بهترین اپلیکیشن‌های ادیت صدا

معرفی 3 اپلیکیشن برتر ادیت صدا برای گوشی

صدا یکی از فرمت‌های رسانه‌ای است که می‌تواند یک آهنگ، یک پادکست یا هر صوت دیگری را در برداشته باشد، صدا‌ها هم مثل فایل‌های تصویری نیاز به ویرایش و ترکیب (Mix) شدن دارند تا جذاب‌تر شوند. این کار معمولاً روی کامپیوتر و با سیستم‌های صوتی انجام می‌شود، اما اپلیکیشن‌هایی نیز برای گوشی وجود دارند که این کار را انجام دهند. در این مقاله از آی‌تی‌رسان با بهترین اپلیکیشن های ویرایش صدا آشنا می‌شوید.

تفاوت اپلیکیشن‌ ویرایش صدا برای گوشی و کامپیوتر چیست؟

ابتدا باید بگوییم که در حوزه تصویری، اپلیکیشن‌های ادیت ویدیو پیشرفت به خصوصی داشته‌اند تا جایی که می‌توان ادعا کرد بدون نیاز به کامپیوتر و تنها با یک گوشی می‌توان ادیت‌های فوق‌العاده جذابی از آب درآورد. اما در حوزه صدا آنقدر امکان ویرایش حرفه‌ای وجود ندارد و در حد کار‌های معمولی می‌توانید روی این اپلیکیشن‌ها حساب کنید.

با این مقدمه وارد بررسی 3 اپلیکیشن ویرایش صدا برای گوشی می‌شویم.

اپلیکیشن ادیت صدا Dolby On

اپلیکیشن دالبی‌آن یک اپلیکیشن برای ضبط صدا و بهبود کیفیت و ویرایش‌های مختلف روی همان صدای ضبط شده است.

با ورود به اپلیکیشن با سه گزینه اصلی مواجه می‌شوید که دکمه وسط برای ضبط صدا، گزینه سمت چپ برای ضبط ویدیو و گزینه سمت راست هم برای لایو استریم است. بعد از ضبط صدا می‌توانید از گزینه پایین سمت چپ برای مشاهده صدا‌های ضبط شده استفاده کنید یا خودتان یک صدا از حافظه برای ویرایش بارگذاری کنید.

بعد از انتخاب صدا، می‌توانید با استفاده از گزینه Tools استایل‌های مختلف به صدا بدهید، نویز صدا را از بین ببرید، تُن صدایی را تنظیم کنید یا بخشی از آن را برش دهید. سپس با کلیک بر روی گزینه اشتراک‌گذاری می‌توانید فایل صوتی نهایی را ذخیره یا در اپ دیگری به اشتراک بگذارید.

یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن نداشتن امکان Mix کردن صداهاست. در مجموع Dolby on یک اپلیکشن با رابط کاربری حرفه‌ای برای ضبط صدا و بهبود و ویرایش‌های دیگر است.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 1 میلیون بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.1
  • حجم اولیه: 52.5 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android , iOS
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 8.0
  • امکان میکس صدا: ندارد

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

اپلیکیشن ادیت صدا Mstudio

اپلیکیشن Mstudio یکی از اپلیکیشن‌های ادیت صداست که ابزار‌های متفاوتی را برای ویرایش صدا به شما ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن یک رابط کاربری ساده و دسته‌بندی شده دارد که جای هر ابزار مشخص است و کار کردن با آن خیلی آسان است. بعد از ورود به اپلیکیشن 13 ابزار برای ویرایش صدا و 2 ابزار ادیت ویدیو وجود دارد.

در هر ویرایش می‌توانید از یکی از ابزار‌ها استفاده کنید و اگر بخواهید از دو یا چند قابلیت استفاده کنید، باید یکی یکی ابزار‌ها را استفاده کنید و فایل جدید ایجاد شده را ذخیره کنید و دوباره روی فایل جدید ابزار دیگری را اعمال کنید.

گزینه‌ها به ترتیب، پخش صدا، برش ویدیو، مِرج کردن صدا، میکس صدا، ضبط صدا، تبدیل فرمت، تغییر سرعت، میوت کردن صدا، جدا کردن صدا، برش صدا (Omit)، تغییر بیت ریت، معکوس کردن صدا و تنظیم بلندی صدا هستند.

یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن هم نداشتن قابلیت ضبط صدا در خود برنامه است، شما باید صدا‌هایتان را با استفاده از یک اپلیکیشن واسط ضبط کنید و بعد از ذخیره کردن در دستگاه وارد این برنامه کنید. همچنین تبلیغات درون برنامه‌ای که پای ثابت اپلیکیشن‌های رایگان است، در این برنامه نیز وجود دارند.

در مجموع Mstudio هم یک اپلکیشن خیلی خوب با دسته‌بندی مناسب برای کاربرد‌های متفاوت است که می‌تواند به راحتی بسیاری از نیاز‌های شما در ویرایش صدا را برطرف کند.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 1 میلیون بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.1
  • حجم اولیه: 18.8 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 4.4
  • امکان میکس صدا: دارد

دانلود از گوگل پلی

 

اپلیکشن میکس صدا WaveEditor

ویو ادیتور یک اپلیکیشن برای میکس کردن و دادن افکت‌های مختلف به صداست.

ویو ادیتور تقریباً یک نسخه کوچکتر از ادوبی آدیشن است که برای اندروید طراحی شده، این اپلکیشن به شما امکان ویرایش صدا تا 2 ترک همزمان را می‌دهد و این یعنی می‌توانید تنها 2 موسیقی را با هم میکس کنید.

در بخش بالایی تب‌هایی مختلفی وجود دارد برای مدیریت ترک‌ها و افزودن افکت‌های مختلف به صدا. تب فایل گزینه اصلی Export یا همان خروجی گرفتن وجود دارد. در تب ادیت گزینه‌های کپی، پیست، حذف کردن، آندو و ریدو در دسترس‌اند.

با تب ماکرو می‌توانید یکسری افکت‌ها و ابزار‌ها را روی صدا اعمال کنید به عنوان مثال Fade in و Fade out. با استفاده از بخش Track هم می‌توانید ترک‌ها را مدیریت کنید و ترکی را اضافه یا حذف کنید.

در بخش افکت هم تعداد زیادی افکت وجود دارد که بسته به نیازتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. امکان ضبط صدا هم در خود اپلیکیشن وجود دارد.

هر چند رابط کاربری آن در برخی موارد ممکن است به دلیل کوچک بودن صفحه گوشی آزاردهنده باشد، اما داشتن قابلیت میکس (با وجود محدودیت 2 ترک) مزیت خوبی برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود و می‌توانید این اپ را هم در لیست انتخاب‌هایتان قرار دهید.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 5 میلیون بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.0
  • حجم اولیه: 11.3 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 4.4
  • امکان میکس صدا: دارد

دانلود از گوگل پلی

در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌ها برای ویرایش صدا را معرفی کردیم، اپلیکیشن‌های بهتری نیز در این حوزه وجود دارند و حتی خود اپلیکیشن‌های ادیت ویدیو نیز قابلیت‌های زیادی برای ادیت صدا ارائه می‌دهند، شما هم اگر اپ بهتری می‌شناسید حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

2 در مورد “معرفی 3 اپلیکیشن برتر ادیت صدا برای گوشی”

  1. خیلی ممنون
    پشنهاد خودتون کدومه؟و آیا اینا پرداخت داخل برنامه ندارن یکهو یچی بسازیم وسطش پول بخواد؟؟؟!!

  2. امیرعلی هوشمند

    اینا به درد آهنگسازی هم میخورن؟؟؟؟خیلی وقته دنبال همچین اپی هستم ولی پیدا نمی کنم
    پیشنهاد بدید مرسی زیاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH