مایکروسافت: مرورگر اج بهترین گزینه برای گیمرها محسوب می‌شود!

سهم مرورگر مایکروسافت اج در بازار جهاتی از مرز 10 درصد فراتر رفته است؛ پدیده‌ای که نشان می‌دهد اکنون تعداد بیش‌تری از کاربران از این مرورگر مدرن استفاده می‌کنند. مایکروسافت طی بیانیه‌ای که چند ساعت قبل منتشر شده است؛ ادعا می‌کند که اج بهترین مرورگر برای گیمرها به‌شمار می‌رود. بعلاوه کمپانی آمریکایی به برخی ویژگی‌های گیم‌محور که مرورگر اج را به بهترین گزینه برای گیمرها تبدیل می‌کند؛ اشاره نموده است.

در وهله نخست مایکروسافت یک صفحه هوم جدید اختصاصی برای گیمینگ را به مرورگر خود اضافه نموده است. این صفحه شامل اخبار، راهنماها، نکات مربوط به رویدادهای زنده و تورنمنت‌ها و مواردی از این دست است. همچنین این صفحه با سرویس ایکس‌باکس یکپارچه شده و در صورت ورود کاربر به حساب‌کاربری ایکس‌باکس خود، محتوای مربوط به بازی‌های اخیرا انجام شده برای وی قابل رویت خواهد شد. در واقع چنان‌چه کاربران اشتراک Xbox Game Pass Ultimate را خریداری نموده باشند؛ در این‌صورت حتی می‌توانند بازی‌ها را مستقیما در مرورگر اجرا نمایند. این صفحه هوم جدید در قالب یک زبانه روی هوم پیج مایکروسافت اج قابل دسترس است.

بعلاوه مشخصه Clarity Boost همزمان با معرفی ورژن Edge Canary در نوامبر سال 2021 رونمایی شد. این مشخصه بالاخره به حالت نهایی و پایدار خود رسیده و کیفیت تصویر واضح‌تری را ارائه می‌کند. این موضوع بدان معناست که کاربران هنگام پخش جریانی بازی‌ها در بستر سرویس Xbox Cloud Gaming Multi-screen قادر به مشاهده جلوه‌های گرافیکی با کیفیت بالاتر خواهند بود. این تکنیک به منظور شفاف‌سازی هرچه بیش‌تر جریان استریم از مقیاس‌بندی در سمت کاربر استفاده می‌کند. کاربران با کلیک کردن روی آیکون سه نقطه در گوشه فوقانی سمت چپ بازی این قابلیت را فعال نمایند.

مایکروسافت اج: مرورگری ایده‌آل برای گیمینگ

بعلاوه مایکروسافت از یک پیکره‌بندی جدید در حالت Performance Mode رونمایی کرد. در این‌حالت میزان استفاده از منابع مرورگر حین اجرای بازی‌ها روی کامپیوترهای شخصی به حداقل می‌رسد. پس از خروج کاربر از بازی، میزان استفاده از منابه به حالت عادی بازخواهد گشت. کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات عملکرد در مرورگر اج این قابلیت را فعال کنند.

نهایتا مایکروسافت از مشخصه Edge Game Center شامل بازی‌های معمولی رسما رونمایی کرد. این منوی بازی مستقیما با منوی سه نقطه‌ای مرورگر اج ادغام شده و امکان دسترسی فوری کاربران به بازی‌های سبک کلاسیک مانند Microsoft Solitaire، Mahjong و Jewel (Gems) را فراهم می‌کند. مایکروسافت فرآیند تست این قابلیت را از ماه دسامبر 2021 آغاز نموده است.

1 در مورد “مایکروسافت: مرورگر اج بهترین گزینه برای گیمرها محسوب می‌شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH