سخنگوی وزارت ارتباطات: فروش VPN غیرقانونی بوده و با آن مقابله خواهیم کرد

حدود ده روز می‌شود که بسیاری از کاربران با کندی و اختلال ارتباطات با بسیاری از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های ارتباطی مواجه هستند. اتفاقی که باعث شده تا کاربران نسبت به محدودیت‌ها و عدم دسترسی موجود اعتراض داشته باشند و گمانه‌زنی‌هایی در مورد اعمال اختلالات عمدی از سوی وزارت ارتباطات یا دیگر مراجع مطرح شود.

حال مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات نسبت به این اعتراضات واکنش نشان داده است. سالم در مصاحبه اخیر خود گفته که محدودیت‌های به‌وجود آمده صرفا برای سایت‌های غیرقانونی بوده و وزارت ارتباطات هم هیچ وظیفه‌ای برای ارائه خدمات به سایت‌های غیرقانونی ندارد.

سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: وزارتخانه هیچ وظیفه یا مسئولیتی در قبال ارائه سرویس به سایت‌های غیراخلاقی، قمار و یا سایت‌های فروش رمزارز غیرقانونی ندارد و در حال حاضر آن دسته از سایت‌هایی که اقدام به فروش غیرقانونی فیلترشکن کرده‌اند، محدود شدند که البته اتفاق جدیدی هم محسوب نمی‌شود.

به گفته سالم، خرید و فروش VPN خلاف قانون است، بعضی سایت‌ها بر روی سرورهایشان از VPN استفاده کرده‌اند و فروش غیرقانونی VPN دارند، وزارت ارتباطات جلوی این اتفاق را می‌گیرد. اما اگر بعدا مشخص شود که فرد سرویس دهنده، خدمات قانونی ارائه میداده و به دلیل خطای سیستمی، درگیر فیلترینگ شده، حتما مشکلش رفع خواهد شد. اما آن دسته از افرادی که در کنار کار خود به فروش VPN مشغول هستند بدانند که این کار غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت ارتباطات افزود: در حال حاضر در فضای مجازی بحث بر روی چندین نوع اختلال در اینترنت مطرح شده که یکی از آن‌ها اختلال درباره DNS‌هاست که بنده اطلاعی ندارم اما این اختلال می‌تواند به موضوع فروش فیلترشکن مربوط شود.

وی در خصوص از کار افتادن VPNها گفت: وزارت ارتباطات بخش قابل توجهی از این موارد را رصد کرده است، بخشی از گروه‌هایی که به اختلال برروی اینترنت شکارت دارند، از افرادی هستند که در زمینه فروش VPN فعالیت دارند که غیرقانونی است. فروش VPN غیر قانونی است و وزارت ارتباطات وظیفه‌ای برای پیگیری آن ندارد. اما افرادی که فعالیت آن‌ها غیرقانونی نیست و ادعا دارند که دچار اختلال شده‌‌اند می‌توانند در در سامانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ثبت شکایت کنند.، این موارد بررسی شده و در صورت لزوم، محدودیت‌ها برطرف می‌شود.

8 در مورد “سخنگوی وزارت ارتباطات: فروش VPN غیرقانونی بوده و با آن مقابله خواهیم کرد”

  1. اکی شما کارتون درست به فرض محال! چاقو نباید دست بچه باشه اکی اکی! مردم همه نفهم شما هم بافهم! اکی
    ولی اون یوتیوبرای بدبختی که تو ایرانن کسب درامد میکنن چه خاکی برسرشون بریزن!
    همه رو فراری میدید لااقل مهاجرتو آسون کنید بریم بقیه زندگیمونو زندگی کنیم یعنی چی که از بیرون و درون محدودیم اخه این چه زندگیه
    میتونید یه سایت عین یوتیوب راه بندازید که به مردم حقوق بده بیایید جلو اگه عرزه ندارید لااقل بزارید ارز وارد کشور کنیم که به نفع کشورهم هست.
    واقعا زندگیو سخت میکنید خدا لعنتتون کنه

  2. به گفته سالم … بعضی سایت‌ها بر روی سرورهایشان از VPN استفاده کرده‌اند… یکی اینو برای من ترجمه کنه بفهمم این چی میگه ?

  3. اگر غیرقانونیه که ججمع کنین خیلی زورتون میرسه
    برای چی از همون اول همه چیزو بلاک میکنین برای ما؟؟؟؟بلاک نکنین که وی پی ان استفاده نکنن همه

  4. والا ما از VPN برای دور زدن آی پی ایران استفاده میکنیم بتونیم وارد سایت های خارجی برای مطالب این کار شعور و شخصیت کاربر میبره زیر سوال

  5. اره داداش ما هم گوشامون درازه میخواید اینترنت ایران هم بکنید مثل چین ولی شما اندازه چین و این کارها کلا نیستید یه الونک بدن دستتون خودتون نمیتونید بسازید باید از صدتا کشور کمک بگیرید اخرش هم خرابکاری و افتضاح به بار میارید و مهم هم نیست اینترنت هم ببندید بره و یا طبقاتی کنید فقط دست خودتون باشه یه چند مدت دیرتر**********************

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH