بیل گیتس: ایلان ماسک احتمالا موقعیت توئیتر را تضعیف خواهد کرد

برخلاف تصور بسیاری از افراد به‌نظر می‌رسد که بیل گیتس در رابطه با خریداری توئیتر توسط ایلان ماسک نظر چندان خوش‌بینانه‌ای ندارد. وی در پاسخ به پرسشی پیرامون این موضوع اعلام کرد که پیامدهای منفی این قضیه احتمالا از نتایج مثبت آن بیش‌تر خواهد بود. با این‌حال وی اعلام کرد که همتای خود را بابت اقدام اخیرش سرزنش نمی‌کند.

بی‌تردید خریداری توئیتر توسط ایلان ماسک مهم‌ترین خبر دنیای IT طی روزهای اخیر به‌شمار می‌رود. شهرت جنجالی این میلیاردر مشهور واکنش‌هایی پرشور را به‌دنبال داشته است. از یک سو طرفداران وفادار آقای ماسک از نگرش وی حمایت می‌کنند و از سوی دیگر مخالفان او بابت بی‌اهمیت دانستن سخنان نفرت‌انگیز از جانب وی نگران هستند.

اما بیل گیتس در این رابطه چه نظری دارد؟ این میلیاردر مشهور طی سالیان اخیر به‌تدریج از دنیای فناوری کناره‌گیری کرده است. با این‌حال نقطه نظرات آقای گیتس در این حوزه کماکان جالب‌ توجه و حائز اهمیت هستند. موضع تکان‌دهنده وی در رابطه با بیت‌کوین طی سال 2021 را احتمالا همگان به یاد دارند. بیل گیتس در آن مقطع زمانی به شکلی صریح اعلام کرد که استخراج ارزهای دیجیتالی یک فاجعه اقلیمی را به‌دنبال خواهد داشت.

به گفته بیل گیتس، ایلان ماسک می‌تواند وضعیت توئیتر را وخیم‌تر نماید

با این‌حال اظهارات وی در رابطه با خریداری توئیتر تا این اندازه تند و تهاجمی به‌نظر نمی‌رسند. در واقع انگار وی برای اظهارنظر مفصل در این زمینه تمایل چندانی ندارد. وی در پاسخ به پرسشی در این‌باره اعلام کرد: “به باور من این موضوع می‌تواند به تضعیف جایگاه توئیتر منجر شود؛ اگرچه می‌تواند برای آن سودمند نیز باشد.”

ایلان ماسک چند روز قبل در شبکه اجتماعی توئیتر به بیل گیتس حمله کرد. آقای گیتس پیرامون این اقدام توضیح داده و اعلام کرد که به داشتن رابطه عالی با ایلان ماسک نیازی نداشته و این اختلاف هم‌اکنون حل و فصل شده است. در واقع بیل گیتس یک هدف ممتاز برای مخالفان تزریق واکسن کرونا به‌شمار رفته و وی از زمان سرمایه‌گذاری قابل‌توجه خود در زمینه تحقیقات مرتبط با بیماری کووید 19 همواره آماج حملات کلامی بسیار خشونت‌آمیز قرار گرفته است.

وی می‌گوید: “این موضوع به نوعی مضحک به‌نظر می‌رسد.” در واقع این میلیاردر ترجیح می‌دهد تا در رابطه با همتایان خود تا حدی محتاطانه رفتار نماید. به گفته آقای گیتس، رقابت فضایی جزو اهداف وی قلمداد نشده و در عوض وی ترجیح می‌دهد تا فلج اطفال را ریشه‌کن نموده و سپس بار دیگر توجه خود را روی مبارزه با بیماری مالاریا متمرکز کند.

توئیتر یک صفحه مرکز راهنمایی جدید را راه‌اندازی نموده و به توضیح کلیه جوانب Twitter Circle می‌پردازد. این مشخصه با انجمن‌های توئیتر (Twitter Communities) یا در اختیار داشتن یک حساب‌کاربری ایمن تفاوت دارد. به عبارت دیگر مشخصه “حلقه توئیتر” معادل فهرست “دوستان نزدیک” در رسانه‌های اجتماعی قابل توصیف است. هنگامی که شما توئیتی را برای حلقه خود منتشر می‌کنید؛ تنها افراد اضافه شده به حلقه می‌توانند توئیت‌های شما را مشاهده کرده یا به آنها پاسخ دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH