توکن ریالی پست بانک در کیف پول ققنوس رونمایی شد

دو تفاهم‌نامه پست بانک ایران امضاء و توکن ققنوس در اینوتکس ۲۰۲۲ رسما رونمایی شد.

محمدامین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اکبر قنبرپور، مشاور وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام و بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران با حضور در غرفه پست بانک در نمایشگاه اینوتکس 2022، دو تفاهم‌نامه میان شرکت افرا سرمایه دیجیتال و شرکت راهکارهای هوشمند هسته پیراد (پی‌نت)، با پست بانک ایران را به امضا رساندند.

همچنین پست بانک ایران با حضور بهزاد شیری، محمدامین آقامیری و اکبر قنبرپور از توکن ریالی پست بانک ریال در کیف پول ققنوس رونمایی کرد.

توکن ریال پست بانک با نماد IRRP توکنی است که خریدهای خرد را مدیریت می‌کند و افراد می‌توانند با استفاده از این توکن تراکنش‌های روزمره و کوچک خود را به سادگی و با هزینه بسیار پایین، از فروشگاه‌هایی که به این شبکه متصل هستند، خریدهای خود را انجام دهند.

هر واحد از توکن ریال برابر با ده میلیون ریال است که همین مبلغ در بانک ملی سپرده می‌شود.

افراد مختلف می‌توانند با کمک درگاه‌های معتبر پرداخت شاپرک، حساب خود را شارژ کرده و با استفاده از نرم افزار کیف توکن ققنوس به انجام تراکنش‌های دلخواه خود بپردازند و در صورتی که بخواهند پول خود را از حساب ققنوسی خارج کنند، می‌توانند درخواست خود را مبنی بر انتقال معادل ریالی IRRM به شماره شبای خود ثبت کنند، که در نتیجه همین مبلغ به حساب بانکیشان منتقل می‌شود.

در این مراسم، همچنین از دو کتاب با عنوان استراتژی بانکداری دیجیتال و اقدامات و برنامه‌های یکی از مراکز زیرمجموعه وزارت ارتباطات در راستای سند تحول دولت مردمی رونمایی شد.

چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی خبر از عرضه رمزپول ملی با نام رمز ریال داد که در مرحله عملیاتی قرار دارد و در آینده نزدیک به شکل آزمایشی عرضه خواهد شد.

این قدم‌هایی که به مرور در جهت رمزارزها برداشته می‌شوند، باعث می‌شوند که شناخت کشورمان نسبت به این فناوری افزایش پیدا کند و افراد روزبه‌روز بیشتر از آن‌ها استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH