بهترین کیف پول‌‌های ارز دیجیتال در سال 2022

کیف پول‌های ارز دیجیتال بستری را برای ما فراهم می‌کند که با آن می‌توانیم از دارایی‌های دیجیتالی خود محافظت کنیم. بعضی از کیف پول‌ها، فقط برای ذخیره یک ارز مثل بیت‌کوین استفاده می‌شوند. در حالی که بعضی از آن‌ها حتی بیشتر از 100 مدل مختلف ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال می‌پردازیم.

به طور کلی تمام کیف پول‌ها را می‌توان به دو نوع تقسیم کرد: کیف پول‌ گرم یا هات ولت (Hot Wallet)کیف پول‌ سرد یا کولد ولت (Cold Wallet)

در اصل، کیف پول‌ها خود ارز را در خود ذخیره نمی‌کنند، بلکه کلیدهای عمومی و خصوصی آن‌ها را ذخیره و از آن‌ها محافظت می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع، می‌توانید به مقاله معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال مراجعه کنید.

قبل از اینکه به سراغ بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برویم، ابتدا باید بگوییم که در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، چه فاکتورهایی باید برای ما مهم باشد و در انتخاب خود، آن‌ها را در نظر بگیریم.

به طور کلی برای انتخاب یک کیف پول مناسب، باید فاکتورهای زیر را درنظر بگیریم:

  • امنیت
  • هزینه کارمزد نقل و انتقالات ارز دیجیتال
  • کاربری آسان
  • نوع دستگاهی که کیف پول در آن قرار می‌گیرد
  • ویژگی‌های اضافی مثل سواپ کردن (Swap) ارزهای دیجیتال

اکنون بعد از اینکه با ساختار کلی کیف پول‌ها و فاکتورهای مهم‌شان آشنا شدیم، می‌توانیم بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را شناسایی کنیم.

Exodus Wallet

کیف پول Exodus بهترین کیف پول ارز دیجیتال
کیف پول Exodus

کیف پول اکسودوس (Exodus) یکی از قدیمی‌ترین و بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال است که کار خود را از سال 2015 شروع کرد. این کیف پول در ابتدای کار فقط برای دسکتاپ عرضه شده بود، اما در حال حاضر، برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS هم عرضه شده است.

بزرگ‌ترین ویژگی‌های کیف پول اکسودوس، این است که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، که باعث می‌شود کار کردن با آن برای مبتدی‌ها بسیار مناسب باشد. ویژگی بزرگ دیگر کیف پول اکسودوس، این است که بیش از 150 ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند در یک محیط کلی، تمام دارایی‌های خود را مدیریت کنند.

این کیف پول همچنین از کیف پول سخت‌افزای Trezor پشتیبانی می‌کند. در کل کیف پول اکسودوس، پشتیبانی بسیار بالایی را به کاربران خود عرضه می‌کند.

این کیف پول همچنین یک صرافی داخل خود دارد که با استفاده از آن می‌توان خرید و فروش انجام داد. جدا از صرافی نیز، برنامه‌هایی را شامل می‌شود که به کاربران کارهایی از جمله استیک کردن، وام‌دهی می‌دهد و همچنین اجازه بررسی NFTهای بر بستر سولانا را فراهم کرده است.

این کیف پول برای ارز بیت‌کوین، قابلیت تنظیم مقدار هزینه کارمزد را در نظر گرفته که بسیار کاربردی است.

جدا از مزایایی که گفته شد، یکی از عیب‌های عمده آن، این است که منبع باز (Open-Source) نیست. این یعنی افراد نمی‌توانند کدهای این کیف پول را ببینند. در نتیجه آسیب‌پذیری‌های موجود در این کیف پول، برای عموم قابل مشاهده نیست.

از معایب دیگری که برای ما ایرانی‌ها دارد این است که آی‌پی ایران مسدود است و باید با استفاده از برنامه‌های تغییر آی‌پی وارد آن شویم. اما نگرانی‌ای بابت مسدود شدن دارایی‌ها نیست زیرا کلیدهای عمومی، داخل دستگاه ثبت نمی‌شوند. برای دانلود این کیف پول می‌توانید به سایت اکسودوس مراجعه کنید.

به طور کلی مزایا و معایب کیف پول اکسودوس را می‌توان به صورت زیر لیست کرد:

مزایا:

  1. پشتیبانی بیش از 150 ارز دیجیتال
  2. محیط کاربری بسیار ساده
  3. سازگار با کیف پول سخت‌افزاری Trezor
  4. پشتیبانی قوی
  5. داشتن صرافی داخل کیف پول

معایب:

  1. قابلیت تنظیم هزینه کارمزد، فقط روی بیت‌کوین
  2. منبع باز نبودن
  3. مسدودیت آی‌پی ایران

 

Electrum Wallet

کیف پول Electrum

الکتروم (Electrum)، یک کیف پول منبع‌باز و امن است که فقط برای بیت‌کوین ساخته شده و برای بقیه ارزها کاربرد ندارد. این کیف پول در سال 2011 ساخته شد. الکتروم برای دسکتاپ و اندروید عرضه شده، اما ویژگی‌هایی در نسخه دسکتاپ دارد که در نسخه اندروید وجود ندارد. این کیف پول در اصل مناسب کسانی است که کارشان فقط با بیت‌کوین بوده و به طور حرفه‌ای در این بازار فعالیت دارند و رابط کاربری ساده‌ای ندارد. به همین دلیل، مناسب افراد مبتدی نیست.

این کیف پول به کاربران خود اجازه می‌دهد که مبادلات بیت‌کوین خود را روی شبکه لایتنینگ (Lightning network) انجام دهند. شبکه لایتنینگ یک تکنولوژی لایه دو برای بیت‌کوین است که این امکان را برای بیت‌کوین فراهم می‌کند که کانال‌های پرداخت برای نقل و انتقالات بیت‌کوین ساخته شود. این باعث می‌شود تا مقیاس‌پذیری افزایش پیدا کند و پرداخت به طور کارآمدتری انجام شود.

این کیف پول همچنین این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند هزینه کارمزد نقل و انتقالات را خودشان تنظیم کنند. همچنین این قابلیت را دارد که کاربر بتواند نوع آدرس بیت‌کوین را، یعنی Legacy یا Segtwit بودن آن را انتخاب کند. آدرس Legacy آدرس اصلی بیت‌کوین است و SegWit یک فرمت جدیدی از آدرس با کارمزد پایین‌تر است (SegWit از دو کلمه Segregated و Witness ساخته شده است).

همچنین کاربران می‌توانند سطح امنیت کیف پول را هم تعیین کنند. مثلاً می‌توانند یک کیف پول ساده داشته باشند و احراز هویت دو مرحله‌ای یا کیف پول چند امضایی بسازند. به علاوه می‌توانند عبارت بازیابی (Seed Phrase) کیف پول را طولانی‌تر کنند!

کاربران در این کیف پول، بر روی دارایی‌های خود و همچنین کلید عمومی خود کنترل کامل دارند و اینکه می‌توانند چندین آدرس بیت‌کوین ایجاد کنند و آدرس‌های قدیمی را برای افزایش حریم خصوصی کنار بگذارند.

برای دانلود این کیف پول، می‌توانید به سایت اصلی الکتروم مراجعه کنید.

به طور کلی مزایا و معایب کیف پول الکتروم را می‌توان به صورت زیر لیست کرد:

مزایا:

  1. امنیت بسیار بالا
  2. پشتیبانی از شبکه لاتنینگ
  3. منبع باز بودن
  4. داشتن قابلیت‌های بسیار زیاد

معایب:

  1. پشتیبانی نکردن از ارزهای دیجیتال غیر از بیت‌کوین
  2. رابط کاربری سخت و مناسب نبودن برای مبتدی‌ها
  3. نبود پشتیبانی

 

Mycelium

کیف پول mycelium

مایسلیوم (Mycelium)، یک کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل با سیستم‌ عامل اندروید و iOS است که در سال 2012 راه‌اندازی شد. این کیف پول را می‌توان یک نسخه از الکتروم ببینیم اما با قابلیت‌های بیشتر. مایسلیوم در ابتدا فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کرد، اما در حال حاضر از اتریوم و ارزهای مبتنی بر ERC-20 هم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول مایسلیوم همچنین قابلیت صرافی داخلی دارد و منبع باز است و به دارایی‌ها و کلیدهای کاربران دسترسی ندارد. یعنی کاربران کنترل کامل روی آن‌ها دارند و مانند الکتروم، کاربران توانایی تنظیم کارمزد مبادلات را دارند.

معایبی که این کیف پول دارد این است که رابط کاربری آن ساده نیست و در نتیجه برای افراد مبتدی مناسب نیست. مایسلیوم نسخه دسکتاپ ندارد و پشتیبانی آن فقط از طریق ایمیل انجام می‌شود.

قابلیت دیگر مایسلیوم پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری است و به کاربران این قابلیت را می‌دهد که بتوانند بیت‌کوین خود را در کیف پول سخت‌افزاری ذخیره کنند و در همان زمان مقدار سرمایه خود را در محیط کاربری مایسلیوم مشاهده کنند.

برای دانلود این کیف پول می‌توانید به سایت مایسلیوم مراجعه کنید.

مزایا و معایب کیف پول مایسلیوم را می‌توان به صورت زیر لیست کرد:

مزایا:

  1. سازگاری با کیف پول‌های سخت‌افزاری
  2. داشتن صرافی داخلی
  3. امنیت بسیار بالا
  4. قابلیت نتظیم هزینه کارمزد
  5. منبع باز بودن

معایب:

  1. نبود نسخه دسکتاپ
  2. نامناسب برای افراد مبتدی‌
  3. پشتیبانی ضعیف
  4. پشتیبانی از تعداد محدودی ارز دیجیتال

 

Trust Wallet

کیف پول trust wallet
کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال است که به دلیل رابط کاربری خوبی که دارد، بسیار مناسب افراد تازه‌کار است. تراست ولت یک پکیج کامل از تمام قابلیت‌های مختلف است که هدف سازنده این کیف پول هم همین بوده است. تراست ولت با بیش از یک میلیون دارایی مختلف سازگار است، که این شامل ارزهای مختلف و همچنین NFTها می‌شود. به علاوه، کیف پول تراست ولت، به بیش از 53 بلاک‌چین مختلف متصل می‌شود.

این کیف پول متعلق به صرافی بزرگ بایننس است. همچنین کاربران، کنترل کامل روی دارایی‌های خود دارند و صرافی نمی‌تواند به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشد.

کاربران در این کیف پول می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلفی را با سود سالانه بالا استیک کنند، آن هم بدون قفل شدن سرمایه. کارمزدی هم روی جایزه استیک نمی‌گیرند.

با استفاده از تراست ولت، می‌توان به برنامه‌های غیرمتمرکز وب 3.0 مختلفی متصل شد. یعنی می‌توان به بازی‌های بلاکچینی، بازارهای NFT و پلتفرم‌های دیفای و… متصل شد. برنامه‌هایی که بر بستر بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) و اتریوم هستند.

از معایب این کیف پول، می‌توان به نبود نسخه دسکتاپ آن اشاره کرد.

برای دانلود کیف پول تراست ولت، می‌توان به سایت رسمی تراست ولت مراجعه نمود.

مزایا و معایب کیف پول تراست ولت را می‌توان به صورت زیر لیست کرد:

مزایا:

  1. امنیت خوب
  2. پشتیبانی از دارایی‌های مختلف
  3. مناسب برای تازه‌کارها
  4. قابلیت‌های بسیار بالا

معایب:

  1. نبود نسخه دسکتاپ

 

Ledger Nano X

کیف پول لجر بهترین کیف پول ارز دیجیتال
کیف پول لجر

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یکی از بهترین مدل‌ها در بین کیف پول‌های سخت‌افزاری به حساب می‌آید. این مدل از نسل دوم کیف پول‌های سخت‌افزاری است، که توسط شرکت فرانسوی لجر که در سال 2014 تاسیس شد، ساخته شده است. نانو ایکس نسخه جدیدتری از نانو اس (Nano S) است که علاوه بر امنیت بسیار بالایی که هر دو دارند، نسخه ایکس، قابلیت‌های بیشتری از جمله باتری داخلی و اتصال بلوتوث دارد.

این کیف پول از هزاران دارایی مختلف پشتیبانی می‌کند و مدیریت و دسترسی آن‌ها ساده است. این کیف پول برای دسترسی و ذخیره دارایی‌ها، به گوشی یا کامپیوتر متصل می‌شود. همچنین با استفاده از نرم افزار Ledger Live می‌توان مقدار دارایی خود را مشاهده کرد و نقل و انتقالات را انجام داد. به علاوه این نرم‌افزار قابلیت استیک کردن ارز دیجیتال را دارد.

قیمت این کیف پول بین 60 تا 150 دلار است و آن را می‌توان از فروشگاه‌های داخلی هم خریداری کرد.

در کنار این کیف پول همچنین یک کابل USB-A و یک کابل USB-C وجود دارد که می‌توان کیف پول را با استفاده از آن‌ها، به گوشی و کامپیوتر متصل کرد.

مزایا و معایب کیف پول لجر نانو ایکس را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

مزایا:

  1. امنیت بسیار بالا
  2. پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال
  3. داشتن بلوتوث
  4. داشتن باتری

معایب:

  1. قیمت بالا
  2. برای کارهای روزمره مناسب نیست

 

جمع‌بندی

انتخاب یک کیف پول مناسب، برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. انتخاب بهترین کیف پول باید بر اساس نوع سرمایه‌گذاری باشد. به طور مثال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت، کیف پول سخت‌افزاری به دلیل امنیت بیشتری که دارد، مناسب‌تر است.

ممکن است شما شخصی باشید که انواع مختلفی از سرمایه‌گذاری را انجام ‌می‌دهید. در نتیجه بهتر است که از چند کیف پول با انواع مختلف استفاده کنید. ما در این مقاله بهترین کیف پول‌ها را بررسی کردیم تا انتخاب ساده‌تر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH