واکنش وزیر ارتباطات به مطرح شدن شایعه فیلتر اینستاگرام و واتساپ از سمت نماینده مجلس

پس از سخنان یکی از نمایندگان مجلس در مورد شبکه‌های اجتماعی، داستان فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ مجددا مطرح شده و حواشی زیادی به همراه داشته است.

موضوع از این قرار است که دو روز پیش، غلامرضا نوری، نماینده بستان آباد اعلام کرد که بر اساس تصمیمات شورای عالی فضای مجازی، موضوع فیلترینگ تمام ابزارهای پرکاربرد فضای مجازی مانند واتساپ، اینستاگرام و بقیه موارد قابل اجراست.

به گفته نوری، مجلس با اصلاحیه‌ای، دیوارن عالی اداری را از رسیدگی به شکالت علیه شورای عالی فضای مجازی شورای عالی انقلاب فرهنگی منع کرده است، در صورت تایید این اصلاحیه توسط شورای نگهبان، هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند از پیامدهای این تصمیم بر اقتصاد، کسب‌وکار، زندگی و گردش آزاد اطلاعات شکایت و درخواست لغو این مصوبه را کند. در واقع شورای عالی فضای مجازی آزادی لازم برای تصمیم‌گیری و اجرای آن بدون امکان مداخله از سمت دیوان عالی اداری را پیدا می‌کند.

حال وزیر ارتباطات روز گذشته با رد کردن شایعه فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ، تاکید کرد که هیچ تصمیمی در هیچ بخش از مدیریت کشور در خصوص این موضوع گرفته نشده است.

عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته در واکنش خبر احتمال فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند اینستاگرام و واتساپ گفت: این موضوع یک شایعه است و هیچ تصمیم در این خصوص در هیچ یک از بخش‌های کشور گرفته نشده، نمیدانم چرا این مباحث و شایعات در کشور مطرح می‌شود، زیرا تنها موجب نگرانی مردم را فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون نگرانی ایثارگران شرکت مخابرات برای بحث اجرای قانون تبدیل وضعیت اظهار کرد: تصمیم‌گیری در این حوزه با وزارت ارتباطات نیست زیرا تنها 20 درصد سهام شرکت مخابرات در اختیار این ما قرار دارد و به این ترتیب تصمیم‌گیری اصلی توسط خود مخابرات انجام می‌شود. ما موافقت کرده‌ایم تا براساس همان سهام 20 درصدی دولت و اختیار یک نفر از پنج نفر هیات مدیره شرکت مخابرات،  پای کار آمده و هرچه سریعتر قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در این مجموعه اجرایی شود.

 

 

2 در مورد “واکنش وزیر ارتباطات به مطرح شدن شایعه فیلتر اینستاگرام و واتساپ از سمت نماینده مجلس”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH