جزئیات مربوط به قرارداد خرید توئیتر توسط ایلان ماسک منتشر شد

هیات مدیره توئیتر با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه 5 اردیبهشت ماه اعلام کرد که بر سر فروش این شرکت با ایلان ماسک به توافق رسیده است. در نتیجه ثروتمندترین فرد جهان اساسا با پرداخت مبلغ هنگفت بیش از 44 میلیارد دلار این رسانه اجتماعی را خریداری می‌کند. مطابق پیش‌بینی‌ها و همان‌طور که خبرگزاری بلومبرگ نیز پیش‌تر اعلام کرده بود؛ قرارداد میان توئیتر و ایلان ماسک بالاخره منعقد شد. بدین‌ترتیب آقای ماسک برای خریداری هر سهم از توئیتر مبلغ 54.20 دلار را پرداخت می‌کند. موضوع جالب توجه اینکه معامله مذکور به هیچ‌کدام از دارایی‌های دیگر آقای ماسک وابسته نیست. همچنین پس از نهایی شدن قرارداد، توئیتر به یک شرکت خصوصی تبدیل شده و آینده این رسانه اجتماعی به‌طور کامل تحت کنترل ایلان ماسک قرار خواهد گرفت.

ایلان ماسک اکنون کنترل توئیتر را در دست گرفته است

ایلان ماسک برای تحقق این معامله ارزشمند بایستی تلاش‌های خود را افزایش می‌داد. این میلیاردر به منظور تهیه بودجه مورد نیاز قرارداد اقدام به دریافت وام 25.5 میلیارد دلاری کرد. همچنین وی 21 میلیارد دلار از سرمایه خود را صرف این معامله کلان کرد. 2 طرف احتمالا در اواخر سال جاری میلادی، قرارداد خرید را منعقد خواهند کرد. در حال حاضر این فرآیند نیازمند تائید از جانب سهام‌داران و نهادهای نظارتی است. شایان به ذکر است که در حال حاضر ایلان ماسک با در اختیار داشتن 9 درصد از سهام توئیتر بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت محسوب می‌شود. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که توئیتر در سال 2006 تاسیس شد و تعداد کاربران ماهیانه آن بالغ بر 215 میلیون نفر است.

ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد: “امیدوارم که حتی بزرگ‌ترین منتقدان من کماکان در توئیتر باقی بمانند؛ چرا که معنای آزادی بیان نیز همین است.”

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ پس از تائید معامله، توئیتر دیگر سهام خود را در بورس عرضه نخواهد کرد. همچنین ایلان ماسک از این پس برای پیاده‌سازی ایده‌های خود در آینده این رسانه اجتماعی از اختیار کامل برخوردار خواهد بود. موضوع جالب توجه اینکه در ماه گذشته ایلان ماسک وضعیت فعلی این رسانه اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که توئیتر حقیقتا زمینه آزادی بیان را برای کاربران خود فراهم نمی‌کند. وی با در اختیار داشتن بیش از 80 میلیون فالوور یکی از پرمخاطب‌ترین کاربران توئیتر محسوب می‌شود. اکنون با خریداری توئیتر توسط ایلان ماسک انتظار می‌رود که محبوبیت وی بیش از پیش افزایش پیدا کند.

دکمه جدید ویرایش یکی از تغییراتی است که پس از خریداری سهام توئیتر توسط ایلان ماسک در این رسانه اجتماعی اعمال خواهد شد. با این‌حال بی‌تردید تحولات بیش‌تری در راه است. در حال حاضر آینده دقیق این رسانه اجتماعی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما کارشناسان منتظر نوعی بازنگری اساسی در ساختار توئیتر هستند. شایان به ذکر است که رسانه‌ اجتماعی یک حوزه کاملا جدید برای ایلان ماسک به‌شمار می‌رود؛ چرا که شرکت‌های موفق تحت مالکیت وی شامل تسلا و SpaceX در فضایی کاملا متفاوت فعالیت می‌کنند.

ایلان ماسک در توضیح اهداف خود از خریداری توئیتر اعلام کرد: “من از طریق تقویت محصول با ویژگی‌های جدید، ایجاد الگوریتم‌های متن‌باز به منظور افزایش حس اعتماد، نابود کردن هرزنامه‌ها و احراز هویت تمامی انسان‌ها قصد دارم تا جایگاه توئیتر را در بالاترین سطح تاریخی آن قرار دهم.”

بر اساس مفاد این قرارداد، سهام‌داران در ازای هر سهم خود مبلغ 54.20 دلار را به‌صورت نقدی دریافت خواهند کرد. این رقم اساسا در مقایسه با ارزش سهام توئیتر طی روز 1 آوریل (12 فروردین ماه) 38 درصد بیش‌تر است. همچنین اندکی پس از اعلام خبر خریداری توئیتر توسط ایلان ماسک، ارزش سهام این رسانه اجتماعی 6 درصد افزایش یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH