سامسونگ میزان تولید تلویزیون‌ها و لوازم خانگی خود را کاهش می‌دهد

رکود اقتصادی در جهان موجب کاهش میزان تقاضا برای محصولات مختلف در اکثر صنایع شده است. در چنین شرایطی شرکت‌های بزرگ از جمله سامسونگ بایستی خود را با اوضاع حاکم بر بازار وفق دهند. گزارشات پیشین از کاهش چشمگیر سطح تولید اسمارت‌فون توسط این برند کره‌ای حکایت دارند.

اکنون سامسونگ در سایر حوزه‌های کسب‌وکار خود نیز فشار مشابهی را احساس می‌کند. بر اساس یک گزارش جدید، اکنون سامسونگ در حال کاهش سطح تولید تلویزیون‌ها و لوازم خانگی خود است.

شرایط اقتصادی جهان بر بخش‌های بیش‌تری از کسب‌وکار سامسونگ تاثیر می‌گذارد

گزارشات مخابره شده از کشور کره به نقل از مقامات صنعتی تائید می‌کنند که سامسونگ در حال کاهش تولید تلویزیون‌ها و لوازم خانگی خود است. شرایط سخت اقتصادی در جهان موجب کاهش میزان تقاضا از جانب مشتریان شده و غول کره‌ای نیز ناچارا بایستی خود را با این شرایط تطبیق دهد. اوضاع ناپایدار ناشی از جنگ روسیه و اوکراین نیز در کاهش سطح تقاضا و افزایش فشار بر سامسونگ تاثیرگذار بوده است.

تحقیقات انجام شده در حوزه بازار نیز نشان می‌دهند که گردش موجودی سامسونگ طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی به‌طور متوسط 94 روز زمان برده است. این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدودا 2 هفته بیش‌تر است. زمان گردش موجودی معادل تعداد روزهای مورد نیاز برای فروش محصولات داخل انبار به مشتریان است. کوتاه‌تر شدن مدت زمان گردش موجودی به‌معنای کاهش بار هزینه‌ای وارد شده به تولیدکننده خواهد بود. آمار و ارقام اعلام شده توسط سامسونگ نشان می‌دهند که فروش محصولات این شرکت بسیار کندتر از قبل انجام می‌شود.

کسب‌وکار اسمارت‌فونی سامسونگ نیز روند مشابهی را تجربه می‌کند. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سامسونگ 50 میلیون اسمارت‌فون بدون مشتری را درون انبارهای خود نگهداری می‌کند و این موضوع، عوامل توزیع‌کننده را دچار مشکل کرده است. این رقم تقریبا معادل 18 درصد برآورد فروش کلی اسمارت‌فون‌های کمپانی طی سال 2022 است. بر اساس گزارشات، سامسونگ پیش‌تر میزان تولید اسمارت‌فون‌های خود برای سال 2022 را 30 میلیون دستگاه کاهش داده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت اقتصاد جهانی کماکان رو به وخامت پیش خواهد رفت. با این‌حال هنوز دقیقا مشخص نیست که این روند تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

1 در مورد “سامسونگ میزان تولید تلویزیون‌ها و لوازم خانگی خود را کاهش می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH