسط این دو فن از بخش پشتی دستگاه خارج خواهد شد.

این محصول از امروز برای پیش‌فروش در دسترس است که در تاریخ 18 مارس ارسال خواهد شد. نسخه M1 Max این محصول از قیمت 2000 دلار و نسخه M1 Ultra از قیمت 4000 دلاری شروع می‌شود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH