سری آی‌فون‌ 14 اپل احتمالا در روز 22 شهریور ماه معرفی خواهد شد

همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ رویداد بزرگ آینده اپل برای معرفی آی‌فون‌های این شرکت در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. بر اساس گزارش وبسایت iDropNews، غول کوپرتینویی تصمیم گرفته تا این رویداد را در روز 13 سپتامبر (22 شهریور ماه) برگزار نماید. با اینکه تا آن زمان حدودا 4 ماه دیگر باقی مانده است؛ اما تبلیغات اپل برای مدل‌های چهارگانه سری آی‌فون‌ 14 از پیش‌تر آغاز شده است. کمپانی اپل در جریان رویداد بزرگ آینده خود از آی‌فون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی، آی‌فون 14 مکس با پنل 6.7 اینچی، آی‌فون‌ 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آی‌فون‌ 14 پرو مکس با صفحه‌نمایش 6.7 اینچی رونمایی خواهد کرد.

امسال شرکت اپل تفاوت‌های میان مدل‌های پرو و غیر پرو آی‌فون را افزایش خواهد داد

بر اساس گزارشات، اپل برای مدل‌های سری آی‌فون 14 پرو از تراشه 4 نانومتری A16 Bionic استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که گوشی‌های غیر پرو کماکان از تراشه 5 نانومتری A15 Bionic موجود در سری آی‌فون 13 بهره‌برداری خواهند کرد. این موضوع به اپل کمک می‌کند تا میزان تمایز میان مدل‌های پرو و غیر پرو آی‌فون در سال 2022 را افزایش دهد. اکثر کاربران از مدل تراشه مورد استفاده در هندست خود آگاه نبوده و به این موضوع هیچ اهمیتی نمی‌دهند. استفاده مجدد از تراشه A15 به اپل کمک می‌کند تا مدل‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس را با قیمت‌گذاری رقابتی‌تر به بازار عرضه نماید.

بر اساس گزارشات، چنان‌چه اپل در مدل‌های غیر پرو سری آی‌فون 14 مجددا از تراشه A15 استفاده کند؛ در این‌صورت کماکان برای این چیپست از نام متفاوتی بهره خواهد برد. به‌عنوان مثال تراشه‌ مورد استفاده در مدل‌های غیر پرو، A16 Bionic نامگذاری شده و مدل‌های پرو نیز از تراشه A16 Pro بهره‌برداری خواهند کرد. اپل امیدوار است که این ترفند نامگذاری تا حدی مشتریان حواس‌پرت را برای پرداخت مبالغ هنگفت خرید آی‌فون‌های غیر پرو متقاعد نماید.

موقعیت قرارگیری ناچ در مدل‌های آی‌فون 14 پرو یکی دیگر از تفاوت‌های آنها با مدل‌های غیر پرو محسوب می‌شود. اکنون هندست‌های پرو از یک حفره به شکل حرف i استفاده خواهند کرد؛ حفره‌ای که مولفه‌های دوربین فیس‌تایم و سیستم TrueDepth را در خود جای خواهد داد. در عین‌حال مدل‌های غیر پرو با قیمت‌گذاری ارزان‌‌تر کماکان مجهز به نمایشگر ناچ‌دار خواهند بود. استفاده از نمایشگر پروموشن 120 هرتزی و دوربین عریض 48 مگاپیکسلی در مدل‌های ممتاز سایر پیشرفت‌های احتمالی برای آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس را تشکیل می‌دهند.

پنل‌های شیشه‌ای احتمالی برای هندست‌های سری آی‌فون 14 اپل در شبکه اجتماعی چینی Weibo به معرض نمایش گذاشته شده‌اند

گوشی‌های آی‌فون‌ 12 مینی و آی‌فون 13 مینی پیش‌تر با استقبال مطلوبی از جانب مشتریان مواجه نشدند؛ لذا اکنون جالب است که ببینیم میزان استقبال مشتریان از مدل 6.7 اینچی آی‌فون‌ 14 مکس تا چه اندازه خواهد بود. فروش بالای این هندست احتمالا مدیون کاربرانی است که همواره خواهان دسترسی به بزرگ‌ترین نمایشگر ممکن در آی‌فون بوده‌اند؛ اما در عین‌حال فاقد توانایی مالی لازم جهت خریداری جدیدترین مدل پرو مکس هستند.

اپل احتمالا از ایرپادز پرو 2 و 3 مدل اپل واچ جدید نیز رونمایی خواهد کرد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، مدل‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس به‌ترتیب با قیمت‌گذاری پایه 799 و 899 دلاری به بازار عرضه خواهند شد. این هندست‌ها در 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی قابل دسترس خواهند بود. از سوی دیگر مدل‌‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به‌ترتیب با قیمت‌گذاری پایه 1099 و 1199 دلاری ‌‌‌قابل دسترس خواهند بود. ظرفیت حافظه داخلی 256، 512 گیگابایت، 1 یا احتمالا 2 ترابایت خواهد بود (از آنجا که اپل چنین تغییراتی را هر 2 سال یکبار اعمال می‌کند؛ لذا این موضوع بدان معناست که مدل پایه 256 گیگابایتی و ورژن 2 ترابایتی هندست‌ها احتمالا تا سال 2023 عرضه نخواهند شد).

همچنین اپل احتمالا در ماه سپتامبر از 3 مدل جدید اپل واچ رونمایی خواهد کرد. این مدل‌ها شامل اپل واچ سری 8 (احتمالا این‌بار نیز با لبه‌های جانبی تخت)، ساعت اقتصادی اپل واچ SE و یک برند جدید موسوم به Extreme Edition هستند. آخرین مدل با ساعت‌های هوشمند طراحی شده برای ردیابی حرکات ورزشی و فعالیت‌های خارج از منزل رقابت خواهد کرد.

همچنین معرفی ایرپادز پرو 2 نیز در دستور کار قرار دارد. بدین‌ترتیب کاربران پس از انتظاری بسیار طولانی شاهد رونمایی از ایربادهای TWS ممتاز اپل خواهند بود. این گجت پوشیدنی احتمالا دارای طراحی بدون ساقه بوده و از فناوری حذف نویز فعال و پخش بدون اتلاف صدا پشتیبانی خواهد کرد. همچنین کیس مخصوص ایرپادز پرو 2 احتمالا از طریق پورت USB-C شارژ خواهد شد.

اگرچه بسیاری از کاربران آی‌فون منتظر ارتقاء چشمگیر ظرفیت باتری در این هندست‌ها هستند؛ اما این سناریو احتمالا با عرضه سری آی‌فون‌ 15 عملی خواهد شد. اپل با به‌کارگیری یک باتری 3969 میلی‌آمپرساعتی در آی‌فون‌ 11 پرو مکس برای نخستین بار ظرفیت باتری هندست‌های خود را به شکل چشمگیری افزایش داد. در واقع ظرفیت باتری این اسمارت‌فون نسبت به باتری 3179 میلی‌آمپرساعتی موجود در آی‌فون‌ XS مکس 20 درصد افزایش یافت. اما اپل با عرضه آی‌فون‌ 12 پرو مکس ظرفیت باتری را 7.1 درصد کاهش داد و از یک نمونه 3687 میلی‌آمپرساعتی بهره گرفت. با این‌حال به لطف تراشه A14 Bionic به‌کارگیری شده در سری آی‌فون 12، مدت شارژدهی باتری اندکی بهبود یافت.

تراشه A14 Bionic به‌عنوان نخستین چیپست 5 نانومتری در سری آی‌فون 12 به‌کار گرفته شد. تراشه A13 Bionic مجهز به 8.5 میلیارد عدد ترانزیستور بود و در تراشه A14 Bionic این رقم با رشد 38.8 درصدی به 11.8 میلیارد واحد رسید. این پدیده به اپل کمک کرد تا مدت شارژدهی باتری هندست‌های خود را ارتقاء دهد. با عرضه آی‌فون 13 پرو مکس در سال گذشته، ظرفیت باتری آن نسبت به نسل قبلی 18 درصد افزایش یافت و از 3687 به 4352 میلی‌آمپرساعت رسید. بنابراین به منظور مشاهده یک جهش چشمگیر دیگر در ظرفیت باتری آی‌فون احتمالا بایستی تا سال آینده منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH