بهترین سرفیس لپ تاپ

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های سرفیس بازار

در این مقاله به معرفی بهترین لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت در رده‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم. شما می‌توانید معرفی بهترین لپ تاپ های ایسوس را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

تقریبا هر کسی اسم شرکت مایکروسافت را شنیده و حداقل از یکی از محصولات این شرکت (برای مثال: ویندوز) استفاده کرده است. مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیاست و وقتی که محصول جدیدی عرضه می‌کند، همه توجهات را به خود جلب می‌کند.

سرفیس لپ تاپ ها به دلیل استفاده از صفحه نمایش لمسی، پشتیبانی از قلم، ابعاد مناسب و وزن سبک، همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان و طراحان محسوب می‌شوند. البته تقریبا برای هر قشری به‌جز گیمرها در خانواده لپ تاپ های مایکروسافت، محصولی یافت می‌شود.

سرفیس‌ها با توجه به ابعاد کوچک، وزن سبک و صفحه نمایش لمسی، توانایی استفاده از سخت‌افزار قدرتمند و یا سیستم خنک کننده خاصی را ندارند. به همین دلیل این لپ‌تاپ‌ها برای بازی کردن اصلا مناسب نبوده و هر مدل برای قشر متفاوتی با قیمت‌های مختلف طراحی شده است. ما در مقاله‌ای جدا، به معرفی بهترین لپ تاپ ها برای بازی نیز پرداخته‌ایم.

نکته: از هر مدل معرفی شده در لیست، چندین نسخه مختلف نیز وجود دارد که در بخش‌هایی مانند پردازنده، رم و حافظه داخلی با یک‌دیگر تفاوت دارند. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، میان آن‌ها انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید فقط در بخش رم و حافظه داخلی با گزینه پیشنهادی ما تفاوت داشته باشد. ما در بخش مشخصات هر لپ‌تاپ نسخه‌های مختلف رم و حافظه آن مدل را نیز نوشته‌ایم.

بهترین لپ تاپ سرفیس – ارزان‌قیمت و دانشجویی

Surface Laptop Go

سری Go به تازگی توسط مایکروسافت معرفی شده که قصد دارد تمام محصولات مختلف سرفیس را با قیمتی پایین‌تر عرضه کند. سرفیس لپ تاپ گو یکی از این محصولات است که تلاش دارد ویژگی‌های خاص یک سرفیس لپ تاپ، یعنی صفحه نمایش بی‌نقص و لمسی با پشتیبانی از قلم را با قیمتی پایین‌تر برای قشر دانشجو عرضه کند.

سرفیس ارزان

مدل نخست از این خانواده، مجهز به پردازنده اینتل Core i5 1035G1 است که فرکانس حداکثری 3.6 گیگاهرتزی دارد. این پردازنده مناسب کارهای روزمره بوده و نمی‌توان انتظار اجرای برنامه‌های سنگین را از آن داشت.

صدا و تصویر بخشی است که هر سرفیسی به بهترین شکل آن را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این لپ‌تاپ 12.45 اینچی از نوع اختصاصی مایکروسافت، یعنی Pixel Sense است که رزولوشنی برابر با 1536 در 1024 دارد. اسپیکرهای سرفیس گو از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند تا تجربه صوتی خوبی را برای شما رقم بزند.

از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به میکروفن‌های دوگانه و وبکم اچ‌دی آن اشاره کرد. باتری موجود در سرفیس گو، به ادعای مایکروسافت تا 13 ساعت شارژدهی خواهد داشت. با نگاه به بخش‌های مختلف این لپ‌تاپ، متوجه حضور پورت‌های کانکتور اختصاصی سرفیس، یک عدد USB Type C، یک عدد USB 3 و جک 3.5 میلی‌متری  خواهید شد.

نکته: نسخه eMMC این لپ‌تاپ را نخرید، چرا که سرعت بسیار پایینی را تجربه خواهید کرد!

مشخصات لپ‌تاپ سرفیس گو:

  • صفحه نمایش: 12.4 اینچی با رزولوشن 1536 در 1024
  • وزن: 1.11 کیلوگرم
  • پردازنده: اینتل Core i5 1035G1
  • کارت‌گرافیک: Intel UHD Graphics
  • رم: 8 و 16گیگابایت LPDDR4X
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت SSD یا 64 گیگابایت eMMC
  • شارژدهی (به ادعای مایکروسافت): 13 ساعت

بهترین لپ تاپ سرفیس – میان‌رده

Surface Laptop 3

نسخه سوم سری لپ تاپ سرفیس در سال 2019 به عنوان پرچمدار عرضه شد. با گذر زمان و عرضه دو مدل جدید، قیمت نسخه سوم کاهش یافت تا شاید بتوان برچسب میان‌رده گران قیمت را روی آن زد.

سرفیس ارزان

مدلی که در این لیست به آن می‌پردازیم، نسخه 13.5 اینچی سرفیس لپ تاپ 3 است که به پردازنده و کارت گرافیک اینتل Core i7 1065G7 و Iris Plus مجهز است. گرچه با این رنج قیمت شاید بتوان لپ‌تاپی با مشخصات فنی بهتر یافت اما سرفیس با ارائه دادن صدا و تصویر خارق‌العاده به همراه پشتیبانی از قلم لمسی، همواره مشتریان و طرفداران خود را خواهد داشت.

پردازنده اینتل به کار رفته در این لپ‌تاپ اصلا ضعیف نیست و عملکرد بسیار خوبی دارد و به شما امکان اجرای برنامه‌های تقریبا سنگین را نیز می‌دهد.

شما با خرید این لپ‌تاپ می‌توانید از پورت‌های USB Type C ،USB 3 و کانکتور اختصاصی سرفیس استفاده کنید که از هر نوع، یک پورت در جاهای مختلف بدنه لپ‌تاپ قرار داده شده‌ است. با توجه به سخنان مایکروسافت، شما می‌توانید انتظار شارژدهی 11.5 ساعته را از این لپ‌تاپ داشته باشید که در دنیای سرفیسی، عدد کمی محسوب می‌شود.

مشخصات سرفیس لپ‌تاپ 3:

  • صفحه نمایش: 13.5 اینچی با رزولوشن 2256 در 1504
  • وزن: 1.28 کیلوگرم
  • پردازنده: اینتل Core i7 1065G7
  • کارت‌گرافیک: Intel Iris Plus
  • رم: 8 و 16 گیگابایت LPDDR4X
  • حافظه: 128، 256، 512 و 1024 گیگابایت SSD
  • شارژدهی (به ادعای مایکروسافت): 11.5 ساعت

بهترین لپ تاپ های مایکروسافت – بالارده

Surface Laptop 4

سرفیس لپ تاپ 4 آخرین عضو این سری از محصولات سرفیس است که در اوایل سال 2021 عرضه شد. در این بازه قیمتی، لپ‌تاپ‌های قدرتمند دیگری هستند که با توجه به مشخصات فنی‌شان شاید گزینه بهتری برای اکثر مردم باشند، اما محصولات سرفیس، هیچ وقت سعی نداشتند که در بخش مشخصات فنی بدرخشند، بلکه تمرکزشان روی ارائه ویژگی‌های خاص و مختلف بوده و خواهد بود.

بهترین سرفیس لپ تاپ

مدلی که در بازار موجود است و انتخاب ماست به پردازنده اینتل Core i7 1185G7 مجهز است و 16 گیگابایت رم دارد. این پردازنده چهارهسته‌ای فرکانس حداکثری 4.8 گیگاهرتزی دارد و با قدرت بالای خود، امکان اجرای بسیاری از برنامه‌ها را برای شما فراهم می‌سازد. با توجه به ابعاد و وزن لپ‌تاپ، خیلی نمی‌توان به نبود کارت گرافیک مجزا ایراد گرفت، اما با این حال، 50 میلیون برای کارت گرافیک On-Board کمی جای سوال دارد.

البته نسخه‌ای از این لپ‌تاپ نیز موجود است که از پردازنده اختصاصی ساخته شده توسط مایکروسافت و ای‌ام‌دی استفاده می‌کند که طبق ادعای مایکروسافت، عملکرد و شارژدهی به مراتب بهتری دارد، ولی این مدل در بازار ایران به سختی پیدا می‌شود. اگر این مدل را یافتید و در بخش قیمت تفاوت آنچنانی وجود نداشت، خرید آن اولویت بیشتری دارد.

مایکروسافت در طراحی این لپ‌تاپ، پورت‌های USB Type C ،USB 3 و کانکتور اختصاصی سرفیس را برای شما در نظر گرفته است. داشتن 17 ساعت شارژدهی یکی دیگر از نقاط قوت این لپ‌تاپ است.

مشخصات سرفیس لپ‌تاپ 4:

  • صفحه نمایش: 13.5 اینچی با رزولوشن 2256 در 1504
  • وزن: 1.28 کیلوگرم
  • پردازنده: اینتل Core i7 1185G7
  • کارت‌ گرافیک: Intel Iris XE
  • رم: 8، 16 و 32 گیگابایت LPDDR4X
  • حافظه: 256، 512، 1024 گیگابایت SSD
  • شارژدهی (به ادعای مایکروسافت): 17 ساعت

Surface Book 3

محصولات مایکروسافتی که با نام سرفیس عرضه می‌شوند، به طور کل به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند. سری اول، سرفیس پرو نام دارد که تمام تبلت های ویندوزی مایکروسافت را به دوش می‌کشد. سری دوم که در این لیست هم حضور درخشانی داشتند، سرفیس لپ‌تاپ نام دارد، که از نامش مشخص است چه محصولاتی با این نام عرضه می‌شوند.

سری آخر، سرفیس بوک نام دارد که در اصل پلی است میان تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های مایکروسافت. این محصول در حالت عادی، یک لپ‌تاپ عادی بوده ولی شما می‌توانید مانیتور را از بدنه آن در آورده و از آن مانند یک تبلت استفاده کنید! با توجه به این که این سری، ماهیت لپ‌تاپی نیز دارد و در این رنج قیمتی، یکی از مدل‌های آن ارزش خرید بالایی به عنوان لپ‌تاپ دارد، تصمیم گرفتیم آن را به این لیست اضافه کنیم.

بهترین سرفیس لپ تاپ

صفحه نمایش 15 اینچی این لپ‌تاپ از همان نوع پیکسل سنس استفاده می‌کند و با رزولوشن بالایی که دارد، می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی نمایش دهد.

پردازنده اینتل Core i7 1065G7 وظایف پردازشی این لپ‌تاپ را بر عهده دارد که کارت گرافیک Iris Plus نیز در آن قرار داده شده است. زمانی که کارهای گرافیکی سبکی انجام می‌دهید یا در حالت تبلت هستید، این کارت پردازش‌های گرافیکی را انجام خواهد داد تا باتری کمتری مصرف شود. اگر مانیتور را به بدنه وصل کنید و یک برنامه گرافیکی سنگین را اجرا کنید، کارت گرافیک GTX 1660Ti که در بدنه قرار داده شده، به میدان خواهد آمد.

پورت‌های زیادی مانند دو عدد USB 3.1، یک عدد USB Type C، دو عدد کانکتور اختصاصی سرفیس و جک 3.5 میلی‌متری بر روی مانیتور و بدنه قرار داده شده‌اند که نقطه مثبتی برای این مدل به حساب می‌آیند.

مشخصات سرفیس بوک 3:

  • صفحه نمایش: 15 اینچی با رزولوشن 3240 در 2160
  •  وزن: 1.64 کیلوگرم
  • پردازنده: اینتل Core i7 1065G7
  • کارت‌ گرافیک: انویدیا GTX 1660Ti
  • رم: 16 و 32 گیگابایت LPDDR4X
  • حافظه: 256 و 1024 گیگابایت SSD
  • شارژدهی (به ادعای مایکروسافت): 17.5 ساعت

بهترین لپ تاپ مایکروسافت – پرچم‌دار و گران‌قیمت

Surface Laptop Studio

در اواخر سال 2021 مایکروسافت در یک رویداد رسمی از محصولات جدید خود پرده برداشت. در شرایطی که اکثر طرفداران منتظر معرفی شدن کامپیوتر سرفیس استودیو بودند، مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو را معرفی کرد که یک محصول سه کاره بوده و نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های بازار کاملا متفاوت است.

با طراحی خاص این لپ‌تاپ، سه حالت مختلف برای جدیدترین لپ تاپ سرفیس در نظر گرفته شده است. حالت اول برای استفاده عادی از یک لپ‌تاپ، حالت دوم برای تماشای فیلم یا بازی کردن و حالت سوم برای طراحان و استفاده از قلم در نظر گرفته شده است. این لپ‌تاپ سرفیس، جزو معدود لپ تاپ های مایکروسافت است که مشخصات فنی خوبی نیز دارد و کل پکیج ویژگی و مشخصات خوب را باهم، ولی با قیمتی نجومی ارائه می‌دهد تا بتوانیم آن را به عنوان بهترین سرفیس بازار معرفی کنیم.

بهترین سرفیس لپ تاپ

یک مدل از این خانواده در ایران موجود است که پردازنده 4 هسته‌ای از آخرین نسل اینتل یعنی Core i7 11370H را در خود جا داده که از تمام پردازنده‌های این لیست قوی‌تر است. برای بخش صدای خروجی در این محصول، از 4 اسپیکر قدرتمند استفاده شده که از دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند. صفحه نمایش این لپ‌تاپ از نوع همیشگی و فوق‌العاده سرفیس یعنی پیکسل سنس بوده و ابعاد 14.4 اینچی دارد.

درگاه‌های ورودی این لپ‌تاپ به دو درگاه تایپ سی با پشتیبانی از تاندربولت 4، به همراه پورت اختصاصی سرفیس خلاصه شده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به میکروفن‌های دوگانه و وبکم فول اچ‌دی اشاره کرد. باتری به‌کار رفته در این لپ‌تاپ با توجه به شرایط کاری مختلف می‌تواند تا 18 ساعت شارژدهی داشته باشد.

مشخصات سرفیس لپ‌تاپ استودیو:

  • صفحه نمایش: 14.4 اینچی با رزولوشن 2400 در 1600
  • وزن: 1.8 کیلوگرم
  • پردازنده: اینتل Core i7 11370H
  • کارت‌گرافیک: Nvidia 3050Ti
  • رم: 32 گیگابایت LPDDR4X
  • حافظه: 2 ترابایت SSD
  • شارژدهی (به ادعای مایکروسافت): 18 ساعت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH