آینده دارترین ارزهای متاورس بازار کریپتو + 7 ارز برتر متاورسی

اگر در یکی دو سال اخیر، بازار رمزارزها را دنبال کرده باشید، بدون شک با متاورس و پروژه‌های مرتبط با آن برخورد کرده‌اید. حتی ممکن است در برهه‌ای به دنبال آن بوده باشید تا هرطور که شده به متاورس وارد شوید و از مزایای آن استفاده کنید.

متاورس، دنیای مجازی است که چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده‌ای نه چندان دور زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. متاورس آنقدر جدی شده که حتی فیسبوک، غولی شبکه اجتماعی که جنجال‌های بسیاری به پا کرده است، چندی پیش تصمیم گرفت تا نام شرکت خود را به متا تغییر دهد و بر متاورس و پیشرفت این حوزه تمرکز کند.

در همین حین، تعداد پروژه‌های متاورسی افزایش یافته است. متاورس، اگر قرار باشد به معنای واقعی خود محقق شود، بایستی در فضایی کاملا غیرمتمرکز توسعه داده شود؛ به همین خاطر، توسعه‌دهندگان مختلفی در حوزه ارز دیجیتال به این سمت متمایل شدند و پروژه‌های زیادی در این مدت در این فضا پدیدار شده‌اند. هر کدام از این پروژه‌ها، توکن خاص خود را دارند. داشتن توکن‌های متاورسی در شرایط کنونی، به منزله داشتن بخشی از سهام پروژه‌های متاورسی است، چراکه هنوز متاورس به معنای واقعی کلمه محقق نشده است.

بنابر تحقیقات مختلف، در آینده‌ای نه چندان دور، حدود 25% از جمعیت جهان از متاورس استفاده خواهند کرد، بنابراین، با توجه به افزایش پذیرش این پروژه‌ها، می‌توان آینده‌ای درخشان را برای توکن‌های متاورسی تصور کرد.

در این مقاله تصمیم داریم تا بهترین توکن های متاورسی بازار را به شما معرفی کنیم و در رابطه با پروژه پشت پرده آنها کمی توضیح دهیم. بنابراین، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین توکن های متاورسی بازار ارز دیجیتال

همانطور که بالاتر گفتیم، با توسعه هرچه بیشتر بازار رمزارز و افزایش محبوبیت مفهوم متاورس، پروژه‌های مختلفی در این حوزه آغاز به کار کرده و هر کدام، توکن خود را به بازار عرضه کردند. با این حال، همه پروژه‌های موجود ارتباط چندانی با متاورس و آرمان‌های آن ندارند و برخی از آنها صرفا از نام متاورس بهره می‌برند.

با توجه به میزان پذیرش حوزه رمزارز و محبوبیت متاورس و دنیای مجازی، نیاز است تا پروژه‌های مطرح را بشناسیم و در رابطه با آنها اطلاعات کافی کسب کنیم. برخی از این پروژه‌ها در زمینه بازی‌های کریپتویی فعالیت دارند و برخی دیگر، زمین های مجازی می‌فروشند و مستقیما با هدف ساخت دنیای مجازی فعالیت می‌کنند.

در ادامه، لیستی از بهترین توکن های متاورسی را با هم بررسی می‌کنیم. در صورتی که تمایل دارید در رابطه با هر یک از این پروژه‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، به داموندمگ سری بزنید.

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی، شاید محبوب‌ترین بازی حوزه کریپتو است. این پروژه در سال 2021 طوفان به پا کرد و به معنای واقعی کلمه، نشان داد می‌توان با بازی کردن نیز درآمد کسب کرد.

اکسی اینفینیتی، یک بازی مهیج و جذاب است که در آن، کاراکترهایی با نام اکسی (Axies) وجود دارند. این کاراکترها به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT ها هستند و شما می‌توانید با کسب مالکیت آنها، بازی کنید.

این بازی حالت‌های متعددی دارد ولی در کل، شما باید اکسی خود را تقویت کنید و با سایر بازیکنان بجنگید. در نهایت با این کار شما توکنی با نام SLP دریافت می‌کنید و به راحتی می‌توانید آن را در صرافی‌های مختلف به فروش برسانید.

اکوسیستم بازی اکسی اینفینیتی، علاوه بر توکن SLP، توکن دیگری به نام AXS دارد که توکن حاکمیتی این بازی محسوب می‌شود. شایان ذکر است بازیکنان، می‌توانند با بازی کردن و استفاده از ابزارهای مختلف، هر دو توکن AXS و SLP را کسب کنند.

دیسنترالند

دیسنترالند دیگر پروژه مطرح متاورسی حوزه ارز دیجیتال است و با هدف دیجیتالی شدن جهان پا به میدان گذاشته است.

پروژه دیسنترالند یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های متاورسی است و از 5 سال پیش فعالیت می‌کند. با این حال، محبوبیت این پروژه در طول یک سال اخیر افزایش یافته و بر سر زبان‌ها افتاده است.

دیسنترالند یک متاورس غیرمتمرکز است که تا حدودی مشابه با بازی سکندلایف (Second Life) طراحی شده است، با این تفاوت که بر بستر بلاکچین اجرا می‌شود. دیسنترالند بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده و قابلیت‌های مختلفی را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند با هم تعامل داشته باشند و جهان مجازی خود را ایجاد کنند.

در این پروژه متاورسی، کاربران می‌توانند دارایی‌های مجازی مختلفی را بسازند و سپس به خرید و فروش آنها بپردازند.

در متاورس دیسنترالند، قطعات زمین در قالب توکن‌های NFT قابل خرید و فروش است. در کل 90000 قطعه زمین در این متاورس وجود دارد و شما می‌توانید با خرید هر یک از آنها، هرچیزی که بخواهید در آن بسازید و آن را توسعه دهید و در نهایت، با فروش آن، سود بسیاری کسب کنید.

همانند سایر پروژه‌های متاورسی حوزه رمزارز، دیسنترالند نیز توکن‌های مخصوص به خود را دارد که هر یک، با هدف مشخصی ساخته شده‌اند. معروف‌ترین توکن بازی دیسنترالند، مانا (MANA) است که با استاندارد ERC-20 اتریوم ساخته شده است.

انجین کوین

انجین، یکی دیگر از بهترین توکن های متاورسی بازار است. پروژه انجین در سال 2018 در شبکه اصلی اتریوم راه‌اندازی شد اما پروژه مادر آن، چند سال قبل به این حوزه وارد شد؛ بنابراین، انجین یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های این حوزه به شمار می‌رود.

انجین در حقیقت یک پلتفرم بازی است که بر خلق عناصر قابل دست‌یابی که مالکیت آنها می‌تواند در اختیار کاربران قرار گیرد متمرکز است. این پلتفرم در حقیقت برای توکنیزه کردن آیتم‌های مختلف درون بازی‌ها طراحی شده است.

مشابه با سایر پروژه‌های بلاکچینی، انجین نیز توکن مخصوص به خود را دارد که ENJ نامیده می‌شود. این توکن برای ذخیره ارزش تمامی آیتم‌های ساخته شده در این پلتفرم به کار می‌رود.

همسایه من آلیس

MyNeighbourAlice یا همسایه من آلیس، یک پروژه متاورسی محبوب است. البته این پروژه هنوز راه‌اندازی نشده اما تعاریف آن، بسیاری از فعالان حوزه رمزارز را به خود جلب کرده است.

این بازی نیز مبتنی بر توکن‌های NFT است و توکن حاکمیتی با نام ALICE دارد. این توکن، مبتنی بر استاندارد ERC20 اتریوم است.

سندباکس

سندباکس، از دیگر پروژه‌های متاورسی مطرح است. این پروژه، یک بازی متاورسی مبتنی بر اتریوم و NFT هاست که طراحی جامعه محوری دارد و این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا خلاقیتشان را به کار گیرند و دنیای مجازی مد نظر خود را ایجاد کنند.

سندباکس تیمی قوی دارد که از مدت‌ها پیش در ساخت بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای مشغول بوده‌اند. بنیان‌گذاران سندباکس، آرتور مادرید و سباستین بورگت هستند.

سندباکس هم مشابه با دیسنترالند، زمین مجازی دارد. زمین‌های مجازی سندباکس لند (LAND) نامیده می‌شوند. این زمین‌ها، در واقع همان توکن‌های NFT هستند که در آنها می‌توانید آیتم‌های مختلفی بسازید و آنها را شخصی‌سازی کنید. در مجموع 166464 قطعه زمین در متاورس سندباکس وجود دارند.

پروژه متاورسی سندباکس همانند سایر پروژه‌ها، توکن‌های مخصوص به خود را دارد که هر یک با هدف خاصی توسعه داده شده‌اند. از جمله این توکن‌ها می‌توان به SAND که توکن حاکمیتی این پروژه است اشاره کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید به معامله سایر توکن‌های موجود در این متاورس بپردازید.

از دیگر توکن‌های موجود در اکوسیستم سندباکس می‌توان به توکن‌های اسِت (ASSET)، توکن جم (GEM) و توکن کاتالیست (CATALYST) اشاره کرد. جهت اطلاعات بیشتر مقاله سندباکس چیست؟ را از مجله داموندمگ مطالعه کنید.

استار اطلس

استار اطلس یک متاورس بلاکچینی است که با وجود اینکه هنوز نسخه کامل بازی عرضه نشده و تریلری از آن به بیرون منتشر شده است، طرفداران بسیاری پیدا کرده است به طوری که به عقیده بسیاری از کاربران حوزه کریپتو، بازی استار اطلس، بهترین بازی بلاکچینی تمام دوران خواهد بود.

استار اطلس یک بازی بلاکچینی با تم فضایی است که در آن افراد با دیگر بازیکنان به صورت آنلاین تیم تشکیل می‌دهند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. داستان بازی استار اطلس حول سال 2060 رخ می‌دهد و افراد با نقش آفرینی به جای کاراکترها به اکتشاف در فضا می‌پردازند.

بازی استار اطلس، بر بستر شبکه سولانا قرار گرفته و همین باعث شده تا بتواند از سرعت بالا و کارمزدهای پایین این شبکه بهره ببرد.

علیرغم اینکه هنوز متاورس استار اطلس راه‌اندازی نشده است، بازار مربوط به این متاورس به روی کاربران باز است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این بازار، آیتم‌های مختلفی نظیر سفینه، کاراکترها و … را خریداری و یا با دیگر کاربران معامله کنند.

مشابه با سایر پروژه‌های بلاکچینی، استار اطلس نیز توکن مخصوص به خود را دارد. در حقیقت، سیستم پاداش‌دهی این بازی مبتنی بر دو توکن بومی اطلس (ATLAS) و پولیس (POLIS) توسعه داده شده است.

آدرساید

آدرساید، از جمله پروژه‌های متاورسی است که در میان سایر رقبا حرفی برای گفتن دارد. این پروژه توسط شرکت یوگا لبز توسعه داده شده است. یوگا لبز همان شرکتی است که مجموعه‌های NFT مشهوری چون باشگاه میمون‌های کسل و باشگاه میمون‌های جهش یافته را توسعه داده است.

متاورس آدرساید، بزرگترین پروژه‌ای است که بر بستر مجموعه میمون‌های کسل توسعه داده شده و قصد دارد تعامل کاربران با NFT ها را افزایش دهد. این پروژه متاورسی هم مانند سایر پروژه‌های کنونی، در شکل و شمایل بازی است و افراد می‌توانند با استفاده از کاراکترهای مختلف، در این متاورس فعالیت کنند.

اطلاعات زیادی از متاورس آدرساید وجود ندارد. فاز نخست آزمایشی این متاورس همین چند روز پیش منتشر شد و حدود 4500 نفر از کاربران منتخب از این متاورس دیدن کردند.

همانند سندباکس و دیسنترالند، در متاورس آدرساید، زمین‌های مجازی در قالب توکن‌های NFT قابل معامله هستند. به هر کدام از قطعات زمین در این اکوسیستم، آدردید (Otherdeeds) گفته می‌شود.

از آنجایی که آدرساید تیم قدرتمند یوگا لبز را پشت خود دارد، انتظار می‌رود پس از عرضه نهایی، سهم بسیار ویژه‌ای از بازار را از آن خود کند.

بلاک توپیا

بلاک توپیا متاورسی است که داستان آن در یک آسمان خراش 21 طبقه، به عنوان نمادی از 21 میلیون واحد بیت کوین رخ می‌دهد. این پروژه بر بستر شبکه پالیگان ایجاد شده و هدف آن، ایجاد مرکزی برای آموزش و سرگرمی کاربران و تعامل آنها با یکدیگر است.

متاورس بلاک توپیا هنوز راه‌اندازی نشده و در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. با این حال، بر اساس لایت پیپر این پروژه، یادگیری، درآمدزایی، بازی و خلق آیتم‌های نوین 4 رکن اصلی این متاورس خواهند بود. برخلاف اکثر پروژه‌های متاورسی، بلاک توپیا بر آموزش کاربران متمرکز است و قصد دارد فضایی را مهیا کند تا کاربران مختلف در آن، دنیای کریپتو و فناوری بلاکچین را فرا گیرند.

املاک و مستغلات در بلاک توپیا به شکل توکن‌های NFT  درآمده‌اند و REBLOK نام دارند و قابل معامله هستند. همچنین این پروژه، توکن بومی به نام BLOK دارد که می‌توان از آن مانند پول نقد در دنیای مجازی بلاک توپیا استفاده کرد. علاوه بر این، BLOK یک توکن حاکمیتی نیز به شمار می‌رود و هولدرهای آن می‌توانند در رای‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با متاورس بلاک توپیا شرکت کنند.

سخن نهایی

پروژه‌های مختلفی در زمینه متاورس و بازی‌های متاورسی در دنیای رمزارزها فعالیت می‌کنند. اگرچه متاورس شاید به معنای واقعی کلمه با بازی‌های فعلی فاصله زیادی دارد، اما همین بازی‌ها، گام‌های نخست به سمت تحقق دیجیتالی کردن دنیا و ساختی جهانی مجازی هستند.

صنعت متاورس با ادغام توکن‌های مختلف و واقعیت مجازی، راه خود را به صنعت کریپتو و دنیای بلاکچین گشوده است و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

در این مقاله سعی بر این بود تا چندتا از بهترین توکن های متاورسی و پروژه‌های برتر در این زمینه را به شما معرفی کنیم و به طور مختصر در رابطه با هر یک توضیح دهیم. امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته باشد.

در ضمن، اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید و به دنبال آن هستید تا صفر تا صد این دنیای را بشناسید و یا حتی تصمیم دارید تا ترید و کسب سود از رمزارزها را یاد بگیرید، حتما به داموندمگ، بلاگ آموزشی صرافی ارز دیجیتال داموند https://damond.ir/ سر بزنید و از مقالات و مطالب رایگان آن استفاده کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH