معرفی انواع راه‌های اتصال گوشی به لپ‌تاپ و هارد اکسترنال

یکی از جذابیت‌های محصولات دیجیتال در دنیای امروز، اتصال آن‌ها به همدیگر و امکان نمایش اطلاعات هر دستگاه در دستگاه دیگر است. یکی از رایج‌ترین کاربردهای این ترفند، امکان تماشای فیلم‌های داخل گوشی در تلویزیون‌های هوشمند است. اما جالب است بدانید که گوشی‌های هوشمند را علاوه بر تلویزیون، به لپ‌تاپ هم می‌توانید وصل کنید. بنابراین با کمک این مزیت، اطلاعات داخل گوشی را می‌توانید در صفحه نمایش بزرگ‌تر بررسی کنید و این ترفند در بیشتر مواقع کاربردی خواهد بود. در این مطلب قصد داریم که راه های اتصال گوشی به لپ تاپ را بررسی کنیم و با آموزش چند ترفند ساده، صفحه نمایش گوشی شما را به اندازه لپ‌تاپ، بزرگ‌تر کنیم. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه اطلاعات گوشی را با سرعت بالا به هارد اکسترنال منتقل کنید.

پیش‌نیاز اتصال گوشی و لپ‌تاپ به یکدیگر

برای اتصال گوشی و لپ‌تاپ، باید از به‌روز بودن هر دو سیستم مطمئن شوید و همچنین در صفحه تنظیمات گوشی هم تغییراتی ایجاد کنید. اول از همه پیشنهاد می‌کنیم که وارد صفحه موبایل در سایت تیمچه شوید تا انواع گوشی‌های هوشمند امروزی را بررسی کنید. برای لذت بیشتر از مزیت‌ها و ترفندهای دنیای دیجیتال، لازم است که دستگاه‌های هوشمند حتماً به‌روز باشند. به همین دلیل، اگر تلفن همراه شما با پیشرفت روز دنیای تکنولوژی هم‌گام نیست، با توجه به بودجه خود، سعی کنید بهترین گوشی را انتخاب کنید.

.یادتان باشد که برای اتصال گوشی هوشمند خود به لپ‌تاپ، هرگز آن را «روت» نکنید. چون روت کردن سیستم دفاعی گوشی را به شدت ضعیف می‌کند. در واقع یکی از ابتدایی‌ترین راه های اتصال گوشی به لپ تاپ، روت کردن آن است و در غیر این صورت باید از برنامه‌های مخصوص استفاده کنید. صدمه‌هایی که روت کردن به گوشی وارد می‌کند، دلیل خوبی است تا از روش دوم استفاده کنیم. برای استفاده از روش دوم و نصب برنامه‌های جانبی اتصال گوشی به لپ‌تاپ، لازم است که در بخش تنظیمات گوشی کمی تغییر ایجاد کنید. برای انجام این کار باید بعد از وارد شدن به تنظیمات گوشی، روی گزینه درباره تلفن (About Phone) کلیک کنید. در صفحه باز شده، گزینه اطلاعات نرم‌افزاری (Software Information) را انتخاب کنید. سپس روی گزینه (Build Number) باید هفت مرتبه کلیک کنید تا صفحه رمز باز شود. بعد از تأیید رمز گوشی و فعال شدن تنظیمات جدید، باید دوباره به صفحه اصلی بازگردید و گزینه (Developer Options) را انتخاب و در نهایت گزینه (USB Debugging) را فعال کنید.

روت کردن گوشی چیست؟

روت کردن گوشی یکی از ترفندهای به دست گرفتن مدیریت کامل سیستم گوشی است. در حال حاضر، شما دسترسی کاملی به تمام امکانات موبایل خود ندارید و کمپانی تولیدکننده آن، این دسترسی را محدود کرده است. روت کردن گوشی به شما دسترسی کامل می‌دهد تا بتوانید مدیریت تمام بخش‌های دستگاه را خودتان به عهده بگیرید. البته روت کردن معایبی هم دارد؛ شما با داشتن دسترسی نامحدود ممکن است ناخواسته فایل مهمی را پاک کنید و حذف این فایل سیستم عملکرد گوشی را مختل کند. در ضمن شرط داشتن گارانتی گوشی تولیدشده از بعضی کمپانی‌ها، روت نشدن آن است. در صورت روت کردن گوشی ممکن است که بعضی از اپلیکیشن‌ها غیرفعال شوند و از همه مهم‌تر، امنیت سیستم تلفن هوشمندتان با روت شدن، ممکن است دچار مشکل شود.

برنامه ایردروید از راه های اتصال گوشی به لپ تاپ

بعد اعمال تنظیمات گوشی، وقت دانلود و نصب برنامه‌های اتصال گوشی به لپ‌تاپ است. یادتان باشد که هرچه هر دو دستگاه از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌روزتر باشند، برای انجام هر کاری، کمتر چالش خواهید داشت. اگر وارد صفحه خرید لپ تاپ در سایت تیمچه شوید، می‌توانید اطلاعات خوبی از ویژگی‌های جدیدترین سیستم‌های موجود در بازار دیجیتال به‌دست آورید. بعد از مقایسه انواع مدل‌ها و برندها، با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، لپ‌تاپ مناسبی را در سایت سفارش دهید تا خیالتان از اصل بودن کالا و حمل‌‌ونقل آن راحت باشد.

با دسترسی به گوشی هوشمند و یک لپ‌تاپ به‌روز، می‌توانید به سراغ دانلود برنامه ایردروید (Airdroid) بروید. این برنامه یکی از راحت‌ترین راه های اتصال گوشی به لپ تاپ است. با کمک ایردروید می‌توانید بدون هیچ دردسری گوشی را به سیستم عامل‌های مختلف ویندوز، لینوکس و مک وصل کنید. این برنامه را برای هر دو دستگاه دانلود و نصب کنید. یادتان باشد که پیش از اجرای برنامه، از اتصال هم‌زمان لپ‌تاپ و گوشی به یک شبکه وای‌فای یکسان مطمئن شوید. برنامه‌ها را روی گوشی و لپ‌تاپ باز کنید. بعد از باز کردن برنامه، وارد قسمت AirMirror شوید و بعد از انتخاب گزینه View Only Mode، گزینه «شروع» را کلیک کنید. از دیگر برنامه‌های کاربردی برای اتصال گوشی به لپ‌تاپ می‌توان به ApowerMirror، Mobizen و… اشاره کرد.

اتصال گوشی به لپ‌تاپ

اتصال گوشی به لپ‌تاپ با کمک کابل یو‌اس‌بی

یکی از راه های اتصال گوشی به لپ تاپ، استفاده از کابل یواس‌بی و اجرای هم‌زمان برنامه وایسور (Vysor) است. در این ترفند باید نسخه موبایل این برنامه را برای نصب در گوشی دانلود کنید و سپس موبایل و لپ‌تاپ را با کمک کابل به هم وصل کنید. بعد از این اتصال، روی صفحه نمایشگر گوشی، یک پیغام خواهید دید که باید روی گزینه Allow کلیک کنید. سپس برنامه‌ وایسور را باز کنید. بعد از آنکه برنامه پیغام شناسایی دستگاه گوشی را نشان داد، روی گزینه view که در کنار مدل گوشی قرار دارد، کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل، گوشی هوشمند شما به لپ‌تاپ وصل خواهد شد.

اتصال گوشی به لپ‌تاپ با کمک کابل یو‌اس‌بی

انتقال اطلاعات از گوشی به هارد اکسترنال با سرعت بالا

انتقال اطلاعات در دنیای امروز ما را وسوسه می‌کند که به دنبال جدیدترین اکسسوری‌های دیجیتال با سرعت بالا باشیم و زمان کمتری را برای این جابه‌جایی صرف کنیم. اگر وارد صفحه خرید هارد اکسترنال در سایت تیمچه شوید، می‌توانید جدیدترین و پرسرعت‌ترین هاردهای بازار روز دیجیتال را پیدا کنید. علاوه بر کیفیت هارد اکسترنال، کابلی که به‌عنوان اتصال‌دهنده از آن استفاده می‌کنید هم در سرعت انتقال اطلاعات مؤثر است. یکی از روش‌های اتصال گوشی به هارد اکسترنال، استفاده از کابل مخصوص هارد به همراه تبدیل یو‌اس‌بی به تایپ سی است. این روش اگرچه امکان‌پذیر است، اما سرعت فوق‌العاده پایینی دارد و برای زمان‌هایی که عجله دارید، بسیار کلافه‌کننده است. یکی از محصولات جدید بازار اکسسوری‌های دیجیتالی، «کابل‌های USB-C3.0» است که یک سر آن به درگاه هارد اکسترنال وصل می‌شود و سر دیگر آن مناسب درگاه مدل تایپ سی موبایل طراحی شده است. در واقع در این روش، مبدل یو‌اس‌بی به تایپ سی حذف شده است و اطلاعات به‌طور مستقیم با سرعت 5گیگابیت بر ثانیه از درگاه هارد به درگاه موبایل منتقل می‌شوند.

در استفاده از تکنولوژی به‌روز باشید

هرچه اطلاعات‌تان در زمینه تکنولوژی به‌روز باشد، از زندگی در دنیای امروز لذت بیشتری خواهید برد. سرعت تکنولوژی، زمان تأمین نیازهای روزمره را کم کرده است و بسیاری از نشدنی‌های گذشته را به کاری عادی تبدیل کرده است. در این مطلب راحت‌ترین راه های اتصال گوشی به لپ تاپ و هارد اکسترنال را توضیح دادیم تا با کمک این ترفندها، استفاده از ابزارهای پرمصرف دیجیتال برایتان لذت‌بخش‌تر شود. برای انتخاب و خرید انواع کالاهای پرفروش دیجیتال مثل لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و… می‌توانید وارد سایت تیمچه شوید و در میان تنوع مطلوب محصولات بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH