ابر آروان در اندیشه ساخت یکی از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای خاورمیانه

روز گذشته پنجمین رویداد سوار ابرها توسط شرکت ابر آروان در رویال هال هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. در این رویداد مدیران ارشد ابر آروان از خدمات و سرویس‌های جدید خود رونمایی کردند.

نسل جدید سرور ابری آروان

ابر آروان در این رویداد از نسل جدید سرور ابری خود رونمایی کرد. محمد عرفان شمسی، محصول‌بان آروان در این خصوص تاکید کرد که سرور ابری جدید آروان پایداری بالاتری دارد و امکان گرفتن بکاپ سریع و زمان‌بندی شده را به کاربر می‌دهد، علاوه بر آن کاربر می‌تواند نسخه بکاپ را دانلود کند. ابر آروان سرویسی به نام کلود کانوس را به زودی ارائه خواهد داد که در جهت رفع تاخیر زیرساخت‌ها، مشتریان می‌توانند زیرساخت خود را بر روی یک بوم طراحی و نسخه نهایی را دریافت کنند.

اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان

یکی از مهم‌ترین اتفاقات رویداد بزرگ سوار ابرها، خبر بهره‌برداری از دیتاسنتر بامداد، اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان بود. این خبر توسط محمد عرفان شمسی، در رویداد سوار ابرها اعلام شد. شمسی در خصوص افتتاح اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان توضیح داد: دیتاسنتر بامداد اولین دیتا سنتر اختصاصی ابر آروان است که در منطقه ویژه اقتصادی پیام به بهره‌برداری رسید. سرورهای بامداد قابلیت پردازش 12 هزار عملیات ورودی و خروجی را در کمتر از 5 میلی‌ثانیه دارند. اولین ناحیه در دسترسی دیتاسنتر بامداد شروع به کار کرده و به‌زودی ناحیه دوم نیز با نام AZ2 افتتاح خواهد شد.

در ادامه شایان رضایی، راهبر دیتاسنتر ابر آروان اعلام کرد که این دیتاسنتر با طراحی از پیش ساخته و ماژولار ایجاد شده است. به گفته رضایی این دیتاسنتر از سه ژنراتور بهره می‌برد که در صورت بروز اختلال برق دچار مشکل نشود، کولینگ‌های این دیتاسنتر 120 تن ظرفیت دارند و همانند رک‌ها از سه منبع تغذیه می‌شوند، همچنین بامداد با دو شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط است که این امر به پایداری کیفیتی اینترنت این دیتاسنتر کمک می‌کند.

با وجود بامداد، دیتاسنترهای داخلی ابر آروان به عدد 4 رسید، به جز بامداد دیتاسنتر فروغ و سیمین در تهران و دیتاسنتر شهریار در تبریز نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند، البته شایان رضایی وعده داد که دیتاسنتر اصفهان با نام سهراب در ادامه سال به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین در سال آینده دیتاسنتر سعدی در شیراز افتتاح می‌شود. در عین حال ابر آروان برنامه دارد تا یک دیتاسنتر جدید در اروپا راه‌اندازی کند که جزئیات زیادی از آن ارائه نشد.

ورود به بازار اروپا و آمریکای شمالی

اتفاق دیگری که ابر آروان در پنجمین رویداد سوار ابرها آن را اعلام کرد آن است که این شرکت با پذیرش قوانین GPDR از این پس علاوه بر تمرکز بر روی کشورهای در حال توسعه، به بازار اروپا و آمریکای شمالی نیز ورود پیدا خواهد کرد.

به همین منظور پوریا پیرحسینلو، هم‌بنیانگذار و ناخدای اجرایی ابر آروان بر روی صحنه آمد و اعلام کرد که این شرکت توانسته با قوانین حفاظت از داده در اروپا همسو شود که این اتفاق راهکاری برای حفاظت از اطلاعات خواهد بود و از این پس برای تمام کاربران ابر آروان از جمله کاربران ایرانی اجرا خواهد شد.

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ دیتاسنترهای ابری کشور

در ادامه این رویداد کیوان جامه‌ بزرگ، ناخدای راهبردی ابر آروان بر روی صحنه آمد و از جزئیات مرحله جدید سرمایه‌گاری فناپ بر روی ابر آروان سخن گفت. طبق گفته جامه بزرگ، فناپ با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی بر روی ابر آروان، 65 درصد سهام این شرکت را در اختیار گرفت. جامه بزرگ این سرمایه‌گذاری را بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه دیتاسنتر ابری در تاریخ کشور نامید. این سرمایه گذاری در جهت توسعه طرح‌های داخلی و بین المللی ابر آروان صورت گرفت.

ناخدای راهبردی ابر آروان تاکید کرد که در جریان این جذب سرمایه، ابر آروان 1500 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. البته فناپ جدا از بحث سرمایه‌گذاری، به عنوان شریک تجاری تجهیزات سخت افزاری به ارزش هزار میلیارد تومان را برای ساخت یکی از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای خاورمیانه، در اختیار ابر آروان قرار می‌دهد. دیتاسنتر نیما در پارک فناوری پردیس با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری در مساحت بالغ بر 6 هزار متر مربع ایجاد می‌شود.

راه‌اندازی 5G کلود با همکاری زیتل

در انتهای این رویداد، حمید رسمتی، معمار کسب‌و‌کار آروان و همچنین میلاد اصانلو، معاون تجاری زیتل به روی صحنه آمدند تا خبر از همکاری این دو شرکت در راستای راه‌اندازی 5G کلود  بدهند. اصانلو پس از پرداختن به تغییراتی که شبکه 5G می‌تواند در زندگی ما ایجاد کند به این موضوع اشاره کرد که همکاری 5 ساله و استراتژیک ابر آروان و زیتل در جهت بهره‌‌برداری پروژه‌های اینترنت اشیاء، بازی‌های آنلاین و انقلاب صنعتی چهارم خواهد بود؛ چیزی که پیش‌تر شبیه به یک رویا بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH